Kiitos vinkeistä akvarellimaalauksen suhteen. Kysyisin vielä mitkä taiteilijalaatuiset akryylivärit (siis taasen ne joissa hinta määräytyy pigmentin mukaan) ovat olleet mielestänne parhaita.
Harkitsen Rembrandt merkkisten ostoa. Toinen vaihtoehto olisi Rowney Cryla. Entä ARA tai Spectrum?
Mikä olisi hyvä medium?
Mistä saa tarvikkeita hyvään hintaan?
Entäs mitkä akryylivärit parhaat?
4
5977
Vastaukset
- värit...
ovat erittäin hyvä valinta, ainoa haitta on tuubin korkkien vaikea avaaminen usean käytön jälkeen. Itselläni on hajonnut monta tuubia kun korkki on jymähtänyt kiinni.
Rowneyn, Aran tai Spectrumin väreistä en tiedä, mutta takuuvarma väri on Liquitex ja siihen on saatavana kaikkia mahdollisia lisäaineita tekniikasta riippuen. - veldes
Rembrantin värejä on itsellänikin, jos maalaan käyttäen maalarinteippiä maskina silloin käytän Winsor Newton Finity värejä on hiukan vahvempaa kuin Rembrandt eli ei mene teipin alle, saa näin suorat rajat. Tutkin 18 vuotta sitten akryylien koostumusta ja Winsorissa oli joku pakkasen kestoa parantava lisäaine.
Se oli silloin meikäläiselle tarpeen kun oli tauluja noilla kiertävillä kauppiailla myynnissä ja joiden taulut olivat pakettiautossa joskus 20 asteen pakkasessa.- Metti
Taidan aloittaa kokeilun noilla Rembrandteilla. Kyllä tuo Windsor&Newtoneiden paksumpi koostumus toisaalta kiinnostaa myös. Olen vuosia maalannut öljyvärein ja siinä olen kokeilujen kautta oppinut parhaat, itselle sopivat merkit.
Mitä kannattaa Rembrandteista maksaa? Asun Turussa, mutta käyn usein myös Helsingissä ja kesäisin vielä Joensuun suunnassakin, eli mitkä hyviä paikkoja hinnaltaan?
Entä hyvä Medium, kiiltävää ajattelin ja laseeraukseen sopivaa?
Sivellinvinkkejä?
Terkut kaikille taiteenrakastajille! - Artti
Metti kirjoitti:
Taidan aloittaa kokeilun noilla Rembrandteilla. Kyllä tuo Windsor&Newtoneiden paksumpi koostumus toisaalta kiinnostaa myös. Olen vuosia maalannut öljyvärein ja siinä olen kokeilujen kautta oppinut parhaat, itselle sopivat merkit.
Mitä kannattaa Rembrandteista maksaa? Asun Turussa, mutta käyn usein myös Helsingissä ja kesäisin vielä Joensuun suunnassakin, eli mitkä hyviä paikkoja hinnaltaan?
Entä hyvä Medium, kiiltävää ajattelin ja laseeraukseen sopivaa?
Sivellinvinkkejä?
Terkut kaikille taiteenrakastajille!Acryyliväreissä lienee jotain hyvää eri nimisissä! Kannattaa kokeila itse, kun eivät ole kovin kalliita nuo värit. Saattaa löytyä joku sopiva Acryylivärilaatu tuolleenkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275