punkkipanta collielle?

Buutiainen

Mikä punkkipantamerkki käy collielle? Vai muistanko väärin, että collielle ei kaikki käy. Kerran eläinlääkärillä oli puhetta että esim. nenäpunkin hoitoon on vaikea löytää lääkettä kun collie ei ole samanlainen kun toiset koirat tai jotain vastaavaa..

5

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Collie5

      Me käytämme omalla collie uroksella Scalibor vet1G Deltamethrin nimistä punkkipantaa. Olemme käyttäneet sitä joka kesä. Mitään haittavaikutuksi siitä ei ole tullut. Kerran kokeilimme jotain nestettä, jota laitetaan koiran niskaan, mutta se oli vain ja ainoastaan ensimmäinen ja viimeinen kerta. Colliemme oli nääs pari päivää ihan nuutuneen oloinen ja makasi vain. Ei sitä tiedä mikä olisi seuraava reaktio, jos sitä ainetta käyttäisi. Mutta kannattaa kokoilla tuota Scalibor vet1G Deltamethrin punkkipantaa.:)

      • "lääkkeiden" kanssa

        kuten ihmisilläkin. Kaikki eivät sovi kaikille, yksi saa oireita jostain, toinen ei. Meillä on käytetty Exspt-nestettä, ei sivareita, toimi ok.


      • Samma här..
        "lääkkeiden" kanssa kirjoitti:

        kuten ihmisilläkin. Kaikki eivät sovi kaikille, yksi saa oireita jostain, toinen ei. Meillä on käytetty Exspt-nestettä, ei sivareita, toimi ok.

        Scalipor ei sovi - onko kokemuksia yrttipannasta ja minkä nimisestä?


    • et kokeilisi

      meillä colliesukuisella x-rotuisella käytetty kaks kesää yrttipantaa (hi-craft tai joku tollanen), viime kesänä alkoi siitäkin iho punoittaa. loppukesä mentiin ilman pantaa eikä myöskään tänä kesänä pantaa laiteta. yrttipantojen haju käy pahasti nokkaan, mitä mahtaa koira tuosta tuumata kun vielä parempi hajuaisti.

      vinkki: valkosipuli pitää punkit ja puutiaiset poissa. koiralla ollu 3 vuoden aikana kaksi punkkia, joista molemmat pantojen ollessa kaulassa. lisään valkosipulin kynnen ruuan joukkoon, valkosipulin mehua voi myös puristaa koiran turkkiin samoin kuin esim expottia käytetään. eli lapoihin ja hännän tyven paikkeille.

      • valkosipulin teho

        perustuu? Eiköhän se ole uskomusasia, tosilla auttaa ihmisilläkin nuhaan ja toisilla ei mihinkään. Saa käyttää ken siihen uskoo, mutta ei sen käytöstä tod tietoa ole. Meillä käytetty myös, ruoaán mukana ja punkkeja silti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe