Hei! En tiennyt mihin tämän kirjoittaisin, joten otin tämän aiheen täällä palstalla ilmi. Olen 14-vuotias, ja mielestäni minun olisi aika hankkia jo rintaliivit. Ongelmani on se, ettei äitini itse tajua että tarvitsisin niitä, ja toiseksi, en uskalla sanoa sitä hänelle. Siis siinä mielessä että se on niin noloa vain töksäyttää "tarvitsen rintaliivit"!
Osaisiko kukaan auttaa minua tämän asiani kanssa, jos teillä äideillä olisi jotain kokemusta tälläisestä, miten omat lapsenne ovat tämän asian teille ilmoittaneet... Tai omia kokemuksia vain, kiitos!
Äidit/Nuoret huomio!
9
776
Vastaukset
- **N25**
Sanot vaan äitillesi, että tarvitset rintaliivit, kun on niin epämiellyttävä olla ilman niitä. Ei siitä kannata ressiä ottaa! Sanot vaan miten asiat on. :) Kahdestaan ku ootta niin otat puheeksi että tarvitset semmoiset.
- olgaliina
Paras tapa on vain töksäyttää asia. Muistan itsekin kuinka kiusallista se oli, äiti ei tiennyt mitään maailman menosta ja itseäni hävetti mainita asiasta. Eräs kerta vain töksäytin äidille, että ois rintsikoille tarvetta, se ei sanonu mitään, toljotti vaan silmät suurina ja häipy, tuntu et se kuolee siihen paikkaan :D Kaupasta tullessaan se sit kömpi mun huoneeseen ja nakkeli sängylle parit rintsikat: "Toivottavasti nuo kelpaa, siel oli huono valikoima..."
Kyllä se siitä taisi sittemmin toipua, varmaan kiittelee mielessään, ettei sillä oo muita tyttäriä... :D - sadjadsjk
Mikset ostaisi itse?
Itse tein niin, että marssin vain yksin Seppälään. Sovittamallahan ne sopivat löytyy. Ostin sitten itselleni ensimmäiset rintaliivini. Kotona kun äiti kysyi mitä olin ostellut, näytin, että tämmöset. Ei siinä sen kummempaa. - yhdessä alusvaatteita
eikä pelkästään pikkuhousuja..tai pyydät äidiltä rahaa ja sanot että tarvitsisin alusvaatteisiin rahaa. Taikka sano suoraan että rintaliiveihin..
- lllllllll
Pyydä äidiltäsi rahaa esim. vaateostoksiin ja voit ostaa rintaliivit esim. jostain nettikaupasta H&M:stä tai Ellokselta muiden vaatteiden ohella. Oma koko pitäisi vain tietää, mutta netistäkin löydät kokotaulukot. Äitisi on kieltämättä hieman jäljessä ajastaan, kun ei ole vielä ymmärtänyt ostaa sinulle rintaliivejä.
No pyydä vaan rahaa vaatteisiin, ja käyt jossain vaatekaupassa ostamassa.
Niin määki oon aina teheny, en sen kummemin äitille oo ilmotellu että meen ostaan rintsikoita.- ihmetteleee
Täh? En ymmärrä mitä noloa rintaliivien tarvitsemisessa on. Ihan samalla tavalla niitä tarvitsee kuin alushousujakin. Me käytiin äidin kanssa ostamassa yhdessä kunnolliset rintaliivit kun niitä tarivtsin, eikä tosiaan ollut mikään nolo tai kiusalline kokemus kummallekkaan...
- AASASA
kävin aikoinaan jostain suuresta vaatekaupasta itse ostamassa, kun sai rauhassa itse katsella. Äitihän huomasi heti vai että liivit oot ostanut. Tuntu se vähän nololta (VAIKKA EIHÄN SIINÄ NYT JÄLKEENPÄIN AATELLEN MITÄÄN NOLA), mutta ei siinä sen kummempaa...
- niin myös
Pyydät vain rahaa, menet ja ostat. Ei siinä sen kummempaa. Jos äitisi niistä kysyy, vastaat että muillakin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312