Muotoilusivellin

Impress

Onko mulla Ohjelmassa vikaa, kun muotoilusivellin ei ole aktiivinen kun käytän Impressiä.

Olen tehnyt tekstiin muotoilut, aktivoinut tekstin, mutta muotoilusivellin ei ole käytössä kuitenkaan.

Teenkö jotenkin väärin ?

5

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeissa sanotaan:
      [Muotoilun kopiointi muotoilusiveltimellä
      Muotoilusivellintä voidaan hyödyntää muotoilun kopiointiin Writerin tekstivalinnasta tai objektista ja käyttää toisen tekstivalinnan tai objektin muotoiluun...]

Kysymyksestäsi voisi varovasti päätellä, että olet yrittänyt käyttää muotoilusivellintä Impressissä Writerin tapaan. Ja sitähän ei edes ole luvattu, että se niin toimisi.

Mutta ei siinä kaikki. Näyttääpä tuohon juuri liittyvän bugejakin:
      http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=10&t=4702
      Tuolla mainittu ohje kopioida ensin objekti ja sitten siihen liittää määräten muotoilematon teksti kuulosti ihan uskottavalta. Tämä siis ilman siveltimiä.

Entä jos nyt kuitenkin haluaa käyttää muotoilusivellintä? Pienellä kokeilulla sai vaikutelman, ettei tekstikehyksen valinta riittänyt aktivoimaan työkalua Impressissä, mutta jos tekstikehystä liikutti (ja peruutti sitten), työkalu aktivoitui. Kun sitten valitsi siveltimen ja napsautti toista kohdetta (tekstikehystä), sen muotoilu muuttui edellisen mukaiseksi. Versio näyttää olevan 3.1.0 000310m11 ja Vista-ympäristö käytössä.

Että näillä mennään?

• vastauksesta

Moi

Tarkoitus ei ollut olla negatiivinen :-). En edes lukenut ohjetta, vaan aattelin sen toimivan kuten Writerissä :-).

Koitin aikani, mutta tota peruutusta en huomannut. Enkä saanut sitä nyt toimiin, koitin jonkun kerran.

Mulla on tässä käytössä XP ja 3.0.1 000300m15. Pitänee päivittää uudempaan.

Pitäis opetella kunnolla Writer, Calc ja Impress, jotta pystyis opettaan niitä.

Luen aktiivisesti tätä ja olet vastaillut useisiin kysymyksiin. Suuri kiitos, ei ole tarvinnut kysellä, kun vastaukset on valmiina vanhoissa kysymyksissä :-)

• lisäys
        vastauksesta kirjoitti:

Moi

Tarkoitus ei ollut olla negatiivinen :-). En edes lukenut ohjetta, vaan aattelin sen toimivan kuten Writerissä :-).

Koitin aikani, mutta tota peruutusta en huomannut. Enkä saanut sitä nyt toimiin, koitin jonkun kerran.

Mulla on tässä käytössä XP ja 3.0.1 000300m15. Pitänee päivittää uudempaan.

Pitäis opetella kunnolla Writer, Calc ja Impress, jotta pystyis opettaan niitä.

Luen aktiivisesti tätä ja olet vastaillut useisiin kysymyksiin. Suuri kiitos, ei ole tarvinnut kysellä, kun vastaukset on valmiina vanhoissa kysymyksissä :-)

Yleensä luen kyllä ohjeet ja etsin niitä myöskin :-). Ettet aattele mun koittavan hakuammunnalla näitä opetella :-)

• randall heaton

nice job, very thanks

• mlgsklnkamv

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe