CorelDRAW X4 outo asetus päällä

n1p4

Käytössäni on vektorigrafiikkaohjelma Corel X4. Noin viikon olen sitä käyttänyt. Yhtäkkiä työn tiimellyksessä värit muuttuivat ohjelmassa tosi räikeiksi. Niinkuin kaikessa olisi vahva kontrasti. Musta väri näytti aikaisemmin enemmänkin tumman harmaalta, mutta nyt se näyttää aivan piki mustalta. Vaalean sininen näyttää räikeän turkoosilta. Kuvatkin muuttuivat äärimmäisen kontrasti pitoisiksi. Availin aiemmin tehtyjä tiedostoja ja nekin näyttävät kauheilta kun tuo kontrasti on niin voimakas. Elikkä vaikuttaa siltä, että ohjelmassa on jokin asetus mennyt päälle, koska liika kontrastisuus ei näy vain yhdessä tiedostossa tai kuvassa vaan myös kaikissa aiemmin tehdyissä tiedostoissa kun avaan ne coreliin. Kun teen Corel tiedostosta pdf tiedoston niin kontrastisuus häviää ja värit näyttävät oikeilta.

Mikä neuvoksi. Kävin ohjelman asetukset läpi enkä löytänyt ratkaisua värien normalisointiin.

2

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väriavaruuden.

Kone tai ohjelma eivät tee yhtään mitään ominpäin. SINÄ olet tehnyt jotain.

Katoppas millä väriavaruudella koitat tehdä töitä. CMYK, HSB. REB; SPOTTI.....

Ennen kuin aletaan tekemään yhtään mitään, tehdään ohjelman perusasetukset. RIIPPUMATTA ohjelmasta. Määritellään värit, fontit, paperi, resoluutio jne.

Corel on hyvä ja helppo. Siinä on erinomainen helppi. Ja netissä saitteja hyvin paljon, jos ei raski kirjaa ostaa.

• zpr

Moi,

Aikaisempi kirjoittaja on oikeassa. Olen aloittanut muutama vuosi sitten corel 11 kanssa ja mitään ylitse pääsemätöntä ongelmaa ei ole tullut vastaan. Opaskirjat ovat hyväksi avuksi. Nyt käytöss x4 ja aina vain paranee.
        Ainoa kysymysmerkki on siitä, kun editoinnin jälkeen normaalisti suljen ohjelman tulee lopuksi ohjelmavirhe.

Any ideas? Eipäs se mitään haittaa kun ei tule editoinnin aikana. Päivitykset on tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4