Näyttö ylisuureni

ihanoutoa.apua??

Eli ongelma on tässä: Pelasin The Sims 3 peliä, joka aukesi koko näytölle. Ehdin pelata hetken ja koneeni ylikuumeni ja sammutti itsensä.
Kun kone oli jäähtynyt ja käynnistin sen, työpöytä ja itseasiassa kaikki mitä näytössä näkyy on yli suurta. Työpöydän kuvakkeet ovat ylisuuria(ovat keskikokoisia eli normaaleja mutta silti yli suuria), minulla on Windows Vista ja tuo oikealla näkyvä sivupalkki mihin tulee Nettiradio ja kalenteri ja siihen saa laitettua pien ohjelmia, sekin on yli suurentunut . Enään siihen mahtuu vain Kello, lämpötila,nettiradio,Kalenteri ja muistilaput ja vievät koko palkin tilan. Ennen koneen ylikuumenemista veivät vain suurinpiirtein puolet.
Olen kokeillu vaihtaa kuvakkeiden kokoa, ei toimi sillä kuvakkeet ovat tietokoneen mukaan "keksikokoisia" jotka ne normaalistikkin ovat olleet.
Kaikki näyttää ylisuurelta ja olen palauttanut järjestelmänkin mutta ei toiminut joten peruutin palautuksen.
Apua tilanteeseen. Tuntuu kuin katselisi tietokonetta suurennuslasin takaa?


ps. Olen koettanut vänkrätä ohjauspaneelin asetuksia mutta ei tunnnu toimivan :??!!!!

5

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Pelin jäljiltä tainnut yksinkertaisesti jäädä liian pieni resoluutio päälle.

      Muistaakseni Windowsissa se muutetaan ohjauspaneelista näytön tai työpöydän asetuksista, sieltä "näytön tarkkuus" tai "näytön resoluutio" -nimisellä säätimellä. Siihen vain korkeampi lukema, jos sulla on LCD-näyttö niin kannattaa valita näytön ominaistarkkuus.

    • tyypillistä

      Aika tyypillistä että jos peli ei sammu oikealla tavalla, se jättää pelin käytössä olleen resoluution päälle. Voit vaihtaa sen takaisin normaaliksi hyvin yksinkertaisesti Vistassa:

      Mene työpöydälle: Paina hiiren oikeaa nappia ja valitse Mukauta -> Näytön asetukset -> Ja siinä on "Tarkkuus asetus, josta voi vetää palkkia oikealle, suuri, ja vasemmalle, pieni suuntaan. Vedä palkkia oikealle, ja paina "Käytä". Jos kuva näyttää sopivalta nyt, paina ok, jos ei, siirtele palkkia vielä ja kokeile uudestaan. Kun sopiva asetus löytyy niin painat vain OK.

      Jos kuva piemenee kokonaan kun kokeilet sitä, älä paina mitään vaan odota 15 sekuntia, jolloin windows palauttaa resoluution takaisin edelliseksi ja kokeile sitten jotain muuta resoluutiota. Niin voi käydä litteiden näyttöjen kanssa, koska ne eivät tue kaikkia resoluutioita.

      • joooooooo

        heitä kone seinään


    • 5615

      Mulla kans kävi näin ja resoluutiota ei saa vaihdettua. Mitä pitäisi tehdä?

      • joopa.

        luitko edellä olleet ohjeet, ja mikä käyttöjärjestelmä, ja miten niin ei saa muutettua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe