Jos hakis Puolasta Ursusta tai Eestistä ? Tullin sivut on melkosta kapulakieltä, mitä mahdollisia maksuja, veroja menee?.Aikoisin tuoda ihan ajamalla Suomeen.
Traktorin tuontitullaus ?
7
3845
Vastaukset
- Ei sitten
mitään. Mutta ota huomioon rekisteröintiasiat. Esim jos kone on ensirekisteröity eu:ssa ennen vuotta 94 tai ensirekisteröity eu:n ulkopuolella, eikä sitä ole rekisteröity uudestaan Eu:ssa et saakaan sitä helposti tieliikennekelpoiseksi suomessa. Tulee ainakin maksamaan enemmän mitä käytetty urkki maksaa....
- Haparanda
Eli ostan Volvo BM ruotsista ja ajan sen Haaparannan tullin vihreen linjan läpi.
Vaiko pitää käydä siellä tullin kopissa? - Mutta ilmoitus tuonnista
Haparanda kirjoitti:
Eli ostan Volvo BM ruotsista ja ajan sen Haaparannan tullin vihreen linjan läpi.
Vaiko pitää käydä siellä tullin kopissa?oitää tehdä myöhemmin lomakkeella tulliin. Jos sen voi tehdä siellä kopissa, kannattaa poiketa siinä ohimennen. En ole varma kyllä onnistuuko siinä kopissa ilmoituksen tekeminen. Jos kone tulee omaan yksityiskäyttöön, ei koko ilmoitusta välttämättä tarvitse käsittääkseni tehdä, mutta itse tekisin, se saattaa helpottaa myöhempiä kauppatilanteita ja rekisteröintiä suomessa (sinulla on silloin paperi jossa on virallinen koneen maahantuontipäivä). Mitään tullejahan noista ei kuitenkaan peritä, autoista menee kylläkin veroja ja siksi prosessi niiden kanssa on monimutkaisempi kuin esim aseiden!
- 1994 ennen tehdyt
Mutta ilmoitus tuonnista kirjoitti:
oitää tehdä myöhemmin lomakkeella tulliin. Jos sen voi tehdä siellä kopissa, kannattaa poiketa siinä ohimennen. En ole varma kyllä onnistuuko siinä kopissa ilmoituksen tekeminen. Jos kone tulee omaan yksityiskäyttöön, ei koko ilmoitusta välttämättä tarvitse käsittääkseni tehdä, mutta itse tekisin, se saattaa helpottaa myöhempiä kauppatilanteita ja rekisteröintiä suomessa (sinulla on silloin paperi jossa on virallinen koneen maahantuontipäivä). Mitään tullejahan noista ei kuitenkaan peritä, autoista menee kylläkin veroja ja siksi prosessi niiden kanssa on monimutkaisempi kuin esim aseiden!
Kuulin että jos traktori vanhempi kuin 1994 niin olisi vaikeampi saada rekisteriin.
Mahtaako pitää paikkansa ? Tietty jos traktori tulee vaan pellolle niin ei kai sitä pakko ole rekisteröidäkään, on kuitenkin helpompi sitten joskus myydä kun
uusi omistaja voi silla halutessaan ajella yleisillä teilläkin. - niin että
1994 ennen tehdyt kirjoitti:
Kuulin että jos traktori vanhempi kuin 1994 niin olisi vaikeampi saada rekisteriin.
Mahtaako pitää paikkansa ? Tietty jos traktori tulee vaan pellolle niin ei kai sitä pakko ole rekisteröidäkään, on kuitenkin helpompi sitten joskus myydä kun
uusi omistaja voi silla halutessaan ajella yleisillä teilläkin.(en ole 100% varma) mutta jos kone on valmistettu eu:n alueella niin silloin valmistusvuosi 1994--> ratkaisee, mutta jos se on valmistettu eu:n ulkopuolella niin silloin taas ensirekisteröitipäivä (eu:n alueella) ratkaisee. Eli kone voi olla tehty kiinassa 1993 jos se on rekisteröity jossain eu:n jäsenmaassa vaikka 02.01.1994...
Mutta kuten sanoin, tuo kannattaa jostain varmistaa ettei tule yllätyksiä.
"Kuulin että jos traktori vanhempi kuin 1994 niin olisi vaikeampi saada rekisteriin"
Joo vaikeampi, mutta erityisesti KALLIIMPI. Riippuu siitä jos koneella on ollut maahantuoja suomessa joka on sen hyväksyttänyt ja se antaa sulle hyväksymistodistuksensa. Yleensä ne maksaa, ja jotkut eivät niitä anna edes rahasta. Halusin tuoda aikoinani yhden koneen keski-euroopasta, mutta sen koneen kohtalo tyssäsi siihen etten saanut papereita. Kaikkinensa koneesta olisi tullut minulle noin 20 000 euron ylimääräiset kustannukset jos olisi tehty uudet tyyppihyväksynnät 40km/h kulkevalle koneelle. Koomista on, että ainuttakaan muutosta itse traktoriin ei olisi tarvinnut tehdä!!!!! - rs
niin että kirjoitti:
(en ole 100% varma) mutta jos kone on valmistettu eu:n alueella niin silloin valmistusvuosi 1994--> ratkaisee, mutta jos se on valmistettu eu:n ulkopuolella niin silloin taas ensirekisteröitipäivä (eu:n alueella) ratkaisee. Eli kone voi olla tehty kiinassa 1993 jos se on rekisteröity jossain eu:n jäsenmaassa vaikka 02.01.1994...
