Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kummilapsi

tuore kummi

Heippa!
Onko kellään kummilapsi Sri Lankalla? Miten on yhteydenotto sujunut, tulivatko kirjeet aina perille ja saitko myös vastauksen? Itselläni homma vasta alussa :) kummilapseni sain WorldVisionin kautta.

19

1659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondai kella

      Moi:

      Minulla on kummilapsi toisen järjestön kautta. Kaikki kirjeet ja pienet lahjat ovat menneet perille. Huonojen kulkuyhteyksien takia joskus hyvinkin hitaasti.
      Olen myös itse vieraillut lapsen luona muutaman kerran.
      Nyt kun sota on ohi ja jälleenrakennus käynnissä, niin lähdepä käymään siellä, et pety.

    • veeesa

      moi.itselläni on kummilapsi ollut noin 2 vuotta.sain järjestettyä hänet erään hyväntekeväisyys työntekiän kautta.en halunnut maksaa järjestöille.minulla on hänen suorat pankki tiedot maksan kerran vuodessa hänelle ja hän saa nostaa noin 13e kuussa .homma on toiminut erittäin hyvin.kirjoittelemme muutaman kerran vuodessa puolin ja toisin .paketit ja kirjeet ovat menneet hyvin perille.suunnittelemme reissua ensi talveksi.

      • miten saisin

        Voisitko antaa vinkkiä miten saisin itse myös kummilapsen ilman järjestölle maksamista. Haluaisin asian hoituvan "suoraan". Voisi lähettää paketteja ja laittaa rahaa oman halun mukaan. Monissa järjestöissä kun ei toivota paketteja kovin usein ja niillä tietyt koko rajoitukset. Laita yhteystietos, kiitos.


      • prasse
        miten saisin kirjoitti:

        Voisitko antaa vinkkiä miten saisin itse myös kummilapsen ilman järjestölle maksamista. Haluaisin asian hoituvan "suoraan". Voisi lähettää paketteja ja laittaa rahaa oman halun mukaan. Monissa järjestöissä kun ei toivota paketteja kovin usein ja niillä tietyt koko rajoitukset. Laita yhteystietos, kiitos.

        Hei
        olen sri lankalainan .jos haluvat voi jarjestolle
        kummilapsen, ei tarvitse maksa mitan
        puhutaan,palataan asiaan.
        terv,prasse


      • omatoimimatkaaja
        miten saisin kirjoitti:

        Voisitko antaa vinkkiä miten saisin itse myös kummilapsen ilman järjestölle maksamista. Haluaisin asian hoituvan "suoraan". Voisi lähettää paketteja ja laittaa rahaa oman halun mukaan. Monissa järjestöissä kun ei toivota paketteja kovin usein ja niillä tietyt koko rajoitukset. Laita yhteystietos, kiitos.

        Minulla on ollut kummilapsi Sri Lankassa 9 vuotta. Se on http://www.lions.fi/kummitoiminta.htm kautta. Siinä ei makseja järjestölle mitään eikä tarvitse olla lions jäsenkään. Katos tuo linkki, niin voi itse päätellä mitä mieltä olet asiasta. Tuolta näet kaikki hinnat ja muutkin asiat, joten niitä on turha tässä alkaa kirjoittamaan.


      • veeesa

        käväise herrankukkaro sivuilla.siellä on tieto toiminnasta sri lankassa.heillä on toimintaa koko ajan menossa.kysyn kyseiseltä henkilöltä saako antaa hänen yhteystiedot.mistä sinut saa kiinni.


      • yht.tiedot voit
        veeesa kirjoitti:

        käväise herrankukkaro sivuilla.siellä on tieto toiminnasta sri lankassa.heillä on toimintaa koko ajan menossa.kysyn kyseiseltä henkilöltä saako antaa hänen yhteystiedot.mistä sinut saa kiinni.

        Anna minun meili osoite hänelle, jos sopii [email protected] kiitos vaivannäöstäsi : ))


      • Sanjay

        Moi Olen itse Sri lankalainen asun Suomessa. Mikä järjeston kanssa sait lapsi. Onko lapsi singaleesi vai tamiili. Oletko itse käynyt Sri lamnkassa.? Kirjoittaako kummilapsi sinulle.
        Terveiset
        Sanjay


      • Lankassa asuva
        prasse kirjoitti:

        Hei
        olen sri lankalainan .jos haluvat voi jarjestolle
        kummilapsen, ei tarvitse maksa mitan
        puhutaan,palataan asiaan.
        terv,prasse

        Tunnut olevan Sri Lankakainen, koska tarpeeksi kirjoitusvirheitä viestissäsi. Olethan tietoinen, että jos avaa tilin lapselle, hän ei voi nostaa rahoja alle 18 vuotiaana. täytyy olla joku täysi-ikäinen, jolle avataan tili. Mutta meneekö raha VARMASTI lapselle? Tiedäthän, että tämän maan pääelinkeino on HUIJAUS!


      • Lankassa asuva
        omatoimimatkaaja kirjoitti:

        Minulla on ollut kummilapsi Sri Lankassa 9 vuotta. Se on http://www.lions.fi/kummitoiminta.htm kautta. Siinä ei makseja järjestölle mitään eikä tarvitse olla lions jäsenkään. Katos tuo linkki, niin voi itse päätellä mitä mieltä olet asiasta. Tuolta näet kaikki hinnat ja muutkin asiat, joten niitä on turha tässä alkaa kirjoittamaan.

        Ooops. Miksiköhän antamasi sivu kadonnut. Kyseinen järjestö toimii kyllä korrektisti, mutta valitettavasti
        on olemassa hävikki. Rahoja rahdataan muovisäkissä, ja paikallisilla klubeilla myös menoja toiminnasta. Kuitenkin yksi parhaista, mutta ei paras reitti. Paras on, kun avaat itse tilin lapsen huoltajalle. Lapselle voi myös avata, mutta alaikäinen, eikä huoltaja voi nostaa rahaa. Vasta 18 vuotiaana voi nostaa tililtä. Huoltajan tilille pitää laittaa raja, paljonko kk.ssa saa nostaa. tällä tavalla yli 100 % menee perille, koska myös tilikorko tilille. 120 € vuodessa, niin myös korkoa n. 7 € lisää. Siitä rahasta voi panna nostorajaksi
        1500 rupia ( € nyt n. 160 rupia ) j vuoden lopussa tilillä silti lähes 2000 rupia. sen summan voi siirtää lapselle avattavalle tilille, jolloi lapsen iästä riippuen, hänen täyttäessään 18 v. pieni omaisuus hänen tilillään. Minulla tällaisia lapsia toistakymmentä. Pankeilla koodinro, jonka avulla voi itse lähettää rahat tilille. Läh. palkkio pienempi kuin tilin vuosikorko.


    • world visionin kautta

      Minulla on kummityttö sri lankalla. Aika alussa myös tämä juttu. Yhden kirjeen olen laittanut ja kerran hän minulle. Arveluttaako sinua jokin?

    • Sanjay

      >Moi Oletko saanut kummilapsi srilankassa. Pääsitko kirjevaihteena.Olen itse srilankalainen asun 10v suomessa.Olen myös kiinnostunut hyväntekevaisuus asia.

    • Reetta24

      Minulla on toisen järjestön kautta kummityttö ollut vuosia. Olen saanut useita kirjeitä, ja kirjeeni ja lahjani ovat menneet perille. Enää ei saa lahjoja lähettääkään. Suunnittelen talveksi matkaa sinne häntä tapaamaan.

    • Ratharan

      Ayobowan:

      Ihmisillä on monien eri järjestöjen kauttaa kummilapsia Sri Lankassa.Myös ihan "yksityisesti" otettuja avustusperheitä. PLAN:lla homma ainakin toimii hyvin. Olen käynyt kummilapsen luona jo 4 kertaa. Nytkin taas menossa helmikuussa.

    • helminen 2

      Itselläni on myös kummilapsi saman järjestön kautta ja mulla on myös homma
      myös alussa mut aina olen vastauksen saanut kirjeisiin joten odota ihan
      rauhassa kyllä vastauksen saat aina kun kirjoitat voin antaa vinkin
      mulla on ollut saman järjestön kautta toisesta maastakin kummilapsi
      aina sain vastauksen jos et ole vielä kirjoittanut hänelle niin voisit aloittaa
      kertomalla perheestäsi, Suomesta voit lähettää hänelle kuvia Suomesta
      lahjaksi saa lähettää tarroja, kiiltokuvia sekä ilmapalloja

      Toivottavasti tästä on apua

    • kummittaa

      Hei!
      Minulla nyt sama tilanne tällä hetkellä, ja samanlaiset kysymykset askarruttavat. Eli kertoisitteko kokemuksia kummiudesta Sri Lankaan WorldVision kautta.

      • kummi81

        Minulla on ollut kummi Sri Lankassa Suomen World Vision kautta jo 4 vuotta.
        Kun ilmoittaudut kummiksi, saat kummikortin, jossa on tietoa kummilapsestasi ja siitä, miten autamme hänen asuinalueellaan.

        Maksettuasi ensimmäisen kummimaksun saat myös kirjeenvaihto-osoitteen, jotta voit halutessasi kirjoittaa kummilapsellesi postikortin tai kirjeen. Kummilapsesi lähettää sinulle noin kolmen kuukauden sisällä kirjeen, jossa hän kertoo tarkemmin itsestään.

        Kerran vuodessa saat vuosiraportin, jossa on kummilapsen tuore kuva ja hänen terveisensä tai piirroksensa. Saat vuosiraportin riippumatta siitä, oletko häneen itse yhteydessä vai et.

        Joulun aikaan saat kummilapseltasi joulutervehdyksen.
        Niin ikään kerran vuodessa saat joko sähköpostitse tai kirjeitse vuosikirjeen, jossa kerromme miten työmme kummilapsesi kotiseudulla etenee.

        Asia on kohdallani toiminut juurikin noin. Yleensä vuodessa kirjoittelen 2-3 kertaa. Vastauskirje kestää tosiaan sen 4 kk. (Kerran jopa 6kk.)
        Kaikki lahjat ovat menneet perille. Lahjat lähetän kuplamuovipussissa tai kovikekuoressa. Lahjoiksi vuosien aikana olen lähettänyt värityskirjan puuvärikyniä, lyijykyniä, repun, kumin, teroittimen, tarroja, jne.

        Katso lisää netistä https://worldvision.fi/kehitysyhteistyö/Sri-Lanka/Kalpitiya


      • kummi81

    • visatraveller

      Hei.
      Kummilapsitoiminta on erinomainen tapa tukea köyhien lasten koulunkäyntiä ja askeleita kohti parempaa tulevaisuutta.
      Meilläkin on kummilapsi Etiopiassa.

      Sri Lankassa vaihtoehto kummilapsi toiminnalle on myös tukea suomalaisten, kahden jyväskyläläisen naisen perustamaa köyhien lasten koulua Telluschool Hikkaduwassa. Itse asiassa kahta koulua sillä toinen käynnistyi lähistöllä nyt keväällä. Koulu toimii yhteistyössä paikallisen perheen kanssa.

      Olemme käyneet paikan päällä Sri Lankassa käydessämme ja todenneet rahat tulevat suureen tarpeeseen ja menevät varmasti perille.

      http://telluschool.blogspot.fi/
      https://www.facebook.com/Telluschool-tukiyhdistys-ry-973871912666220/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe