Muotoilusivellin

Impress

Onko mulla Ohjelmassa vikaa, kun muotoilusivellin ei ole aktiivinen kun käytän Impressiä.

Olen tehnyt tekstiin muotoilut, aktivoinut tekstin, mutta muotoilusivellin ei ole käytössä kuitenkaan.

Teenkö jotenkin väärin ?

5

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeissa sanotaan:
      [Muotoilun kopiointi muotoilusiveltimellä
      Muotoilusivellintä voidaan hyödyntää muotoilun kopiointiin Writerin tekstivalinnasta tai objektista ja käyttää toisen tekstivalinnan tai objektin muotoiluun...]

Kysymyksestäsi voisi varovasti päätellä, että olet yrittänyt käyttää muotoilusivellintä Impressissä Writerin tapaan. Ja sitähän ei edes ole luvattu, että se niin toimisi.

Mutta ei siinä kaikki. Näyttääpä tuohon juuri liittyvän bugejakin:
      http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=10&t=4702
      Tuolla mainittu ohje kopioida ensin objekti ja sitten siihen liittää määräten muotoilematon teksti kuulosti ihan uskottavalta. Tämä siis ilman siveltimiä.

Entä jos nyt kuitenkin haluaa käyttää muotoilusivellintä? Pienellä kokeilulla sai vaikutelman, ettei tekstikehyksen valinta riittänyt aktivoimaan työkalua Impressissä, mutta jos tekstikehystä liikutti (ja peruutti sitten), työkalu aktivoitui. Kun sitten valitsi siveltimen ja napsautti toista kohdetta (tekstikehystä), sen muotoilu muuttui edellisen mukaiseksi. Versio näyttää olevan 3.1.0 000310m11 ja Vista-ympäristö käytössä.

Että näillä mennään?

• vastauksesta

Moi

Tarkoitus ei ollut olla negatiivinen :-). En edes lukenut ohjetta, vaan aattelin sen toimivan kuten Writerissä :-).

Koitin aikani, mutta tota peruutusta en huomannut. Enkä saanut sitä nyt toimiin, koitin jonkun kerran.

Mulla on tässä käytössä XP ja 3.0.1 000300m15. Pitänee päivittää uudempaan.

Pitäis opetella kunnolla Writer, Calc ja Impress, jotta pystyis opettaan niitä.

Luen aktiivisesti tätä ja olet vastaillut useisiin kysymyksiin. Suuri kiitos, ei ole tarvinnut kysellä, kun vastaukset on valmiina vanhoissa kysymyksissä :-)

• lisäys
        vastauksesta kirjoitti:

Moi

Tarkoitus ei ollut olla negatiivinen :-). En edes lukenut ohjetta, vaan aattelin sen toimivan kuten Writerissä :-).

Koitin aikani, mutta tota peruutusta en huomannut. Enkä saanut sitä nyt toimiin, koitin jonkun kerran.

Mulla on tässä käytössä XP ja 3.0.1 000300m15. Pitänee päivittää uudempaan.

Pitäis opetella kunnolla Writer, Calc ja Impress, jotta pystyis opettaan niitä.

Luen aktiivisesti tätä ja olet vastaillut useisiin kysymyksiin. Suuri kiitos, ei ole tarvinnut kysellä, kun vastaukset on valmiina vanhoissa kysymyksissä :-)

Yleensä luen kyllä ohjeet ja etsin niitä myöskin :-). Ettet aattele mun koittavan hakuammunnalla näitä opetella :-)

• randall heaton

nice job, very thanks

• mlgsklnkamv

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      123
      4102
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      1
      3509
    3. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      73
      3313
    4. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2744
    5. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      84
      2468
    6. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      21
      2446
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      40
      2417
    8. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      6
      2377
    9. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2331
    10. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      27
      2326
    Aihe