Ärräläisen pakki!!

Mitäs mitäs

Niin onkohan synkrot kulunut, vai onko tuo alunperinkin synkronoimaton tuo Scania R:n pakki? Siis muuten vaihteet pelittää normaalisti, mutta pakki rahisee aina niin kauan kunnes on laatikko pysähtynyt, siis ihan fullerityyliin, mutta ei vaan ole kytkinjarrua millä tuon voisin pysäyttää. Eli siis täytyy aina odottaa monta sekuntia ennen kuin voi tarjota pykälää pesään.

Niin ja tarkemmin kun ajattelee niin sama se on ryöminnänkanssa, eli sekä R että C, jotka on siellä kaaviossa samalla puolella on tuollaisia fullerityylisiä.

16

3381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipitypyy

      Sama toimii 4-sarjassa niin miks ei tuossakin, 1: Pysähdy, 2: Ykkönen pesään, 3: Ja sitten pakki. Ei rutise ja rahise ja kyllä toimii hienosti. Ja tietysti tuon 1-vaihde pakki operaation aikana kytkin pohjassa koko ajan.

      • ykköstä

        ...edes tarvitse laittaa sisään asti. Kunhan vain painaa keppiä sen verran lovea kohti (rietasta tämä kuljetusala), että ne ykkösen synkrorenkaat saavat rattaat laatikossa pysähtymään.


    • luolamies rahtari

      Scania elää vielä kivikaudella voimansiirron suhteen, volvossa ei narise vaihteet kun i-shiftin kepin tyrkkää r asentoon....

      • volgo

        muutaman kerran narahti ja koko laatikko vaihtoon.. ohjelmavika. '
        helvetin kallis remontti!!


      • vmm
        volgo kirjoitti:

        muutaman kerran narahti ja koko laatikko vaihtoon.. ohjelmavika. '
        helvetin kallis remontti!!

        en oo ennen kuullu


      • Volvo-kuski
        vmm kirjoitti:

        en oo ennen kuullu

        Joo, en oo minäkään kuullu tuollaisesta. I-shift ei narise eikä varoittele, se hajoaa kerralla. Meillä se laatikko rusahti kerran niin et selkärankaa vihloi. Sitte tilattiinki uus i-shift laatikko. Auto on 2007 vuoden FH520 ja rahtiauto. Autolla oli ajettu 130 000 ku laatikko meni säpäleiksi. Uus I-shift ollu nyt reilun vuoden ja 3 kertaa lyöny jumiin. Viimeiset kaks kertaa on jouduttu auto hinaan pajalle. Lisäksi Volvoon on taidettu laittaa Scanian 6-kone ku öljyä kuuluu niin helvetisti. Meinaan et naapurin isännällä on vm 2005 R470 ja se syö öljyä yhtä paljo ku dieseliä.


      • kun en osaa vaihtaa
        Volvo-kuski kirjoitti:

        Joo, en oo minäkään kuullu tuollaisesta. I-shift ei narise eikä varoittele, se hajoaa kerralla. Meillä se laatikko rusahti kerran niin et selkärankaa vihloi. Sitte tilattiinki uus i-shift laatikko. Auto on 2007 vuoden FH520 ja rahtiauto. Autolla oli ajettu 130 000 ku laatikko meni säpäleiksi. Uus I-shift ollu nyt reilun vuoden ja 3 kertaa lyöny jumiin. Viimeiset kaks kertaa on jouduttu auto hinaan pajalle. Lisäksi Volvoon on taidettu laittaa Scanian 6-kone ku öljyä kuuluu niin helvetisti. Meinaan et naapurin isännällä on vm 2005 R470 ja se syö öljyä yhtä paljo ku dieseliä.

        http://www.trailer.se/bildview.php?bild=bildarkiv/16/s_4a304714a0cd6.jpg


      • narinaa narinaa
        volgo kirjoitti:

        muutaman kerran narahti ja koko laatikko vaihtoon.. ohjelmavika. '
        helvetin kallis remontti!!

        En tiedä mutta ainakin Scanian opticruisessa vaihteet (tai lähinnä pakki) sorvaa välillä aika lailla, mutta eipä se siitä ole kummemmin itseensä ottanut. Lähinnä jos on pysähtyy nopeasti ja laittaa samantien pakin päälle, niin rasahtaa aika lailla.


      • i-shift,optir...
        narinaa narinaa kirjoitti:

        En tiedä mutta ainakin Scanian opticruisessa vaihteet (tai lähinnä pakki) sorvaa välillä aika lailla, mutta eipä se siitä ole kummemmin itseensä ottanut. Lähinnä jos on pysähtyy nopeasti ja laittaa samantien pakin päälle, niin rasahtaa aika lailla.

        mutta manuaalia en ota enää.Kytkin, kartaani remonttia vastaavasti vähempi!


      • tähänkin
        narinaa narinaa kirjoitti:

        En tiedä mutta ainakin Scanian opticruisessa vaihteet (tai lähinnä pakki) sorvaa välillä aika lailla, mutta eipä se siitä ole kummemmin itseensä ottanut. Lähinnä jos on pysähtyy nopeasti ja laittaa samantien pakin päälle, niin rasahtaa aika lailla.

        Aina ensteks kannattaa pysähdyttää auto ennen kuin alkaa pakkia työntämään päälle!

        Kun käyttää opticruisen keppiä ensin siinä a-asennossa ja menee lähtövaihde pesään niin siitä sitten heti suoraan pakille ja imaisee pykälän pesään perkuleen ihanasti. Ei rutise ja pauku ja menee alta nanosekunnin rallivaihde asentoon.

        Tässäkin perusprinsiippinä on sen vaihdelootan akseleiden pysäyttäminen vaihteenkytkennän helpottamiseksi kun se pakki on synkronoimaton.
        Liikkuvaan maaliin on vaikeampi osua kuin seisovaan lehmään.


      • vinkkinä
        tähänkin kirjoitti:

        Aina ensteks kannattaa pysähdyttää auto ennen kuin alkaa pakkia työntämään päälle!

        Kun käyttää opticruisen keppiä ensin siinä a-asennossa ja menee lähtövaihde pesään niin siitä sitten heti suoraan pakille ja imaisee pykälän pesään perkuleen ihanasti. Ei rutise ja pauku ja menee alta nanosekunnin rallivaihde asentoon.

        Tässäkin perusprinsiippinä on sen vaihdelootan akseleiden pysäyttäminen vaihteenkytkennän helpottamiseksi kun se pakki on synkronoimaton.
        Liikkuvaan maaliin on vaikeampi osua kuin seisovaan lehmään.

        ...vaan, että noi robottilaatikot on kyllä kai kaikilla merkeillä ihan kokonaan synkronoimattomia. Siis niin eteen kuin taaksekin päin vaihteet. Se robottihan sovittelee moottorin kierrokset sopiviksi ja vaihtaa vaihteet raakana. Eiköhän sieltä se kytkinjarrukin löydy rattaiden pysäyttämiseksi auton ollessa paikoillaan. Sitäkin vain käyttää se robotti.


      • jl
        vinkkinä kirjoitti:

        ...vaan, että noi robottilaatikot on kyllä kai kaikilla merkeillä ihan kokonaan synkronoimattomia. Siis niin eteen kuin taaksekin päin vaihteet. Se robottihan sovittelee moottorin kierrokset sopiviksi ja vaihtaa vaihteet raakana. Eiköhän sieltä se kytkinjarrukin löydy rattaiden pysäyttämiseksi auton ollessa paikoillaan. Sitäkin vain käyttää se robotti.

        Kyllä kai mun käsittääkseni opticruisessa on ihan sama
        laatikko kun manuaalissa, hallintakotelo on vaan tietysti
        ihan eri. Näin ainaki vanhemmissa vehkeissä, en tiä sitten
        näistä uusista. I-Shift ny onki sitten ihan eri peli.


      • ihan sama
        jl kirjoitti:

        Kyllä kai mun käsittääkseni opticruisessa on ihan sama
        laatikko kun manuaalissa, hallintakotelo on vaan tietysti
        ihan eri. Näin ainaki vanhemmissa vehkeissä, en tiä sitten
        näistä uusista. I-Shift ny onki sitten ihan eri peli.

        lodju manuaali/opticruise. Voi muuttaa melko helposti perinteiseksi jos hermo menee automatiikan kans.


      • kuskin vika
        Volvo-kuski kirjoitti:

        Joo, en oo minäkään kuullu tuollaisesta. I-shift ei narise eikä varoittele, se hajoaa kerralla. Meillä se laatikko rusahti kerran niin et selkärankaa vihloi. Sitte tilattiinki uus i-shift laatikko. Auto on 2007 vuoden FH520 ja rahtiauto. Autolla oli ajettu 130 000 ku laatikko meni säpäleiksi. Uus I-shift ollu nyt reilun vuoden ja 3 kertaa lyöny jumiin. Viimeiset kaks kertaa on jouduttu auto hinaan pajalle. Lisäksi Volvoon on taidettu laittaa Scanian 6-kone ku öljyä kuuluu niin helvetisti. Meinaan et naapurin isännällä on vm 2005 R470 ja se syö öljyä yhtä paljo ku dieseliä.

        ala postipekaksi niin firma säästää euroja


    • toimiva homma

      Kun pysähdyt lähteäksesi peruuttamaan, pidä viimeksi päällä ollut vaihde päällä kunnes auto on pysähtynyt. Samalla pysähtyvät vaihteiston rattaat ja pakki solahtaa päälle sovinnolla. Ei tarvitse tehdä ylimääräisiä liikkeitä. Sama toimii Volvossakin.

      • mut mut

        joskus sitä vaan joutuu lähteä perimään parkista. Siinä ei auta kuin keppijumppa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe