ON24:n "laatua"

ON24-sisustustavaratalosta toimitettiin viime lokakuussa meille työtuoli. Kesäkuun 1. päivänä poikani pyysi minua katsomaan, kuinka tuolin sisusmuovi oli murtunut ja sanoi, että tuolissa on paha istua.

Napsin tuolista muutaman kuvan, joista lähetin pari firman sähköpostiosoitteeseen heti samana päivänä.

Seuraavana päivänä ON24:n asiakaspalvelijalta tuli tämmöinen vastaus:

"Tehdas ja reklamaatio-osasto ovat katsoneet kuvat ja viestinne. Koska
tuoli on tuotettu massatuotantona ja aikaisemmin ei ole vastaava
reklamaatiota esitetty, ei ole tuote viallinen. Valmistusvirheet
ilmestyy heti tuotteen käyttöön otettua.

Pahoittelen päätöstä."

Tuon vastauksen jälkeen aloin äristä ja lukea lakia firmalle, sillä tuo oli törkeää. Tuolilla on vuoden takuuaika, jonka firma härskisti yrittää kiertää.

- Varokaa tätä firmaa, takuuasiat ei tässä firmassa toimi. Kaikki on niin kauan hyvin kuin tavarat kestävät, mutta sen jälkeen ei olekaan mikään enää hyvin.

Reklamoituani tuolista yritys uhkasi jopa irtisanoa kanta-asiakastilini. Yrityksessähän on semmoinen kanta-asiakastilisysteemi, jossa tilille talletetaan yksi euro joka kolmas viikko. Käytännössä kuitenkin vain 25 prosenttia tuotteen hinnasta voi olla tuota ns. "bonusta". Paljon melua siis tyhjästä - pelkästä nimellisestä edusta.

*

Asiamme on edelleen kyseisessä firmassa kesken. Mikään muu ei näytä toimivan kuin tilisiirrot firmaan päin.

Eilen 8.6. firmasta tuli jopa tiedonanto sähköpostitse, etteivät vastaa enää viesteihini. Se oli sen jälkeen, kun olin lähettänyt uusia valokuvia kyseisestä tuolista.

Keksin eilen nimittäin mennä itse kokeilemaan istumista tuolilla, jolloin vasta järkytyin! Tuolin selkänojan sisältä törrötti suoraan kovia piikkejä, jotka osuivat kipeästi selkään!

Lapseni oli joutunut istumaan sellaisella tuolilla jo yli viikon - ja tuommoisessa nettifirmassa kehdataan vielä selitellä, ettei tuote ole viallinen, että valmistusvirheet ilmestyvät muka heti tuotteen käyttöönoton jälkeen.

Olen pahoillani, etten ymmärtänyt kokeilla heti tuolia itse... Lapset ovat lapsia eivätkä osaa kunnolla valittaa. Hyvä muistutus taas siitä, että meidän vanhempien on muistettava tutkia kaikki aina itse.

- Kyseinen firma mainostaa vielä jotain "Lasten maailmaa"... Ei se ainakaan minun lapsestani välittänyt pätkääkään.

No poika istuu edelleen samalla tuolilla, mutta eilen viritimme tuolin selkänojan suojaksi tyynyn ja alle vielä paksun pahvin. On pojan siinä mukavaa istua...

Tuolistahan umpeutuu takuuaika vasta ensi lokakuussa, mutta ei toimi ON24:n palvelu. Kieltämällä virheet välttyvät tietenkin rahdin maksuilta ja muilta kuluilta.

*

On myös huomattava, että hajonnutta tuolia on käytetty vain istumiseen, aivan niin kuin olen käyttänyt omaanikin, joka on kestänyt jo parikymmentä vuotta. Tuoli on kestokulutushyödyke ja kyllä sen kuuluisi kestää.

Jk.

ON24-sisustustavaratalon sivuilla pyydetään lähettämään kuvia tuotteista niiden käyttöympäristössä, jotta niitä voidaan julkaista. Kehutaan, että hyvitystä kuvista tulee viisi tai kaksi euroa kanta-asiakastilille.

Miksihän nämä kuvat eivät ole kelvanneet?

http://www.kuvaboxi.fi/slideshow.html?method=open&moId=8143010478551365429

http://www.kuvaboxi.fi/kansio/8143010478551365107.html

5

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firmasta ei ole kuulunut maanantain 8.6. jälkeen mitään ja nyt eletään jo keskiviikkoa ja huomenna on torstai...

      Hyvä kun tulin eilen kirjoittaneeksi tämän jutun. Kuvittelivat varmaan hoitaneensa asian pois päiväjärjestyksestä vaikenemalla.

      - Vaan eihän se niin mene. Tänään lähti virallinen valitus kuluttajariitalautakuntaankin.

      *

      Toinen linkkini edellä ei toiminut. Jos tämä toimisi:

      http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2cj3x sanasinko-on24n-laatua.html

    • näin ymmärtäisin

      Kyllä tuossa tilanteessa kuluttajasuojalaki on puolellasi. Jos ei ala tapahtua, niin viranomaisiin yhteys.

      Olen lukenut muittenkin kokemuksia kyseisestä nettikaupasta. Olikohan joku talouslehtikin, joka kirjoitti siitä.

    • Hei !

      Myyjän tuotevastuu on Suomessa 2 vuotta!

      • Tiedän enemmän

        Taas yksi koka luulee tietävänsä jotain. Mistä olet tuon keksinyt?


    • judge dredd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe