onko se kehon väsymystä, mistä väsyminen johtuu ja mikä sen aiheuttaa?
Mitä on väsymys
5
232
Vastaukset
- Surusilmä
tekevät ainakin kehon väsymistä ja liian kovat elämän asettamat paineet aiheuttavat uupumista jolloin tuntuu että ei keho eikä mieli enää jaksa ottaa enempää vastaan eikä taistella vaikeiden asioiden parissa.
Jos ihmisellä on aina vaan samojen vaikeuksien kanssa vääntäminen vuodesta toiseen niin kylläpä sitä jo väsyykin.
Ymmärrän kyllä jos sinäkin olet väsynyt vaikeuksien keskellä, niin olen minäkin. - somaattista
kuin psyykkistäkin väsymystä ja syitä valtava liuta
- on ruo'an
puutetta, väsymys taas unen.
Masennus on monilla kroonisen väsymyksen takana. - väsyminen
Aivot ja keho tarvitsevat virikettä pysyäkseen virkeinä.
Joskus matalapaine väsyttää, korkea verenpaine väsyttää, yksitoikkoinen elämä väsyttää. - väsymyksestä
Muistan kun minulla oli kova tarve nukkua avioeroani läpi käydessä.
Huolet ne väsyttivät, keho halusi unen tuudittavaan pimeyteen, että pää saisi ajatuksilta ja ongelmien setvimiseltä hetkeksi rauhan.
Olsin halunnut vain nukkua ja hereillä ollessani venyä yöpaita päällä sängyssä tai kahvimottiin tuijotellen.
Nykyisin uuvuttavat omat taloushuolet, kun teen ikuista määräaikaista pätkää naisvaltaisella alalla, aina on rahasta ja ruuasta tiukkaa, pelkään jokaista postilaatikon kolahdusta joka tuo laskuja tullessaan.
Sen olen huomannut että kun on suuri huoli pärjäämisestä, en oikein tahdo kestää mitään pientäkään vastoinkäymistä, ihan lamaannun. En myöskään jaksaisi ottaa työpaineita kannettavakseni, toivon että pääsisin töissä hyvin helpolla.
Töiden jälkeen en useinkaan jaksa yhtään mitään ylimääräistä.
Lapion varressa päivän heiluttuani olen eri tavalla väsynyt, sen tuntee koko ruumiissa. Pää ja ajatukset ovat kirkkaat mutta kroppa on uupunut. Se lienee sitä ns. tervettä väsymystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771232
- 1121207
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804