Paras matkatoimisto

Kalevi

Osaisitteko kokeneemmat kertoa jotain matkatoimistojen välisistä eroista? Kesällä pitäisi lähteä pakettimatkalle jonnekkin rannalle köllöttämään, mutta matkatoimistojen määrä asettaa reissaajan valintojen eteen.
Kertokaas kokemuksia eri matkatoimistoista.

10

3764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepa

      Olen ollut Hassen, Lomamatkojen sekä Aurinkomatkojen järjestämillä matkoilla. Mitään eroa en ole huomannut, kaikki matkat menneet hyvin ja palvelu pelannut. Aurinkomatkoilla hinnat jonkinverran korkeammat. Seuraavana "testissä" on Finnmatkat.

      • Ready

        Tjäreborgia en suosittele. Kahdesti on "hairahduttu" ja vähän on jäänyt negatiivisia kokemuksia. Huoneet ovat olleet huonohkoja ja vaihtaa ei ole onnistunut sekä kaikki oppaat eivät ole olleet asiantuntevia. Joidenkin paljon pakettimatkoilla olleiden kanssamatkaajien mukaan Tjäreborg - ja suomalaiset ilmeisesti- saa hotelleista usein huoneet huonoimmasta päästä. Esim. Saksalaiset vievät usein parhaatt päältä. Tämän oikeellisuudesta en oikein ole varma.
        Mutta sen verran harmittaa kun häämatkallemme gardalle varasimme huoneen hyvästä keskitason hotellista ja olimme heti esitteen ilmestyttyä liikkeellä, niin saimme pienen huoneen jossa sänky oli rappukäytävän puoleisella seinällä ja kopse kiviportaisiin piti meitä hereillä joka ilta ja aamu. Eikä huonetta saanut vaihdettua!
        Paljon ei lohduttanut Tjäreborgin matkan alussa huoneeseen toimittama kuohuviinipullo. Päätimme että tämä oli viimeinen kerta Tjäreborgilla.

        Aurinkomatkoilla olemme aina olleet erittäin tyytyväisiä huoneisiin, hotelliin ja retkiin. Maksan mielelläni vähän enemmän matkasta jos voin luottaa tasoon.
        Finnmatkoilla olemme olleet kerran ja ihan ok kokemus.


      • titi
        Ready kirjoitti:

        Tjäreborgia en suosittele. Kahdesti on "hairahduttu" ja vähän on jäänyt negatiivisia kokemuksia. Huoneet ovat olleet huonohkoja ja vaihtaa ei ole onnistunut sekä kaikki oppaat eivät ole olleet asiantuntevia. Joidenkin paljon pakettimatkoilla olleiden kanssamatkaajien mukaan Tjäreborg - ja suomalaiset ilmeisesti- saa hotelleista usein huoneet huonoimmasta päästä. Esim. Saksalaiset vievät usein parhaatt päältä. Tämän oikeellisuudesta en oikein ole varma.
        Mutta sen verran harmittaa kun häämatkallemme gardalle varasimme huoneen hyvästä keskitason hotellista ja olimme heti esitteen ilmestyttyä liikkeellä, niin saimme pienen huoneen jossa sänky oli rappukäytävän puoleisella seinällä ja kopse kiviportaisiin piti meitä hereillä joka ilta ja aamu. Eikä huonetta saanut vaihdettua!
        Paljon ei lohduttanut Tjäreborgin matkan alussa huoneeseen toimittama kuohuviinipullo. Päätimme että tämä oli viimeinen kerta Tjäreborgilla.

        Aurinkomatkoilla olemme aina olleet erittäin tyytyväisiä huoneisiin, hotelliin ja retkiin. Maksan mielelläni vähän enemmän matkasta jos voin luottaa tasoon.
        Finnmatkoilla olemme olleet kerran ja ihan ok kokemus.

        ..niin kokeile ehdottomasti Hispaniaa. www.hispania.fi löytyy kaikki tieto. Ja voin suositella; henkilökunta tosi miellyttävää ja lennot ja majoitus aina kunnossa!


      • Anonyymi
        Ready kirjoitti:

        Tjäreborgia en suosittele. Kahdesti on "hairahduttu" ja vähän on jäänyt negatiivisia kokemuksia. Huoneet ovat olleet huonohkoja ja vaihtaa ei ole onnistunut sekä kaikki oppaat eivät ole olleet asiantuntevia. Joidenkin paljon pakettimatkoilla olleiden kanssamatkaajien mukaan Tjäreborg - ja suomalaiset ilmeisesti- saa hotelleista usein huoneet huonoimmasta päästä. Esim. Saksalaiset vievät usein parhaatt päältä. Tämän oikeellisuudesta en oikein ole varma.
        Mutta sen verran harmittaa kun häämatkallemme gardalle varasimme huoneen hyvästä keskitason hotellista ja olimme heti esitteen ilmestyttyä liikkeellä, niin saimme pienen huoneen jossa sänky oli rappukäytävän puoleisella seinällä ja kopse kiviportaisiin piti meitä hereillä joka ilta ja aamu. Eikä huonetta saanut vaihdettua!
        Paljon ei lohduttanut Tjäreborgin matkan alussa huoneeseen toimittama kuohuviinipullo. Päätimme että tämä oli viimeinen kerta Tjäreborgilla.

        Aurinkomatkoilla olemme aina olleet erittäin tyytyväisiä huoneisiin, hotelliin ja retkiin. Maksan mielelläni vähän enemmän matkasta jos voin luottaa tasoon.
        Finnmatkoilla olemme olleet kerran ja ihan ok kokemus.

        Olin mieheni kanssa pari vuotta sitten Mallorcalla Aurinkomatkojen matkalla. Opas oli vain lentokentällä vastassa, sen jälkeen ei opasta näkynyt! Puhelut meni Kanariansaarille! Ostimme Palma retken ! Oli ranskankielinen opas. Eipä ollut suomenkielisiä opastettuja retkiä!
        Kyllä on palvelut heikentyneet!


    • reissunaine

      Olemmee aina aurinkomatkojen kautta, koska heillä on aurinkosäästötili ja voit säästää pikkuhiljaa matkaa varten. Ja tyytyväisiä muutenkin aurinkomatkoihin.

      • Äiti x 2

        ja Finnmatkat vie mielestäni voiton. Esim. tänä kesänä Bulgariassa (2aik. 2 lasta), matka huomattavasti halvempi Finnmatkoilla kuin esim. Aurinkomatkoilla. Ja kyse on neljän tähden hotellista. Ärsyttävä yksityiskohta Tjäreborgilla: lentokenttäkuljetukset eivät kuulu matkan hintaan;( Pieni juttu, mutta häiritsevä. Ja Finnmatkoilla palvelu on ollut kohdallamme moitteetonta.


      • Anonyymi

        Toivottavasti "kalevi" (aloittaja) on matkansa tehnyt ;) mielipide kuitenkin, huom. mielipide.

        Eipä noilla matkatoimistoilla NYKYISIN juurikaan ole eroja, joskus 20v sitten kylläkin oli.
        Nyt kaikki säästösyistä vähentäneet oppaiden määrää ja monesti opas on vain puhelimella tavoitettavissa, eipä tosin ole juurikaan oppaan palveluja tarvittu.
        Retketkin on toimistoilla todella kalliita nykyisin "katukauppiailta" saa paljon edullisemmin.
        Kyllä AM on mennyt paljon alaspäin - esim. matkustusajat surkeita, joissa "menettää" jopa 2 lomapäivää. Vaikkapa marmaris ensi syksylle; lähtö hki 21.35- 01.20 perillä ? Paluu 02.00-5.45 hki ? Surkea aikataulu jossa päivärytmi sekoittuu jne.


    • mr x

      Tosi hyvää matkatoimistoa ei ole olemassakaan. Puutteita on jokaisessa, jos on asiakkaalla hoksottimet tallella. Aurinkomatkat kuitenkin kohtalainen byro.

      • monia hyviä

        Moro!
        Monia hyviä matkanjärjestäjiä ollut, mut harvenemaan päin.
        Viimeisimmät kokemukset Töölön Matkatoimiston Maltan reissu (Sliema, Plaza Regency Superior huone, suosittelen) ja Finnmatkojen Gran Canaria (Playa Del Ingles, Jardin Del Sol 4 huoneistot suosittelen, rauhallinen, hinta/laatu kunnossa).
        Molemmeat reissut vuonna 2003.
        Aurinkomatkoilla on parhaimmat lentoajat (aamu-päivälennot johtuen omistajasta Finnairista).
        Menneet Spies oli edullinen ja hinta/laatu O.k,
        Fritdisresor ja Hasse o.k.
        Ei noissa järjestäjissä ole paljoa kyllä eroa.
        Nykyisin sitä kiinnittää huomiota lentojen lähtö-tuloaikoihin (ettei viimeisenä lomapäivänä ole kohteesta lähtö illalla tai jopa yöllä paluureissulle kohti suomea), hotellin tai huoneistohotellin tasoa ja sen sijaintia kohteessa.
        Kertoilkaa kokemuksia.


    • Anonyymi

      Top10 matkatoimisto, korostaa itsekin ,että teet omatoimimatkan. Se tarkoittaa ylimielisiä vastauksia, peruttuja retkiä, jotka kuuluu pakettiin, mutta ei korvata kun niitä ei tehdä! Opasta ei ollut koko matkalla.
      Voutserilla varattu kuljetus kentältä hotellille, ei natsannut. Kuskia ei pariin tuntiin löytynyt ja muitakin lomalaisia oli jäänyt kyydistä! Vihdoin TUI:n oppaat löysi kuskin, ei osannut englantia, huitoi vain käsiään.
      Minun nimi oli hänen kuljetuslistassa, mutta sekin väärin kirjoitettuna! Lista niin pienellä kirjoitettu että olisi tarvinnut olla suurennuslasi!
      Muilla matkatoimistoilta oli oppaat vastassa ja isot kyltit!
      Eli en kyllä voi kehua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe