Äidit/Nuoret huomio!

Miten sen nyt sanoisin..

Hei! En tiennyt mihin tämän kirjoittaisin, joten otin tämän aiheen täällä palstalla ilmi. Olen 14-vuotias, ja mielestäni minun olisi aika hankkia jo rintaliivit. Ongelmani on se, ettei äitini itse tajua että tarvitsisin niitä, ja toiseksi, en uskalla sanoa sitä hänelle. Siis siinä mielessä että se on niin noloa vain töksäyttää "tarvitsen rintaliivit"!
Osaisiko kukaan auttaa minua tämän asiani kanssa, jos teillä äideillä olisi jotain kokemusta tälläisestä, miten omat lapsenne ovat tämän asian teille ilmoittaneet... Tai omia kokemuksia vain, kiitos!

9

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **N25**

      Sanot vaan äitillesi, että tarvitset rintaliivit, kun on niin epämiellyttävä olla ilman niitä. Ei siitä kannata ressiä ottaa! Sanot vaan miten asiat on. :) Kahdestaan ku ootta niin otat puheeksi että tarvitset semmoiset.

    • olgaliina

      Paras tapa on vain töksäyttää asia. Muistan itsekin kuinka kiusallista se oli, äiti ei tiennyt mitään maailman menosta ja itseäni hävetti mainita asiasta. Eräs kerta vain töksäytin äidille, että ois rintsikoille tarvetta, se ei sanonu mitään, toljotti vaan silmät suurina ja häipy, tuntu et se kuolee siihen paikkaan :D Kaupasta tullessaan se sit kömpi mun huoneeseen ja nakkeli sängylle parit rintsikat: "Toivottavasti nuo kelpaa, siel oli huono valikoima..."
      Kyllä se siitä taisi sittemmin toipua, varmaan kiittelee mielessään, ettei sillä oo muita tyttäriä... :D

    • sadjadsjk

      Mikset ostaisi itse?
      Itse tein niin, että marssin vain yksin Seppälään. Sovittamallahan ne sopivat löytyy. Ostin sitten itselleni ensimmäiset rintaliivini. Kotona kun äiti kysyi mitä olin ostellut, näytin, että tämmöset. Ei siinä sen kummempaa.

    • yhdessä alusvaatteita

      eikä pelkästään pikkuhousuja..tai pyydät äidiltä rahaa ja sanot että tarvitsisin alusvaatteisiin rahaa. Taikka sano suoraan että rintaliiveihin..

    • lllllllll

      Pyydä äidiltäsi rahaa esim. vaateostoksiin ja voit ostaa rintaliivit esim. jostain nettikaupasta H&M:stä tai Ellokselta muiden vaatteiden ohella. Oma koko pitäisi vain tietää, mutta netistäkin löydät kokotaulukot. Äitisi on kieltämättä hieman jäljessä ajastaan, kun ei ole vielä ymmärtänyt ostaa sinulle rintaliivejä.

    • No pyydä vaan rahaa vaatteisiin, ja käyt jossain vaatekaupassa ostamassa.
      Niin määki oon aina teheny, en sen kummemin äitille oo ilmotellu että meen ostaan rintsikoita.

    • ihmetteleee

      Täh? En ymmärrä mitä noloa rintaliivien tarvitsemisessa on. Ihan samalla tavalla niitä tarvitsee kuin alushousujakin. Me käytiin äidin kanssa ostamassa yhdessä kunnolliset rintaliivit kun niitä tarivtsin, eikä tosiaan ollut mikään nolo tai kiusalline kokemus kummallekkaan...

    • AASASA

      kävin aikoinaan jostain suuresta vaatekaupasta itse ostamassa, kun sai rauhassa itse katsella. Äitihän huomasi heti vai että liivit oot ostanut. Tuntu se vähän nololta (VAIKKA EIHÄN SIINÄ NYT JÄLKEENPÄIN AATELLEN MITÄÄN NOLA), mutta ei siinä sen kummempaa...

    • niin myös

      Pyydät vain rahaa, menet ja ostat. Ei siinä sen kummempaa. Jos äitisi niistä kysyy, vastaat että muillakin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1193
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      839
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      839
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      824
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe