talven jälkeen käynnistys

aloittelija16

hei
nyt oli eka kerta talven jälkeen kun yritin käynnistää rc autoni.
mutta sainkin sen käynnistettyä kun kauan yritin ja kokeilin kuumailma puhallinta ja sillä se käynnisty, mutta sammu ja pari kertaa se sitten käynnisty ja sammu kun ajoin pari metriä, mutta nyt se ei käynnisty ollenkaan vaikka mitä teen. se ei edes pidä mitään ääntä että se voisi käynnistyä eli siis ääni on sama kun vetää pelkästä narusta ilman hehkutinta mutta hehkutin laitteessa ei ole vikaa koska kokeilin kahta eri laitette. tämä oli eka kerta kun itse kokeilin käynnistää autoa eli olen aivan aloittelija ja tässä oli pitkä väli kun oon ajanut autolla tai sitä on käynnistetty

jos te kiltit voisitte auttaa

5

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttu "vika". Pitkät seisokit saa polttoaineen haihtumaan ja "paksuimmat" aineet jää sinne jonnekin. Pöly mukaan luettuna. Harrastan lennokkia, mutta ongelmat vastaavat. Itse huuhtelen tankin, letkut ja kaasuttimen tuorella polttoainella. Tosin suodatan sen nuukana harrastajana taas käytettäväksi polttoaineeksi. Kokeileppa tuota ensin. Samalla voit tietenkin tarkistaa muutkin suodattimet autostasi.

      • kokeilla

        kiitos täytyy kokeilla mutta miten ne voi siis huuhdella pensalla

        olisko lisää vinkkejä


      • alkuperäinen mies
        kokeilla kirjoitti:

        kiitos täytyy kokeilla mutta miten ne voi siis huuhdella pensalla

        olisko lisää vinkkejä

        sain autoni toimimaan kun kääntelin niitä ruuvveja ohjekirjan mukaan
        mutta nyt on uusi ongelma miten saan nee ruuvvit oikeaan asentoon ettei auto sammu vaikka kuinka vääntelen niitä ohjekirjan mukaan niin aina se sammuu eli puhun ilmeisesti tyhjä käynti ruuvvist siihen kierros ruuvviin en ole kai koskenut

        t:alkuperäinen kirjoittaja


      • alkuperäinen mies kirjoitti:

        sain autoni toimimaan kun kääntelin niitä ruuvveja ohjekirjan mukaan
        mutta nyt on uusi ongelma miten saan nee ruuvvit oikeaan asentoon ettei auto sammu vaikka kuinka vääntelen niitä ohjekirjan mukaan niin aina se sammuu eli puhun ilmeisesti tyhjä käynti ruuvvist siihen kierros ruuvviin en ole kai koskenut

        t:alkuperäinen kirjoittaja

        Niin siellä kaasuttimessa on vielä joku "kitti"pallo joka vielä haittaa säätämistä. Se liekenee tietysti sieltä pikkuhiljaa mutta säädöt vain tuntuvan muuttuvan kokoajan. Yksinkertaisimmassa kaasuttimessa oli pääneula, lisäilmaruuvi (seos) ja "luistimen" tyhjäkäyntiruuvi (käyntinopeus). Yhtä kun kääntää pienitarve muihinkin syntyy, mutta säätämisessä kannatta olla maltillinen. Ohjekirjan säädöt ovat huviä ja suuntaa-antavia. Ihan tarkat ovat yksilökohtaisia. Johtuen pitkälti valmistustarkkuuksista, paras mahdollinen neulanasento saman mallisissa moottoreissa ei ole aivan sama. Tyhjäkäynnin puute varmasti rassa hermoja ja olen lennokkiharrastajana huono antamaan netin kautta antamaan parasta ihan tarkkaa säätöjärjestystä kaasuttimen ruuveille.


      • mmmmmmmmm
        Pärepilot kirjoitti:

        Niin siellä kaasuttimessa on vielä joku "kitti"pallo joka vielä haittaa säätämistä. Se liekenee tietysti sieltä pikkuhiljaa mutta säädöt vain tuntuvan muuttuvan kokoajan. Yksinkertaisimmassa kaasuttimessa oli pääneula, lisäilmaruuvi (seos) ja "luistimen" tyhjäkäyntiruuvi (käyntinopeus). Yhtä kun kääntää pienitarve muihinkin syntyy, mutta säätämisessä kannatta olla maltillinen. Ohjekirjan säädöt ovat huviä ja suuntaa-antavia. Ihan tarkat ovat yksilökohtaisia. Johtuen pitkälti valmistustarkkuuksista, paras mahdollinen neulanasento saman mallisissa moottoreissa ei ole aivan sama. Tyhjäkäynnin puute varmasti rassa hermoja ja olen lennokkiharrastajana huono antamaan netin kautta antamaan parasta ihan tarkkaa säätöjärjestystä kaasuttimen ruuveille.

        kiitos paljon neuvvoista, minä yritän jotenkin ne ruuvvit saada kohdalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      861
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe