Jeppe

Legoland

Onko kellään kokemuksia Tanskan Legolandista Billingissä? Miten voisi säästää lipuissa, voitteko suositella hyviä leirintäalueita lähistöltä, pitääkö tehdä varaus etukäteen? Miten (mitä reittiä) kannattais matkustaa (oma auto)? Entä muita vinkkejä?

7

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maija

      kaivele sivustoa www.lego.com, sieltä löytyy kaikki mahdollinen maan ja taivaan väliltä.
      (Aikuinenkin viihtyy vaivatta.)

      • EJM

        Samaan suuntaan olisi tarkoitus kanssa mennä tulevana kesänä 2 aik 2 lasta oma auto.
        Onhan lego.comissa paljon majoituksesta mm. Legoland Hotelissa.

        Kaipaisin kuintenkin kanssa kommentteja matkan tehneiltä, että onko esim Siljan tarjous, n. 1060,00 €
        Turusta (sis lauttamatkat Suomi-Ruotsi-Tanska m/p ja kolme yötä hotellissa kohtuuhinta.

        Vai onko joku aktiivinen matkaaja hyödyntänyt esim Sea Wind-laivoja, ja hankkinut majoituksen vaikka
        vähän kauempaakin kuin 500 m Legolandin portilta.

        Kertokaapa kokemuksista jo matkanneet.


      • sama Maija
        EJM kirjoitti:

        Samaan suuntaan olisi tarkoitus kanssa mennä tulevana kesänä 2 aik 2 lasta oma auto.
        Onhan lego.comissa paljon majoituksesta mm. Legoland Hotelissa.

        Kaipaisin kuintenkin kanssa kommentteja matkan tehneiltä, että onko esim Siljan tarjous, n. 1060,00 €
        Turusta (sis lauttamatkat Suomi-Ruotsi-Tanska m/p ja kolme yötä hotellissa kohtuuhinta.

        Vai onko joku aktiivinen matkaaja hyödyntänyt esim Sea Wind-laivoja, ja hankkinut majoituksen vaikka
        vähän kauempaakin kuin 500 m Legolandin portilta.

        Kertokaapa kokemuksista jo matkanneet.

        Kyllähän äkkikatsomalla tuo Siljan hinta näyttää aika suolaiselta. henk.koht mielipide: tarkoitettu sellaiselle, jolle hinta ei ole tärkeä ja joka hakee perusvarmuutta.

        Seawind on ihan kelpo vaihtoehto. Taisi siellä se pieni pallomerikin olla vaikka muuten ei mitenkään luksukseksi voi luokitella. Varattava ajoissa!

        www.visitdenmark.dk sisältää mm alueittaiset hakukoneet, josta voi hakea eri tason majoituksia ja raskaahkolla surffauksella löytää myös hintoja ja jopa online-varausmahdollisuuksiakin.

        Tanskan ja Ruotsin välillä on muistaakseni lähes samanhintaista meneekö siltaa pitkin vai käyttääkö lauttaa. Sillan kautta matka tulee vähän pidemmäksi (mutta kyllä se kerran kannattaa nähdä.) Muistaakseni sillan sivut on www.oresundkompaniet.se ja lautat löytyy www.scandlines.se.

        Kyllä sinne ihan hyvin voi lähteä ilman valmispakettia. Itse kun olen matkustanut vain aikuisseurassa niin olen uskaltanut lähes aina mennä myös etukäteen mitään varaamatta. Tosin yleensä sesongin ulkolaidoilla ja on ollut tietoa useammasta mahdollisesta paikasta (suunnitelma n varasuunnitelmaa. Yhden kerran jouduttiin käyttämään varasuunnitelmaa nro 5. Fredericiassa oli messut.)


      • Jeppe
        sama Maija kirjoitti:

        Kyllähän äkkikatsomalla tuo Siljan hinta näyttää aika suolaiselta. henk.koht mielipide: tarkoitettu sellaiselle, jolle hinta ei ole tärkeä ja joka hakee perusvarmuutta.

        Seawind on ihan kelpo vaihtoehto. Taisi siellä se pieni pallomerikin olla vaikka muuten ei mitenkään luksukseksi voi luokitella. Varattava ajoissa!

        www.visitdenmark.dk sisältää mm alueittaiset hakukoneet, josta voi hakea eri tason majoituksia ja raskaahkolla surffauksella löytää myös hintoja ja jopa online-varausmahdollisuuksiakin.

        Tanskan ja Ruotsin välillä on muistaakseni lähes samanhintaista meneekö siltaa pitkin vai käyttääkö lauttaa. Sillan kautta matka tulee vähän pidemmäksi (mutta kyllä se kerran kannattaa nähdä.) Muistaakseni sillan sivut on www.oresundkompaniet.se ja lautat löytyy www.scandlines.se.

        Kyllä sinne ihan hyvin voi lähteä ilman valmispakettia. Itse kun olen matkustanut vain aikuisseurassa niin olen uskaltanut lähes aina mennä myös etukäteen mitään varaamatta. Tosin yleensä sesongin ulkolaidoilla ja on ollut tietoa useammasta mahdollisesta paikasta (suunnitelma n varasuunnitelmaa. Yhden kerran jouduttiin käyttämään varasuunnitelmaa nro 5. Fredericiassa oli messut.)

        Jos menee Ruotsin läpi ei varmaan kannata mennä lautalla/siltaa pitkin Sjellantiin (sinne missä Köpis on) vaan Göteborgista laivalla Jyllantiin. Tämä reitti on aika pitkä kun siinä on 2 lauttaa (Ruotsiin ja Tanskaan) ja Stogiksesta ajomatkaa yli 600 km. Nyt ajattelinkin, jos menisinkin laivalla suoraan Travemundeen ja siitä vain 250 km Billungiin. Autoliiton jäsenet saa auton puoleen hintaan ja Legolandistakin alennusta. Lisäksi emme ole hotellissa vaan leirintäaluella, mikä kokemuksen mukaan on monta kertaa parempui vaihtoehto lasten kanssa (vanhempien hermojen kannalta).


      • taas sama Maija
        Jeppe kirjoitti:

        Jos menee Ruotsin läpi ei varmaan kannata mennä lautalla/siltaa pitkin Sjellantiin (sinne missä Köpis on) vaan Göteborgista laivalla Jyllantiin. Tämä reitti on aika pitkä kun siinä on 2 lauttaa (Ruotsiin ja Tanskaan) ja Stogiksesta ajomatkaa yli 600 km. Nyt ajattelinkin, jos menisinkin laivalla suoraan Travemundeen ja siitä vain 250 km Billungiin. Autoliiton jäsenet saa auton puoleen hintaan ja Legolandistakin alennusta. Lisäksi emme ole hotellissa vaan leirintäaluella, mikä kokemuksen mukaan on monta kertaa parempui vaihtoehto lasten kanssa (vanhempien hermojen kannalta).

        Tarkoitat varmaan Finnlinesin laivoja. idea muuten ihan kiva, mutta tutkipa hinnasto: www.ferrycenter.fi.

        Taidat päästä ihan hotelliin unohtamalla tuon 'Saksan kautta' -vaihtoehdon. (Laivat sinänsä enemmän kuin OK).

        Sitten jos hinta ei ole oleellisin tekijä ja aikomus on olla esim vähintään viikko, niin Tanska on autoilijalle tosi helppo paikka saada 'oma mökki' tai 'oma huoneisto'. Vaikka paikasta www.sologstrand.dk voi alkaa tutkiskella. Omakohtaista OK-kokemusta.


      • Jeppe
        taas sama Maija kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan Finnlinesin laivoja. idea muuten ihan kiva, mutta tutkipa hinnasto: www.ferrycenter.fi.

        Taidat päästä ihan hotelliin unohtamalla tuon 'Saksan kautta' -vaihtoehdon. (Laivat sinänsä enemmän kuin OK).

        Sitten jos hinta ei ole oleellisin tekijä ja aikomus on olla esim vähintään viikko, niin Tanska on autoilijalle tosi helppo paikka saada 'oma mökki' tai 'oma huoneisto'. Vaikka paikasta www.sologstrand.dk voi alkaa tutkiskella. Omakohtaista OK-kokemusta.

        No jopas oli Saksan lautat kalliita tosiaan. Taitaa jäädä matka tekemättä Finnlinesilla :(


      • Meitä myös 2+2
        EJM kirjoitti:

        Samaan suuntaan olisi tarkoitus kanssa mennä tulevana kesänä 2 aik 2 lasta oma auto.
        Onhan lego.comissa paljon majoituksesta mm. Legoland Hotelissa.

        Kaipaisin kuintenkin kanssa kommentteja matkan tehneiltä, että onko esim Siljan tarjous, n. 1060,00 €
        Turusta (sis lauttamatkat Suomi-Ruotsi-Tanska m/p ja kolme yötä hotellissa kohtuuhinta.

        Vai onko joku aktiivinen matkaaja hyödyntänyt esim Sea Wind-laivoja, ja hankkinut majoituksen vaikka
        vähän kauempaakin kuin 500 m Legolandin portilta.

        Kertokaapa kokemuksista jo matkanneet.

        Lähtö la-iltana 26.6. SeaWindillä, paluu la-iltana 3.7. Vikingillä. Majoituksia emme ole vielä varanneet, mutta mökit & B&B majoitukset on tavoitteena. Kuulin myös aiemmin Legolandissa käyneeltä, että yksityisiltä saa huoneen tai esim. leikkimökin hyvinkin edullisesti ja muistan toki omastakin nuoruudestani, että kun Ruotsin puolella ajeltiin, mitään ei oltu varattu etukäteen vaan sinne mentiin, missä luki lediga stugor ja aina onnistuttiin saamaan laadukas majoitus. Toki nyt on tullut internet ja etukäteen varaaminen on tosi helppoa, toisaalta taas kun ei aina tiedä, kuinka kauan minäkin päivänä viitsii ajaa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe