Odottavan ongelmia?

Syysmorsian

Olemme sulhaseni kanssa päättäneet odottaa hääyöhön asti ennen kuin harrastamme seksiä. Molemmilla meistä on varmasti enemmän tai vähemmän epärealistisia odotuksia ja ajatuksia siitä miltä rakastelu loppujen lopuksi tuntuu. Koska olen neitsyt, minua tietenkin jännittää, sattuuko ensimmäinen yhdyntämme ja voiko se pilata hääyömme tunnelman jotenkin.

Nyt kysyisinkin teiltä kokeneemmilta, minkälaisiin ongelmiin kannattaa varautua hääyönä ja sitä seuraavassa seksielämässä. Ottakaa kantaa!

29

9727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siviili

      Olette hääyönä molemmat jännittyneitä ja erittäin väsyneitä. Sulhasella kädet tärisevät, kun hän rullaa kumia paikalleen. Sinua jännittää niin, että olet kaikki lihakset aivan tönkkönä, etkä osaa sulhoa auttaa. Sulhanen ei osaa asettaa vehjettään kohdalleen, joten se ei mene ensimmäisellä yrittämällä sisään. Häntä hermostuttaa lisää, joten tilanne menee koko ajan enemmän suhraamisen puolelle. Lopulta jännitys siirtyy jo alapäähän, joka alkaa veltostua. Sulho yrittää saada alapään jäykkyyttä säilymään tahdonvoimalla, muttei onnistu siinä. Kumikin on jo aivan kurttuinen, kun pikkuveikka kutistuu vauhdilla. "Ei se mitään", sinä sanot, "kokeillaan huomenna uudelleen". Käännät kylkeä ja yrität saada unta. Sulho vieressä nieleskelee itkua, eikä saa nukuttua koko yönä. Aamulla olette molemmat vaivautuneita. Sulho haluaisi painua maanrakoon - hänen miehisyytensä on vaakalaudalla.

      Seuraava ilta on kuin kopio edellisyöstä. Tämän jälkeen olettekin kierteessä, josta ulospääsy on vaikeaa. Jokainen epäonnistunut yritys lisää sulhasen paineita. Koska sinuakin jännittää, et osaa rentouttaa alapään lihaksia. Olet erittäin pieni, joten sisääntuloyritys saattuu aivan juupelisti, eikä onnistu ns. puolivalmiilla vehkeellä.

      Siinäpä oli oikeastaan pahin, mitä voi tapahtua. Luulisin, että hääyönä paineet ovat kovat, mikä vaikeuttaa erektion saantia. Jos alkoholia on tullut nautittua liikaa, erektion saanti vaikeutuu entisestään. Myös väsymys vaikeuttaa erektio. Jännitys puolestaan tiukentaa sinun reikääsi, joten sinuun sattuu enemmän.

      Minun neuvoni on, että aloitatte seksielämän (myös yhdynnän) hyvissä ajoin ennen hääyötä. Toinen vaihtoehto on, että jätätte rakastelun suosiolla seuraavaan päivään, jos juhlat ovat railakkaat. Jos taas juhlat ovat kevyet, ja olette vielä hyvässä iskussa illalla, voi rakastelustanne tulla ihanaa. Lasillinen viiniä voi rentouttaa molempia ja siten vähentää jännitystä. Ensimmäisen yhdynnän sattuminen vaihtelee. Jos et ole enää aivan teini, ja teillä on rauhallinen rakastelu pitkine esileikkineen, ei ensimmäisen yhdynnän tarvitse sattua käytännössä ollenkaan. Jos taas hermostuneesti tuhraatte vauhdilla peiton alla pimeässä, voi ensimmäinen kertasi jäädä mieleesi painajaisena. Hiljaa ja rauhallisesti, niin muistelette asiaa jälkeenpäin nautinnolla.

      • Syysmorsian

        Olipa mukavaa saada realistista näkökulmaa hääyöhön. Luulen että häistämme tulee täysin alkoholittomat (molemmissa suvuissa on taipumusta alkoholin väärinkäyttöön, joten parempi jättää viinakset kokonaan pois että jaa kaikille hyvä mieli häistä), joten hääyönä kännisyydestä ei ainakaan tule ongelmaa. Ja luulen myös, että hääpari poistuu juhlapaikalta melko ajoissa (varmasti ihan mieletön halu päästä olemaan kaksin:), joten iltaa ja yötä tulee riittämään pitkään. Onneksi tunnemme sulhaseni kanssa toisemme hyvin, eikä seksi ole puheissamme koskaan ollut mikään tabu, joten puheen tasolla hääyön proseduuri on menty läpi hyvinkin yksityiskohtaisesti, koska kaikesta on voinut puhua. Saa nähdä jännittääkö paljonkin vai kuitataanko mahdolliset räpellykset huumorilla (mikä lienee järkevin vaihtoehto). Uskon että hääyöstä tulee joka tapauksessa ikimuistoinen:)


      • Siviili
        Syysmorsian kirjoitti:

        Olipa mukavaa saada realistista näkökulmaa hääyöhön. Luulen että häistämme tulee täysin alkoholittomat (molemmissa suvuissa on taipumusta alkoholin väärinkäyttöön, joten parempi jättää viinakset kokonaan pois että jaa kaikille hyvä mieli häistä), joten hääyönä kännisyydestä ei ainakaan tule ongelmaa. Ja luulen myös, että hääpari poistuu juhlapaikalta melko ajoissa (varmasti ihan mieletön halu päästä olemaan kaksin:), joten iltaa ja yötä tulee riittämään pitkään. Onneksi tunnemme sulhaseni kanssa toisemme hyvin, eikä seksi ole puheissamme koskaan ollut mikään tabu, joten puheen tasolla hääyön proseduuri on menty läpi hyvinkin yksityiskohtaisesti, koska kaikesta on voinut puhua. Saa nähdä jännittääkö paljonkin vai kuitataanko mahdolliset räpellykset huumorilla (mikä lienee järkevin vaihtoehto). Uskon että hääyöstä tulee joka tapauksessa ikimuistoinen:)

        Kunhan vain muistatte, että hiljaa hyvä tulee. Minä en suunnittelisi yötä liian tarkkaan etukäteen, ettei homma mene liikaa mekaaniseksi suorittamiseksi - tosin siitä ei taida olla pelkoa :) Voitte aloittaa vaikka yhteisellä kylvyllä tai saunalla tai miksei pelkällä suihkulla. Jos ette ole etukäteen harrastaneet edes ns. pettingiä, tutustukaa rauhassa toistenne kehoihin. Käyttäkää paljon käsiä ja huulia - kokovartalohieronta voi olla todella sopiva tuohon tilanteeseen.

        Vieläkin korostan kiireettömyyttä.


      • lakanat
        Syysmorsian kirjoitti:

        Olipa mukavaa saada realistista näkökulmaa hääyöhön. Luulen että häistämme tulee täysin alkoholittomat (molemmissa suvuissa on taipumusta alkoholin väärinkäyttöön, joten parempi jättää viinakset kokonaan pois että jaa kaikille hyvä mieli häistä), joten hääyönä kännisyydestä ei ainakaan tule ongelmaa. Ja luulen myös, että hääpari poistuu juhlapaikalta melko ajoissa (varmasti ihan mieletön halu päästä olemaan kaksin:), joten iltaa ja yötä tulee riittämään pitkään. Onneksi tunnemme sulhaseni kanssa toisemme hyvin, eikä seksi ole puheissamme koskaan ollut mikään tabu, joten puheen tasolla hääyön proseduuri on menty läpi hyvinkin yksityiskohtaisesti, koska kaikesta on voinut puhua. Saa nähdä jännittääkö paljonkin vai kuitataanko mahdolliset räpellykset huumorilla (mikä lienee järkevin vaihtoehto). Uskon että hääyöstä tulee joka tapauksessa ikimuistoinen:)

        IHAN OIKEA ASENNE! Älä noita pelotteluita kuuntelekaan.. jos molemmat rakastaa, niin eihän siihen muuta tarvitsekaan. Tuo äskeinen "kuvailu" suhrailuista muistutti kai joitain teinikokeiluja, eikä kenenkään hääyötä!
        Miksihän tästäkin aiheesta tehdää niin iso, on muka jotenkin luonnottomampaa mennä sänkyyn vasta avioparina.. mitä luonnotonta siinä on? Sehän on vain itsehillintää ja sitä kautta vahvuutta ja itsensä arvostamista (ja samalla myös toisen).
        Hyvin se menee, senhän tiedät jo itsekin!


    • Elena

      Varautukaa sellaiseen vaihtoehtoon, että rakastelu ei onnistukaan ensimmäisellä yrittämällä. Tiedän monia pareja, joilla näin on käynyt; johtuu molempien jännityksestä. Nimimerkki Siviili jo kuvasikin osuvasti ekan kerran sähellystä, ja sitä, että yksi epäonnistuminen aiheuttaa jännitystä, josta sitten seuraa epäonnistumisen kierre.

      Mutta kun sitten hääyönä tai myöhemmin ensi kertaa rakastelette, niin älkää odottako, että ensimmäisellä kerralla taivas aukeaa. Erityisesti naiselle eka kerta voi olla kivuliaskin, ja vielä toinen, kolmas ja neljäskin kerta voi olla "epätäydellisiä". Mutta harjoitus tekee mestarin! Vähitellen seksistä tulee parempaa ja parempaa. Muistakaa esileikkien tärkeys: kosketelkaa toisianne ja jos haluatte, niin harrastakaa suuseksiä. Jos mies tuottaa naiselle orgasmin ennen yhdyntää (esim. hieromalla klitorista), niin naisen on usein helpompi saada orgasmi myös yhdynnässä.

      Tärkein neuvoni: älkää romantisoiko hääyötä ja ekaa kertaa liikaa. Se on kuitenkin loppujen lopuksi aikamoista sähellystä. ;)

    • Hanna

      Pidä ykkönen koskemattomana hääyöhän asti ja ja anna jo nyt kakkoseen, liukastetta peliin. Näin monessa katolisessa maassa toimitaan. Morsiamet antaa kakkosta ja suuhoitoa. Ei siinä ole mitään pahaa.

      • Syysmorsian

        Eikös tuo ole jo hieman tekopyhää? Jos tekee kaikkea muuta mahdollista sulhasensa kanssa, muttei anna puhkaista immenkalvoaan, odottamisen idea on tainnut tulla väärinymmärretyksi.. Mielestäni odottamiseen lukeutuu myös kaikkien muidenkin seksin muotojen jättäminen avioliittoon, eikä pelkästään yhdyntä. Se on "kaikki tai ei mitään" -periaate. Itse olemme tähän mennessä vain suudelleet ja halailleet.


      • wainen25
        Syysmorsian kirjoitti:

        Eikös tuo ole jo hieman tekopyhää? Jos tekee kaikkea muuta mahdollista sulhasensa kanssa, muttei anna puhkaista immenkalvoaan, odottamisen idea on tainnut tulla väärinymmärretyksi.. Mielestäni odottamiseen lukeutuu myös kaikkien muidenkin seksin muotojen jättäminen avioliittoon, eikä pelkästään yhdyntä. Se on "kaikki tai ei mitään" -periaate. Itse olemme tähän mennessä vain suudelleet ja halailleet.

        Joo, mutta jos ette ole harrasteneet seksiä missään muodossa niin kuinka voitte tietää, ettei rakkaus välillänne ole vain ystävyyttä? Entä jos hääyön jälkeen huomaatte, että intohimo väliltänne puuttuu? Seksin saloja voi aina yhdessä opetella, ja taitokin kehittyy, mutta entä jos ei ole sitä halua ja himoa toiseen? Ja jos pystyy olemaan toisen kanssa ilman seksiä ennen liittoa, niin eikös sitä linjaa ole helppo jatkaa liitossakin, mistä ne halut yhtäkkiä heräisivät papin aamenen jälkeen?


      • Syysmorsian
        wainen25 kirjoitti:

        Joo, mutta jos ette ole harrasteneet seksiä missään muodossa niin kuinka voitte tietää, ettei rakkaus välillänne ole vain ystävyyttä? Entä jos hääyön jälkeen huomaatte, että intohimo väliltänne puuttuu? Seksin saloja voi aina yhdessä opetella, ja taitokin kehittyy, mutta entä jos ei ole sitä halua ja himoa toiseen? Ja jos pystyy olemaan toisen kanssa ilman seksiä ennen liittoa, niin eikös sitä linjaa ole helppo jatkaa liitossakin, mistä ne halut yhtäkkiä heräisivät papin aamenen jälkeen?

        Halusta ei ole ollut puutetta. On ollut välillä sillä hilkulla, että emme ole ratkenneet liitoksistamme, mutta silti on linja pidetty:) Olen iloinen että olemme joutuneet hillitsemään itseämme, sillä jos pystyy hillitsemään itsensä ennen avioliittoa, pystyy hillitsemään itsensä mahdollisissa kiusauksissa avioliiton aikanakin, esim. kiusaus poiketa vieraissa.

        Mihin seksin raja sitten vedetään? Olemme toki suudelleet ja halailleet, mutta orgasmia emme ole saaneet toistemme seurassa (emme kyllä tosin siihen ole pyrkineetkään). Emme ole koskeneet toistemme sukupuolielimiin. Kuitenkin tiedämme varmasti haluavamme toisiamme, aina on kovin vaikeaa lähteä omaan kotiin nukkumaan sen sijaan että käpertyisi toisen viereen.

        Syy siihen miksi emme ole harrastaneet seksiä ennen avioliittoa ei ole halun puute tai seksuaalinen kylmyys vaan yhteinen päätös odottaa hääyöhön asti. Voin sanoa, että kommunikointitaidot ovat varmasti parantuneet, kun ei ole voinut kuitata riitoja sovintoseksillä, vaan on pitänyt keskustella. Itseasiassa välillä mietin, miten verbaalisen kommunikointimme käy kun menemme naimisiin ja seksiä saa harrastaa ihan luvan kanssa:) Odotamme molemmat innolla avioliittoa ja sen suomia suloisia "velvollisuuksia".


      • neitsyt hääyönä
        Syysmorsian kirjoitti:

        Halusta ei ole ollut puutetta. On ollut välillä sillä hilkulla, että emme ole ratkenneet liitoksistamme, mutta silti on linja pidetty:) Olen iloinen että olemme joutuneet hillitsemään itseämme, sillä jos pystyy hillitsemään itsensä ennen avioliittoa, pystyy hillitsemään itsensä mahdollisissa kiusauksissa avioliiton aikanakin, esim. kiusaus poiketa vieraissa.

        Mihin seksin raja sitten vedetään? Olemme toki suudelleet ja halailleet, mutta orgasmia emme ole saaneet toistemme seurassa (emme kyllä tosin siihen ole pyrkineetkään). Emme ole koskeneet toistemme sukupuolielimiin. Kuitenkin tiedämme varmasti haluavamme toisiamme, aina on kovin vaikeaa lähteä omaan kotiin nukkumaan sen sijaan että käpertyisi toisen viereen.

        Syy siihen miksi emme ole harrastaneet seksiä ennen avioliittoa ei ole halun puute tai seksuaalinen kylmyys vaan yhteinen päätös odottaa hääyöhön asti. Voin sanoa, että kommunikointitaidot ovat varmasti parantuneet, kun ei ole voinut kuitata riitoja sovintoseksillä, vaan on pitänyt keskustella. Itseasiassa välillä mietin, miten verbaalisen kommunikointimme käy kun menemme naimisiin ja seksiä saa harrastaa ihan luvan kanssa:) Odotamme molemmat innolla avioliittoa ja sen suomia suloisia "velvollisuuksia".

        Itse menimme 1,5 v sitten naimisiin ja hää yö oli se eka kerta. Kun pääsimme majapaikkaan koskimme toisiimme paljon ja mies laukesi nopeasti ennen yhdyntää. Sitten jonkun ajan päästä pääsimme yhdyntään asti ( olihan se ensin hakemista) mutta sitten rupesi tuntumaan ihanalta. Ja molemmat oli tyytyväisiä. Onneksi olkoon viisaasta päätöksestä jättää seksi hää yöhön. Hää yön jälkeen häämatkalla oli " ajoitus ongelmia" ja joskus tuli itkukin kun mies laukesi liian nopeasti, mutta sen oppii sitten säätelemään. Joku sanoi, että parilla menee 2 vuotta seksin opetteluun.... Nykyisessä seksi elämässä ei ole ajoitus tai muita ongelmia. Vinkki: ennen häitä rupeaa tulemaan kovempi hinku, joten ei ehkä kannata pohdiskella seksi asioita ettei tule mentyä kammarin puolelle. Hää yötä ei tartte suunitella, asiat tapahtuu luonnollisesti.


    • Late

      voin vannoa että hääyöstänne ei tule mitään elämänne hehkeintä yötä. yhdyntä sattuu varmasti ja siinähän sitten olette...tosi kurjaa että ette ole aikaisemmin kokeilleet! ja mitäs sitten jos toinen onkin aivan surkea?! onnee vaan.

      • Syysmorsian

        Hyvänen aika, onhan sitä koko loppuelämä aikaa harjoitella ja tulla paremmaksi, jos sattuu olemaan ihan surkea hääyönään. En todellakaan usko että kenenkään tarvitsee olla unelmarakastaja ensimmäisellä kerralla. Ja oman rakkaan aviomiehen kanssahan on kaikkein parasta ja miellyttävintä harjoitella, tehdä virheitä ja onnistua:)


    • Ikkipikkiriikkinen

      Minusta päätöksenne rakastella vasta avioliitossa on kaunis ja ihana. Onnitteluni sen johdosta. Kaikki menee varmasti ihan hyvin, älä noudata muiden neuvoja vaan tee, mikä itsestä hyvältä tuntuu. Ajan kanssa kaikki hoituu. Päätös alkoholittomista häistä on myös hyvä, itse aion noudattaa samaa linjaa.
      Neitsyyden säilyttäminen sille oikealle on tärkeää. Itse aina joskus kaduttaa, etten odottanut avioliittoon asti.

      • Syysmorsian

        kysyä, miksi kaduttaa? Ei tarvitse vastata jos on liian intiimi kysymys.. Mielenkiintoni vain heräsi. Miten se että ei odottanut avioliittoon vaikuttaa avioliitossa?


      • Pete Pesukarhu

        Taas oikein sössötetään kuinka pitää oottaa sitä oikeaa, voi herran jestas. Joku sanoikin jo että ei se järvi soutamalla kulu ja seksikin voi olla harrastus siinä missä salilla käynti. säästellä, voi herran pieksut mitä pelleilyä.


      • Heikki

        Kyll sen neitsyyden voi menettää jo ennen papin aamenta sille valitulle! Siis jos ne "laitteet" ei sovikaan yhteen, niin siitähän syntyy katastroofi (Suomeksi ERO heti kättelyssä)! Ja ilo ilman viinaa on teennäistä. Olen ollut yli viidessäkymmenessä häätilaisuudessa videokuvaajana, mutta en ainoassakaan hääyökuvauksessa!Surku!!


      • sussu
        Heikki kirjoitti:

        Kyll sen neitsyyden voi menettää jo ennen papin aamenta sille valitulle! Siis jos ne "laitteet" ei sovikaan yhteen, niin siitähän syntyy katastroofi (Suomeksi ERO heti kättelyssä)! Ja ilo ilman viinaa on teennäistä. Olen ollut yli viidessäkymmenessä häätilaisuudessa videokuvaajana, mutta en ainoassakaan hääyökuvauksessa!Surku!!

        Hieno ajatus säästää itsensä avioliittoon! Kommentoin kaikella kunnioituksella päätöstäsi kohtaan ja kerron vain oman mielipiteeni.

        Itse olen harrastanut esiaviollista seksiä, eikä tämä kaduta lainkaan. Itseasiassa olen tyytyväinen kun sain huomata, että seksi todellakin voi olla kivaa, kunhan sitä harrastaa oikean ihmisen kanssa. Olen ollut ennen nykyistä miestänikin rakastunut, mutta seksi on aina tuntunut velvollisuudelta. Nyt nykyisen kultani kanssa elämän kaikki osa-alueet (sekä henkinen että fyysinen) ovat tasapainossa, ja maailma hymyilee. Kihlat ostettu ja häät tulossa kun suhdekin on hyväksi todetulla pohjalla.

        Kaikkea hyvää teille! Edetkäähän sitten rauhallisesti ja antakaa toisillenne aikaa!


      • ikkipikkiriikkinen
        Syysmorsian kirjoitti:

        kysyä, miksi kaduttaa? Ei tarvitse vastata jos on liian intiimi kysymys.. Mielenkiintoni vain heräsi. Miten se että ei odottanut avioliittoon vaikuttaa avioliitossa?

        En usko, että se, odottaako avioliittoon vai ei vaikuttaa, mutta se, kenen kanssa ensimmäisen kerran kokee vaikuttaa. Minulla se oli aivan väärä ihminen. Siksi kaduttaa.


      • Pirjo Pyykkilauta
        Pete Pesukarhu kirjoitti:

        Taas oikein sössötetään kuinka pitää oottaa sitä oikeaa, voi herran jestas. Joku sanoikin jo että ei se järvi soutamalla kulu ja seksikin voi olla harrastus siinä missä salilla käynti. säästellä, voi herran pieksut mitä pelleilyä.

        Niin juu -- ja seksin harrastaminenhan onkin ihan sama asia kun salilla käynti. Voi, kuule: voin vaikuuttaa ja vannoa, että naiset jotka puhuisivat sekin harrastamisesta kuin salilla käymisestä saa sellaiset huorittelut teiltä miehiltä, että kuula kalloon!
        Voi hella lettas vaan itsellesi, toivottavasti kukaan ei joudu koskaan sinun puolisokseni, Pete Pesukarhu!


      • Pirjo Pyykkilauta kirjoitti:

        Niin juu -- ja seksin harrastaminenhan onkin ihan sama asia kun salilla käynti. Voi, kuule: voin vaikuuttaa ja vannoa, että naiset jotka puhuisivat sekin harrastamisesta kuin salilla käymisestä saa sellaiset huorittelut teiltä miehiltä, että kuula kalloon!
        Voi hella lettas vaan itsellesi, toivottavasti kukaan ei joudu koskaan sinun puolisokseni, Pete Pesukarhu!

        Voisitko ystävällisesti olla yleistämättä oman tuttavapiirisi moukkien käytösmalleja koko miessukupuoleen.

        Se on paitsi typerää, myös argumentointivirhe.


    • Heikki

      ko huomaatte ett teen vehkeet ei sovikka yhteen?! Kyll se pitää kokeilla ennen lopullista päätöstä!
      Ei tuu muuten mitään!

    • tuleva morsian

      Tosi mahtavaa että teette tämän oikean päätöksen!
      ..sillä myös Jumalan tahto on että vasta kun pari on siunattu Hänen kasvojensa edessä niin silloin
      heistä tulee yksi ja rakastelu hääyönä on sen täyttymys.

      Siunaan teitä ja pysykää rohkeina päätöksessä
      sillä sen minkä Herra yhdistää ja Hän tuntee sydämenne, niin silloin olette parasta toisillenne mitä voi maan päällä olla
      ja älkää pelätkö ongelmia...sillä yleensä suurimmat ongelmat ovat esiaviollisissa suhteissa.

      Kaikki selviää aikanaan, rakkaus opettaa ja pettymyksiä ei tule
      kun turvaa kaiken antajaan ja jos tuleekin niin yhdessä nekin kestetään, avioliitto on sakramentti koko lopunelämäksi täällä maan päällä
      sitoutua niin myötä-kuin vastamäessä:))

      Kaikkivaltias Jumala on liittojen Jumala.

    • Puhi<3

      Olen myös menossa naimisiin mieheni kanssa ja meillä on sama periaate, ei seksiä ennen avioliittoa. Puhuminen ja toisen huomioon ottaminen on ainakin meille tärkeää ja ajan myötä jännitykseni on kadonnut lähes kokonaan. Nyt odotan vain innolla kokemusta!:) Kiireettömyys ja rauhallisuus varmasti auttavat:)

      Onnea avioliitolle!


      Nykyaikana on TODELLA kuinnioitettavaa, että vielä harvat ihmiset ovat niin "vanhanaikaisia" seksin suhteen. JOs todella haluaa odotella sitä oikeaa, niin miksi ei. Jokaisen henkilökohtainen päätös :)

      • wainen25

        Joo mä ymmärrän, että odotetaan sitä oikeaa ihmistä, mutta eikös se, että ollaan päätetty naimisiin mennä, ole jo osoitus siitä että ajattelette olevanne oikeita toisillenne, siis miksi odottaa hääyötä? Ja toista juttua olen miettinyt, että kun rakkautta on niin monenlaista, niin mistä tiedätte että rakkautenne, on sitä intohimoista laatua, eikä VAIN sitä että olette erittäin hyviä ystäviä keskenänne. Olisi veemäistä huomata tämä seikka häiden jälkeen...


      • Syysmorsian
        wainen25 kirjoitti:

        Joo mä ymmärrän, että odotetaan sitä oikeaa ihmistä, mutta eikös se, että ollaan päätetty naimisiin mennä, ole jo osoitus siitä että ajattelette olevanne oikeita toisillenne, siis miksi odottaa hääyötä? Ja toista juttua olen miettinyt, että kun rakkautta on niin monenlaista, niin mistä tiedätte että rakkautenne, on sitä intohimoista laatua, eikä VAIN sitä että olette erittäin hyviä ystäviä keskenänne. Olisi veemäistä huomata tämä seikka häiden jälkeen...

        juuri hyvä ystävyys ole se paras perusta avioliitolle? Olemme sulhaseni kanssa toistemme parhaita ystäviä ja juuri siksi haluamme elää koko loppuelämämme yhdessä. Kuka tahansa pystyy harrastamaan seksiä.
        Ja toisaalta, jos kerran tietää menevänsä naimisiin ja tietää toisen olevan se oikea, miksi sitten aloittaa seksi ennen aviosäätyyn astumista. Eihän se toinen mihinkään siitä karkaa. Hyvää kannattaa odottaa!!


      • aviomies
        Syysmorsian kirjoitti:

        juuri hyvä ystävyys ole se paras perusta avioliitolle? Olemme sulhaseni kanssa toistemme parhaita ystäviä ja juuri siksi haluamme elää koko loppuelämämme yhdessä. Kuka tahansa pystyy harrastamaan seksiä.
        Ja toisaalta, jos kerran tietää menevänsä naimisiin ja tietää toisen olevan se oikea, miksi sitten aloittaa seksi ennen aviosäätyyn astumista. Eihän se toinen mihinkään siitä karkaa. Hyvää kannattaa odottaa!!

        jokainen harrastamaan seksiä... no ei se aivan noinkaan mene. Eli emme me kaikki ole toistemme kanssa "yhteensopivia". En sano että teidän päätöksenne olisi mitenkään huono... mutta harmittavan usein tuollaisille pareille tulee myöhemmin ongelmia sen vuoksi että herää halu kokeilla toistakin kumppania.


      • Syysmorsian
        aviomies kirjoitti:

        jokainen harrastamaan seksiä... no ei se aivan noinkaan mene. Eli emme me kaikki ole toistemme kanssa "yhteensopivia". En sano että teidän päätöksenne olisi mitenkään huono... mutta harmittavan usein tuollaisille pareille tulee myöhemmin ongelmia sen vuoksi että herää halu kokeilla toistakin kumppania.

        Tarkoitatko yhteensopivia fyysisessä mielessä? Vaiko henkisessä? Mikäli olen oikein ymmärtänyt, melkein kaikki tuollaiset fyysiset ongelmat voidaan korjata jotenkin, vaikkapa pienellä kirurgisella operaatiolla jos niikseen tulee. Mutta se henkinen puoli voi kyllä olla ongelmallinen, sen myönnän. Eli jos toinen ei ymmärrä mitä ja miten toinen haluaa, niin ongelmiahan siitä seuraa. Mutta kai siitäkin puhumalla ja näyttämällä selviää, etenkin jos asiasta on etukäteen puhuttu juurta jaksain. Itseasiassa noiden kaikkien pikkujuttujen selvittäminen tuntuu minusta ehkä mielenkiintoisimmalta tulevassa avioliitossani. Tarkennatko vielä hieman vastaustasi, en ole varma ymmärsinkö pointtisi oikein:)


    • odottelen itsekin

      Juuri avioitunut ystäväni, joka myös odotti seksiä avioliittoon antoi mulle yhden neuvon. Kondomin asettamista kannattais harjoitella etukäteen. Tosin jos ette edes ole yhdessä alasti niin tämä harjoitus on sitten se hääyö tai sulhon on hoidettava opettelu yksin. Onnea teille. Uskon, että odotuksenne palkitaan! Eihän ole mikään kiire...

    • NEUVO:

      vaan vasta myöhemmin. Oikeasti. Tulee liikaa paineita muutenkin yhden päivän (ja yön) varalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      653
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe