scientologia

tenyearsafter

Scientologia on havaintoja ihmisen järjettömyydestä ja henkisyydestä. Eihän scientologia edes väitä mitään, se kertoo elämää ja ihmisiä koskevista havainnoista ja tutkimuksista, joita L. Ron Hubbard teki. Sen mikä ei ole sinulle totta (mitä et pysty itse havaitsemaan) niin ei ole sinulle totta. Yksinkertaista, mutta useimmille silti niin monimutkaista...

Uskot sitä ja uskot tätä, kun joku on kertonut. Mutta missä ovat ihan omat havaitsemasi totuudet scientologiassa esitetyistä asioista (scientologian omissa kirjoissa esitetyistä, ei toisten ihmisten).

SUURIN OSA IHMISISTÄ EI USKALLA EDES LUKEA SCIENTOLOGIAN KIRJALLISUUTTA! Ei kirjat pure eikä syö sinua, trust me! (pelottaa niin p.........., että ei uskalla lukea kirjoja). Sitähän voi tulla vaikka "aivopestyksi", jos lukee kirjoja, PÖÖ:)

11

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoVoiVoiVoi

      Uskot ilmeisesti juuri kuten sinulle opetetaan.

      Kyllä scientologiassa on jotain hyvääkin ja kun joku kaltaisesi löytää palasen hyvää, hänelle on helppo myydä koko paketti, jota hän ei tule elämänsä aikana ymmärtämään. Missäpä ei olisi jotain hyvää, mutta jos katsotaan tuloksia, eivät ne olekaan niin hyviä. Uskot siis myyntipuheisiin ja kirjoittelet niitä opittuja ajatuksia tännekin.

      Scientologia on pyritty rakentamaan suosion varaan. Suosion pohjalle kerätään filmitähtiä ja kaiken maailman suosiota kasvattavia mielikuvia. Siis myydään kaunista pakettia.

      Mahdatko tietää, että scientologiaa on myyty ikiajat erilaisten valheiden turvin. Kun ne ovat paljastuneet, on keksitty uusia.

      Miksi?

      Siksi, että myytävä tuote ei tarpeeksi hyvä.

      • tenyearsafter

        Oletko itse esim. lukenut yhtään kirjaa aiheesta, kerro ihan rehellisesti? Jos olet, niin minkä? Minkä asioiden paikkansa pitävyydestä et ole pystynyt tekemään omia havaintojasi?

        Vai oletko niitä, jotka eivät edes uskalla lukea ensimmäistäkään aiheeseen liittyvää kirjaa?

        Olen tehnyt omat havaintoni scientologiassa esitetyistä asioista se on minun omaa tietoani. Omaan tietooni eivät vaikuta sinun mielipiteesi ja näkemyksesi, sen voin sanoa sinulle ihan rehellisesti.

        PS. Mitä et ymmärrä scientologiassa, koska sinulla on ihan selvästi jotain hämmennystä/ymmärtämättömyyttä scientologian suhteen?


      • NoVoiVoiVoi
        tenyearsafter kirjoitti:

        Oletko itse esim. lukenut yhtään kirjaa aiheesta, kerro ihan rehellisesti? Jos olet, niin minkä? Minkä asioiden paikkansa pitävyydestä et ole pystynyt tekemään omia havaintojasi?

        Vai oletko niitä, jotka eivät edes uskalla lukea ensimmäistäkään aiheeseen liittyvää kirjaa?

        Olen tehnyt omat havaintoni scientologiassa esitetyistä asioista se on minun omaa tietoani. Omaan tietooni eivät vaikuta sinun mielipiteesi ja näkemyksesi, sen voin sanoa sinulle ihan rehellisesti.

        PS. Mitä et ymmärrä scientologiassa, koska sinulla on ihan selvästi jotain hämmennystä/ymmärtämättömyyttä scientologian suhteen?

        Et siis osaa vastata mitään, joka liittyisi loogisesti edelliseen puheenvuoroon. Tyypillistä kommunikaatiokyvyttömyyttä, joka ilmenee jostain syystä scientologien ja muidenkin fanaattisten uskovaisten keskuudessa.

        Mitähän hämmennystä minulla olisi scientologian suhteen, kun se niin selvästi näkyy? Ha ha. Turha vastata, koska kysymyksesi on opaskirjan tuotteita, kuten muutkin heittosi. Puheesi on kuin nauhoitettua esitystä, tuo mieleen tehomyyntikurssilla käyneet pölyimurikauppiaat, jotka aikoinaan koputtelivat ovia.

        Sen sijaan voisit kysyä itseltäsi, että mitähän ymmärtämättömyyttä sinulla oli edellisessä viestissäni, kun et kyennyt vastaamaan yhteenkään sen asiaan?

        Kuinka mahtaa olla kohtaamiskyvyn kanssa?

        Ei se mitään, voithan yrittää uudestaan niin kauan, että ymmärrät mitä siinä luki.


    • Huhahhhei

      >>Mutta missä ovat ihan omat havaitsemasi totuudet scientologiassa esitetyistä asioista (scientologian omissa kirjoissa esitetyistä, ei toisten ihmisten).

      • tenyearsafter

        Siis selvennetään, jotta sinäkin voisit ymmärtää.

        Eli yksinkertaisesti. Scientologian kirjallisuudessahan on se tieto, minkä paikkansa pitävyydestä meidän on tehtävä omat havainnot, eikö? Se on ainakin itsellä se asia, joka scientologiassa kiinnostaa.

        Muutenhan kyseisen asian tiimoilta voidaan esittää sitä ja tätä tapahtuneen, ne ovat sitten omia tarinoitansa ja totta tai sitten eivät.


      • Durandall
        tenyearsafter kirjoitti:

        Siis selvennetään, jotta sinäkin voisit ymmärtää.

        Eli yksinkertaisesti. Scientologian kirjallisuudessahan on se tieto, minkä paikkansa pitävyydestä meidän on tehtävä omat havainnot, eikö? Se on ainakin itsellä se asia, joka scientologiassa kiinnostaa.

        Muutenhan kyseisen asian tiimoilta voidaan esittää sitä ja tätä tapahtuneen, ne ovat sitten omia tarinoitansa ja totta tai sitten eivät.

        Ilmeisesti taka-ajatuksenasi on, että joku ostaisi niitä teidän vitsikirjojanne. Itse pidän enemmän OT-teksteistä, jotka löytyvätkin mainiosti ilmaisversioina esim. Wikileaksista. Sieltä löytyy myös huomattava kasa muita Hubbardin kirjallisia tuotoksia/aivopieruja.

        Mutta muistakaa, että ei se ole tyhmä, joka pyytää...


      • Huhhahhei
        tenyearsafter kirjoitti:

        Siis selvennetään, jotta sinäkin voisit ymmärtää.

        Eli yksinkertaisesti. Scientologian kirjallisuudessahan on se tieto, minkä paikkansa pitävyydestä meidän on tehtävä omat havainnot, eikö? Se on ainakin itsellä se asia, joka scientologiassa kiinnostaa.

        Muutenhan kyseisen asian tiimoilta voidaan esittää sitä ja tätä tapahtuneen, ne ovat sitten omia tarinoitansa ja totta tai sitten eivät.

        todellakin on kyse. Olen ymmärtänyt jättää humpuukinne ostamatta ja tulen todellakin jatkamaan ymmärtämistäni. Tämän olen havannoinut ihan itse.

        Miten muuten kauppa käy? Vieläkö saatte myytyä kaikille Suomen kolmellekymmenelle sceidolle samat vanhat kirjat uusiksi oravoituina?


      • tenyearsafter
        Huhhahhei kirjoitti:

        todellakin on kyse. Olen ymmärtänyt jättää humpuukinne ostamatta ja tulen todellakin jatkamaan ymmärtämistäni. Tämän olen havannoinut ihan itse.

        Miten muuten kauppa käy? Vieläkö saatte myytyä kaikille Suomen kolmellekymmenelle sceidolle samat vanhat kirjat uusiksi oravoituina?

        on sinun valintasi.

        Kysy kauppa asioita suoraan Tikkurilasta tai Lahdesta, siellä on tiedossa kysymäsi asia.

        Moikataan kun tavataan:)


      • tenyearsafter
        Durandall kirjoitti:

        Ilmeisesti taka-ajatuksenasi on, että joku ostaisi niitä teidän vitsikirjojanne. Itse pidän enemmän OT-teksteistä, jotka löytyvätkin mainiosti ilmaisversioina esim. Wikileaksista. Sieltä löytyy myös huomattava kasa muita Hubbardin kirjallisia tuotoksia/aivopieruja.

        Mutta muistakaa, että ei se ole tyhmä, joka pyytää...

        Olet ilmeisesti katsonut englannin kielisiä kirjoja ja sinua sapettaa se niin vietävästi kun et ymmärrä niistä mitään, sinäDuracell-pupunen:)


      • koskaan...
        tenyearsafter kirjoitti:

        on sinun valintasi.

        Kysy kauppa asioita suoraan Tikkurilasta tai Lahdesta, siellä on tiedossa kysymäsi asia.

        Moikataan kun tavataan:)

        ...ihmetytä, miksi ihmeessä scientologia on niin äärettömän harvan "valinta"? Alle 100 Suomessa, vaikka kyseessä on ainoa keino, millä maailma tai yleensä mikään pelastuu? Miksi Suomen tunnetuin sceido on Lahtelainen parturikampaaja?


    • Metro G M

      Skientologien väitteen mukaan ei heidän oppiaan voi vastustaa lukematta Hubbardin teoksia.

      Tästä voimme päätellä että kun skientologit vastustavat psykologiaa, niin he ovat myös itse henkilökohtaisesti lukeneet alan perusteokset.

      Miten mahtaa olla tuon Mein Kampfin kanssa. Fasismiahan ei kultin opin mukaan voi tuomita lukematta tuota kirjaa.


      Tähän alle saa laittaa kulttilaisten ilmoituksia luetuista kirjoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe