Naapurit 70-luvulla

kasvavana nuorena

kuuntelin naapurin rouvaa, hän läksytti setiä:"Onko meidän pihamme joku juopuneiden kaatopaikka, menkää omalle mäellenne kälä kälä".

33

870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työssäkäyvänä

Ei yön eikä päivän rauhaa. Paljon juopottelua.

• työkyky alentunut

Jätin naapurit rauhaan.

• pois työelämästä
        työkyky alentunut kirjoitti:

Jätin naapurit rauhaan.

120 kilometrin päässä asuvat naapurit jättivät minut rauhaan.

• ???
        pois työelämästä kirjoitti:

120 kilometrin päässä asuvat naapurit jättivät minut rauhaan.

Leukamme eivät enää lousku. Saattoväki juovuksissa.

• No ei
        ??? kirjoitti:

Jos luulit että tämä oli jotenkin hauska vitsi, olet väärässä.

Ennen vanhaan sentään oli nuorisokin asiallista ja nöyrää.

• esiäiti
        ??? kirjoitti:

alkaa ihmetellä:"Miksi kaikki ovat juovuksissa?" Mitä hänelle tapahtuu, joutuuko hän hoitoon vai onko hän itse hoitaja päihdetyössä?

• ....
        No ei kirjoitti:

Jos luulit että tämä oli jotenkin hauska vitsi, olet väärässä.

Ennen vanhaan sentään oli nuorisokin asiallista ja nöyrää.

Tuota et usko itekään. Nöyrää nuorisoa... Pittäähä sitä niisä geeneissä jottai potkua sentäs ollu.

• esiäiti, ap
        esiäiti kirjoitti:

alkaa ihmetellä:"Miksi kaikki ovat juovuksissa?" Mitä hänelle tapahtuu, joutuuko hän hoitoon vai onko hän itse hoitaja päihdetyössä?

silti, koska rahvas puhuu totta, nämä entiset naapurit. Jumala tahtoo opettaa valittujen kautta: pysy pois kotikylästä, vaikka ikävä on joskus sietämätön. Niin uskon, vaikka he kuinka mahdottomia olivat, Jumala on valinnut heidät.
        Synnyin tunteelliseksi, jos he lukevat tämän, annan anteeksi kaiken.
        Terveisin ent. taksikuskin muija.

• ap
        ??? kirjoitti:

Kuoleminen ja alleen laskeminen on aloitettu, ollaan kuin ei moksiskaan.

• ap
        ap kirjoitti:

Kuoleminen ja alleen laskeminen on aloitettu, ollaan kuin ei moksiskaan.

70-luvulla ja 2010 -luvuilla on yksi yhteinen sana: "Astia".

• Anonyymi
        esiäiti, ap kirjoitti:

silti, koska rahvas puhuu totta, nämä entiset naapurit. Jumala tahtoo opettaa valittujen kautta: pysy pois kotikylästä, vaikka ikävä on joskus sietämätön. Niin uskon, vaikka he kuinka mahdottomia olivat, Jumala on valinnut heidät.
        Synnyin tunteelliseksi, jos he lukevat tämän, annan anteeksi kaiken.
        Terveisin ent. taksikuskin muija.

Jeisus ristess Ku on hyvvöö viint lipottaman

• luvulla 2000

juovat viikkotolkulla kuin sienet, eivät käy työssä ovat eläkkeellä kuka minkäkin syyn takia, itseaiheutettua. Pilaavat muidenkin elämää, minkä kerkiävät, eivätkä pidä sitä minään erikoisena ilmiönä. Jos joku heille huomauttaa niin heistä ne muut on väärässä ja huomauttajille kostetaan kaikenlaisella kiusanteolla. Juovat kuin sienet. väliä kaksi päivää krapulaa ja taas alkaa jatkuva viikkoja kestävä juominen. Luulisi tuohon kuolevankin jo, mutta ei ei noita Pirukaan huoli vaivoikseen kun ovat tätä luuserisakkia joilla ei ole mitään virkaa eikä kenellekään hyötyä eikä iloa.
      Siltojen alle kuuluisivat eivätkä normaalien ihmisten elämää pilaamaan, yökausia menee nukkumatta monella työläisellä, lapsella ja vanhuksella. Talo on kuin kanankakkaa, kaikki kuuluu alhaalta ylös ja päinvastoin varsinkin yöllä, mutta mitäs nämä viinanhuuruiset juopporetkut siitä, pääasia heille että viinaa riittää. (mistä sitä aina riittääkin?) Inhoittavia juopporetkuja joita kaikki vihaa ja inhoaa, pakosta joutuu sitten niitä tässä sietämään kun ei ole varaa parempaan. Eipä liene ihme että on kovasti muuttovoittoinen talo, pysyviä lienee vain ja ainoastaan nämä "velikullat". SAIRASTA!

Surkeaa katsottavaa, lapsienkin.

Näin täällä Kaarinassa tänä päivänä ANNO DOMINI 2009.

• Erottautukaa!

Näille juopporetkuille pitäisi järjestää omat kerrostalot, joissa saisivat elää ja häiritä toisia juopponaapureitaan! Että, miksei näin ole jo tehty? Kun onhan näitä muittenkin erilaisten asumistapojen asumismuotoja esim: vain eläkeläisille, opiskelijoille, nuorille alle 30v., vammaisille, jne., joihin ei muilla ole mahdollisuutta päästä asumaan. Päästäisiin näiden juoppojen aiheuttamista häiriötekijöistä eroon, ja narkkareillekin omat talot, joissa tolloilla rauhassa. Ja yleiseen tietoon nämä talot, että voi käydä näyttämässä omalle jälkipolvelleen, että tälläistä saattaa seurata, jos käyttää alkoholia jokapäivä jne.

• ihmetyttää
        Erottautukaa! kirjoitti:

Näille juopporetkuille pitäisi järjestää omat kerrostalot, joissa saisivat elää ja häiritä toisia juopponaapureitaan! Että, miksei näin ole jo tehty? Kun onhan näitä muittenkin erilaisten asumistapojen asumismuotoja esim: vain eläkeläisille, opiskelijoille, nuorille alle 30v., vammaisille, jne., joihin ei muilla ole mahdollisuutta päästä asumaan. Päästäisiin näiden juoppojen aiheuttamista häiriötekijöistä eroon, ja narkkareillekin omat talot, joissa tolloilla rauhassa. Ja yleiseen tietoon nämä talot, että voi käydä näyttämässä omalle jälkipolvelleen, että tälläistä saattaa seurata, jos käyttää alkoholia jokapäivä jne.

etteivät nämä juopporentut edes osaa hävetä juoppouttaan vaan esittelevät sitä jokaiselle kovin avoimesti, pysyisivät koloissaan piruparat. Ei vaan pitää kaikkien nähtävillä pyöriä ja melullaan herättää huomiota jotta kaikki heidät varmasti huomaisivat ja oppisivat tietämään millaisia juopporenttuja he kaikki ovat.

En minä itse vaan kehtaisi esitellä omaa juoppouttani tuolla lailla jos sellainen olisin.

• juopporetkut!
        ihmetyttää kirjoitti:

etteivät nämä juopporentut edes osaa hävetä juoppouttaan vaan esittelevät sitä jokaiselle kovin avoimesti, pysyisivät koloissaan piruparat. Ei vaan pitää kaikkien nähtävillä pyöriä ja melullaan herättää huomiota jotta kaikki heidät varmasti huomaisivat ja oppisivat tietämään millaisia juopporenttuja he kaikki ovat.

En minä itse vaan kehtaisi esitellä omaa juoppouttani tuolla lailla jos sellainen olisin.

Nehän alkaa savustaa normaali-ihmisiä, jos sellainen erehtyy muuttamaan kahjureviiriin.

• Almiira
        ihmetyttää kirjoitti:

Sitä minäkin olen ihmetellyt, kun olen toista kesää nyt tässä kärsinyt juoposta naapurista. Eikä osaa edes selvänä hävetä, vaikka kirjeitä isännöitsijätoimistosta saakin. Mua ainakin hävettäis, jos jäisin kiinni yöllä naapurin makkarin ikkunasta sisään toljottamisesta. Mutta ei. No, minä kirjaan kaikki häiriöinnit ylös kellon kanssa ja vien listan toimistolle tai marssin poliisilaitokselle tekemään hakemuksen lähestymiskiellosta.

• kerro vaikutukset
        Almiira kirjoitti:

Sitä minäkin olen ihmetellyt, kun olen toista kesää nyt tässä kärsinyt juoposta naapurista. Eikä osaa edes selvänä hävetä, vaikka kirjeitä isännöitsijätoimistosta saakin. Mua ainakin hävettäis, jos jäisin kiinni yöllä naapurin makkarin ikkunasta sisään toljottamisesta. Mutta ei. No, minä kirjaan kaikki häiriöinnit ylös kellon kanssa ja vien listan toimistolle tai marssin poliisilaitokselle tekemään hakemuksen lähestymiskiellosta.

Minäkin aikoinaan tein.
        Isänöitsiä tuli silmille, kun lemmikki juoppokahjua uskalsin arvostella.
        Poliisi ei tehnyt mitään. Kirjas kyllä rikosilmotukset.

• Almiira
        kerro vaikutukset kirjoitti:

Minäkin aikoinaan tein.
        Isänöitsiä tuli silmille, kun lemmikki juoppokahjua uskalsin arvostella.
        Poliisi ei tehnyt mitään. Kirjas kyllä rikosilmotukset.

Sieltä sanottiin vain, että ei he voi mitään tehdä, soita poliisit. No, mitä se poliisikaan voi, kun naapuri häipyy omaan kämppäänsä häiritsemästä. Mutta kun seuraava yhtiökokous tulee ja tämä juoppo osallistuu niihin, aion kysäistä ihan suoraan, että olisiko mitenkään mahdollista saada asua rauhassa. Ei minua se haittaa, vaikka omassa kämpässään ryyppää, mutta se häiritsee, että hän kuvittelee olevansa kulmakunnan adionis ja kyllähän naapurin vanhalle piiaalle pitää mies kun mies kelvata, onhan hällä munat jalkojen välissä.

• Anonyymi
        Almiira kirjoitti:

Meidänkin naapurit talossa asuu Kilju setä, ravasa takki yltpäält ja sont seuroille askellust.

Hyveet kopsukaiseet ottoo leilist

• Nostgie

Kainalokarvat rehotti naisilla ja paska hais.
      Tuo aika ei koskaan enää palaa.. nyyh..

• alkup.

että on toivoa. Pahoittelen irvimistä, tuli paha olo pelkästä hypoteesista. En tahdo aikaa enkä paikkaa takaisin.

• vm 50

Yhdessä käytiin saunassa kerran viikossa eikä ollu suihkuja tai bideitä että kyllä tosiaan tuoksahti. !

• niillä nurkilla
        vm 50 kirjoitti:

Yhdessä käytiin saunassa kerran viikossa eikä ollu suihkuja tai bideitä että kyllä tosiaan tuoksahti. !

vaan ihan muista syistä. Peseydyttiin vaikka kylmässä saunassa aamuisinkin. Paikkakunnan juopuneetkin olivat puhtaita. Olot eivät olleet hienot, vähän tällaista juttua, pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

• K äpy
        niillä nurkilla kirjoitti:

vaan ihan muista syistä. Peseydyttiin vaikka kylmässä saunassa aamuisinkin. Paikkakunnan juopuneetkin olivat puhtaita. Olot eivät olleet hienot, vähän tällaista juttua, pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Ja ymmärrettävästi pimpsasta lähti sellaise aromit että nykynuoriso pyörtyisi,

• -------
        K äpy kirjoitti:

eksyttiin aiheesta, joka oli juopottelu, ja ainainen huoli.

• ykskakskolme
        ------- kirjoitti:

eksyttiin aiheesta, joka oli juopottelu, ja ainainen huoli.

Luulis että juopoilla käryää alapää vielä enemmän koska eivät senvertaa välitä toisista immeistä.

• Poeka-
        K äpy kirjoitti:

Pokasin yhen pimun raflasta ja kun päästiin "siihen" vaiheeseen että jalat auki ni meikä oli että Ou My Good ja samantein laatta lensi.
        Kyllä tuli äkkilähtö räntäsateeseen..

• Tiinu li
        Poeka- kirjoitti:

Pokasin yhen pimun raflasta ja kun päästiin "siihen" vaiheeseen että jalat auki ni meikä oli että Ou My Good ja samantein laatta lensi.
        Kyllä tuli äkkilähtö räntäsateeseen..

huono hygienia, siinäpä eväät kunnon "aromeille"

• v_2009

Eivät ymmärrä mitään minkään päälle, mutta kyllä kaljaa menee kun joku vaan maksaa, ainakin täällä Keravalla!

• Anonyymi

Yhtä asiaa olen ihmetellyt. Järkyttävästi on kavereita näillä humaltuneilla. Muiden asukkaiden kanssa ei tarvitse olla tekemisissä. Asunto on kun juna-asema. Miten sitten jos raittius iskee, häviävätkö "kaverit".

• Anonyymi

Meiän talossa on yllättäen aivan hiljaista. Alakerran humalikot ovat jossain kesämestoilla. Nyt nauttimaan :)

• Niissä porukoissa jos viina tai rahat loppuvat, niin kaveritkin kaikkoavat.

On myös ikävää, että jos joku näistä alkoholisteista tarttuu itseään niskasta kiinni ja raitistuu, niin hänellä useimmiten on edessään uuden elämän lisäksi myös uusien kavereiden etsiminen, mikä ei keski-ikäisellä raittiilla miehellä enää helppoa sitten olekaan.

• Anonyymi

Juopuneita saa ja uskaltaa komentaa, mutta ei kakaraperheitä tai koiraperheitä.

Kumpihan kirkuu kovempaa, kakara, koira vai juopumut.

Ja poliisi on kiinnostunut noista rauhallisimmasta ja hiljaisimmasta.

Tasa-arvoon pyrittiin vielä 70-luv ulla. silloin sai kaikillle sanoa. Nykyään on sananvapaus kaventunut kun ihmiset haluaa uhriutua. Enkä nyt tarkoita mitään ilkeyttä, yhden porukassa kiusaamista, tai maalittamista vaan normaalia sanomista ihmiseltä toiswlle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7758
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1422
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1210
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe