Eli, vuokranantaja saa heittää nykyisen vuoralaisen ulos ottaessaan asunnon omaan käyttöön. Eli käsittääkseni myös vuokrata eteenpäin perheenjäsenelle/sukulaiselle? Eli voiko vuokralaisen heittää ulos (normi irtisanomisajalla tietty), ja vuokrata asunnon sen jälkeen siskon pojalle ja tämän avopuolisolle?
Vuokra-asunnon otto omaan käyttöön, ja vuokraus sukulaiselle?
4
1792
Vastaukset
- Laillista..
Jos vuokrasopimus on toistaiseksi voimassoleva, niin noudatetaan ihan normaaleja irtisanomisaikoja (3 tai 6 kuukautta). Syy irtisanomiseen pitää ilmoittaa, mutta perheenjäsenelle/sukulaiselle vuokraaminen on ihan pätevä syy. Itse asiassa syy voi olla käytännössä mikä tahansa.
Määräaikaisenkin voi juuri tuolla perusteella sanoa irti ihan lain mukaan, jos nämä ehdot täyttyy:
.....Oikeus irtisanoa sopimus voidaan antaa vuokranantajalle,
1) jos hän tarvitsee huoneiston omaan tai perheenjäsenensä käyttöön syystä, jota hän ei ole voinut ottaa huomioon sopimusta tehtäessä,...... - Anonyymi
Saako vuokranantaja ilmoittaa ensin että ottaa asunnon omaan käyttöön ja saa nykyisen vuokralaisen ulos ja sen jälkeen vuokraa asuntoa eteenpäin.
- Anonyymi
Tietysti. Pitää vaikka yhden vuorokauden omassa käytössä ja tekee seuraavana päivänä uuden vuokrasopimuksen. Omaansahan vuokranantaja vuokraa.
- Anonyymi
Laissa on irtisanomisajat, mutta tuo aloitusviestin sanamuoto, että saako jonkun heittää ulos, on törkeän sikamainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319