Indigolapsihömppä yritetään sysätä aina muiden kontolle, kuitenkin juuri tämä inkarnoituminenhan kuuluuu antroposofisen steinerpedagogiikan kulmakiviin.Tässä kansainvälisesti tunnetun steinerpedan ajatuksia asiasta. Antroposofit yrittävät aina kätkeä jälleensyntymisokkultismin kaikenmaailman lempeyteen ja taiteellisuuteen, mutta julkisesti kuitenkin kirjoittavat ihan muuta. Koulujen esittelyt ovat usein silkkaa valhetta.
Uusia lapsia ja uusia laatuja
Veronica Witikka työskentelee Helsingin Rudolf Steiner-koulun esiluokan opettajana. Hän on tehnyt tätä työtä vuodesta 1979. Veronicalla on ollut "eturivin paikka" kohdata ja seurata läheltä näitä 1980- ja 1990-luvulla syntyneitä lapsia sekä esikoululaisten että omien lastensa kautta. Mitä sinä, Veronica, haluaisit sanoa tästä "indigolapsiasiasta"? Mitä kokemuksia ja näkemyksiä sinulla on indigolapsista? Ensinnäkin sen, että aihe on laaja. Käyttäisin itse näistä lapsista puhuessani mieluummin nimitystä "uudet lapset" kuin "indigo-lapset". Minusta tämä "indigo-laatu" on yksi nykyajan "uusien lasten" laaduista. Omien havaintojeni perusteella sanoisin, että maailmaan on viimevuosina syntynyt - ja vaikuttaa nykyisinkin syntyvän - useammanlaisilla uusilla kyvyillä varustettuja lapsia. He tuovat uudella kokonaisvaltaisella tavalla ja vahvuudella ilmi näitä ominaislaatujaan, joita voivat olla esimerkiksi älyllis-ajattelullinen laatu tai tahtolaatu tai universaalin rakkauden "enkelilaatu". Yksi "uusien lasten" laatu on myös hyvin tavallisen oloiset lapset, jotka usein kertovat yhteydestään omaan henkiseen johdatukseensa. He ovat myös selvänäköisiä niin, että he näkevät mitä ajattelen tai tunnen ja usein puhuvat julki sen, mitä olin aikeissa sanoa. Ja tämähän ei sinällään ole lasten kanssa mikään uusi juttu, mutta tämä uusi selkeys, varmuus ja itsestäänselvyys näissä asioissa, se on uutta...
...Tiedän myös, että tuolloin ainakin yksi noista enkelilapsista oli jo ennen esiasteelle tuloa ilmoittanut vanhemmilleen hyvin selvästi: Minä haluan mennä steiner-esikouluun (juuri tälle esiluokalle, missä nämä lapsiparat taistelivat valtavan energiansa kanssa). Minulle itselleni tuo vuosi näiden tahtolasten kanssa oli niin raskas, että olin jo jättämässä työni. Tuntui, etten jaksa enkä osaa näiden lasten kanssa. Minulle tuli kuitenkin tarve muuttaa tuota suunnitelmaani ja niinpä kuitenkin aloitin uuden luokan kanssa syksyllä. Ja sitten sain koko luokan näitä enkelilapsia: lapsia, jotka näkivät enkeleitä, piirsivät enkeleitä, leikkivät olevansa enkeleitä ja olivat itsekin kuin enkeleitä! Sekin oli aivan unohtumaton vuosi! Nämä enkelilapset ovat puhdasta rakkautta, jota he säteilevät ympäristöönsä. Heidän tehtävänsä selvästi on opettaa, mitä puhdas universaali rakkaus on..
Indigolapsien kasvatusta
5
415
Vastaukset
- HanttuHattara
"Indigolapsihömppä yritetään sysätä aina muiden kontolle..."
Ja tämä hömppä lähti Amerikasta Lee Carrolin ja Jan Toberin kirjasta "Indigolapset - uudet lapset ovat täällä", johon ei liity mitään mystiikkaa. Lähinnä kirja oli vastaisku runsaalle lääkinnällisen amfetamiinin tuputtamiselle kun kaikilla lapsilla on muka ADHD. - RaijaKo
Hyvään kirjoitustapaan kuuluu lähdeluettelo! Kerrotko mistä teksti on peräisin?
- RaijaKo
Löysin itse lähteen näille tämän kirjoittelijan postituksille ja ne ovat Puutarha.netin keskustelupalsta.
http://puutarha.net/keskustelut/messages/6476/7658.html?1016127577 - kannattaa lukea
RaijaKo kirjoitti:
Löysin itse lähteen näille tämän kirjoittelijan postituksille ja ne ovat Puutarha.netin keskustelupalsta.
http://puutarha.net/keskustelut/messages/6476/7658.html?1016127577ajatuksella läpi...
Tällaisen ajattelutavan vuoksi steinerkouluun tungetaan pahasti käytöshäiriöisiä mukuloita ja opettajien aika kuluu niiden kurinpitoon.
On se kumma kun jotkut eivät pysty joko erottamaan tai myöntämään omassa lapsessaan vakavia käytöshäiriöitä. Sitten syytetään steinerkoulua kaltoinkohtelusta.
Onhan lapset muuttuneet. Osin yhteiskunnan painostuksesta pakotetaan kasvamaan nopeammin. Hihhuli näkee siinä jotain ylimaallista ja toiset hihhulit heti perään, että "minä kanssa! meidänkin lapsukainen on indigoenkeli!"
Ei kato meidän janipetteri ole lainkaan ylipainoinen vaan isoluinen. Kyllijanna on niin luova, että se ei jaksa keskittyä tavanomaisuuksiin.
Just joo...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768