Lapsi mukaan Istanbuliin

Memmala

Pystyykö rattaiden kanssa liikkumaan Istanbulissa? Lapsi on 3,5 vuotias.

5

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankalaa

      Kyllä siellä pärjä sellaisilla kevyillä ns. sateenvarjorattailla ainakin, mutta paikoittain jalkakäytävät voi olla korkeita, kapeita ja muuten huonossa kunnossa.

      • Memmala

        Saako rattaiden kanssa mennä ratikkaan/metroon/bussiin/lauttaan tai mitä kulkuvälineitä siellä yleensä edes on? Kielitaito on heikko, joten asian selvittäminen paikanpäällä tuottaa koko matkaseurueelle harmaita hiuksia :)

        Jos vaan suinkin joku "lapsellinen" Istanbulin kävijä/asukas osaa kertoa vinkkejä niin ilolla otan vastaan kaiken tiedon!


      • Annikki täällä hei
        Memmala kirjoitti:

        Saako rattaiden kanssa mennä ratikkaan/metroon/bussiin/lauttaan tai mitä kulkuvälineitä siellä yleensä edes on? Kielitaito on heikko, joten asian selvittäminen paikanpäällä tuottaa koko matkaseurueelle harmaita hiuksia :)

        Jos vaan suinkin joku "lapsellinen" Istanbulin kävijä/asukas osaa kertoa vinkkejä niin ilolla otan vastaan kaiken tiedon!

        En ole itse lapsen kanssa ollut mutta muuten monesti. Kyllä voi kulkeminen on vähän hankalaa, kun jalkakäytävät saattavat olla kapeita ja korkeuserot suuria. Kulkupelit ovat monenmoisia, joissakin sisään pääsee kätevästi, joissakin ei. Itse en lähtisi sinne rattaita työntelemään.


      • sateenvarjorattaa
        Memmala kirjoitti:

        Saako rattaiden kanssa mennä ratikkaan/metroon/bussiin/lauttaan tai mitä kulkuvälineitä siellä yleensä edes on? Kielitaito on heikko, joten asian selvittäminen paikanpäällä tuottaa koko matkaseurueelle harmaita hiuksia :)

        Jos vaan suinkin joku "lapsellinen" Istanbulin kävijä/asukas osaa kertoa vinkkejä niin ilolla otan vastaan kaiken tiedon!

        siis sellaset jotka saa kasaan, matkustaminen busseissa ja ratikassa onnistuu. Vaatii tosin pirusti kärsivallisyyttä sillä ruuhkat on melkoisia pitkin päivää. Siis ei mahdotonta. Lähde lapsen ehdoilla ja ota rauhallisesti.


    • massimo73

      Istanbul ei kyllä ehkäpä kaikkein paras valinta lasten kanssa reissailemiseen,tosin ihmiset rakastavat siellä lapsia mutta olen samaa mieltä että paikoin(siis mitään "rullatuoliramppeja" ei ole) korkeita katukivetyksiä on todella paljon,metrossa varmasti voi mennä vaunuilla mutta esim busseissa/dolmuksissa kyllä näkee todella harvoin vaunuja jos vertaa kotimaahan.
      Itsellä ei lapsia mutta olen usein miettinyt tätä kun kuljeskelen Istanbulissa että vaunuja näkee harvemmin kuin meillä yleisissä kulkuneuvoissa ja että vaikka kaupunki on ihana en kyllä sitä suosittelisi mun pikkulapsi ystäville.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe