irc-galleria?

......

mitä mieltä olette irc-galleriasta? pitäisikö antaa lapselle lupa laittaa kuvia?

9

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei?

Kunhan lapsi antaa sinun nähdä kuvat joita sinne on laittamassa. IRC-Galleria kun on kuitenkin hyvä paikka kommunikoida ystävien kanssa. :)

• Isä-22

kannattaa harkita ihan lapsen ikää katsoen. Tutustu ensinnä itse sivuun ja katso minkä tyylisiä kuvia sivustolla on.

Kyllä itse sinne nuoruudessani laitoin kuvat teini-ikäisenä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että ne kuvat ircissä muuttuu sitä mukaa, kun ikää tulee. Ircissä tulee myös ehdotuksia liittyen webcamiin, messengeriin ja jotkut ehdottavat laittamaan kuvia kuvake.net sivustolle.

Eihän lapselta sitä voi tietenkään riistää, kun joskus on siinä iässä, että kuvat siellä seisoo, mutta varovaisuus kaikissa. Itse tykkäsin, kun siellä sai jutella kavereiden kanssa ja muidenkin, mutta siellä myös suunnitellaan ne " viikonloppu " menemiset ( puhun kokemuksesta ) ja jos olet tutustunut sivuston kuviin, niin aika monen alaikäisen kuvassa on joko tupakka tai alkoholi.

Tästäpä sitten ovatkin vanhemmat autuaantietämättömiä.

Terveisin: Jari

• ....

täytyy sitten harkita.... se on todennäköisesti mahdotonta valvoo mitä siel liikkuu jos käyttäjä voi itse määrittää mitä näkyy kullekkin...

• tyttö 17

irc-galleria eli galtsu on hyvä paikka pitää kuvia, tottakai sielläkin välillä tulee ehdotuksia mm. tapaamiseen, webbikameraseksiin yms, mutta kyllä sun lapsella on varmasti sen verran järkeä päässä ettei tyhmyyksiä tee. Ja tosiaan jos tää sun lapsi oikeen KYSY LUPAA sulta niin kyllä siinä pitäis olla luottamusta puolin ja toisin.

Ennemmin noita ehdotteluita tulee esim. kuvakkeessa tai herutus.netissä. Ei tuolla galleriassa oo mitään pelättävää.

• teinin äiti.

itselläni on 14-vuotias tytär ja hänellä myös kuvia siellä, tosin aluksi kuulin työkavereiltani juttuja. tyttäreni kuitenkin itse kysyi minulta ja tottakai minä luotan häneen ja annoin hänen laittaa kuvia jos hän näyttää millaisia kuvia siellä pitää :) jos hän haluaa laittaa, niin anna lupa mutta tee jokin ehto, esim. juuri tämä että sun pitää nähdä millaisia kuvia hän siellä pitää.

• oon 12 v

teil on ihanii vanhempii ku annatte laittaa ettekä kyttää mitä siel lukee ja semmost. mun puol "isä" kyttää mitä onn kirjottanu kommenttei,mitä mulle on tullu jne. ku äiti ei ollu kotona ja se huomas et mul on siviilisäädys "seurustelen" nii se veti siit kauheet huudot ja pakotti mun vaihtaa sen ja sit huus siit et mä en sais seukata mitä pahaa siin on jos kokeilee millasta se rakkaus sitten on..

• niin takuulla yllätyt
        oon 12 v kirjoitti:

teil on ihanii vanhempii ku annatte laittaa ettekä kyttää mitä siel lukee ja semmost. mun puol "isä" kyttää mitä onn kirjottanu kommenttei,mitä mulle on tullu jne. ku äiti ei ollu kotona ja se huomas et mul on siviilisäädys "seurustelen" nii se veti siit kauheet huudot ja pakotti mun vaihtaa sen ja sit huus siit et mä en sais seukata mitä pahaa siin on jos kokeilee millasta se rakkaus sitten on..

Joo. Jotkut vanhemmat ihmiset eivät osaa suhtautua lapsiinsa tai.. lapsipuoliinsakaan järkevästi rakkaudella. Ihmiset ovat niin pelon täytteisiä.

Mun mielestä vanhemmat saa, koska voivat, seurata lastensa kuvia kyseisissä gallerioissa. Lapset eivät mielestäni voi sitä kieltää, koska eivät vanhemmatkaan loppujen lopuksi niitä kuvien laittoja tms. hallita.

• minnaatäti
        oon 12 v kirjoitti:

isäpuolesi varmaan luulee että tämä seurustelu on 'vakavaa' että ei vaan oltaisiin yhdessä ja vähän ehkä pussattais, vaan sänkyyn

• tyttö1984irc

Jos hän haluaa laittaa niin anna laittaa, jos pelottaa, niin laita kuva itsekin. Ei siellä ole mitään yläikärajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe