tekstinkäsittelijä

kertokaa??

hei, kertokaa millaista on terveyskeskuksen konekirjoittajan/sanelunpurkajan työ.
Lähinnä kiinnostaa se, täytyykö olla kuin nopea?? vai vaihteleeko työpaikoittain?
Huolellisuutta ja tarkkuutta minulta löytyy, ja kykyä työskennellä itsenäisesti. Ja halua oppia uutta, myös lääketieteen sanaston uskon oppivani.
Eli kertokaa kokemuksia.
Onko työ tosiaan sitä että täytyy kirjoittaa tuhatta ja sataa koko päivä... tuo nopeus ja hektisyys siinä vähän arveluttaa.
ja miten siinä pystyy olemaan samalla huolellinen?
kiitos kokemuksista!

14

2328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulopuheelta

      sellasen käsityksen sain että voi olla aika vaativaa hommaa, siis pitää osata nopeasti kirjoittaa ja pysyä sen lääketieteellisen sanaston perässä. eli ne kommervinkkelisanat olis hyvä tuntea jo etukäteen. mut mene ja tiedä, en ole itse kokeillut. yrittänyttä ei laiteta!

    • ex-tekstari

      Olen toiminut sairaaloissa tekstinkäsittelijänä muutaman vuoden ajan. Nopeus on tärkeä asia, töitä on tosi paljon ja saneluista joskus vaikea saada selvää. Joskus kesällä voi olla hiljaisempaa ja joissakin paikoissa jopa pulaa töistä mutta normaalisti töistä ei ole puutetta! En tiedä joko kaikkialla sanelut sanellaan digitaalisesti, en ole muutamaan vuoteen enää ollut alalla ja aika paljon vielä siihen aikaan kun alalla olin, sanelut saneltiin kaseteille.

      Tekstinkäsittelyohjelmat yleensä aika helposti oppii, ainakin jos on ohjekirja mistä voi tarpeen tullen katsoa neuvoa. Jotkut sanelijat saavat suomenkielisen lauseenkin kuulostamaan aivan kauhealta mökellykseltä, mutta onneksi myös hyviä sanelijoita löytyy.

      Virheitä ei saa tehdä. Lääkäreiden pitäisi kai tarkistaa valmiit tekstit, mutta aina he eivät kai jouda. Itse laitoin viestiä jos jäi joku aukko tekstiin ja joskus näin sai tuon aukkokohdan täytettyä. Tietenkään lääkärit eivät aina muistaneet mitä olivat sanelleet, varsinkin jos sanelusta oli jo kulunut pidemmän aikaa.

      Työpaikoilla yleensä on jonkinlaista sanastoa, tai sitä voi itse koota itselleen vaikka Wordiin tekemällä luetteloa. Lisäksi kirjakaupasta löytynee lääketieteellinen sanasto ja googlaamallakin varmaan jotakin sanastoja löytyy. Mutta kun jotkut sanelijat lyhentelevät sanoja niin välillä vaikeaa tietää että mikä kirjain sanottiin. Lyhentely ei ole suotavaa mutta kai sitä vieläkin tehdään.

      Vuosia sitten kun hain itse näitä töitä, usein toivottiin että nopeus olisi 10 000/puoli tuntia. Itselläni tuo ei aivan täyty.

      Koska alalla on kiireistä ja monilla työtovereilla on suuri nopeus, tulee helposti kiusaus korostaa paremmuuttaan jollakin tavalla. Ylitöitä teetettiin usein silloin kun itse näitä töitä tein, tosin kaikki eivät niitä tehneet mutta koska silloin olin määräaikainen, pomo painosti ja minähän tein niska limassa ja ihmettelin että miten olin loppuvuodesta niin kauhean väsynyt.

      Anteeksi kun kerroin niin negatiivisia asioita, onhan tässä työssä hyvätkin puolensa. Sisäsiisti työ, joka päivä erilainen. Jos henkilökemiat pelaa pomon ja työtovereiden kanssa niin mikä ettei. Minulle nyt vaan kerta kaikkiaan riitti.

      • textari

        Lääkäreiden on ehdottomasti AINA TSEKATTAVA teksti, ei ole tekstinkäsittelijän syy, jos lääkäri kiireessä/epähuomiossa sanelee esim. lääkemäärän loppuarviossa väärin, eikä lue tarkkaan purettua tekstiä, sehän menee jakeluun potilaalle ja monissa tapauksissa myös tk:een, tth:oon jne.


    • avainsana

      Ehdottamasti huolellisuus on tärkeintä. Mutta nopeutta olisi myös hyvä olla. Nykyisessä työpaikassani on todella epätasa-arvoista se, että yli 20 v samaa työtä tehneet ovat hitaampia kuin minä, joka olen tehnyt samaista työtä n. 4 v. Ei myöskään ole kovin ylistävää, että samaiset konkarit soittelevat mulle, kun eivät osaa latinan sanoja..... Mutta työn oppii tekemällä ja jos olet kehityskelpoinen, tervetuloa joukkoon.

    • työ vaatii sen,

      että jaksaa istua paikallaan 7,45 h/työpäivä. Ei sovi sellaiselle, joka ennemmin seurustelee ja puuhaa kaikkea muuta, sillä töitä on tehtävä, muuten tulee närää. Toisaalta on osattava tehdä töitä sopivassa määrin, ettei tee enempää tai vähempää kuin muut. Sanastoa olisi kyllä hyvä osata jo etukäteen, mutta varsinkin terveyskeskuksen sanelut kyllä voi saada tehtyä vaikkei niin heti osaisikaan. Koneilla on sanakirjoja, löytyy pharmaca fennicaa ynnä muuta. Niin sanasto ei rajoitu vain tautien ja elinten nimiin (ja näissäkin tuoreet lääkärit pyrkivät kyllä käyttämään suomenkielistä termistöä teksteissään), täytyy tunnistaa myös lääkkeiden, labrojen, mittayksiköiden, tutkimusten nimiä ja tarkistaa miten ne kirjoitetaan.

      Joopa joo, terveyskeskuksissa paikka paikoin työtä vaikeuttaa, se, että sanelijana on ulkomaalainen, joka ei osaa ääntää suomea, eikä edes käyttää suomen kieltä johdonmukaisella ja oikealla tavalla, helposti tulee sitten kirjoittajalle houkutus muokata, vaan tässäpä se vaara piileekin, kun ei pysty tarkistamaan, mitä se sanelija oikeastaan tarkoittaa, niin varmasti menee pieleen jos purkaja pistää mitä itse ajattelee tarkoitetun.

      Digisaneluita ei tosiaankaan ole joka paikassa, kasetteja käytetään vielä yllättävissäkin paikoissa. Digisanelut ovat siitä hyvät, että ne pystyy kuuntelemaan joku muukin vaikkapa sairaanhoitaja, toinen lääkäri tms. jo ennen kuin on purettu - siksipä digisanelupaikoissa pidetään usein hajurakoa eli sanelun ja purun väli pidetään vaikkapa neljänä päivänä - turvaväli siis. Toisaalta digisanelu johtaa väistämättä siihen, että jossain vaiheessa käytetään puheentunnistusta eli purkajaa ei enää fyysisesti tarvita. Toisaalta, kun tulee valtakunnallinen potilaskertomusarkisto, niin silloin kuulemma pitäisi saada työt purettu kolmen päivän sisällä.

      Palkka on kehno - jossain paikoissa, jos ei ole nopeustodistusta, niin pudotetaan vielä sitä peruspalkkaa. Useimmissa paikoissa ei kuitenkaan koroteta palkkaa, kuten ennen oli tapana eli portaittain nopeuden mukaan nousi todistusten perusteella. Sen sijaan jossain paikoissa käytetään kilpailukeinona bonussysteemeitä eli seurataan tekijöitten tuotosten määrää, pidetään kirjaa kuinka paljon on purkanut ja tietyn rajan ylittäminen tuottaa jonkin verran lisää liksaa, ei tosin päätähuimaavasti. Palkkaa tietysti saa lisää, jos työnantaja on niin tyhmä, että antaa tekijöiden lusmuilla päivät pitkät niin että syntyy ruuhkatilanteita ja sitten teetetään ylitöinä. Ja sekin pitää paikkansa mitä sanotaan että mitä alemmalla hierarkian portaalla ollaan, sitä katkerampia/kateellisimpia toisiaan kohtaan ollaan.

      Joo, voithan tietysti hakea paikkaa, ja toivottavasti et pety, jos saat.

      • minunkin tekstistäni:

        Paras kun ei lyki välimerkkejä mihinkään kohtaan ellei sanota ;) Pieleen meni itseltänikin, vaikka omasta päästäni sanelin!

        Ei ole siis valittamista, jos pistää vain sen, mitä kuulee eikä mitä luulee!


      • ok

        Tänä päivänä ei makseta enää nopeustodistuksen mukaan, toivomuksena on osata vain 10-sormijärjestelmä kirjoittaessa. Merkonomia toiset työnantajat vaatii, toiset ei, kokemus riittää. Itse olen peruskoulun aikoinaan käynyt, kohta 30 vuotta alan töitä tehnyt, nopeustodistuksena mukaan sain palkan, nykyään olen saanut vuosittain henk. koht. lisää työn tuloksellisuuden mukaan.
        Suututtaa vain se tällä alalla, että mukana on paljon ns. "lorvailijoita" ja saavat siitä palkan. Työt ruuhkaantuu ja ne "lorvailittomat" saavat tehdä nämä työt sitten. Pomojen pitäisi seurata tarkemmin tilannetta työn tuloksellisuudesta, tuleehan sanelujen perään "tekstinkäsittelijän" puumerkit, kyllä se onnistuisi.


      • kyllä todistus
        ok kirjoitti:

        Tänä päivänä ei makseta enää nopeustodistuksen mukaan, toivomuksena on osata vain 10-sormijärjestelmä kirjoittaessa. Merkonomia toiset työnantajat vaatii, toiset ei, kokemus riittää. Itse olen peruskoulun aikoinaan käynyt, kohta 30 vuotta alan töitä tehnyt, nopeustodistuksena mukaan sain palkan, nykyään olen saanut vuosittain henk. koht. lisää työn tuloksellisuuden mukaan.
        Suututtaa vain se tällä alalla, että mukana on paljon ns. "lorvailijoita" ja saavat siitä palkan. Työt ruuhkaantuu ja ne "lorvailittomat" saavat tehdä nämä työt sitten. Pomojen pitäisi seurata tarkemmin tilannetta työn tuloksellisuudesta, tuleehan sanelujen perään "tekstinkäsittelijän" puumerkit, kyllä se onnistuisi.

        vaaditaan vähintään se 7500/30 min muutamassakin paikassa, jos ei ole, rapsahtaa miinuksia peruspalkkaan. Joissain paikoissa maksetaan tekstinkäsittelylisää. Joissain paikoissa on ehkä kenties vielä se portaittainen palkankorotus jos nopeuskokein pystyy osoittamaan. Jossain paikoissa seurataan työntekoa juuri erilaisin "laskutoimituksin" ainakin jos käytetään vielä kasetteja. Ja jos on digisanelut käytössä, niin mistä sitä tietää, minkälaisia seurantamahdollisuuksia tietotekniikka tarjoaa kun konehan pystyy selvittämään kuka on purkanut minkäkin listan ja kuinka monta minuuttia siinä on yhteensä ollut jne. Sitä ei tiedä miten se "ISOVELI" valvoo kun koneet on käytössä. Tiedä vaikka joku katselisi ruudun takaa, miten teksti koneelle tulee, kuinka nopeasti kirjaimet vilahtelevat ja sanat muodostuvat, peruutetaanko vai ei jne................

        Kyllä työpaikoilla aina löytyy sellaisia joiden epävirallinen tehtävä on vahtia ja kytätä, vaikkei ehkä virallisesti sitä pitäisikään tehdä. Tosin juu, no, joo, silloinhan syyllistyisi tietosuojarikkeeseen jos suoraan tekstin muodostusta katsoisi :))))))))) Mutta varmaan jotain tilastoja pystyy tekemään, yhdessä ohjelmassa näkee jo lääkärin sanelutiedostot, miksi ei siis myös purkajan purkutiedot.

        Ja lusmuilijoista olet ihan oikeassa. On myös niitä jotka valitsevat itselleen aina ne helpot ja pitävät niistä kiinni, helpot ja selkeät, muille sitten pitkät ja vaikeat ja epäselvät. Työnkierto myös takkuaa: pitäisi olla uudella puhdas pöytä, mutta rästejä joiltakin aina jää.........


      • sanelutilastot!
        kyllä todistus kirjoitti:

        vaaditaan vähintään se 7500/30 min muutamassakin paikassa, jos ei ole, rapsahtaa miinuksia peruspalkkaan. Joissain paikoissa maksetaan tekstinkäsittelylisää. Joissain paikoissa on ehkä kenties vielä se portaittainen palkankorotus jos nopeuskokein pystyy osoittamaan. Jossain paikoissa seurataan työntekoa juuri erilaisin "laskutoimituksin" ainakin jos käytetään vielä kasetteja. Ja jos on digisanelut käytössä, niin mistä sitä tietää, minkälaisia seurantamahdollisuuksia tietotekniikka tarjoaa kun konehan pystyy selvittämään kuka on purkanut minkäkin listan ja kuinka monta minuuttia siinä on yhteensä ollut jne. Sitä ei tiedä miten se "ISOVELI" valvoo kun koneet on käytössä. Tiedä vaikka joku katselisi ruudun takaa, miten teksti koneelle tulee, kuinka nopeasti kirjaimet vilahtelevat ja sanat muodostuvat, peruutetaanko vai ei jne................

        Kyllä työpaikoilla aina löytyy sellaisia joiden epävirallinen tehtävä on vahtia ja kytätä, vaikkei ehkä virallisesti sitä pitäisikään tehdä. Tosin juu, no, joo, silloinhan syyllistyisi tietosuojarikkeeseen jos suoraan tekstin muodostusta katsoisi :))))))))) Mutta varmaan jotain tilastoja pystyy tekemään, yhdessä ohjelmassa näkee jo lääkärin sanelutiedostot, miksi ei siis myös purkajan purkutiedot.

        Ja lusmuilijoista olet ihan oikeassa. On myös niitä jotka valitsevat itselleen aina ne helpot ja pitävät niistä kiinni, helpot ja selkeät, muille sitten pitkät ja vaikeat ja epäselvät. Työnkierto myös takkuaa: pitäisi olla uudella puhdas pöytä, mutta rästejä joiltakin aina jää.........

        näkee tiedostot joo! Haha ha.


      • henk.koht. lisää
        ok kirjoitti:

        Tänä päivänä ei makseta enää nopeustodistuksen mukaan, toivomuksena on osata vain 10-sormijärjestelmä kirjoittaessa. Merkonomia toiset työnantajat vaatii, toiset ei, kokemus riittää. Itse olen peruskoulun aikoinaan käynyt, kohta 30 vuotta alan töitä tehnyt, nopeustodistuksena mukaan sain palkan, nykyään olen saanut vuosittain henk. koht. lisää työn tuloksellisuuden mukaan.
        Suututtaa vain se tällä alalla, että mukana on paljon ns. "lorvailijoita" ja saavat siitä palkan. Työt ruuhkaantuu ja ne "lorvailittomat" saavat tehdä nämä työt sitten. Pomojen pitäisi seurata tarkemmin tilannetta työn tuloksellisuudesta, tuleehan sanelujen perään "tekstinkäsittelijän" puumerkit, kyllä se onnistuisi.

        saavat kaikki määrävuosittain, onko se nyt 2 ja 5 vuotta vai mitä pitää työkokemusta olla, että palkka nousee. Tulospalkkioitakin voi sitten ilmeisesti saada henkilökohtaisesti työn tuloksen mukaan. Joo, olen minäkin tulospalkkiota saanut - hehe.


      • kiva purkaa,
        kyllä todistus kirjoitti:

        vaaditaan vähintään se 7500/30 min muutamassakin paikassa, jos ei ole, rapsahtaa miinuksia peruspalkkaan. Joissain paikoissa maksetaan tekstinkäsittelylisää. Joissain paikoissa on ehkä kenties vielä se portaittainen palkankorotus jos nopeuskokein pystyy osoittamaan. Jossain paikoissa seurataan työntekoa juuri erilaisin "laskutoimituksin" ainakin jos käytetään vielä kasetteja. Ja jos on digisanelut käytössä, niin mistä sitä tietää, minkälaisia seurantamahdollisuuksia tietotekniikka tarjoaa kun konehan pystyy selvittämään kuka on purkanut minkäkin listan ja kuinka monta minuuttia siinä on yhteensä ollut jne. Sitä ei tiedä miten se "ISOVELI" valvoo kun koneet on käytössä. Tiedä vaikka joku katselisi ruudun takaa, miten teksti koneelle tulee, kuinka nopeasti kirjaimet vilahtelevat ja sanat muodostuvat, peruutetaanko vai ei jne................

        Kyllä työpaikoilla aina löytyy sellaisia joiden epävirallinen tehtävä on vahtia ja kytätä, vaikkei ehkä virallisesti sitä pitäisikään tehdä. Tosin juu, no, joo, silloinhan syyllistyisi tietosuojarikkeeseen jos suoraan tekstin muodostusta katsoisi :))))))))) Mutta varmaan jotain tilastoja pystyy tekemään, yhdessä ohjelmassa näkee jo lääkärin sanelutiedostot, miksi ei siis myös purkajan purkutiedot.

        Ja lusmuilijoista olet ihan oikeassa. On myös niitä jotka valitsevat itselleen aina ne helpot ja pitävät niistä kiinni, helpot ja selkeät, muille sitten pitkät ja vaikeat ja epäselvät. Työnkierto myös takkuaa: pitäisi olla uudella puhdas pöytä, mutta rästejä joiltakin aina jää.........

        että annetaan esimerkki helposta ja vaikeasta, suositusta ja epäsuositusta: Kirra menee leikiten, lyhyitä ja useimmiten selkeitä - keuhkot, voi taivas, jos sattuu sanelija joka luettelee kaikki peffit, fevvit, prosentit, veeceet ja muut, siinä sitä onkin, kun samassa tekstissä pitkät litaniat lyhenteita, prosenttimerkkejä, kauttaviivoja, lukuja, desimaalipilkkuja ynnä muuta, ja jos sopivasti sattuu, niin muutenkin pitkät tekstit.... Joo, ilmankos keuhkot ei käy kaupaksi, kirrasta pidetään kiinni kynsin hampain :)))))))))))


      • hukkareissu
        kyllä todistus kirjoitti:

        vaaditaan vähintään se 7500/30 min muutamassakin paikassa, jos ei ole, rapsahtaa miinuksia peruspalkkaan. Joissain paikoissa maksetaan tekstinkäsittelylisää. Joissain paikoissa on ehkä kenties vielä se portaittainen palkankorotus jos nopeuskokein pystyy osoittamaan. Jossain paikoissa seurataan työntekoa juuri erilaisin "laskutoimituksin" ainakin jos käytetään vielä kasetteja. Ja jos on digisanelut käytössä, niin mistä sitä tietää, minkälaisia seurantamahdollisuuksia tietotekniikka tarjoaa kun konehan pystyy selvittämään kuka on purkanut minkäkin listan ja kuinka monta minuuttia siinä on yhteensä ollut jne. Sitä ei tiedä miten se "ISOVELI" valvoo kun koneet on käytössä. Tiedä vaikka joku katselisi ruudun takaa, miten teksti koneelle tulee, kuinka nopeasti kirjaimet vilahtelevat ja sanat muodostuvat, peruutetaanko vai ei jne................

        Kyllä työpaikoilla aina löytyy sellaisia joiden epävirallinen tehtävä on vahtia ja kytätä, vaikkei ehkä virallisesti sitä pitäisikään tehdä. Tosin juu, no, joo, silloinhan syyllistyisi tietosuojarikkeeseen jos suoraan tekstin muodostusta katsoisi :))))))))) Mutta varmaan jotain tilastoja pystyy tekemään, yhdessä ohjelmassa näkee jo lääkärin sanelutiedostot, miksi ei siis myös purkajan purkutiedot.

        Ja lusmuilijoista olet ihan oikeassa. On myös niitä jotka valitsevat itselleen aina ne helpot ja pitävät niistä kiinni, helpot ja selkeät, muille sitten pitkät ja vaikeat ja epäselvät. Työnkierto myös takkuaa: pitäisi olla uudella puhdas pöytä, mutta rästejä joiltakin aina jää.........

        Olet aika kaukana tästä päivästä. Tietääkseni nopeuslisiin ei enää oteta kantaa missään työpaikassa, koulutusta vaaditaan, esim. merkonomi useassa paikassa ja tekstinkäsittelytaito riittää ja että on suht' koht nopea kirjoittamaan. Peruspalkka on peruspalkka. On henk. koht. lisiä, on latinankielen lisiä, on tulospalkkiolisiä ym. Oma osaaminen ja taitonsa näyttäminen tuo näitä lisiä sitten palkkaan, jos ansaitsee niitä. Itse olen saanut hyvän miehen lisiä joka vuosi, henk. koht. lisiä, joten olen antanut kaikkeni talolle ja saanutkin siitä kiitosta,
        mutta työ on vienyt minusta mehut, viimeiset 10 vuotta olen tehnyt toisen työkaverin kanssa näitä hommia yhdessä huoneessa, mutta työnjako ei ole koskaan toteutunut tasapuolisesti ja se onkin väärin, että toinen ei ota vastuuta ollenkaan, toinen sitten saa tehdä senkin osan ja saa tehdä kaikki ruuhkat pois, tyhmähän olen, mutta ensiviikolla siihen tulee muutos, olen saanut jo tukiverkoston kannalleni. Koska haluan tehdä tätä työtä vielä eläkeikään asti ja jotta jaksaisin, on puurtamisen loputtava osaltani, jotta terveyteni säilyisi. Mutta kaiken kaikkiaan viihdyn työssäni.


      • säännön,
        hukkareissu kirjoitti:

        Olet aika kaukana tästä päivästä. Tietääkseni nopeuslisiin ei enää oteta kantaa missään työpaikassa, koulutusta vaaditaan, esim. merkonomi useassa paikassa ja tekstinkäsittelytaito riittää ja että on suht' koht nopea kirjoittamaan. Peruspalkka on peruspalkka. On henk. koht. lisiä, on latinankielen lisiä, on tulospalkkiolisiä ym. Oma osaaminen ja taitonsa näyttäminen tuo näitä lisiä sitten palkkaan, jos ansaitsee niitä. Itse olen saanut hyvän miehen lisiä joka vuosi, henk. koht. lisiä, joten olen antanut kaikkeni talolle ja saanutkin siitä kiitosta,
        mutta työ on vienyt minusta mehut, viimeiset 10 vuotta olen tehnyt toisen työkaverin kanssa näitä hommia yhdessä huoneessa, mutta työnjako ei ole koskaan toteutunut tasapuolisesti ja se onkin väärin, että toinen ei ota vastuuta ollenkaan, toinen sitten saa tehdä senkin osan ja saa tehdä kaikki ruuhkat pois, tyhmähän olen, mutta ensiviikolla siihen tulee muutos, olen saanut jo tukiverkoston kannalleni. Koska haluan tehdä tätä työtä vielä eläkeikään asti ja jotta jaksaisin, on puurtamisen loputtava osaltani, jotta terveyteni säilyisi. Mutta kaiken kaikkiaan viihdyn työssäni.

        todistettavasti ainakin eräässä Etelä-Suomen kaupungissa vaaditaan nopeustodistus, vähintään se 7500/30 min, jos ei ole, niin peruspalkkaan vähennys -5 %. Tosiasia. Ja on siis epäpätevä hommaan, jos ei todistusta ole. Merkonomi vaatimuksista ei tietoakaan siellä.

        Mutta oikeassa olet, missään muussa paikassa ei ole nopeustodistusta vaadittu, kun on näitä hommia tullut tehdyksi.

        Eli kaikki nuo sinun luettelemasi lisät ovat talokohtaisia. Jossain ei ole mitään, jossain vaaditaan ja annetaankin, jos on näyttöä.

        Ja se siitä. En minä ole ajastani jäljessä, vaan joku muu eli työnantaja.


      • ja hyvä itsetunto
        hukkareissu kirjoitti:

        Olet aika kaukana tästä päivästä. Tietääkseni nopeuslisiin ei enää oteta kantaa missään työpaikassa, koulutusta vaaditaan, esim. merkonomi useassa paikassa ja tekstinkäsittelytaito riittää ja että on suht' koht nopea kirjoittamaan. Peruspalkka on peruspalkka. On henk. koht. lisiä, on latinankielen lisiä, on tulospalkkiolisiä ym. Oma osaaminen ja taitonsa näyttäminen tuo näitä lisiä sitten palkkaan, jos ansaitsee niitä. Itse olen saanut hyvän miehen lisiä joka vuosi, henk. koht. lisiä, joten olen antanut kaikkeni talolle ja saanutkin siitä kiitosta,
        mutta työ on vienyt minusta mehut, viimeiset 10 vuotta olen tehnyt toisen työkaverin kanssa näitä hommia yhdessä huoneessa, mutta työnjako ei ole koskaan toteutunut tasapuolisesti ja se onkin väärin, että toinen ei ota vastuuta ollenkaan, toinen sitten saa tehdä senkin osan ja saa tehdä kaikki ruuhkat pois, tyhmähän olen, mutta ensiviikolla siihen tulee muutos, olen saanut jo tukiverkoston kannalleni. Koska haluan tehdä tätä työtä vielä eläkeikään asti ja jotta jaksaisin, on puurtamisen loputtava osaltani, jotta terveyteni säilyisi. Mutta kaiken kaikkiaan viihdyn työssäni.

        kunniaan! Tarve esittää, kuinka hyvä on, hyvän miehen lisiä tulee, ja toisaalta sitten esitetään katkeruutta siitä, miten toinen ei tee mitään, "minä se teen kaiken". No, eikös ole hyvä, kun on tunnustusta saatu hyvän miehen lisien muodossa! Tyypillistä juuri tuolle työntekijäryhmälle: kateutta, katkeruutta. No, kaipa se toinenkin saa olla tyytyväinen, kun on töitä. Siitähän vasta kaikki suuttuvat, jos joku syö toisen työpaikan - ei tarvita enää puolipäivästä, kun yksi hoitaa kaiken! Siinä se juuri on: Mitä alemmas mennään hierarkiassa, sitä kamalampaa on!

        Yksi ryhmä ovat sitten ne, jotka rohmuavat kaikki sijaisuudet, "minulle kaikki"!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2306
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2026
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1062
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe