Minun naarasgerbiilini on 1,5 vuotias. Eläin on ollut vilkas mutta olen huomannut muutoksia sen käytöksessä.
1. Kun nostan gerbiilin kädelleni se alkaa nuolla kämmentäni, (nälkä tai jano tuskin vaivaa olen nähnyt sen juovan ja syövän.) mutta gerbiili ikäänkuin koittaa pureskella, muttei ole kertaakaan oikeasti näykännyt.
2. Gerbuni tahtoo olla vain piilossa tai kyykkiä nurkassa silmät usein kiinni.
3. Hengitysnopeus on kiihtynyt tai gerbiilini tärisee.
4. tasapaino heittelee hieman.
Kun tänäiltana nostin eläimeni häkistä kämmenelle, nuoleminen alkoi jälleen. Laitoin gerbun alustalle ja annoin sille siemenen jonka se söi. Kylvetin gerbiiliäni hiekassa jonka jälkeen se alkoi täristä hirmuisesti, säikähtäneenä nostin sen takaisin terraarioonsa jossa se levitti takajalat ja nosti hännän selänpäälle ikäänkuin kakka olisi ollut tiukassa tms. Se käveli ympäriinsä ja en nähnyt tuliko ulostetta. En ole huomannut ripulin merkkejä hännän alla. Kerron lisää mikäli ilmenee. Kiitos avusta.
Gerbiili sairas!?
11
1430
Vastaukset
- essucca
Luulisin että gerbiili on ehkä tulossa vaan vanhemmaksi , Jos oireet pahenevat niin kannattaisi ehkä soittaa tai käydä eläinlääkärillä, juoksutathan gerbiiliäsi tapeeksi?
- :>
terraario on suuri ja annan gerbiilien juosta lattialla / sohvalla päivittäin. Gerbun liikkeet on hidastunut paitsi yöllä vilkkaimmillaan.
- Essucca
Hei tuli sellainen vielä mieleen että jos kokeilisit kalkkikiveä :)
- :>
Mutta mitä se autta? voin kyllä koittaa
- huoh..
Gerbiilini näytti paranevan ja oli viellä tänäiltana riemukas kun juoksutin sitä sohvalla. Löysin hänet kuitenkin kuolleena terraariosta 2:48.
R.I.P Vuuhti.- :(((
Otan osaa :( Gerbiilin kuolema on aina kova juttu, vasikka se miten kuolisi. No, gerbusi sai vaermasti hyvän elämän. :))
- Anonyymi
:'(
- Anonyymi
Voi ei! Minullakin on gerbiilejä, ja yhdellä niistä on vähän tärinää, mutta ei muuta, mistä johtuisi?
- Anonyymi
Meidän gerbiilillä oli tärinää ja se sai sit seuraavana päivänä sairas kohtauksen😢
- Anonyymi
Jos kaipaatte gerbiileilleni ystävää, minulla olisi.
😢😢😢😢😢😢😢 - Anonyymi
Moi,💯
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713378
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541899Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471829Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591744- 771614
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3441558Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811409The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251165- 1581162