Mutta kuten sanoin, tuo kannattaa jostain varmistaa ettei tule yllätyksiä.
"Kuulin että jos traktori vanhempi kuin 1994 niin olisi vaikeampi saada rekisteriin"
Joo vaikeampi, mutta erityisesti KALLIIMPI. Riippuu siitä jos koneella on ollut maahantuoja suomessa joka on sen hyväksyttänyt ja se antaa sulle hyväksymistodistuksensa. Yleensä ne maksaa, ja jotkut eivät niitä anna edes rahasta. Halusin tuoda aikoinani yhden koneen keski-euroopasta, mutta sen koneen kohtalo tyssäsi siihen etten saanut papereita. Kaikkinensa koneesta olisi tullut minulle noin 20 000 euron ylimääräiset kustannukset jos olisi tehty uudet tyyppihyväksynnät 40km/h kulkevalle koneelle. Koomista on, että ainuttakaan muutosta itse traktoriin ei olisi tarvinnut tehdä!!!!!??? Mä toin talvella vanhan (vm -83)John Deeren Ruotsista eikä ollut minkäänlaisia ongelmia saada rekisteriin täällä.
Katsastusasemalla sanoivat että pitää olla mukana rekisteriotteen molemmat osat ja että koneessa on runkonumero ja tyyppimerkintäkilpi sekä hyttissä kilpi että se on eussa tai pohjoismaissa hyväksytty malli. Sitten valot, vilkut, jarruvalot ja toimivat jarrut ja tietysti hitaan ajoneuvon kolmio.
Kun traktori tuli kotiin oli pieniä ongelmia jarruvalojen kanssa ja laitoin ne kuntoon mutta katsastusaemalla ne ei edes tarkistanut niitä.
Oisko yhteensä ollut kustannuksia noin 300 euroa...
Ruotsalaiset myyjät taisi vielä elää ennen eu-aikaa kun he kyllä puhuivat jotain tullitodistuksista mutta selitin että Eussa on tavaroiden vapaa liikuuvuus Eu-maiden välillä ja ettei Suomen tullista sellaisia papereita saa.
AKE sitten ilmoittaa ruotsin vägverketille että traktori on nyt suomen rekisterissä.
Voi olla että olen tässä unohtanut jotain mut kysy ihmeessä katsastusasemalta! Mä ainakin sain sieltä hyvän palvelun. - mutta noi
rs kirjoitti:
??? Mä toin talvella vanhan (vm -83)John Deeren Ruotsista eikä ollut minkäänlaisia ongelmia saada rekisteriin täällä.
Katsastusasemalla sanoivat että pitää olla mukana rekisteriotteen molemmat osat ja että koneessa on runkonumero ja tyyppimerkintäkilpi sekä hyttissä kilpi että se on eussa tai pohjoismaissa hyväksytty malli. Sitten valot, vilkut, jarruvalot ja toimivat jarrut ja tietysti hitaan ajoneuvon kolmio.
Kun traktori tuli kotiin oli pieniä ongelmia jarruvalojen kanssa ja laitoin ne kuntoon mutta katsastusaemalla ne ei edes tarkistanut niitä.
Oisko yhteensä ollut kustannuksia noin 300 euroa...
Ruotsalaiset myyjät taisi vielä elää ennen eu-aikaa kun he kyllä puhuivat jotain tullitodistuksista mutta selitin että Eussa on tavaroiden vapaa liikuuvuus Eu-maiden välillä ja ettei Suomen tullista sellaisia papereita saa.
AKE sitten ilmoittaa ruotsin vägverketille että traktori on nyt suomen rekisterissä.
Voi olla että olen tässä unohtanut jotain mut kysy ihmeessä katsastusasemalta! Mä ainakin sain sieltä hyvän palvelun.hyväksyntämerkinnät siis koneestasi löytyivät. Se ei ole itsestäänselvyys ennen 94 vuotta tuoduissa koneissa. Ne on voitu rekisteröidä kansallisten määräysten mukaisesti, jotka eivät täytä eu:n määräyksiä. Toinen huomioitava seikka on, että traktorillasi ei ehkä saakaan ajaa kuin kolmeakymppiä. Suomessa ennen vuotta 94 rekisteröidyn traktorin huippunopeus on 30 ellei sille ole tehty huurteenpoistokoetta, jolloin sen nopeus on 40.
Sitten tulee vielä CE merkintä jutskat.... Kukaan ei estä tuomasta maahan ce merkitöntä konetta, mutta sen käyttäminen muuten kuin itse omalla pellolla onkin sitten toinen juttu. Enpä uskaltaisi tuoda maahan uudempaa traktoria jonka mukana ei seuraa valmistajan tai ensimmäisen eu maahan tuoneen maahantuontiyrityksen vakuutusta että kone täyttää euroopan koneturvallisuusdirektiivin vaatimukset. Kyseinen JD:si on niin vanha että sen kohdalla asiaa ei onneksi tarvitse murehtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4618248Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165677Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1164701Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2124579Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli354509Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s554023Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603890Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan793772Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava443700SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha873528