TM Racing SMR 125

Thunder

Onko Kyseinen TM kestävä ja hyvä laatuinen peli?

KERTOKAA OMIA KOKEMUKSIA!

Virityksestä kysyisin että: mitä tehareita tuohon kevariin saa ja mitä muuta virityksiä olis hyvä ostaa esim mikä on sopiva suutin/kaasari (kuinka paljon isompi), hyvät välit jne...
kiihtyminen ei niin tärkeä ole, mut ei kuitenkaa iha laiska saa olla!

121

7131

Vastaukset

  • Onko osien saatavuus hyvä?
    Ja kuinka usein tarvii huoltaa? Että onko tässä sellaiset huollot kuin KTM EXC 125 että joutuu vaihteistoöljyjä ja mäntiä vaihteleen usein???

    • osien saatavuus on hyvä. mäntää pitää vaihtaa noin 30-40 tunnin välein.samat huollot kun kotaris ja huoltaa tarttee noin 5tunninvälein


  • Mahtaakohan KTM:n racing pakoputkisto sopia Tm racingiin? Ja auttaiskohan se mitään?

    • nii et jos tehoo haluut ja laatuu nii tottakai tm:mä kannattaa hankkii tai kotari kummaskii se 40 heppaa tehoo. koska se on kisakoneella varustettu tehopeli joutuu mäntää, putsaria, ja öljyjä vaihtaa melko usein. tämä pyörä maksaakin sen 7 tonnista ylöspäin joten laatu on parhaimmasta päästä, eikä touhun kannata mitää tehoputkei ostaa kun oma putki on melkein paras ja hienoin mitä saa:D


    • temmi kirjoitti:

      nii et jos tehoo haluut ja laatuu nii tottakai tm:mä kannattaa hankkii tai kotari kummaskii se 40 heppaa tehoo. koska se on kisakoneella varustettu tehopeli joutuu mäntää, putsaria, ja öljyjä vaihtaa melko usein. tämä pyörä maksaakin sen 7 tonnista ylöspäin joten laatu on parhaimmasta päästä, eikä touhun kannata mitää tehoputkei ostaa kun oma putki on melkein paras ja hienoin mitä saa:D

      onko tää kaks paikkane ?


    • ---- kirjoitti:

      onko tää kaks paikkane ?

      siis kotarissahan on pitkät huoltovälit tähän verrattuna mutta sen kyllä huomaa kun ruvetaan tehoja vertaileen. tähän ei mitää virityksii varmaa kantsi laittaa ku tehoo löytyy vakiona yli 40heppaa, ja vakioputki on muutenki hiano. tätä ei saa A1 tehoseks muutakun omilla kureilla.


    • asdasrnsdgk kirjoitti:

      siis kotarissahan on pitkät huoltovälit tähän verrattuna mutta sen kyllä huomaa kun ruvetaan tehoja vertaileen. tähän ei mitää virityksii varmaa kantsi laittaa ku tehoo löytyy vakiona yli 40heppaa, ja vakioputki on muutenki hiano. tätä ei saa A1 tehoseks muutakun omilla kureilla.

      ei vitussa lähde 40 heppaaa vaan noin 30 ja kummassakin on yhtä pitkät huoltovälit. Ja kurit on vakiona katumallissa!

      Eikä tarvii ruveta pätemään jos asiasta ei ole tietoa!


    • joo'o kirjoitti:

      ei vitussa lähde 40 heppaaa vaan noin 30 ja kummassakin on yhtä pitkät huoltovälit. Ja kurit on vakiona katumallissa!

      Eikä tarvii ruveta pätemään jos asiasta ei ole tietoa!

      temmistä lähtee se 40 heppaa ja kotarist 35. Et älä sää napero tuu tänne pätemää millää keskenkasvuisilla aivoillas


    • mikkko82 kirjoitti:

      temmistä lähtee se 40 heppaa ja kotarist 35. Et älä sää napero tuu tänne pätemää millää keskenkasvuisilla aivoillas

      Kyllä jos tehtaalta luvataan 42heppaa koneelta nii tuskin siinä kuiteskaa 12hepan heittoo ole:D:


    • asdasrnsdgk kirjoitti:

      siis kotarissahan on pitkät huoltovälit tähän verrattuna mutta sen kyllä huomaa kun ruvetaan tehoja vertaileen. tähän ei mitää virityksii varmaa kantsi laittaa ku tehoo löytyy vakiona yli 40heppaa, ja vakioputki on muutenki hiano. tätä ei saa A1 tehoseks muutakun omilla kureilla.

      ei millää pahal mut vakiona ei aiokkaan olla 40 heppaa :D pitää kyl täystehoseks laittaa enne ku sen verra heppoi irtoo


    • hrshs kirjoitti:

      ei millää pahal mut vakiona ei aiokkaan olla 40 heppaa :D pitää kyl täystehoseks laittaa enne ku sen verra heppoi irtoo

      Paitsi että temmit tulee tehtaalta ilman kureja eli sen 40 heppaa ja jos haluut kilpii ni pitää ITE kuristaa.


    • joo'o kirjoitti:

      ei vitussa lähde 40 heppaaa vaan noin 30 ja kummassakin on yhtä pitkät huoltovälit. Ja kurit on vakiona katumallissa!

      Eikä tarvii ruveta pätemään jos asiasta ei ole tietoa!

      helposti siitä temmistä saa irti 40hp tai ylikin kun vaan saa kunnolla säätöihin


    • gdfagasdgf kirjoitti:

      Paitsi että temmit tulee tehtaalta ilman kureja eli sen 40 heppaa ja jos haluut kilpii ni pitää ITE kuristaa.

      mun käsityksen mukaan temmin voi hommata suoraan puromotorilta a1 kilvissä vaikka siinä temmissä oliskin se 40hp


    • jeejeeddffghjdsfhjyd kirjoitti:

      mun käsityksen mukaan temmin voi hommata suoraan puromotorilta a1 kilvissä vaikka siinä temmissä oliskin se 40hp

      Tosiaan TM SMR 125 on kisakäyttöön tarkoitettu supermoto piikki ja näitä myy tällä hetkellä suomessa Puromotor. Varmasti laadukas italialainen piikki,mutta väärin käytettynä saattaa tulla ongelmia. Kotarissa ja temmissä on suunnilleen samanverran tehoa elikkä noin 40 hp koneelta täystehosena. Penkitys lukemat takapyörältä ovat sitten jtn 30-34 hp luokkaa. TM saa kilpiin kuristettuna kaasukahvasta mutta kuristuksen ottamalla pois pyörä on täysitehoinen. Ei kannata osta kisapiikkiä jos pitää vakiona! Nämä on kuristettu 5kw lukemiin vakiona..


    • adsdsd kirjoitti:

      Tosiaan TM SMR 125 on kisakäyttöön tarkoitettu supermoto piikki ja näitä myy tällä hetkellä suomessa Puromotor. Varmasti laadukas italialainen piikki,mutta väärin käytettynä saattaa tulla ongelmia. Kotarissa ja temmissä on suunnilleen samanverran tehoa elikkä noin 40 hp koneelta täystehosena. Penkitys lukemat takapyörältä ovat sitten jtn 30-34 hp luokkaa. TM saa kilpiin kuristettuna kaasukahvasta mutta kuristuksen ottamalla pois pyörä on täysitehoinen. Ei kannata osta kisapiikkiä jos pitää vakiona! Nämä on kuristettu 5kw lukemiin vakiona..

      Joo puromotorilta saa a1 kilvis temmei mut mitä sä selität et 5kw tehoosia?


    • hrshs kirjoitti:

      ei millää pahal mut vakiona ei aiokkaan olla 40 heppaa :D pitää kyl täystehoseks laittaa enne ku sen verra heppoi irtoo

      Niin että a1 on kuristettu 5kw tehoihin.. Elikkä papereis on 5kw mut eihä näitä vakiona ees pidetä.


    • näinkö on? kirjoitti:

      Joo puromotorilta saa a1 kilvis temmei mut mitä sä selität et 5kw tehoosia?

      Ne kuristetaan siihe 5kw luokkaan siks että ne ei muute pääsis päästörajoista läpi yms.


    • mikkko82 kirjoitti:

      temmistä lähtee se 40 heppaa ja kotarist 35. Et älä sää napero tuu tänne pätemää millää keskenkasvuisilla aivoillas

      siinä on sulle kuule tuloksia. aika märän unen oot nähny jos tollasii kuvittelet.

      http://www.youtube.com/watch?v=VhfjSuzsAc8


    • joose696969 kirjoitti:

      siinä on sulle kuule tuloksia. aika märän unen oot nähny jos tollasii kuvittelet.

      http://www.youtube.com/watch?v=VhfjSuzsAc8

      haha niinpä http://www.youtube.com/watch?v=vxdtl77pX6k&feature=related & http://www.youtube.com/watch?v=TeWb_go5KOE&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=iFrNELMcSWE&feature=related
      40.9hp, 38hp, 39.7hp. ne saadaa 38 heppaseks aiva *** tarkoilla säädöillä , parhaimmillaa JOPA 40 heppaa. mut kaiketi vm. ym liittyy et kaikkia ei saa noi vireeks


    • asdasrnsdgk kirjoitti:

      siis kotarissahan on pitkät huoltovälit tähän verrattuna mutta sen kyllä huomaa kun ruvetaan tehoja vertaileen. tähän ei mitää virityksii varmaa kantsi laittaa ku tehoo löytyy vakiona yli 40heppaa, ja vakioputki on muutenki hiano. tätä ei saa A1 tehoseks muutakun omilla kureilla.

      ei vitun make, juo sitä es ja piä turpas kii ku et ilmeisesti mistään mitään tiedä... Ensinnäkään ei ole kevaria jossa on vakiona yli 15hp tehoja ja temmissä ei todellakaan ole 40hp tehoja vakiona saatikka millään vireillä, eli temmistä et saa yli 40hp ja nuo omatekoset kuristukset on niin täyttä paskaa koska niitä ei voi omassa tallissa kuristaa.


    • ktm125exccc kirjoitti:

      haha niinpä http://www.youtube.com/watch?v=vxdtl77pX6k&feature=related & http://www.youtube.com/watch?v=TeWb_go5KOE&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=iFrNELMcSWE&feature=related
      40.9hp, 38hp, 39.7hp. ne saadaa 38 heppaseks aiva *** tarkoilla säädöillä , parhaimmillaa JOPA 40 heppaa. mut kaiketi vm. ym liittyy et kaikkia ei saa noi vireeks

      Dynot voi säätää näyttämään kontehoa, kuten varmasti tässä tapauksessa, oikea teho saadaan takarenkaasta, siihen vaikuttaa kampiakseli, kiertokanki, vaihteisto, rengas, tuulenvastus (aerodynamiikka) koneteholla ei tee mitään muuta kun kasvattaa virtuaalipippeliä, jos näissä koneteho 40hp, takarenkaalta 30-35, ja dynossa ei ole tuulenvastusta, eli dyno huijaa aina, ja pitäisi muistaa että dynoa ei saisi käyttää huipputehon mittaamiseen, juurikin näistä syistä, etkä tule saamaan mistäkään dynosta samoja tuloksia, dynon alkuperäinen tehtävä oli auttaa säätöjen tekemisessä, sempä takia dynoja löytyykin vain korjaamoilta


    • asdsdsd kirjoitti:

      Niin että a1 on kuristettu 5kw tehoihin.. Elikkä papereis on 5kw mut eihä näitä vakiona ees pidetä.

      Sekä halvemmat vakuutukset ku 5kW lukee papereis.


    • jasse90 kirjoitti:

      Kyllä jos tehtaalta luvataan 42heppaa koneelta nii tuskin siinä kuiteskaa 12hepan heittoo ole:D:

      joo 42 heppaa on koneelta mutta takarenkaalta vähä päälle 30


    • Joo eli eihän se häviö ole mitään luokkaa 12 heppaa. Eli luotetaan siihen noin 30hv takapyörätehoon jolloin koneelta olisi ehkä joku reilu 30hv.

      Tuo TM on muuten parhaasta päästä mitä luokasta löytyy, joten loistava ostos. Täysitehoinen tietenkin pitää olla.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


  • siis paljon temmissä on tehoa kun se lyödään liikkeestä ulos a1kilvissä?

  • no se vitun 5kilowattia kun ajat "laillisesti" ja kun otat täystehoseksi eli ei kuristuksia noin 40hv olisikohan se 5kw sen 10hp?

  • Voi vittu että osaa olla vähä älystä sakkia :DD

  • PENKITYS kertoo :)

    TM SMR 125 2010 TT (TAKARENKAALTA):
    38.4 bhp - 155 km/h huippunopeus

    KTM 125 EXC 2011 TT (TAKARENKAALTA)
    43.3 bhp - 182 km/h huippunopeus

    • ps. ihan tiedoksi vain, että mikään italialainen merkki, millään työkaluilla ei voita yli 50 vuoden tunnetuinta ja laadukkainta kilpamerkkiä. se ei ole rahasta kiinni, vaan tuntemuksesta ja taidosta.

      vuonna 2008 KTM lisäsi tehoa EXC mallisiin pyöriin, vanhoissa malleissa on 38 heppaa, niinkuin temmissäkin ja tästä lähti se ikuinen kinuaminen että kumpi ns. "vie". vastaus on että KTM tietenkin, järki kertoo sen.

      EXC painaa 93 kg, se on kilpapyörä, tehty hard-enduroa varten. TM on SUPERMOTOA varten tehty kilpapyörä, jossa ei TARVITSE olla niin vitusti tehoa kuten EXC'ssä on. voin kertoa, että käännökset kotarilla on vaikeita, pienesti kaasua ja driftaamaan lähtee. TM SMR painaa 96-98 kg. siinä on myös 8 litran tankki. kotarissa 12.

      KTM -> 43.3bhp / 182km/h 93 kg painava pyörä
      TM -> 38.4bhp / 155 km/h 96-98 kg painava pyörä -> KTM on helppo voittaja.


    • ja ennenkuin kukaan pelle tulee sanomaan ja osoittamaan sormia, että kotarin enskalla ette pääse 182 km/h ikinä, niin perehtykää, idiootit.

      182 km/h penkistä ei tarkoita sitä että pyörä menisi millään tiellä sitä, on olemassa ilmanvastus. pyörä menee minun alla 172 isoimmillaan, ja siinä on vain normaalit TT-osat.

      TM on helvetin tyhmän näkönen lelu, ja te jonnet ostatte sen vain siksi että te voisitte viedä mopopoikia ja haastaa 08 mallin kotareita, jotta voitte leijua teijän urpoille kavereille että sun sininen lelun näkönen "moottoripyörä" vie kotarin. jos te ostatte 8900 maksavan pyörän, ostakaa KTM.

      http://www.youtube.com/watch?v=PCR6C-MQFDE


    • READY TO RACE kirjoitti:

      ps. ihan tiedoksi vain, että mikään italialainen merkki, millään työkaluilla ei voita yli 50 vuoden tunnetuinta ja laadukkainta kilpamerkkiä. se ei ole rahasta kiinni, vaan tuntemuksesta ja taidosta.

      vuonna 2008 KTM lisäsi tehoa EXC mallisiin pyöriin, vanhoissa malleissa on 38 heppaa, niinkuin temmissäkin ja tästä lähti se ikuinen kinuaminen että kumpi ns. "vie". vastaus on että KTM tietenkin, järki kertoo sen.

      EXC painaa 93 kg, se on kilpapyörä, tehty hard-enduroa varten. TM on SUPERMOTOA varten tehty kilpapyörä, jossa ei TARVITSE olla niin vitusti tehoa kuten EXC'ssä on. voin kertoa, että käännökset kotarilla on vaikeita, pienesti kaasua ja driftaamaan lähtee. TM SMR painaa 96-98 kg. siinä on myös 8 litran tankki. kotarissa 12.

      KTM -> 43.3bhp / 182km/h 93 kg painava pyörä
      TM -> 38.4bhp / 155 km/h 96-98 kg painava pyörä -> KTM on helppo voittaja.

      Voi vitun tyhmä. Et voi olla oikeesti noin tyhmä, että tuut pätemään tänne jostaki paskasta kotaristas. vittu kotarissa on TTnä 35-37hp ja kulkee mittariin 150 risat ja TM SMR TTnä 40-42 ja kulkee sen 160. KTM jää helposti TM:lle ja se on fakta. Idioottikin sen tietää. Vai ootko jotakin pahempaakin kun idiootti??


    • READY TO RACE1 kirjoitti:

      ja ennenkuin kukaan pelle tulee sanomaan ja osoittamaan sormia, että kotarin enskalla ette pääse 182 km/h ikinä, niin perehtykää, idiootit.

      182 km/h penkistä ei tarkoita sitä että pyörä menisi millään tiellä sitä, on olemassa ilmanvastus. pyörä menee minun alla 172 isoimmillaan, ja siinä on vain normaalit TT-osat.

      TM on helvetin tyhmän näkönen lelu, ja te jonnet ostatte sen vain siksi että te voisitte viedä mopopoikia ja haastaa 08 mallin kotareita, jotta voitte leijua teijän urpoille kavereille että sun sininen lelun näkönen "moottoripyörä" vie kotarin. jos te ostatte 8900 maksavan pyörän, ostakaa KTM.

      http://www.youtube.com/watch?v=PCR6C-MQFDE

      Ja toinen idiootti löyty. :DD vitun urpo saat viedä joka maanantaina paskaa KTM:s korjaamolle. TM on tunnetusti tehokkain kevari mitä rahalla ja maailmalta saa!


    • READY TO RACE kirjoitti:

      ps. ihan tiedoksi vain, että mikään italialainen merkki, millään työkaluilla ei voita yli 50 vuoden tunnetuinta ja laadukkainta kilpamerkkiä. se ei ole rahasta kiinni, vaan tuntemuksesta ja taidosta.

      vuonna 2008 KTM lisäsi tehoa EXC mallisiin pyöriin, vanhoissa malleissa on 38 heppaa, niinkuin temmissäkin ja tästä lähti se ikuinen kinuaminen että kumpi ns. "vie". vastaus on että KTM tietenkin, järki kertoo sen.

      EXC painaa 93 kg, se on kilpapyörä, tehty hard-enduroa varten. TM on SUPERMOTOA varten tehty kilpapyörä, jossa ei TARVITSE olla niin vitusti tehoa kuten EXC'ssä on. voin kertoa, että käännökset kotarilla on vaikeita, pienesti kaasua ja driftaamaan lähtee. TM SMR painaa 96-98 kg. siinä on myös 8 litran tankki. kotarissa 12.

      KTM -> 43.3bhp / 182km/h 93 kg painava pyörä
      TM -> 38.4bhp / 155 km/h 96-98 kg painava pyörä -> KTM on helppo voittaja.

      Voi vitun tyhmä. Et voi olla oikeesti noin tyhmä, että tuut pätemään tänne jostaki paskasta kotaristas. vittu kotarissa on TTnä 35-37hp ja kulkee mittariin 150 risat ja TM SMR TTnä 40-42 ja kulkee sen 160. KTM jää helposti TM:lle ja se on fakta. Idioottikin sen tietää. Vai ootko jotakin pahempaakin kun idiootti??



    • 182 km/h :D:DDDDD ei vittu iha oikeesti :D


    • VITUN URPO kirjoitti:

      Voi vitun tyhmä. Et voi olla oikeesti noin tyhmä, että tuut pätemään tänne jostaki paskasta kotaristas. vittu kotarissa on TTnä 35-37hp ja kulkee mittariin 150 risat ja TM SMR TTnä 40-42 ja kulkee sen 160. KTM jää helposti TM:lle ja se on fakta. Idioottikin sen tietää. Vai ootko jotakin pahempaakin kun idiootti??

      muute hyvä paitsi et ne on saman tehosia :D


    • ja rttr muute helvetissä sa kotarista TT:nä 43 heppaa millääään renkaalta ku koneelta lupaavat 41 saatanan urpot :DDDD tietäähän nää nulikat ja mopo jonnet. ja muuten kaikkein tehokkain kisapiikki mitä valkokilpisenä on ni sattuu olemaan honda HM 125 cr koneelta 42. saatanan pellet TÄSTÄ specsiä http://www.youtube.com/watch?v=VhfjSuzsAc8


    • HM:än omistaja kirjoitti:

      ja rttr muute helvetissä sa kotarista TT:nä 43 heppaa millääään renkaalta ku koneelta lupaavat 41 saatanan urpot :DDDD tietäähän nää nulikat ja mopo jonnet. ja muuten kaikkein tehokkain kisapiikki mitä valkokilpisenä on ni sattuu olemaan honda HM 125 cr koneelta 42. saatanan pellet TÄSTÄ specsiä http://www.youtube.com/watch?v=VhfjSuzsAc8

      JA LISÄÄN TUOHON VIELÄ ETTÄ JOS ON EPÄSELVÄÄ NII YHELLEKKÄÄN KOTTARAISELLE ENKÄ TEMMILLE OO JÄÄNY vaan ei ne kottaraiset pärjää ja HM:ästä penkitetty 33 takaselta ja mitää viriä en oo HM:ään tehny vaan pyörä käytännössä vakio


    • HM:än omistaja2 kirjoitti:

      JA LISÄÄN TUOHON VIELÄ ETTÄ JOS ON EPÄSELVÄÄ NII YHELLEKKÄÄN KOTTARAISELLE ENKÄ TEMMILLE OO JÄÄNY vaan ei ne kottaraiset pärjää ja HM:ästä penkitetty 33 takaselta ja mitää viriä en oo HM:ään tehny vaan pyörä käytännössä vakio

      Ois kiva koittaa joskus kumpi vie yz vai hm, veikkaan että olis aika tiukka kisa :D


    • TAKARENKAALTA MITATTU MOOTTORITEHO JA DYNO KUSEE SEN 5HP TM TAKARENKAALTA 30 HP JA EXC 35HP JA DYNOSSA EI OLE TUULENVASTUSTA MOLOPÄÄ


    • Niin koneteho 38hp ja 43hp, ja dynoissa ei ole tuulenvastusta molopää!


    • READY TO RACE kirjoitti:

      ps. ihan tiedoksi vain, että mikään italialainen merkki, millään työkaluilla ei voita yli 50 vuoden tunnetuinta ja laadukkainta kilpamerkkiä. se ei ole rahasta kiinni, vaan tuntemuksesta ja taidosta.

      vuonna 2008 KTM lisäsi tehoa EXC mallisiin pyöriin, vanhoissa malleissa on 38 heppaa, niinkuin temmissäkin ja tästä lähti se ikuinen kinuaminen että kumpi ns. "vie". vastaus on että KTM tietenkin, järki kertoo sen.

      EXC painaa 93 kg, se on kilpapyörä, tehty hard-enduroa varten. TM on SUPERMOTOA varten tehty kilpapyörä, jossa ei TARVITSE olla niin vitusti tehoa kuten EXC'ssä on. voin kertoa, että käännökset kotarilla on vaikeita, pienesti kaasua ja driftaamaan lähtee. TM SMR painaa 96-98 kg. siinä on myös 8 litran tankki. kotarissa 12.

      KTM -> 43.3bhp / 182km/h 93 kg painava pyörä
      TM -> 38.4bhp / 155 km/h 96-98 kg painava pyörä -> KTM on helppo voittaja.

      Vittu teidän kans, se on kuskista kii kuka vie noin pienis tehoerois. Omalla YZ:lla jättäny tähän mennes kaikki jotka 125cc on. Kotkat, Temmit, Hussen Wr yms. No onhan tossa tehoaki tietysti, mutta ranteesta kii. omasta on penkitetty tähän mennes 38,94hp takarenkaalta. (V-Force läpät, fmf-fatty). Kohta tulee vhm-kansi ja sitte uudestaa penkkiin. JA videoo jos oot 172kmh vetäny 125 kotkalla. YZ paasannu 150-160kmh ja tuntuu että ei se voi lujempaa mennä ton mallisena, vaikka teho riittäski.


  • Ei oo temmi 2 paikkane vakiona, kyseessähän on ratapeli supermotoilla varustettuna. Ja katusäädöillä. Tehoa kyllä piisaa, kakkosella keulii pelkästä kaasusta myös ykköselläkin. Kolmosella lähtee viel kiihdyttäes nostaa keulaa. HUOM. täystehosena. Viriksi kannattaa ainakin hommata 38mm kaasari ja HGS tehari tai joku muu tehari. Ja temmi jättää kyllä kotarin. TT kotarinkin, siitä on mulla kokemusta. Ja kestävyydestä ei kannata tulla kotarilla uhomaan kun veivit lentää ekoilla kilsoilla. KTM=kampiakselitaisi mennä... ja muutenki iha kopiotemmi koko laitos. Toki en väitä etteikö kotari ois hyvä pyörä. Mutta taas temmiin, huiput on siinä 140-150 täystehosena. Kiihtyy törkeen nopeesti. Ja penkityksellä ei kannata lähtee vertaa näin pieniä tehoja, mitä on kevareissa. Koska siihen vaikuttaa niin moni asia. Ja ne on mitattu eri penkeiltä joten tulos ei tulisi olemaan koskaan sama. Pitäis olla sama penkki ja muutenki siihen vaikuttaa niin moni asia kuten ajaja... Mutta kyllä kotari temmille jää.. Ja puromotorilta saa temmejä täystehosena kilvissä. Ja kestävyys riippuu siitä miten sitä huollat. Mäntä 40-60h välein kone rempat siin 200-250h, osia saa helposti. Ja ilmanputsaria 5-10h pesee tai uus.

  • Ei vittu sain taas naurut näistä teidän kiistoista kumpi on tehokkaampi Kotari vai Temmi. Molemmat on suhkot samantehosia koneelta ja kuskista se on kiinni kumpi vie viivoissa. Kotarissa on ehkä hieman vääntävämpi kone,koska se toimii melko hyvin ylä-ja ala kierroksilla. Temmi hieman ylävääntöisempi. Tuommoiset painoerot eivät vaikuta tehoihin ja Temmin supermoto malli on sama kuin sen enskamalli.
    Ja ainiin millään 125cc supermotolla et edes 140cc sylinterillä voi päästä ilmanvastuksen takia menemään yli 160km/h , tosin en usko että mikään pyörä menisi edes 150km/h. Voi se kyllä olla ehkä mahdollista jollakin älyttömällä suorallla taistelemalla ilmanvastusta vastan...

    • kyllä HM meni justiin sen 150 muna asennossa vaan oli siinä tappelu sitä ilmaa vastaan :DD


  • Molemmat on hyviä pelejä mutta katu (valot ym.) ktm exc EI ole yhtä tehokas tt:nä kun enduro exc joka on oikeasti enduro ja tehty vain ja ainoastaan metsään. En tiedä mikä niis on erilaista mutta enduro exc on sen verran tehokkaampi että perseessä tuntee.

    Olisiko CDI boksissa jotain eroavaisuuksia? Joka tapauksessa enska kotarissa vaihdetaan mäntä 50 tunnin välein ja katukotarissa 60-90 eli jotain eroa kireydessä on?

    • Mikä vitun enduro exc ja ktm exc??? Se on ktm exc, joka ei ole monttupyörä vaan enduro. Sen saa kilpiin tai joko ei saa kilpiin. Ei ole erikseen enduro exc ja ktm exc. Sama pyörä smotoilla tai enskoilla. Ktm Sx on samatehonen tm smr 125 kanssa................ Exc jää temmille. Tästä on turha kiistellä niin monesti se on nähty..


  • moi oon vähä perseestä ja sanon että mun rullatuoli vie temmit ja kotarit mennen tullen, haistakaa mun nuppijuustoja vitu jonnet :)

  • vittu mun tm kulkee 180 täystehosena

    • ::facepalm:

      TT Mitokaan ei kulje 180kmh et ei kannata tulla pätemään et painelet temmil 180


    • Mitkä vitu välit sul o jos menee 180


  • No huhhuh teijän kanssa.

  • mun 50cc derbi menee alamäkee 51

  • itellä tuo tm racing ainoa kuristus mitä on vakiona on kaasukahvas semmone ruuvi senku ottaa pois nii tulee sen 43 hp joissain uusissa on otettu jo valmiiks pois ite jouduin itse ottamaan ja temmi on hieman tehokkaampi kuin kotari... ja näissä ei kattella huippunopeuksia vaan vääntöä... ja älkää ostako minkään laisia tehareita ym vakioputki on näissä paras!

  • Ei kyllä mikään kotari tai temmi (125cc) mene 180km/h, just 150 tt:nä ja gps nopeutta. Kyllä minäkin temmiin vaihtaisin se meinaan on laadukkaampi kuin kotka ja ei tarvitse huoltaa kokoaikaa. ja jos temmistä tehoa haluaa niin laitaa sen kisa karting koneen kiinni niin lähtee lähemmäs 50hp kartin kone meinaan menee touhon.

  • Lukekaapas tämä keskustelu alusta asti uudelleen ja revetkää itseksenne sille mihin suuntaa tämä on menny... Noh, heitetäämpä lisää vettä kiukkaalle: Vetäkää vitut päähä ja ostakaa suoraa Husqvarna wr

  • voi hitsin vitsin vimpula =D niin ihanata tämä KTMvs.TM

  • Mun TM meni 186km/h gepsiin tossa muutama vikko sitten..

    • miun ford 4600 raktori meni perkele gepsiin iha oikeesti 2447 GEPSIN mukaa ku kokeilin paljon menee alamäkee vapaalla mutta todellisuudessa liikuttiin 60-70 kmh nopeuksissa. siinä voitte miettiä että onko aina gepsiin luottamista


    • mun monkey on tehty kiinas se menee ainaki miljoonatuhatta


  • Mun mummon temmist lähti 50hp eturenkaalt ja kulki 500km/h.... Että repikää reikää

  • kylä tm ny 200 vähintään menee kun kaverini mopo derbikin meni 170

  • ei voi olla totta koska miun v-max menee max200.

    • noniin mut vmax onkin rajoitettu tuohon nopeuteen mutta jos ei olisi se menisi tälläin karkeasti arvioutuna 260 koska mittari riittää siihen


  • nii mutkun laittaa nelipuokkiteharin vmaxiin nii se kulkee täyzii semmoset 350km/h

  • no joo mut jos viilaat derbin mäntää vähäse nii kylä menee vähintää 300 ja ei vittu varmaa mee nii TÄYZII sun vmaxis ku se on sellane katulaiska muutenki

  • vittu mun mummoni rollaatori jossa on pv:n vakio moottori menee 300km/h 3vaihteella, et vetäkää vitut päähäänne ja kävelkää vuorille

  • tm voittaa kotkat vitun helposti.........

  • Tm smr ja Ktm exc on yhtä hyviä riippuu mihin tarkotukseen haluat. Jos haluat kiihdytellä niin vitusti niin ostakaa Ktm exc mutta jos haluatte ajella ja välillä ajaa kaasu pohjas niin ostakaaa Tm smr. Ps Tm smr on tarkotettu enenmänkin kadulle kuin Ktm exc.

  • joo joo tm on tarkotettu kadulle eikä millekkää helvetin motoradalle ja kotarihan on tunnetusti suunniteltu kiihdytys pyöräks eikä mihinkää enduroo ja niihä ne enduro mihet sen takii melki aina käyttää kottaraista ku siinä on vaa enemmä voimaa ku muissa pärrissä ei liity siihen tehoalueen tasasuutee vaa suoraan voimaa koska ne kisathan voitetaan suorilla ja mutkat on homoille !!!!!

  • Vieläku te jonnet tajuaisitte, että on hieman eri asia mitata pyörän tehot kampiakselilta kuin takapyörältä!

  • Mitäs ihmettä niiltä noin vähän lähtee kun tehottomimmasta 2t kevarista yamaha dtstä lähtee 25hp kaasarin vaihdolla(ja normi kurien poisto ja yvps toimintaan)

  • Älä ny perkele ostaan mitää "teharia" tohon kun on tehari valmiina jo ;o perkele otappas selvää asioista vähäse tossa no yhellä kurin poistolla enemmä heppoja ku kotarin 125 johon pitää vaihtaa TT putki ja suutin ;O HERÄÄ!!!

  • Olen viel 15v jonne ja aattelin tos kesäl a1-korttia OPETUSLUVALL hankkia.

    kun siinä sitten täytyy pyörä katsastaa opetuslupa käyttöön (jarrut,valot yms. tarkistetaan) niin saako temmin sillä kaasukahva niksil 11kw ku testaa siel katsastus konttoril?

    Ei tarttis konetta pilaa kurilla putkes ;)

  • mun veljen temmi menee sen 160km/h täystehosena ja srkun kotari 150km/H
    se on sata varma asia että temmi vie ktm ämmän

  • minunkin veljellä on Samsung:in pakastin ja sen pakastus teho on 76kw ja pakastaa kurkun puolestunnis ja viee kaikki muut pakastimet koska minun veljeni sanoo niin

  • Mun Husse ruohonleikkuris on enemmän tehoo ku teijän enduro ruoskis yhteensä.

  • Justiinsa joo... Vai että lähtee 40 hp TAKARENKAALTA :D Tiedoksenne vain, että noista kisapiikeistä ei lähde mistään yli 32 TODELLISTA TAKARENGASHEVOSVOIMAA ja vaikka yli 30 lähtee, niin ei siitä mitään hyötyä ole, kun niin yläkierrostehosia pelejä ovat. Tehon mittaustapoja on erilaisia ja jotkut dynot kusee aika vimmatusti. niillä numeroilla ei ole mitään väliä, paitsi väännöillä ja tehokäyrillä. Huoltaa saa enemmän kun ajaa. Sen verran rupeaa ilmanvastus ottamaan kiinni, että 150km/h lukemia on piikkisillä enduroilla turha odottaa.

  • ktmässä ja temmissä on molemmissa hyvät puolensa. jokanen ostaa pyöränsä oman rahatilanteen ,käyttötarkotuksen ja maun perusteella . :D

  • yamaha wr vie kaikki!

  • ihan paska mopo kiinalaisiski on parempi laatu. sit ku tä maksaa 8000€ saman tasosen paskan sais myos 2000€. jos haluaa tehokkaan piikin lelu pyöräks ni ostaa vaikka sitte kotarin

  • Ei se teho vaa se et Tm on ihan vitun yläkiertone ja siellä se kukkuu jä jättää kotarit viivois :P

    • Ite en oo jääny ikinä yhellekkään kevarille jossa 125cc pytty on. On siis yamaha yz125 valkokilpisenä, fmf putki ja vforcen läpät ja enskat alla! -09 kotari jäi, -08 tm jäi, ja -06 mito jäi! Kerran jäin HUOM! !180cc! räsälle, mutta senkin vain niukasti! Huiput pyörii ~150 kieppeillä, mutta smotoilla vois hiukkasen lujempaa mennä!


  • mu 50cc apriliast lähtee 3hp takarenkaalt...

  • Ei vittu täähän on hauska aihe:DDDD

    Ihan vaan tiedoks näille jonneille että sekä temmissä ja kotarissa on saman verran tehoja, vajaa 30hv tehoa takarenkaalta, tehoalueet vaan vähän eroaa. Temmi kiekasee korkeammilta kierroksilta kuin kotari.

    Eikä kukaan voi oikeasti päästä yhdelläkään 125cc supermotolla tai enskalla edes 150km/h OIKEATA nopeutta.

    Ostakaahan vaan kotareita ja temmejä niin ite lepatan hussella ohi kun vaihatte mäntää joka viikonloppu :D Näiden ja vaikka esimerkiksi Hussen välinen kiihtyvyysero on niin pieni että sillä ei ole mitään väliä. Kisaenskat voi viedä 0-100km/h kiihytyksessä ehkä sen pyörän verran, mitä sitten? Hussen männänvaihtoväli on kumminkin sen 10 000 - 20 000km, riippuen ajotyylistä. Temmiin ja kotkaan saa koko ajan vaihella mäntää, kiertokankea ja vaihteistoöljyjä ja ties mitä...

    • Takaselta 35 pollee, vitun esa


  • Keskustelun taso romahti... :D

  • kisapiikit on perseestä normi käytössä

  • mun mummon nissan micras on 74hv ja se jättää teijän enska paskat

  • ostakaa husaberg te 125..

    • Samaku kotari.


  • käytin mun temmin penkissä niin näytti 54hp koska siinä on kisa osat ja se on laiton!

  • jos nyt oikiasti tapellaan niin temmi ja kotari on eri tarkotukseen tehtyjä pyöriä josta sitten riippuu se teho ja muut puolet pyörässä!

    • Juu niinhän ne on kerroppas nyt mihin, toinen katuralliin ja toinen pilluralliin eiku hä onko sittenkin enduroon tehty en kyllä tiiä


  • es bär bär hessu

    ktm kyl tulee muijii

    tm

    turkulainen mursu

  • Moottori TM Racing

    Sylinterin halkaisija 54mm

    Iskunpituus 54,5mm

    Puristussuhde 1:16,7

    Teho Ei ilmoitettu

    oli sitte daytonasta nämä tiedot.

    • Aika heikosti osaat hakukonetta käyttää, jos nuo olivat ainoat tiedot jota temmistä löysit.
      Kertokaapa mitä väliä niillä tehoilla oikeasti on? Piikkiseen lisää potkua = se löytyy AINA korkeemmilta kierroksilta, missä sillä ei juuri mitään tee. Tehokäyrä se paras asia on sitä ajettavuutta ja kytettävyyttä ajatellen.
      "Tehot ovat aina väännön ja kierrosluvun summa". Kierrokia kasvattamalla joudutaan aina tinkimään väännöstä.

      KTM125EXC ~35hv tehoa koneelta(ilmoitus)
      TMracing125 ~ 38-40hv koneelta(ilmoitus)
      Noista luvuista siis voidaan päätelä koneen luonnetta. KTM on noista se vääntävämpi.
      Takarenkaalle kuitenkin tehoa näistä kisapiikeistä jää alle 30hv ja se on fakta.

      Älkää ostako sinne kadulle näitä, mitkä on tarkotettu johonkin ihan muuhun käyttöön. Huoltoajat on aivan naurettavan lyhyet.


    • asfg kirjoitti:

      Aika heikosti osaat hakukonetta käyttää, jos nuo olivat ainoat tiedot jota temmistä löysit.
      Kertokaapa mitä väliä niillä tehoilla oikeasti on? Piikkiseen lisää potkua = se löytyy AINA korkeemmilta kierroksilta, missä sillä ei juuri mitään tee. Tehokäyrä se paras asia on sitä ajettavuutta ja kytettävyyttä ajatellen.
      "Tehot ovat aina väännön ja kierrosluvun summa". Kierrokia kasvattamalla joudutaan aina tinkimään väännöstä.

      KTM125EXC ~35hv tehoa koneelta(ilmoitus)
      TMracing125 ~ 38-40hv koneelta(ilmoitus)
      Noista luvuista siis voidaan päätelä koneen luonnetta. KTM on noista se vääntävämpi.
      Takarenkaalle kuitenkin tehoa näistä kisapiikeistä jää alle 30hv ja se on fakta.

      Älkää ostako sinne kadulle näitä, mitkä on tarkotettu johonkin ihan muuhun käyttöön. Huoltoajat on aivan naurettavan lyhyet.

      Ite en oo jääny ikinä yhellekkään kevarille jossa 125cc pytty on. On siis yamaha yz125 valkokilpisenä, fmf putki ja vforcen läpät ja enskat alla! -09 kotari jäi, -08 tm jäi, ja -06 mito jäi! Kerran jäin HUOM! !180cc! räsälle, mutta senkin vain niukasti! Huiput pyörii vähän alle 150 kieppeillä, mutta smotoilla vois hiukkasen lujempaa mennä! Tästä on penkitetty sen 31hv takanakilta


    • Edelleenkin yammu kirjoitti:

      Ite en oo jääny ikinä yhellekkään kevarille jossa 125cc pytty on. On siis yamaha yz125 valkokilpisenä, fmf putki ja vforcen läpät ja enskat alla! -09 kotari jäi, -08 tm jäi, ja -06 mito jäi! Kerran jäin HUOM! !180cc! räsälle, mutta senkin vain niukasti! Huiput pyörii vähän alle 150 kieppeillä, mutta smotoilla vois hiukkasen lujempaa mennä! Tästä on penkitetty sen 31hv takanakilta

      Mitä vitun väliä sillä on jäätkö vai etkö? Jos oikeesti jollain 2 pyöränmitalla voitat, niin so what.
      Eikä ne tehot kaikkea kerro, kiihtyvyyteen vaikutta myös kappaleen massa ja välitykset.

      Muutenkin tuo, että olet jotain yhtä kotkaa ja temmiä vastaan kiihyttäny, niin mitä se todistaa? Ei mitään. Melekosta yleistämistä.

      Ja on se kumma, kun ne 30 heppaset raskaat kyykyt häviää kiihdytyksessä, noh ottakaapa seuraava kisa huipuista.


    • asdsff2344 kirjoitti:

      Mitä vitun väliä sillä on jäätkö vai etkö? Jos oikeesti jollain 2 pyöränmitalla voitat, niin so what.
      Eikä ne tehot kaikkea kerro, kiihtyvyyteen vaikutta myös kappaleen massa ja välitykset.

      Muutenkin tuo, että olet jotain yhtä kotkaa ja temmiä vastaan kiihyttäny, niin mitä se todistaa? Ei mitään. Melekosta yleistämistä.

      Ja on se kumma, kun ne 30 heppaset raskaat kyykyt häviää kiihdytyksessä, noh ottakaapa seuraava kisa huipuista.

      Jaa sä et edes vissii tajunnu, ei helvetti :D


  • ostakaa vittu honda cbr, vitun halpa, vitun paska, vitun ruma, luumu, liian kapeet renkaat. on nii paska että ei tartte vertailla.

  • Temmi on kevarien aatelia. Voisin sanoa että paras ja tehokkain kevari markkinoilla. (Ellei lasketa 90 luvun kisapiikkejä - vittu 35-40hp!!!)
    Ja Gas Gas & CH Racing mopojen aatelia.

  • tm on paras vaihtoehto kisapiikeis, kotareita on kaikilla ja ne on paskojaaaaaa

  • NII JUST ONNEKS EI OO MUITA KISAPIIKKEJÄ KUN TM JA KOTARI KYLLÄ!!!!

    • Ei noi ruikuttajat vielä mitää oo kaveri väittää kiven kovaa et sen aprilia rs kulkee tt 203km/h.


  • ei tähän voi oikee sanoo yhtää mitää...on teilläki hankalaa ostakaa mopot ku näköjää kusi noussu päähä ku on ktm ja temmi nii sitte väitellää siitä.vakio derbi alle vaa ja kävely tielle ottaa viivaa pyöräilijöitten kans

  • kakka päät

  • Ei vittu mitä porukkaa täälä... :DDD Samat tehot noissa kaikissa kisapiikeissä on, että ei se temmikään mikään kummonen laitos ole.

  • temissä on 50hp vakiona kun virittää niin yli 60 hp

  • kotari jää kotari jää, honda cr 125 vie koko potin ja ktm pojat itkevät isille!

  • Daytona motorsport tuo tm racingit suomeen suosittelen Petri Pohjamoon ottamaan yhteyttä jos on epäselvä jossain asiassa.

  • Kyllä se tm on ehottomasti tehokkain kevari. Sillä ku lähet liikkeelle ni kannattaa oikeest pitää kiinni ja adrenaliini virtaa.

  • Haistakaa muna kaikki mulla on Kawasaki H2 lähtee 210heppaa ja kulkee ku rasvattu salama

  • zx 12 r kawa jättää sun kalliin ja yliarvostetun h 2.ime vaan kuule ite munaa vitun nyhverö.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Työssäkäyvien köyhyys

    oli uutisissa. Jopa 200 000 ihmistä saattaa ajoittain tarvita sosiaaliapua "pärjätäkseen palkallaan". Silppu- ja osa-aikatyöt eivät lyö leiville.
    Maailman menoa
    200
    4347
  2. Eerikäisen postaukset

    Onko oikeesti kivaa Vikkelle kun isukki postaa kokoaika someen siitä kuvii.😑 Ei saa ees kaverinsa kanssa rauhassa leikkii ettei Esko oo laittamas "ma
    32
    1690
  3. Iranilainen kansanedustaja lupaa 3 miljoonan dollarin palkkion

    Trumpin tappajalle. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfa37fd0-332c-4304-8dc6-3f7024244907
    Maailman menoa
    46
    1453
  4. Tulipolttaaa...

    Liehuletti poltti viimeyönä parakkinsa,eikö pitäisi viiä suletulle.
    Haapavesi
    29
    554
  5. Autogallup

    Millainen on kaivattusi auto. Väri ja merkki?
    Ikävä
    71
    504