Tiedosto koneella->poltto dvd-levylle

omalla koneella

haluaisin polttaa mpeg-4 movie tiedostoja dvd-levylle, onko tämä edes mahdollista ja voiko sen tehdä omalla koneella ihan samalla tavalla kuin polttaisi kappaleita cd-levylle?

2

916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos kyse on vain sen tallentamisesta DVD-levylle, niin se käy millä tahansa poltto-ohjelmalla. Tulos tosin tuskin toimii soittimella. Jos sen muuttaa DivX/XVid:ksi niin toimivuus on parempi. Parhaan toimivuuden saa, jos tekee siitä normaalin DVD:n. Tätä varten tarvitset sopivan ohjelman, kuten Nerovision Express. Etsi tietoja netistä DVD author, create DVD tms.

• levylle vaan

Ensin sellainen perusjuttu että DVD-levyn voi polttaa joko 1) DVD-videolevyksi jolloin sisällön tyyppi ja rakenne on tarkkaan rajattu mutta kaikki DVD-soittimet osaavat sen toistaa tai 2) datalevyksi jolloin sille voi tallettaa aivan mitä tahansa tiedostoja mutta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta vain tietokoneet osaavat lukea sisältöä.

DVD-videolevy sisältää mpeg2-koodattua videota joka on talletettu tarkkaan määrättyyn tiedostorakenteeseen. Mikäli haluat tehdä mpeg4 videosta DVD-videolevyn, tarvitset ohjelman joka osaa muuntaa mpeg4 videon mpeg2 muotoon ja polttaa siitä kaikissa DVD-soittimissa toimivan version.

Jos taas haluat vain tallentaa mpeg4-videot DVD-datalevylle niin voit poltella ne sinne aivan kuten minkä tahansa muunkin tiedoston.

Mpeg4 speksi tuntee kaksi videokoodausta: DivX/Xvid-nimellä tunnetun heikkolaatuisemman version ja sen "varsinaisen" HD-tason H.264-codecin. Monet DVD-soittimet osaavat toistaa DVD-datalevyiltä tuon ensinmainitun DivX/Xvid videon joten kannattaisi ensin selvittää kumpaa sorttia tämä "mpeg-4" videotiedostosi on ja mikä on tiedoston pääte (.divx, .mp4, .3gp, .avi vaiko peräti .mov).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1400
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109