Olisin Paltamon lukioon ehkä menossa, mutta huolestuttaa se, että monen mielestä kys. lukio ei ole ilmapiiriltään kovin mukava yms.
Voisiko joku kertoa omakohtaisia kokemuksia Paltamon lukiosta, onko siellä oikeasti niin kamalaa mitä kuulee? Kannattaako minun mennä tuonne vai lähdenkö toiselle paikkakunnalle opiskelemaan?
Paltamon lukio
5
1198
Vastaukset
- ___
Ilmapiiri mielestäni Paltamon lukiossa on hyvä....
Millaisia kommentteja olet kuullut muilta ihmisiltä.
Esimerkkejä? - perekele
yks kakka paikka,kahvikin maksaa automaatista 50snt.
ilmapiiri on todella huono,välillä änkyttää joku puolivamokki tai kädetön opettaja.
Suosittelen vaihtamaan lukioa pikaisesti,esimerkiksi otanmäestä löytyy varmasti todella mukavia opiskeluhetkiä!- jaahassss
Ahaah, no lähdin kuitenkin toiselle paikkakunnalle. Kiva kun vastailitte kuitenkin.
- Jo kirjoittanut
jaahassss kirjoitti:
Ahaah, no lähdin kuitenkin toiselle paikkakunnalle. Kiva kun vastailitte kuitenkin.
Olen itse opiskellut Paltamon lukiossa ja minusta oppilaitos oli mukava ja on sitä yhä. Yhtään vamokkia tai kädetöntä opea en ole siellä nähnyt. Toki opettajissa, niin kuin meissä opiskelijoissa löytyy moneen lähtöön. Ne, joilla on ollut ns. motivaatio-ongelmia, ja joita opiskelu ei muutenkaan kiinnosta, tuskin pitävät ao paikasta. Tai muustakaan lukiosta. Minusta ilmapiiri on kiva ja välitön. Oppilaasta välitetään ja jos joku asia on ongelmana, siihen puututaan. Minä koin sen välittämisenä. Isoissa lukioissa opiskelija on monesti pelkkä numero, eivätkä opettajatkaan tunne oppilaita nimeltä. Ja kukaan ei kysele perään, jos olet poissa.
Tuskin mihinkään lukioon tai kouluun kannattaa lähteä, jos asenne on jo valmiiksi kielteinen. Minä olen ollut tyytyväinen ja niin ovat olleet ystävänikin, mutta kaikki ei sovi kaikille. Eikä lukion tarkoitus ole olla päivähoitopaikkana heille, jotka eivät koulutusta arvosta. Siksipä on hyvä että on olemassa vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Tämä keskustelu on jo vanhentunut, mutta koska löysin tämän, niin kirjoitanpa tähän jotain muisteluksia. Olen itsekin ollut Paltamon lukiossa, vuosina xx-xx eli "jokunen" vuosi sitten. Silloin Korpitien koulu toimi vielä vanhoissa tiloissa, jotka molemmat on nytten jo hajotettu ja uusi tehty tilalle. Kävin toissa kesänä katsomassa sitä. Paikkaa ei tahdo enää tuntea samaksi, vaikka opetustoimi on edelleen jäljellä, sekä nimi Korpitien koulu (Se on: Paltamon yläaste ja lukio).
No mitä Paltamon lukioon tulee, niin oli se minusta ihan hyvä koulu. Raili Kemppainen oli siellä silloin rehtorina ja oli kyllä loisto-täti! Sen parempaa rehtoria ei ole toista. Myös opettajat olivat minusta hyvät - SINIKKA HEISKANEN varsinkin. Hänen tunneillaan ei ollut mahdollista olla oppimatta ruotsia. Oli hän kyllä niin loistava ja taitava opettaja. Toiset tykkäsivät hänestä, toiset eivät. Eipä sitä kukaan voi kaikille olla mieliksi. Sinikka oli tosi VAATIVA, jopa vähän ankara, mutta hän tarkoitti kaikella hyvää.
Ja kauniitä tyttöjä... Niitähän oli. Kauniita, reippaita ja mukavia kainuulaistyttöjä. Paltamon lukion vuodet säilyvät alati muistoissani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019