Retkiä omatoimisesti?

Pian Tunisiaan...

Mitä olette mieltä Tunisiassa käyneet: suositteletteko Aurinkomatkojen Tunis-Karthago-Sidi Bou Said- retkeä, vai voisiko kyseiset paikat kiertää omatoimisesti? Eli voisiko mennä junalla pääkaupunkiin ja sieltä jollain bussilla/taksilla noihin kahteen muuhun paikkaan? El Jemiin ja Kairouaniin ajateltiin kyllä ainakin mennä omatoimisesti, se kai onnistuu, kun juna- ja bussiyhteydet ovat hyvät.

2

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deronda

      tein omatoimimatkoja Soussesta.

      Tunisiin menin junalla (n. 4 euroa Soussesta). Siitä pääsee Sidi Bou Saidiin ja Karthagoon paikallisjunalla. Niitä menee varttitunnin välein ja maksaa muutaman kymmenen senttiä meidän rahassa. Sidi Bou Said on järjettömän kaunis kylä. Karthagoa ei osannut noteerata ajoissa. Sillä olisi ollut hyvä museo.

      Tunisissa oli tarkoitus käydä katsomassa Bardo-museon mosaiikkeja, mutta se on maananantaisin suljettuna. Mosaiikkien kanssa onkin vaikeuksia, koska myös Soussen vastaava museo on kaksi vuotta remontissa.

      El Jemissä kannattaa käydä amfiteatterin lisäksi myös arkeologisessa museossa. Niihin pääsee samalla lipulla. Museo on pieni, mutta ihan hyvä.

      Jälkeenpäin ajateltuna olisi Hammamet saattanut ola parempi majapaikka kuin Sousse. Silloin olisi varmaan käynyt Tunisissa kahtena päivänä. Soussesta menee matkoihin 4 tuntia päivässä ja sitä ei jaksa tehdä montaa kertaa.

      • etelään päin

        Olen ollut pari kertaa Soussessa ja se piisaa. Viimeksi lähdin junalla etelään. Ensin Gabesiin ja sieltä bussiilla Dus-keitaalle. Jo Gabesissa paikallinen optikko ei ottanut maksua silmälasinauhasta vaan kiitteli, että olette vaivautunut tulemaan tänne. Näiin ei käy pohjoisessa,

        En kadu yhtään. Ihmiset etelässä ovat aivan toisenlaisia kuin pohjoisessa Välimeren vaikutuspiirissä. Niin ystävällisiä, rauhallisia ja tyytyväisiä - myös tuaregit, vaikka heidät mainitaan sotaisena heimona.

        Kaupankäynti ei ole aggressiivista kuten pohjoisesssa. Päivä nelivetomaaasturilla Saharassa oli kokemisen arvoinen, hiekkadyynit olivat mahtavat. Auto tosin jäi kiinni monta kertaa, kumi puhkesi, vanha mies kuskina väsyi, mutta tiesi suunnat, vaikka teitä ei ollut.

        Suosittelen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe