Näyttö ylisuureni

ihanoutoa.apua??

Eli ongelma on tässä: Pelasin The Sims 3 peliä, joka aukesi koko näytölle. Ehdin pelata hetken ja koneeni ylikuumeni ja sammutti itsensä.
Kun kone oli jäähtynyt ja käynnistin sen, työpöytä ja itseasiassa kaikki mitä näytössä näkyy on yli suurta. Työpöydän kuvakkeet ovat ylisuuria(ovat keskikokoisia eli normaaleja mutta silti yli suuria), minulla on Windows Vista ja tuo oikealla näkyvä sivupalkki mihin tulee Nettiradio ja kalenteri ja siihen saa laitettua pien ohjelmia, sekin on yli suurentunut . Enään siihen mahtuu vain Kello, lämpötila,nettiradio,Kalenteri ja muistilaput ja vievät koko palkin tilan. Ennen koneen ylikuumenemista veivät vain suurinpiirtein puolet.
Olen kokeillu vaihtaa kuvakkeiden kokoa, ei toimi sillä kuvakkeet ovat tietokoneen mukaan "keksikokoisia" jotka ne normaalistikkin ovat olleet.
Kaikki näyttää ylisuurelta ja olen palauttanut järjestelmänkin mutta ei toiminut joten peruutin palautuksen.
Apua tilanteeseen. Tuntuu kuin katselisi tietokonetta suurennuslasin takaa?

ps. Olen koettanut vänkrätä ohjauspaneelin asetuksia mutta ei tunnnu toimivan :??!!!!

5

1262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Pelin jäljiltä tainnut yksinkertaisesti jäädä liian pieni resoluutio päälle.

Muistaakseni Windowsissa se muutetaan ohjauspaneelista näytön tai työpöydän asetuksista, sieltä "näytön tarkkuus" tai "näytön resoluutio" -nimisellä säätimellä. Siihen vain korkeampi lukema, jos sulla on LCD-näyttö niin kannattaa valita näytön ominaistarkkuus.

• tyypillistä

Aika tyypillistä että jos peli ei sammu oikealla tavalla, se jättää pelin käytössä olleen resoluution päälle. Voit vaihtaa sen takaisin normaaliksi hyvin yksinkertaisesti Vistassa:

Mene työpöydälle: Paina hiiren oikeaa nappia ja valitse Mukauta -> Näytön asetukset -> Ja siinä on "Tarkkuus asetus, josta voi vetää palkkia oikealle, suuri, ja vasemmalle, pieni suuntaan. Vedä palkkia oikealle, ja paina "Käytä". Jos kuva näyttää sopivalta nyt, paina ok, jos ei, siirtele palkkia vielä ja kokeile uudestaan. Kun sopiva asetus löytyy niin painat vain OK.

Jos kuva piemenee kokonaan kun kokeilet sitä, älä paina mitään vaan odota 15 sekuntia, jolloin windows palauttaa resoluution takaisin edelliseksi ja kokeile sitten jotain muuta resoluutiota. Niin voi käydä litteiden näyttöjen kanssa, koska ne eivät tue kaikkia resoluutioita.

• joooooooo

heitä kone seinään

• 5615

Mulla kans kävi näin ja resoluutiota ei saa vaihdettua. Mitä pitäisi tehdä?

• joopa.

luitko edellä olleet ohjeet, ja mikä käyttöjärjestelmä, ja miten niin ei saa muutettua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      146
      9231
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      324
      7013
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      101
      6010
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      153
      3908
    5. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      87
      3315
    6. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      34
      3291
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      181
      2681
    8. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      63
      2447
    9. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1856
    10. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      70
      1523
    Aihe