talven jälkeen käynnistys

aloittelija16

hei
nyt oli eka kerta talven jälkeen kun yritin käynnistää rc autoni.
mutta sainkin sen käynnistettyä kun kauan yritin ja kokeilin kuumailma puhallinta ja sillä se käynnisty, mutta sammu ja pari kertaa se sitten käynnisty ja sammu kun ajoin pari metriä, mutta nyt se ei käynnisty ollenkaan vaikka mitä teen. se ei edes pidä mitään ääntä että se voisi käynnistyä eli siis ääni on sama kun vetää pelkästä narusta ilman hehkutinta mutta hehkutin laitteessa ei ole vikaa koska kokeilin kahta eri laitette. tämä oli eka kerta kun itse kokeilin käynnistää autoa eli olen aivan aloittelija ja tässä oli pitkä väli kun oon ajanut autolla tai sitä on käynnistetty

jos te kiltit voisitte auttaa

5

739

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttu "vika". Pitkät seisokit saa polttoaineen haihtumaan ja "paksuimmat" aineet jää sinne jonnekin. Pöly mukaan luettuna. Harrastan lennokkia, mutta ongelmat vastaavat. Itse huuhtelen tankin, letkut ja kaasuttimen tuorella polttoainella. Tosin suodatan sen nuukana harrastajana taas käytettäväksi polttoaineeksi. Kokeileppa tuota ensin. Samalla voit tietenkin tarkistaa muutkin suodattimet autostasi.

• kokeilla

kiitos täytyy kokeilla mutta miten ne voi siis huuhdella pensalla

olisko lisää vinkkejä

• alkuperäinen mies
        kokeilla kirjoitti:

kiitos täytyy kokeilla mutta miten ne voi siis huuhdella pensalla

olisko lisää vinkkejä

sain autoni toimimaan kun kääntelin niitä ruuvveja ohjekirjan mukaan
        mutta nyt on uusi ongelma miten saan nee ruuvvit oikeaan asentoon ettei auto sammu vaikka kuinka vääntelen niitä ohjekirjan mukaan niin aina se sammuu eli puhun ilmeisesti tyhjä käynti ruuvvist siihen kierros ruuvviin en ole kai koskenut

t:alkuperäinen kirjoittaja

• alkuperäinen mies kirjoitti:

sain autoni toimimaan kun kääntelin niitä ruuvveja ohjekirjan mukaan
        mutta nyt on uusi ongelma miten saan nee ruuvvit oikeaan asentoon ettei auto sammu vaikka kuinka vääntelen niitä ohjekirjan mukaan niin aina se sammuu eli puhun ilmeisesti tyhjä käynti ruuvvist siihen kierros ruuvviin en ole kai koskenut

t:alkuperäinen kirjoittaja

Niin siellä kaasuttimessa on vielä joku "kitti"pallo joka vielä haittaa säätämistä. Se liekenee tietysti sieltä pikkuhiljaa mutta säädöt vain tuntuvan muuttuvan kokoajan. Yksinkertaisimmassa kaasuttimessa oli pääneula, lisäilmaruuvi (seos) ja "luistimen" tyhjäkäyntiruuvi (käyntinopeus). Yhtä kun kääntää pienitarve muihinkin syntyy, mutta säätämisessä kannatta olla maltillinen. Ohjekirjan säädöt ovat huviä ja suuntaa-antavia. Ihan tarkat ovat yksilökohtaisia. Johtuen pitkälti valmistustarkkuuksista, paras mahdollinen neulanasento saman mallisissa moottoreissa ei ole aivan sama. Tyhjäkäynnin puute varmasti rassa hermoja ja olen lennokkiharrastajana huono antamaan netin kautta antamaan parasta ihan tarkkaa säätöjärjestystä kaasuttimen ruuveille.

• mmmmmmmmm
        Pärepilot kirjoitti:

Niin siellä kaasuttimessa on vielä joku "kitti"pallo joka vielä haittaa säätämistä. Se liekenee tietysti sieltä pikkuhiljaa mutta säädöt vain tuntuvan muuttuvan kokoajan. Yksinkertaisimmassa kaasuttimessa oli pääneula, lisäilmaruuvi (seos) ja "luistimen" tyhjäkäyntiruuvi (käyntinopeus). Yhtä kun kääntää pienitarve muihinkin syntyy, mutta säätämisessä kannatta olla maltillinen. Ohjekirjan säädöt ovat huviä ja suuntaa-antavia. Ihan tarkat ovat yksilökohtaisia. Johtuen pitkälti valmistustarkkuuksista, paras mahdollinen neulanasento saman mallisissa moottoreissa ei ole aivan sama. Tyhjäkäynnin puute varmasti rassa hermoja ja olen lennokkiharrastajana huono antamaan netin kautta antamaan parasta ihan tarkkaa säätöjärjestystä kaasuttimen ruuveille.

kiitos paljon neuvvoista, minä yritän jotenkin ne ruuvvit saada kohdalleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      93
      4408
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      199
      3621
    3. 202
      2981
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      71
      2820
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2727
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      81
      1326
    7. 60
      1246
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1072
    9. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      60
      978
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      973
    Aihe