Tiedoksi

Kahvipirtin kirjoittelupaikka on otsikolla Kahvipirtti 16/09, tämä siksi, että on aiheutunut sotkua mikä on kirjoittelu paikka.

Noita vanhoja nostelee kiusantekijät ja ehkä joku ihan epähuomiossakin.
Asia on kiusallinen, mutta voimaton olen, ikävä kyllä.
Rauhaisaa kirjottelua kaikille, sovimme tänne kaikki.

76

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärrän kyllä osittain syyn miksi pirttiä kohtaan osoitetaan syytöksiä. Pienen piirin suljettu yhteisö, kaikesta muusta puheesta huolimatta se käsitys on monella ja en ihmettele.

      Käsitys vahvistui keväällä.
      Joku kysyi minulta olenko menossa Kahvipirtin tapaamiseen. Enpä ollut moisesta ilmoitusta missään nähnyt, ei ollut etsienkään löydettävissä.
      Vain pirtin sisällä matkasta tiedettiin ja puhuttiin, siellä sovittiin.
      Yleinen käytäntö tapaamisista on ilmoittaa suomi24 palstoilla julkisina tapaamisina, ellei sitten kyseessä ole vain suljetulle joukolle/ yksityisissä tiloissa/ jostain määrätystä syystä järjestetty kokoontuminen.

      Ymmärrän jos yksityinen kutsuu nettituttavia henk. koht. mutta, pitin sisällä järjestettynä, se kyllä vaikuttaa sisäpiirin jutulta johon muita ei edes haluta mukaan.

      Ehkä osittainen syy onkin juuri tuo, pirttiläiset juttelevat keskenään, muihin ketjuihin he, palstakäsityksen mukaan tulevat vain rekkaamatta ja vain kielteisessä mielessä.

      Hyvä tai paha, sellainen käsitys on minullakin, määrätyistä syistä.
      Pirttiä vastaan minulla ei ole mitään, mutta edellä olevasta syystä, moni vierastaa tulemista mukaan.

      Olinhan siellä joskus minäkin, eräs juttu vain sai minut sulkemaan sen oven ja pysyttelen ihan vapailla markkinoilla.

      Miettikääpä, kannattaisiko ilmoittaa muuutenkin kuin Pirtin ilmoitustaululla mitä olette suunnitteölemassa hyvän hengen luomiseksi, koska se kynnys näyttää olevan mobnelle liian korkea ylitettäväksi.

      Tämä on vain minun mielipiteeni, ja puskasta en huutele mielipidettäni Pirtistä, rohkenen kertoa mielipiteeni näin julkisesti.

      • *Kukkahame*

        Kyllä Pirtin ulkopuolella käytös muuttuu, tulee sellaista tekstiä että saa haukkoa henkeä, ja keskenään on sitten hyvinkin hauskaa.
        Siitä hauskuudesta, jos se ilkeilyn kautta kehitetään, se on sairasta ja syvältä.
        Noitten pirttien ylös nostoon on olemassa yksi syy, se on omien tekemää ja odotettiin että joku sivullinen siitä saa harmia.
        Pahimmasta päästä poistojen pyytäjät löytyy sieltä osoitteesta kanssa.
        Tulikohan nyt kaikki sanottua, lisään jos jotain unohtui


      • viestistäsi.
        Ensiksikin lukijoita on pirtissä paljon, aika paljon kerroimme pirtissä asiasta, edellisen ja sitä edellisenkin kerran palstalla ilmoitimme, tulijoita oli muutama.
        Tarkoitus oli lähinna keskustelupalstalle, chatin puolelta en tunne ketään ja olisi hankalaa yrittää jotakin siltä pohjalta.

        Olen pahoillani jos joku halukas siitä syystä jäi pois, olisitkos itse mukaan tullut?
        Näitä tapaamisia on aika paljon, että oletin että keskustelu olisi oma ryhmä, mutta asiaa voidaan varmaan korjailla.
        Olen huono järjestämään tälläisiä tapaamisia, paikat ei ole tiedossani ja ehkä on syytä jättää omalta osalta tälläiset.

        Ei sitä arvaa mikä aina milloinkin loukkaa ja olen huomannut että pitkälle muistuu "pahat" teot. ( tietääkö aina itsekkään mitä on tullut tehtyä)

        Tuohon pirtissä käyjiin, minusta siellä moikataan uudet tulijat useimmiten, voihan väliin tulla huomaamuuttakin, mutta yksi melko tärkeä syy vastaamattomuuten on nimen puutos.
        Minä olen ennenkin sanonut, että on vaikea vastata sanaan tai lauseenpätkään.
        Nimi olkoon se mikä tahansa, kun vain samaksi tunnistetan, näin juttu alkaa luistaa.

        En varmaan onnistu monessakaan asiassa, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä, mutta olen sitä mieltä että pirtissä kaikki toisetkin huomioivat tulijat ja en pidäkkään sitä yksin omana tehtävänäni.
        Yritän parhaani mukaan toimia niin, että kaikilla olisi mahdollisuus käyttää meille kaikille annettua oikeutta, kirjoitella sinne minne kukakin haluaa.

        Arvostelua koetan kestää ja aikani sitä kestänkin.
        Hyvää kesää Sinullekin TV, ennen kirjar, muistan kyllä pirtissä kirjoittelusi.
        Samoin, puskasta en huutele, teen sen omalla tällä hetkellä kovin suositulla nikilläni.


      • En huutele puskasta minäkään - eikä edes varjo-olentoni Puskasuleima, jonka olen esitellyt profiilissani ja joka toimii lähinnä murrepohjalla.
        Kirjoitan - kuten huomaat - myös muihin aloitteisiin ja aina uskallan käyttää vakinikkiäni.

        Muutama kysymys:
        Millä tavoin Kahvipirtti on suljettu yhteisö? Itse eksyin sinne aluksi rekkaamattomana Venlastiinana, eikä ainakaan minua pois hätistelty. Innostuin jopa rekisteröitymään, kun Pirtissä sai rauhassa jutella mukavia tai ikäviä. Leikkimielisyyttäkin sieltä löytyi, vaikkei asiallista asiaakaan ole unohdettu.

        Mitä tapaamisiimme tulee, olisi mukava tietää, kuinka moni ilmoittautuisi mukaan, jos otsikolla "nettitapaaminen" pyydettäisiin ilmoittautumisia. Voihan sitä kaiketi kokeilla vastaisuudessa.
        Mitenkään salainen viimekeväinen tapaaminen ei ollut. Kyllä siitä moneen otteeseen kirjoiteltiin Pirtissä, ja SkillaNin sähköpostiosoite oli kaikkien saatavilla.

        Mainitset, että yleinen käytäntö on Suomi24:n palstoilla julkisina ilmoittaa tapaamisista. Olen nyt muutaman vuoden pyöriskellyt täällä enkä ole nähnyt yhtään kokoontumisilmoitusta. Onko näössäni vikaa vai eikö tapaamisia ole ollut?

        Aiheetta enempään toivotan sinulle hyvää jatkoa ja kaunista kesää.


      • ihan oikein
        SkillaN kirjoitti:

        viestistäsi.
        Ensiksikin lukijoita on pirtissä paljon, aika paljon kerroimme pirtissä asiasta, edellisen ja sitä edellisenkin kerran palstalla ilmoitimme, tulijoita oli muutama.
        Tarkoitus oli lähinna keskustelupalstalle, chatin puolelta en tunne ketään ja olisi hankalaa yrittää jotakin siltä pohjalta.

        Olen pahoillani jos joku halukas siitä syystä jäi pois, olisitkos itse mukaan tullut?
        Näitä tapaamisia on aika paljon, että oletin että keskustelu olisi oma ryhmä, mutta asiaa voidaan varmaan korjailla.
        Olen huono järjestämään tälläisiä tapaamisia, paikat ei ole tiedossani ja ehkä on syytä jättää omalta osalta tälläiset.

        Ei sitä arvaa mikä aina milloinkin loukkaa ja olen huomannut että pitkälle muistuu "pahat" teot. ( tietääkö aina itsekkään mitä on tullut tehtyä)

        Tuohon pirtissä käyjiin, minusta siellä moikataan uudet tulijat useimmiten, voihan väliin tulla huomaamuuttakin, mutta yksi melko tärkeä syy vastaamattomuuten on nimen puutos.
        Minä olen ennenkin sanonut, että on vaikea vastata sanaan tai lauseenpätkään.
        Nimi olkoon se mikä tahansa, kun vain samaksi tunnistetan, näin juttu alkaa luistaa.

        En varmaan onnistu monessakaan asiassa, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä, mutta olen sitä mieltä että pirtissä kaikki toisetkin huomioivat tulijat ja en pidäkkään sitä yksin omana tehtävänäni.
        Yritän parhaani mukaan toimia niin, että kaikilla olisi mahdollisuus käyttää meille kaikille annettua oikeutta, kirjoitella sinne minne kukakin haluaa.

        Arvostelua koetan kestää ja aikani sitä kestänkin.
        Hyvää kesää Sinullekin TV, ennen kirjar, muistan kyllä pirtissä kirjoittelusi.
        Samoin, puskasta en huutele, teen sen omalla tällä hetkellä kovin suositulla nikilläni.

        kertoa toisen henkilön entinen nikki julkisesti? Joku vaihtaa nikin juuri siksi ettei tunnistettaisi, esim. jos on kiusattu.


      • huomauttamista
        ihan oikein kirjoitti:

        kertoa toisen henkilön entinen nikki julkisesti? Joku vaihtaa nikin juuri siksi ettei tunnistettaisi, esim. jos on kiusattu.

        ei oikein suju normaali mielipiteiden vaihto.

        Tuohon pirtissä käyjiin, minusta siellä moikataan uudet tulijat useimmiten, voihan väliin tulla huomaamuuttakin, mutta yksi... melko tärkeä syy vastaamattomuuten on nimen puutos.
        Just uudet kun tulee muka huomataan, jos nimen muutos voi olla huomaamatta..?


      • SkillaN kirjoitti:

        viestistäsi.
        Ensiksikin lukijoita on pirtissä paljon, aika paljon kerroimme pirtissä asiasta, edellisen ja sitä edellisenkin kerran palstalla ilmoitimme, tulijoita oli muutama.
        Tarkoitus oli lähinna keskustelupalstalle, chatin puolelta en tunne ketään ja olisi hankalaa yrittää jotakin siltä pohjalta.

        Olen pahoillani jos joku halukas siitä syystä jäi pois, olisitkos itse mukaan tullut?
        Näitä tapaamisia on aika paljon, että oletin että keskustelu olisi oma ryhmä, mutta asiaa voidaan varmaan korjailla.
        Olen huono järjestämään tälläisiä tapaamisia, paikat ei ole tiedossani ja ehkä on syytä jättää omalta osalta tälläiset.

        Ei sitä arvaa mikä aina milloinkin loukkaa ja olen huomannut että pitkälle muistuu "pahat" teot. ( tietääkö aina itsekkään mitä on tullut tehtyä)

        Tuohon pirtissä käyjiin, minusta siellä moikataan uudet tulijat useimmiten, voihan väliin tulla huomaamuuttakin, mutta yksi melko tärkeä syy vastaamattomuuten on nimen puutos.
        Minä olen ennenkin sanonut, että on vaikea vastata sanaan tai lauseenpätkään.
        Nimi olkoon se mikä tahansa, kun vain samaksi tunnistetan, näin juttu alkaa luistaa.

        En varmaan onnistu monessakaan asiassa, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä, mutta olen sitä mieltä että pirtissä kaikki toisetkin huomioivat tulijat ja en pidäkkään sitä yksin omana tehtävänäni.
        Yritän parhaani mukaan toimia niin, että kaikilla olisi mahdollisuus käyttää meille kaikille annettua oikeutta, kirjoitella sinne minne kukakin haluaa.

        Arvostelua koetan kestää ja aikani sitä kestänkin.
        Hyvää kesää Sinullekin TV, ennen kirjar, muistan kyllä pirtissä kirjoittelusi.
        Samoin, puskasta en huutele, teen sen omalla tällä hetkellä kovin suositulla nikilläni.

        sinulta ja annatko rehellisen vastauksen. Kiellätkö että pirttiläiset ei keskustele ja sovi asioita vallan muualla, kuin pirtin ketjussa, ja onko teillä vieläkin lista kenelle ei vastailla? Pyydän vain rehellistä vastaustasi.


      • Löytänyt.
        Venlastiina kirjoitti:

        En huutele puskasta minäkään - eikä edes varjo-olentoni Puskasuleima, jonka olen esitellyt profiilissani ja joka toimii lähinnä murrepohjalla.
        Kirjoitan - kuten huomaat - myös muihin aloitteisiin ja aina uskallan käyttää vakinikkiäni.

        Muutama kysymys:
        Millä tavoin Kahvipirtti on suljettu yhteisö? Itse eksyin sinne aluksi rekkaamattomana Venlastiinana, eikä ainakaan minua pois hätistelty. Innostuin jopa rekisteröitymään, kun Pirtissä sai rauhassa jutella mukavia tai ikäviä. Leikkimielisyyttäkin sieltä löytyi, vaikkei asiallista asiaakaan ole unohdettu.

        Mitä tapaamisiimme tulee, olisi mukava tietää, kuinka moni ilmoittautuisi mukaan, jos otsikolla "nettitapaaminen" pyydettäisiin ilmoittautumisia. Voihan sitä kaiketi kokeilla vastaisuudessa.
        Mitenkään salainen viimekeväinen tapaaminen ei ollut. Kyllä siitä moneen otteeseen kirjoiteltiin Pirtissä, ja SkillaNin sähköpostiosoite oli kaikkien saatavilla.

        Mainitset, että yleinen käytäntö on Suomi24:n palstoilla julkisina ilmoittaa tapaamisista. Olen nyt muutaman vuoden pyöriskellyt täällä enkä ole nähnyt yhtään kokoontumisilmoitusta. Onko näössäni vikaa vai eikö tapaamisia ole ollut?

        Aiheetta enempään toivotan sinulle hyvää jatkoa ja kaunista kesää.

        Ilmoituksia jopa vuosia sitten järjestetyistä tapaamisista.

        Moni ei löydä, mutta yleisesti puhutaan tapaamisista eri ikäryhmissä ja kaupungeissa.


      • monica kirjoitti:

        sinulta ja annatko rehellisen vastauksen. Kiellätkö että pirttiläiset ei keskustele ja sovi asioita vallan muualla, kuin pirtin ketjussa, ja onko teillä vieläkin lista kenelle ei vastailla? Pyydän vain rehellistä vastaustasi.

        joudun kuulusteltavaksi, mutta eipä ole syytä olla vastaamatta.

        Kenenkään pirttiläisen kanssa, tai anteeksi on yksi pariskunta heidän kanssa kysellään kuulumiset, mutta pirtin asioista ei sovita, ei muuten ole listaakaan.
        Olen tuota ihmetellyt, kun aina palstalla näkee yuollaisia syytösksiä, tekee niin toiset?
        Onko nyt sovittu kenen vuoro on nostaa vanha pirtti esiin?

        Kysymys kuului, ehdottamasti ei kumpaankin kysymykseen.
        Ehkä nyt jätämme minun persoonan rauhaan ja jatkamme kirjoittelua.


      • Hintriika*

        Kun noita pirttejä on tänne väkisten raahattu (tulleet pyytämättä kuin kuuluisat faxit), niin uteliaat voivat käydä tarkistamassa, miten Hintriika ensimmäisen kerran kolkutteli pirtin ovea 1-vuotisketjussa. Ei ajettu pois, ei vieroksuttu, vaikka en ollut rekattu enkä ole vieläkään. Samaa nikkiä silti olen käyttänyt koko ajan. Puskista huutelu ei kiinnosta. Uskallan seisoa sanojeni takana.

        Jos nyt tiedolla mitään merkitystä on, niin en ole päässyt ainoaankaan tapaamiseen. En ole nähnyt livenä ketään "pirttiläistä". En ole eläissäni myöskään käyttänyt mesejä tai skypejä. Myös chat on minulle täysin kokematon keksintö.


      • SkillaN kirjoitti:

        joudun kuulusteltavaksi, mutta eipä ole syytä olla vastaamatta.

        Kenenkään pirttiläisen kanssa, tai anteeksi on yksi pariskunta heidän kanssa kysellään kuulumiset, mutta pirtin asioista ei sovita, ei muuten ole listaakaan.
        Olen tuota ihmetellyt, kun aina palstalla näkee yuollaisia syytösksiä, tekee niin toiset?
        Onko nyt sovittu kenen vuoro on nostaa vanha pirtti esiin?

        Kysymys kuului, ehdottamasti ei kumpaankin kysymykseen.
        Ehkä nyt jätämme minun persoonan rauhaan ja jatkamme kirjoittelua.

        minulta olla rauhassa, kirjoitinhan ensimmäistä kertaa sinulle keskustelupalstalta, ja tiedustelin asioita, jotka on olleet tiedossa, mutta vastauksessasi et ollut rehellinen.

        Ei siitä sitten enempää.


      • tuo frouva
        ihan oikein kirjoitti:

        kertoa toisen henkilön entinen nikki julkisesti? Joku vaihtaa nikin juuri siksi ettei tunnistettaisi, esim. jos on kiusattu.

        ei halunnut vastata, mksi?


      • monica kirjoitti:

        minulta olla rauhassa, kirjoitinhan ensimmäistä kertaa sinulle keskustelupalstalta, ja tiedustelin asioita, jotka on olleet tiedossa, mutta vastauksessasi et ollut rehellinen.

        Ei siitä sitten enempää.

        jos kerran tiedät, luulen kyllä tietäväni paremmin.

        Syytä miksi et ole aiemmin kirjoittanut, en arvaile.


      • näinhän se on
        Hintriika* kirjoitti:

        Kun noita pirttejä on tänne väkisten raahattu (tulleet pyytämättä kuin kuuluisat faxit), niin uteliaat voivat käydä tarkistamassa, miten Hintriika ensimmäisen kerran kolkutteli pirtin ovea 1-vuotisketjussa. Ei ajettu pois, ei vieroksuttu, vaikka en ollut rekattu enkä ole vieläkään. Samaa nikkiä silti olen käyttänyt koko ajan. Puskista huutelu ei kiinnosta. Uskallan seisoa sanojeni takana.

        Jos nyt tiedolla mitään merkitystä on, niin en ole päässyt ainoaankaan tapaamiseen. En ole nähnyt livenä ketään "pirttiläistä". En ole eläissäni myöskään käyttänyt mesejä tai skypejä. Myös chat on minulle täysin kokematon keksintö.

        Pirtti on poliittisesti samaan puolueeseen suuntautuneiden juttu ja sen saa kokea jos sinne uskaltautuu. Ne tapaamiset on tarkoitettu vain saman suuntaisesti ajatteleville. Vaikka 70 tarkoitettu keskustelu on avoin kaikille puolue sidonnaisuuteen riippumatta.

        Kun kyseenalaistaa asioita, selitetään vastauksessa vaikka musta valkoiseksi. Syy on aina kysyjässä ei pirtin henkilössä, näin se vain menee. Ymmärtää pitäisi pitää suu hiukan soukemmalla, ei kysyjät, toiminnan kyseenalaistajat mitään tyhmiä ole voisi vastaajat sitäkin ajatella.

        Ne salaiset tapaamiset, ei ole reilua olla niistä julkisesti ilmoittamatta, kutsu tapaamiset ovat eri juttu. Ensimmäisen tapaamisen emäntänä oli Katleija, hänellä oli reilu meininki kaikella tavalla. Johan pirtin ehtoisa emäntäkin pyrki jo silloin pomoilemaan, mutta katleija vain rauhallisesti tuumaile, kyllä minä osaan laivaristeilyn hoitaa...... senjälkeen tunki emäntä sitten itsensä pomoksi, toiminta ei tosin ole ollut yleisesti tyydyttävää vain sisäpiiri on tyytyväinen.

        Jotakin pitäisi tehdä, on Koiviston mietelause.


      • Katleija3*
        Venlastiina kirjoitti:

        En huutele puskasta minäkään - eikä edes varjo-olentoni Puskasuleima, jonka olen esitellyt profiilissani ja joka toimii lähinnä murrepohjalla.
        Kirjoitan - kuten huomaat - myös muihin aloitteisiin ja aina uskallan käyttää vakinikkiäni.

        Muutama kysymys:
        Millä tavoin Kahvipirtti on suljettu yhteisö? Itse eksyin sinne aluksi rekkaamattomana Venlastiinana, eikä ainakaan minua pois hätistelty. Innostuin jopa rekisteröitymään, kun Pirtissä sai rauhassa jutella mukavia tai ikäviä. Leikkimielisyyttäkin sieltä löytyi, vaikkei asiallista asiaakaan ole unohdettu.

        Mitä tapaamisiimme tulee, olisi mukava tietää, kuinka moni ilmoittautuisi mukaan, jos otsikolla "nettitapaaminen" pyydettäisiin ilmoittautumisia. Voihan sitä kaiketi kokeilla vastaisuudessa.
        Mitenkään salainen viimekeväinen tapaaminen ei ollut. Kyllä siitä moneen otteeseen kirjoiteltiin Pirtissä, ja SkillaNin sähköpostiosoite oli kaikkien saatavilla.

        Mainitset, että yleinen käytäntö on Suomi24:n palstoilla julkisina ilmoittaa tapaamisista. Olen nyt muutaman vuoden pyöriskellyt täällä enkä ole nähnyt yhtään kokoontumisilmoitusta. Onko näössäni vikaa vai eikö tapaamisia ole ollut?

        Aiheetta enempään toivotan sinulle hyvää jatkoa ja kaunista kesää.

        Minä olen ollut mukana kahdella treffi-risteilyllä, joista ilmoiteltiin 70 palstalla useaan kertaan ja näkyvästi. Minäkin olin mukana sitä ensimmäistä puuhaamassa. Muistaakseni meitä oli mukana 5-7 henkeä. Kyllä siitä Tukholman risteilystäkin irvailua sai kuulla jälkeenpäin. Joku närkästyi siitä ilmoittelustakin, väitti että VG-laivayhtiötä mainostettiin.
        On niitä treffejä senkin jälkeen ollut, mutta en ole jaksanut osallistua.


      • mie muistelija
        SkillaN kirjoitti:

        viestistäsi.
        Ensiksikin lukijoita on pirtissä paljon, aika paljon kerroimme pirtissä asiasta, edellisen ja sitä edellisenkin kerran palstalla ilmoitimme, tulijoita oli muutama.
        Tarkoitus oli lähinna keskustelupalstalle, chatin puolelta en tunne ketään ja olisi hankalaa yrittää jotakin siltä pohjalta.

        Olen pahoillani jos joku halukas siitä syystä jäi pois, olisitkos itse mukaan tullut?
        Näitä tapaamisia on aika paljon, että oletin että keskustelu olisi oma ryhmä, mutta asiaa voidaan varmaan korjailla.
        Olen huono järjestämään tälläisiä tapaamisia, paikat ei ole tiedossani ja ehkä on syytä jättää omalta osalta tälläiset.

        Ei sitä arvaa mikä aina milloinkin loukkaa ja olen huomannut että pitkälle muistuu "pahat" teot. ( tietääkö aina itsekkään mitä on tullut tehtyä)

        Tuohon pirtissä käyjiin, minusta siellä moikataan uudet tulijat useimmiten, voihan väliin tulla huomaamuuttakin, mutta yksi melko tärkeä syy vastaamattomuuten on nimen puutos.
        Minä olen ennenkin sanonut, että on vaikea vastata sanaan tai lauseenpätkään.
        Nimi olkoon se mikä tahansa, kun vain samaksi tunnistetan, näin juttu alkaa luistaa.

        En varmaan onnistu monessakaan asiassa, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä, mutta olen sitä mieltä että pirtissä kaikki toisetkin huomioivat tulijat ja en pidäkkään sitä yksin omana tehtävänäni.
        Yritän parhaani mukaan toimia niin, että kaikilla olisi mahdollisuus käyttää meille kaikille annettua oikeutta, kirjoitella sinne minne kukakin haluaa.

        Arvostelua koetan kestää ja aikani sitä kestänkin.
        Hyvää kesää Sinullekin TV, ennen kirjar, muistan kyllä pirtissä kirjoittelusi.
        Samoin, puskasta en huutele, teen sen omalla tällä hetkellä kovin suositulla nikilläni.

        olit aikanaan vakituinen chattilainen ja varmasti tunnet
        monia ja siellähän edellisen sulhasesi tapasit...muistelehan


      • katleija3*
        näinhän se on kirjoitti:

        Pirtti on poliittisesti samaan puolueeseen suuntautuneiden juttu ja sen saa kokea jos sinne uskaltautuu. Ne tapaamiset on tarkoitettu vain saman suuntaisesti ajatteleville. Vaikka 70 tarkoitettu keskustelu on avoin kaikille puolue sidonnaisuuteen riippumatta.

        Kun kyseenalaistaa asioita, selitetään vastauksessa vaikka musta valkoiseksi. Syy on aina kysyjässä ei pirtin henkilössä, näin se vain menee. Ymmärtää pitäisi pitää suu hiukan soukemmalla, ei kysyjät, toiminnan kyseenalaistajat mitään tyhmiä ole voisi vastaajat sitäkin ajatella.

        Ne salaiset tapaamiset, ei ole reilua olla niistä julkisesti ilmoittamatta, kutsu tapaamiset ovat eri juttu. Ensimmäisen tapaamisen emäntänä oli Katleija, hänellä oli reilu meininki kaikella tavalla. Johan pirtin ehtoisa emäntäkin pyrki jo silloin pomoilemaan, mutta katleija vain rauhallisesti tuumaile, kyllä minä osaan laivaristeilyn hoitaa...... senjälkeen tunki emäntä sitten itsensä pomoksi, toiminta ei tosin ole ollut yleisesti tyydyttävää vain sisäpiiri on tyytyväinen.

        Jotakin pitäisi tehdä, on Koiviston mietelause.

        Kiistän ehdottomasti tuon väitteen Skillanista sen Tukholma-risteilyn yhteydessä. Minun osuuteni rajoittui vain siihen treffiehdotukseen ja päivästä sopimiseen. Toki piti sopia laiva millä mennään, sillä sekä Silja että Viking Line lähtevät Turun satamasta. Tarkoitus oli samalla laivalla mennä.
        Jokainen varasi itse matkan, laivalla ei kukaan pomotellut. Meillä oli ihan rattoisaa uskokaa pois.


      • SkillaN kirjoitti:

        jos kerran tiedät, luulen kyllä tietäväni paremmin.

        Syytä miksi et ole aiemmin kirjoittanut, en arvaile.

        se onkin eri asia mitä sanot, mutta et kai sinä ole sellainen kultakimpale, jolle ei voi vastaavasti kysymyksiä heittää.
        En pyytänytkään arvailemaan, vaan totesin että harvoin olen häirinnyt sinua, kun pyysit persoonaasi olla rauhassa.

        En näe mitään syytä enään jatkaa.


      • kuultua
        mie muistelija kirjoitti:

        olit aikanaan vakituinen chattilainen ja varmasti tunnet
        monia ja siellähän edellisen sulhasesi tapasit...muistelehan

        Siellä juorut ja panettelut oikein kukoistavat. Sitte urkittuja tietoja käytetään hyväksi, vihjaillaan ja paljastellaan palsta kirjoittelussa.


      • Pirtistä puhuttaessa
        SkillaN kirjoitti:

        joudun kuulusteltavaksi, mutta eipä ole syytä olla vastaamatta.

        Kenenkään pirttiläisen kanssa, tai anteeksi on yksi pariskunta heidän kanssa kysellään kuulumiset, mutta pirtin asioista ei sovita, ei muuten ole listaakaan.
        Olen tuota ihmetellyt, kun aina palstalla näkee yuollaisia syytösksiä, tekee niin toiset?
        Onko nyt sovittu kenen vuoro on nostaa vanha pirtti esiin?

        Kysymys kuului, ehdottamasti ei kumpaankin kysymykseen.
        Ehkä nyt jätämme minun persoonan rauhaan ja jatkamme kirjoittelua.

        Siinäkin haluat olla esillä.
        Mutta jos ehdot sanelet niin onhan sinun vastattava, niin se menee SkillaN.


      • mie muistelija kirjoitti:

        olit aikanaan vakituinen chattilainen ja varmasti tunnet
        monia ja siellähän edellisen sulhasesi tapasit...muistelehan

        että sulhanen.

        No mikäpä siinä, tiedätkös onko minulla nytkin sulhanen.

        Chatissa kävin eka vuotena ja paljon, mutta nyt on vierähtänyt aikaa, vai oletko nähnyt minut siellä.
        Kivaa oli se aika, nyt ei vaan ole samoja nikkejä kuin silloin, sitä tarkoitin etten tunne.
        Sepä nyt siitä jutusta.


      • Hintriika*
        näinhän se on kirjoitti:

        Pirtti on poliittisesti samaan puolueeseen suuntautuneiden juttu ja sen saa kokea jos sinne uskaltautuu. Ne tapaamiset on tarkoitettu vain saman suuntaisesti ajatteleville. Vaikka 70 tarkoitettu keskustelu on avoin kaikille puolue sidonnaisuuteen riippumatta.

        Kun kyseenalaistaa asioita, selitetään vastauksessa vaikka musta valkoiseksi. Syy on aina kysyjässä ei pirtin henkilössä, näin se vain menee. Ymmärtää pitäisi pitää suu hiukan soukemmalla, ei kysyjät, toiminnan kyseenalaistajat mitään tyhmiä ole voisi vastaajat sitäkin ajatella.

        Ne salaiset tapaamiset, ei ole reilua olla niistä julkisesti ilmoittamatta, kutsu tapaamiset ovat eri juttu. Ensimmäisen tapaamisen emäntänä oli Katleija, hänellä oli reilu meininki kaikella tavalla. Johan pirtin ehtoisa emäntäkin pyrki jo silloin pomoilemaan, mutta katleija vain rauhallisesti tuumaile, kyllä minä osaan laivaristeilyn hoitaa...... senjälkeen tunki emäntä sitten itsensä pomoksi, toiminta ei tosin ole ollut yleisesti tyydyttävää vain sisäpiiri on tyytyväinen.

        Jotakin pitäisi tehdä, on Koiviston mietelause.

        Ensimmäisen kerran kahvipirttiin kirjoittaessani en mitenkään voinut kuulua sisäpiiriin. Enkä raukka huomannut sellaista olevan, siksi kirjoitinkin, ihmetelläkseni väitteitä. En ole sitä sisuskumia löytänyt vieläkään. Toinen asia: en ollut demari silloin enkä ole vieläkään.

        Mitähän minuun jää niistä ominaisuuksista, joita tietty taho väittää kahvipirttiläisillä olevan ja että minullekin voidaan kerta toisensa jälkeen sanoa "hus, hus, takaisin sinne kanalaan"?

        Tuon risteilyjutun kuulin ensimmäisen kerran jo vuosia sitten. Tarinan kertoja ei kaiketi ollut mukana, mutta ei välitä siitä, että todella järjestelyissä ja matkalla mukana ollut todistaa väitteet valheeksi.

        Kun joku on saanut päähänsä, että kahvipirtti kirjoittajineen on kaiken pahan alku ja juuri, niin hänellä ilmeisesti totuuskin palaa tulessa, sytykkeinä kaikki mahdolliset mustamaalausjutut.

        Juuri sen takia ja rehellisyyden nimissä kahvipirtti on ja pysyy niin kauan kuin siellä kirjoittavat haluavat sen pysyvän. Sinä aikana, kun minä olen ollut mukana, näitä kampanjoita on tullut säännöllisin välein, mutta kuten jonkun häirikön ansiosta huomaatte, kahvipirtti on elänyt ja voinut hyvin. On siinä häiriköllä hommaa, ennen kuin on saanut raahatuksi tänne jokaisen kahvipirtin. Kestävätköhän vaijerit hississä, kun pirttejä pitää olla koko ajan kiskomassa ylöspäin?


      • ihan oikein kirjoitti:

        kertoa toisen henkilön entinen nikki julkisesti? Joku vaihtaa nikin juuri siksi ettei tunnistettaisi, esim. jos on kiusattu.

        kun voi tehdä "paljastuksen", jos nyt joku ei sattunut tietämään.

        Tähän on totuttu.
        Kaikki eivät osaa olla hienotunteisia aroissakaan asioissa.


      • skype. mese ja meilein
        monica kirjoitti:

        sinulta ja annatko rehellisen vastauksen. Kiellätkö että pirttiläiset ei keskustele ja sovi asioita vallan muualla, kuin pirtin ketjussa, ja onko teillä vieläkin lista kenelle ei vastailla? Pyydän vain rehellistä vastaustasi.

        Parhaillaan eräs palstanikkari yksin 70 kirjoitti minule viitisenkymmentä pitkää meiliä päivässä ja muut kaikkiaan toistasataa. Loppui kun en enää vastannut.Mese ja skypeyhtyttä ehdottaneille en ole vastannut vuosiin. "Keskustelu" olisi ollut toki monin verroin vilkkaampaa kuin Kahvipirtissä koskaan!


      • skype. mese ja meilein kirjoitti:

        Parhaillaan eräs palstanikkari yksin 70 kirjoitti minule viitisenkymmentä pitkää meiliä päivässä ja muut kaikkiaan toistasataa. Loppui kun en enää vastannut.Mese ja skypeyhtyttä ehdottaneille en ole vastannut vuosiin. "Keskustelu" olisi ollut toki monin verroin vilkkaampaa kuin Kahvipirtissä koskaan!

        että muut linjat on käyneet kuumina aikoinaan, kuin ketjussa kahvipirtti. kun jokainen luuli itsestään jotain, ja olihan jokainen jotain. niin oli tarkoitus nitistää itselleen kilpailijaksi luulema pois.


      • ****
        skype. mese ja meilein kirjoitti:

        Parhaillaan eräs palstanikkari yksin 70 kirjoitti minule viitisenkymmentä pitkää meiliä päivässä ja muut kaikkiaan toistasataa. Loppui kun en enää vastannut.Mese ja skypeyhtyttä ehdottaneille en ole vastannut vuosiin. "Keskustelu" olisi ollut toki monin verroin vilkkaampaa kuin Kahvipirtissä koskaan!

        hajupojan mieli edelleen halajaa...


      • Vastailua..
        SkillaN kirjoitti:

        jos kerran tiedät, luulen kyllä tietäväni paremmin.

        Syytä miksi et ole aiemmin kirjoittanut, en arvaile.

        Noilla lyhyillä vastauksilla vastauksilla on vain niin kuin piikittelyn maku


      • Yksijonkanimieipysyperäs

        sinun kiva lopettaa tämä TIEDOKSIANTO ,vai yllytätkö sinä taas jotakuta nostamaan niitä vanhoja.

        Hyvää Juhannusta ja ollaan niinkun ennenkin,iloisellamielellä ,ja vähän hassutteluakin siedetää.

        ONHAN JUHANNUS.


    • Maalaismies*

      SkillaN ja muut kahvipirtin kiusatut. Kiusaaminen on saanut pandemian luonteen, tarkoituksena kiusatun mielen murtaminen. Mielestäni tuohon provoiluun ei kannata vastata. Olemmehan itse kukin sanoneet sanottavamme.

      Siitä ettei ylläpito/sheriffi tee mitään voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.

      • puhuminen auttaa

        Kun kerran kirjoittajat eivät ole tyytyväisiä, parasta lääkettä on nostaa kissa pöydälle ja keskustella asiata, mikä mättää. Puhuminen - kirjoittaminen on parasta terapiaa. Hyvänä puolena on se ettei pääse liiaksi kiihtymään, aina joku ymmärtää kääntää asian toiseen suuntaan.

        Olin Peurungassa kuntoutuksessa yhtäaikaa kun ilmeisesti kahvipirttiläiset pitivät meetingiään. Varoitukseksi vain, aina voi olla joku joka tunnistaa porukan ja mitä ja mistä siinä keskustellaan yleisissä tiloissa, kuten nyt satuin olemaan minä.

        Parasta on varata kabinetti ja purkaa siellä mieltä vaivaavia asioita, pohtia mikä ja miten olisi parasta toimia tulevaisuudessa ja parjata poissa olevia. Ruokailussa ja illanistujaisissa keskustelu voisi liikkua nimiä tai nimimerkkejä mainitsematta.
        Kotiin palattuani avasin pirtin palstan luin miten palstalaiset olivat asian kokeneet.

        Tämä ketju on osottautunut tarpeelliseksi, jokainen voi kommentoida mikä mättää ja korjata omaa asennoitumista tai olla korjaamatta. Kritiikin kohdistuessa omaan nilkkaan, miettiä miten voisin toimia paremmin, sillä yhteistyö on voimaa.
        Uudistua ja uudistaa näkemyksiä kantaa parempaa hedelmää.


      • katleija3*
        puhuminen auttaa kirjoitti:

        Kun kerran kirjoittajat eivät ole tyytyväisiä, parasta lääkettä on nostaa kissa pöydälle ja keskustella asiata, mikä mättää. Puhuminen - kirjoittaminen on parasta terapiaa. Hyvänä puolena on se ettei pääse liiaksi kiihtymään, aina joku ymmärtää kääntää asian toiseen suuntaan.

        Olin Peurungassa kuntoutuksessa yhtäaikaa kun ilmeisesti kahvipirttiläiset pitivät meetingiään. Varoitukseksi vain, aina voi olla joku joka tunnistaa porukan ja mitä ja mistä siinä keskustellaan yleisissä tiloissa, kuten nyt satuin olemaan minä.

        Parasta on varata kabinetti ja purkaa siellä mieltä vaivaavia asioita, pohtia mikä ja miten olisi parasta toimia tulevaisuudessa ja parjata poissa olevia. Ruokailussa ja illanistujaisissa keskustelu voisi liikkua nimiä tai nimimerkkejä mainitsematta.
        Kotiin palattuani avasin pirtin palstan luin miten palstalaiset olivat asian kokeneet.

        Tämä ketju on osottautunut tarpeelliseksi, jokainen voi kommentoida mikä mättää ja korjata omaa asennoitumista tai olla korjaamatta. Kritiikin kohdistuessa omaan nilkkaan, miettiä miten voisin toimia paremmin, sillä yhteistyö on voimaa.
        Uudistua ja uudistaa näkemyksiä kantaa parempaa hedelmää.

        Tuli mieleen tuosta sattumasta, että olit Peurungalla samaan aikaan kahvipirttiläisten kanssa seTukholma-risteilymme, senkin jälkeen joku kirjoitti olleensa sivustaseuraajana treffeillä.
        Seurailija kirjoitti kuitenkin sellaisia havaintojaan, jotka paljastivat juttunsa valheeksi.
        En mahda mitään, epäileväinen kun olen, että ilman tarkempia yksityiskohtia en usko sinua.


      • haluat minusta
        katleija3* kirjoitti:

        Tuli mieleen tuosta sattumasta, että olit Peurungalla samaan aikaan kahvipirttiläisten kanssa seTukholma-risteilymme, senkin jälkeen joku kirjoitti olleensa sivustaseuraajana treffeillä.
        Seurailija kirjoitti kuitenkin sellaisia havaintojaan, jotka paljastivat juttunsa valheeksi.
        En mahda mitään, epäileväinen kun olen, että ilman tarkempia yksityiskohtia en usko sinua.

        Se ei todellakaan onnistu, en myöskään kerro koskaan juttuja jotka eivät ole tarkoitettu muiden lähellä istuvien kuultavaksi yleisissä paikoissa.
        Olin työkykyä ylläpitävällä jakso nro 2:lla. Teen käsi-hartia aluetta rasittavaa työtä, kun Jyväskylästä oli lyhyt matka halusin mennä Peurunkaan josta oli mahdollisuus pistäytyä kahden viikon aikana iltaisin kotona hoitamassa asioita.
        Vietän siellä usein viikonloppuja ystäväpiirissä.

        Kyllä minä naamani uskallan näyttää paikassa jos toisessa mutta vieraiden pöytiin ja istuntoihin en mene pyytämättä. katson sen olevan etiketin vastaista.
        En ole ollut ja en mene melko vieraiden henkilöiden kanssa samoihin bileisiin, ellei joku firma kustanna tilaisuutta. Tämä kirjoittelu on vastapainoa työlle jota teen. Ihan mukavahan se on kun joku viitsii järjestää yhteisiä tapaamisia milloin mihinkin heille jotka haluavat niihin osallistua.

        Sinulla on mahdollisuus joko uskoa tai sitten ei, mutta luulottelu ei kait ole oikein kohdallaan. Se luulottelu taitaa olla lisääntyvä luonnon vara ikääntyessä meillä kaikilla.


      • selvitetty on jo liian kanssa, ja nyt suu suppuun ja ei puhettakaan nujerruksesta;)


      • Sinun mielipiteesi
        SkillaN kirjoitti:

        selvitetty on jo liian kanssa, ja nyt suu suppuun ja ei puhettakaan nujerruksesta;)

        Siitä mitä sinulta kysytään


      • sinähän tunnistat
        katleija3* kirjoitti:

        Tuli mieleen tuosta sattumasta, että olit Peurungalla samaan aikaan kahvipirttiläisten kanssa seTukholma-risteilymme, senkin jälkeen joku kirjoitti olleensa sivustaseuraajana treffeillä.
        Seurailija kirjoitti kuitenkin sellaisia havaintojaan, jotka paljastivat juttunsa valheeksi.
        En mahda mitään, epäileväinen kun olen, että ilman tarkempia yksityiskohtia en usko sinua.

        jo puolesta lauseesta kirjoittajat, joten ei hätää !


      • totta maar
        SkillaN kirjoitti:

        selvitetty on jo liian kanssa, ja nyt suu suppuun ja ei puhettakaan nujerruksesta;)

        Nyhän paljastit luonteesi viimeistä sopukkaa myöten tuossa viestissäsi.
        Kerropa nyt miksi käyttäydyt ylimielisesti muita kirjoittajia kohtaan, kuinkas lienee sen tasa-arvon kanssa?


      • totta maar kirjoitti:

        Nyhän paljastit luonteesi viimeistä sopukkaa myöten tuossa viestissäsi.
        Kerropa nyt miksi käyttäydyt ylimielisesti muita kirjoittajia kohtaan, kuinkas lienee sen tasa-arvon kanssa?

        En tiedä...alkaa mennä jo huvittavaksikin nuo vuosien takaiset oletukset. Ehkä siksi, että olen kirjoittajana täällä" nuori,"jotain sentään oppinut.
        Valehtelusta; yhteen aikaan joku väitti, että olen kirjoittanut puskista satoja herjausviestejä ja että tieto on jo mapissa. No, alkuun kirjoitin rekkaamattomana, mutta joku avulias aatu nappasi sen nimimerkin ja kirjoitti sillä jonkun verran, ihan harhautusmielessä. Muuthan ei totuutta tiedä, minä tiedän sen valehtelukampanjan.
        Samoilla eväillä näytetään jatkavan: ne, ja ne kirjoittaa puskista. Aikamoista kanttia, kun syyttäjät sitä itse tekee. Ja vieläpä sepitellään oikein juttujakin.
        Onko muka joitakin kaltoin kohdeltu Kahvipirtissä? Vai onko nenä kovin herkkä vetämään herneitä? Olen saanut monta kertaa huss, huss "häätöjä," tai on komennettu Pirttiin aika härskein määritelmin. Nyt alan vähitellen ymmärtää touhun. Tämän kerron itsestäni siksi, että en halua sivullisia paljon sekoittaa mukaan.

        Koska muutenkin kirjoittelen harvakseen, teen sen täysin omilla ehdoillani. Lauseenpätkien kanssa en ryhdy mihinkään keskusteluun. En edes kysyttäessä.
        Saatan väistää muitakin tarpeen mukaan. Kahvipirttiin kirjoitan kun aikaa sattuu olemaan. Koko tämä tuohu ei muodosta elämänäni sisältöä.
        Niinpä en usko, että suuria muutoksia tai vajauksia elämäni sisältöön tulee, kävipä syvin tai matalin.
        Selvennykseksi: en ole häipymässä kokonaan. Saatanpa joskus tehdä avauksenkin. Saa nähdä.


      • Sinun mielipiteesi kirjoitti:

        Siitä mitä sinulta kysytään

        Sisäpiirin ketjun kirjoittajalle tiedoksi.
        Kahvipirttiin useastikin kirjoittavat eivät läheskään kaikki ole demareita kuten täällä vihjaillaan. Esimerkiksi minä en koskaan ole äänestänyt saati kuulunut sos.dem puolueeseen. Olen kauan ollut polittisissa luottamustoimissa ja kokemuksesta tiedän, että eri puolueisiin kuuluvien ihmisten kanssa voi hyvinkin ystävystyä.

        Mulla ei ole meseä, en ole koskaan chattaillut, eikä ole skypeäkään.
        Se siitä juonittelusta.

        Olen ollut kaksissa tapaamisissa, Ja aina niistä on reilusti palstalla ilmoitettu.
        Itse olen hotellihuoneeni varannut. Skillan on tehnyt päätyön paikan varaamiseksi.
        Tarmokas nainen! Hattua nostaisin jos olisi,viimenen hattuni jäi Berliiniin v.1975.

        Terveisiä ystäville Late


      • nokkas
        ynnämuu kirjoitti:

        En tiedä...alkaa mennä jo huvittavaksikin nuo vuosien takaiset oletukset. Ehkä siksi, että olen kirjoittajana täällä" nuori,"jotain sentään oppinut.
        Valehtelusta; yhteen aikaan joku väitti, että olen kirjoittanut puskista satoja herjausviestejä ja että tieto on jo mapissa. No, alkuun kirjoitin rekkaamattomana, mutta joku avulias aatu nappasi sen nimimerkin ja kirjoitti sillä jonkun verran, ihan harhautusmielessä. Muuthan ei totuutta tiedä, minä tiedän sen valehtelukampanjan.
        Samoilla eväillä näytetään jatkavan: ne, ja ne kirjoittaa puskista. Aikamoista kanttia, kun syyttäjät sitä itse tekee. Ja vieläpä sepitellään oikein juttujakin.
        Onko muka joitakin kaltoin kohdeltu Kahvipirtissä? Vai onko nenä kovin herkkä vetämään herneitä? Olen saanut monta kertaa huss, huss "häätöjä," tai on komennettu Pirttiin aika härskein määritelmin. Nyt alan vähitellen ymmärtää touhun. Tämän kerron itsestäni siksi, että en halua sivullisia paljon sekoittaa mukaan.

        Koska muutenkin kirjoittelen harvakseen, teen sen täysin omilla ehdoillani. Lauseenpätkien kanssa en ryhdy mihinkään keskusteluun. En edes kysyttäessä.
        Saatan väistää muitakin tarpeen mukaan. Kahvipirttiin kirjoitan kun aikaa sattuu olemaan. Koko tämä tuohu ei muodosta elämänäni sisältöä.
        Niinpä en usko, että suuria muutoksia tai vajauksia elämäni sisältöön tulee, kävipä syvin tai matalin.
        Selvennykseksi: en ole häipymässä kokonaan. Saatanpa joskus tehdä avauksenkin. Saa nähdä.

        vaikka Ruunen perseeseen !


      • Muistelkaas yhdessä
        nokkas kirjoitti:

        vaikka Ruunen perseeseen !

        Kamala huoli kun joku yrittää syrjäyttää ja pudottaa ties mitä, alasajoa sieltä tulikaan.
        Eihän niitä teidän pakko muistaa ole kun muisti jo heittää.
        Kuka kumma teidän pirttiinne olikaan tulossa, ei kukaan ylimääräinen, oli vaan henkilö jonka avaama ketju alkoi saada mittasuhteita.


      • Muistelkaas yhdessä
        nokkas kirjoitti:

        vaikka Ruunen perseeseen !

        Kamala huoli kun joku yrittää syrjäyttää ja pudottaa ties mitä, alasajoa sieltä tulikaan.
        Eihän niitä teidän pakko muistaa ole kun muisti jo heittää.
        Kuka kumma teidän pirttiinne olikaan tulossa, ei kukaan ylimääräinen, oli vaan henkilö jonka avaama ketju alkoi saada mittasuhteita.


      • hoono soomi
        Muistelkaas yhdessä kirjoitti:

        Kamala huoli kun joku yrittää syrjäyttää ja pudottaa ties mitä, alasajoa sieltä tulikaan.
        Eihän niitä teidän pakko muistaa ole kun muisti jo heittää.
        Kuka kumma teidän pirttiinne olikaan tulossa, ei kukaan ylimääräinen, oli vaan henkilö jonka avaama ketju alkoi saada mittasuhteita.

        härran siansaksaa, vaikka laittikin kahteen kertaan!


      • "pelkkää hyvää"
        LateVaan kirjoitti:

        Sisäpiirin ketjun kirjoittajalle tiedoksi.
        Kahvipirttiin useastikin kirjoittavat eivät läheskään kaikki ole demareita kuten täällä vihjaillaan. Esimerkiksi minä en koskaan ole äänestänyt saati kuulunut sos.dem puolueeseen. Olen kauan ollut polittisissa luottamustoimissa ja kokemuksesta tiedän, että eri puolueisiin kuuluvien ihmisten kanssa voi hyvinkin ystävystyä.

        Mulla ei ole meseä, en ole koskaan chattaillut, eikä ole skypeäkään.
        Se siitä juonittelusta.

        Olen ollut kaksissa tapaamisissa, Ja aina niistä on reilusti palstalla ilmoitettu.
        Itse olen hotellihuoneeni varannut. Skillan on tehnyt päätyön paikan varaamiseksi.
        Tarmokas nainen! Hattua nostaisin jos olisi,viimenen hattuni jäi Berliiniin v.1975.

        Terveisiä ystäville Late

        Muutaman päivän olin rikkaruohoja kitkemässä alueella, missä syreenit jo kukkivat. Ajattelin, jotta olisiko laantunut erään pirtin mollaus. Yllätys, yllätys, tämähän käy entistä korkeammin lainein, tämä keskustelu.

        Kaikella rakkaudella sivusta seuraajat: eihän elämä ole vain yksi 70 palsta, vai onko? Onko eletyssä elämässä jäänyt kovinkin paljon tekemättä ja kokematta asioita, vai mistä näinkin rankka hyökkäily yhtä avaraseinäistä ryhmää kohtaan?

        Aikana, jolloin oli voimia muuhunkin kuin työhön, olen ollut tekemässä paljonkin työtä erään puolueen riveissä, ei se ollut kuitenkaan tuo SDP, jota tarjotaan meille kaikille, jotka pirttiin kirjoitamme, rintamerkiksi.

        Synnyin sukuun, jossa oli jääkärien opastajia, ruokkijoita, oli hilkulla, etteivät kasakat vieneet idän lakeuksille. Toisaalta sukuuni kuului myös ääripunaisia, isoäitini kertoi, kuinka Tampereella etsittiin ja löydettiinkin taistelunsa hävinneitä.

        Olisiko tuo syy siihen, että minulle kaikki ovat ihmisiä, puolueesta huolimatta, luulisin.

        Usein olemme jostain syystä niin heikoilla oman itsetuntomme vuoksi, että alamme etsiä kuka ja missä suhtautuu meihin nurjamielisesti. Jos olen huomannut ( ja onneksi olen vielä niin huneeri tallella), olen ottanut ja suoraan kysynyt. Samalla muistanut peiliin katsoa. =) Olisiko aihetta kokeilla?

        Onhan tämä vanhan toistoa, mutta kuitenkin, ihmisenä, joka ei mieluusti suostu klikkiymään, ei uskonnollisesti, ei aatteellisesti, olen ihmeesti viihtynyt kahvipirtissä. Olen saanut omanlaiseni tilan, pyrkinyt samoin antamaan muille. Näin olen nähnyt muidenkin pirttiläisten tekevän.

        Historiaa en tiedä, itse olen ehkä vuoden kirjoitellut. Monia herkullisia nauruja olen itsekseni nauranut. En koskaan ole nähnyt haukuttavan poissaolevia, ihmeteltävän kyllä sitä, että muissa ketjuissa mollataan.

        Jos olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, kopioisin näitä juttuja ja kirjoittaisin kirjan, niin syviä syövereitä jotkut kyntävät täällä. Aiheita olisi pois heittääkin. Mutta oikeasti, ilman valtaa ja voimaa, vain yhden ihmisen äänellä, kyselisin, eikö tällaista voisi jo lopettaa.

        Vanhat sanoivat ennen, että paskaa saa, jos paskaa tonkii, onhan meillä elämässä muutakin!


      • Nimimerkitönnä
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Muutaman päivän olin rikkaruohoja kitkemässä alueella, missä syreenit jo kukkivat. Ajattelin, jotta olisiko laantunut erään pirtin mollaus. Yllätys, yllätys, tämähän käy entistä korkeammin lainein, tämä keskustelu.

        Kaikella rakkaudella sivusta seuraajat: eihän elämä ole vain yksi 70 palsta, vai onko? Onko eletyssä elämässä jäänyt kovinkin paljon tekemättä ja kokematta asioita, vai mistä näinkin rankka hyökkäily yhtä avaraseinäistä ryhmää kohtaan?

        Aikana, jolloin oli voimia muuhunkin kuin työhön, olen ollut tekemässä paljonkin työtä erään puolueen riveissä, ei se ollut kuitenkaan tuo SDP, jota tarjotaan meille kaikille, jotka pirttiin kirjoitamme, rintamerkiksi.

        Synnyin sukuun, jossa oli jääkärien opastajia, ruokkijoita, oli hilkulla, etteivät kasakat vieneet idän lakeuksille. Toisaalta sukuuni kuului myös ääripunaisia, isoäitini kertoi, kuinka Tampereella etsittiin ja löydettiinkin taistelunsa hävinneitä.

        Olisiko tuo syy siihen, että minulle kaikki ovat ihmisiä, puolueesta huolimatta, luulisin.

        Usein olemme jostain syystä niin heikoilla oman itsetuntomme vuoksi, että alamme etsiä kuka ja missä suhtautuu meihin nurjamielisesti. Jos olen huomannut ( ja onneksi olen vielä niin huneeri tallella), olen ottanut ja suoraan kysynyt. Samalla muistanut peiliin katsoa. =) Olisiko aihetta kokeilla?

        Onhan tämä vanhan toistoa, mutta kuitenkin, ihmisenä, joka ei mieluusti suostu klikkiymään, ei uskonnollisesti, ei aatteellisesti, olen ihmeesti viihtynyt kahvipirtissä. Olen saanut omanlaiseni tilan, pyrkinyt samoin antamaan muille. Näin olen nähnyt muidenkin pirttiläisten tekevän.

        Historiaa en tiedä, itse olen ehkä vuoden kirjoitellut. Monia herkullisia nauruja olen itsekseni nauranut. En koskaan ole nähnyt haukuttavan poissaolevia, ihmeteltävän kyllä sitä, että muissa ketjuissa mollataan.

        Jos olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, kopioisin näitä juttuja ja kirjoittaisin kirjan, niin syviä syövereitä jotkut kyntävät täällä. Aiheita olisi pois heittääkin. Mutta oikeasti, ilman valtaa ja voimaa, vain yhden ihmisen äänellä, kyselisin, eikö tällaista voisi jo lopettaa.

        Vanhat sanoivat ennen, että paskaa saa, jos paskaa tonkii, onhan meillä elämässä muutakin!

        mutta miksi kirjoitat "puskasta"
        Tunnetaanko Sinut pirtissä, kun siellä kuulemma kirjoitetaan samalla nimellä ja tunnetaan.

        Olisi kohteliasta kirjoittaa omalla nimellä kun ottaa asiaan kantaa ihan vakavissaan.

        En kuulu pirttiläisiin ja kirjoitan lauseenpätkillä.


      • Hintriika*
        Nimimerkitönnä kirjoitti:

        mutta miksi kirjoitat "puskasta"
        Tunnetaanko Sinut pirtissä, kun siellä kuulemma kirjoitetaan samalla nimellä ja tunnetaan.

        Olisi kohteliasta kirjoittaa omalla nimellä kun ottaa asiaan kantaa ihan vakavissaan.

        En kuulu pirttiläisiin ja kirjoitan lauseenpätkillä.

        Vakuutan, että "pelkkää hyvää" on tuolla nimimerkillä kirjoittanut aina myös kahvipirtissä. Se on yhtä pätevä kuin esim. omani. Jos on vakituinen nimimerkki, niin on turha syyttää puskastahuutelijaksi.


      • "pelkkää hyvää"
        Nimimerkitönnä kirjoitti:

        mutta miksi kirjoitat "puskasta"
        Tunnetaanko Sinut pirtissä, kun siellä kuulemma kirjoitetaan samalla nimellä ja tunnetaan.

        Olisi kohteliasta kirjoittaa omalla nimellä kun ottaa asiaan kantaa ihan vakavissaan.

        En kuulu pirttiläisiin ja kirjoitan lauseenpätkillä.

        Ystäväiseni, moitit minua puskasta kirjoittajaksi. Minulla on aina sama ph, kun kirjoitan.

        En ole nähnyt kuin pari ihmistä kirjoittamassa ihan oikealla nimellään. Minusta se oli kyllä hiukan arveluttavaa.

        Ilmoitat minulla suoraan, etten ole kohtelias. Aivan aidosti ja oikeasti pyrin olemaan toisia loukkaamatta, mutta jos jotenkin mielesi pahoitin olemalla vain ph, sallinet virheeni?

        Minua ei tunneta muuna kuin netti-ph:nä, ei edes minua varjostava iso H*, vaikka usein hänen herkullisia juttujaan hykerrellessäni olenkin ajatellut, että olisi kiva ihan oikeastikin nähdä.

        Ai, niin, tuo vapauden kaipuu; en halua kahlita itseäni edes pakkorekisteröitymisellä, siinäkin luotan kirjoitustaitoisiin ja ajatteleviin ihmisiin, mahtuuhan meitä maailmaan, vai?


      • Hintriika*
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Muutaman päivän olin rikkaruohoja kitkemässä alueella, missä syreenit jo kukkivat. Ajattelin, jotta olisiko laantunut erään pirtin mollaus. Yllätys, yllätys, tämähän käy entistä korkeammin lainein, tämä keskustelu.

        Kaikella rakkaudella sivusta seuraajat: eihän elämä ole vain yksi 70 palsta, vai onko? Onko eletyssä elämässä jäänyt kovinkin paljon tekemättä ja kokematta asioita, vai mistä näinkin rankka hyökkäily yhtä avaraseinäistä ryhmää kohtaan?

        Aikana, jolloin oli voimia muuhunkin kuin työhön, olen ollut tekemässä paljonkin työtä erään puolueen riveissä, ei se ollut kuitenkaan tuo SDP, jota tarjotaan meille kaikille, jotka pirttiin kirjoitamme, rintamerkiksi.

        Synnyin sukuun, jossa oli jääkärien opastajia, ruokkijoita, oli hilkulla, etteivät kasakat vieneet idän lakeuksille. Toisaalta sukuuni kuului myös ääripunaisia, isoäitini kertoi, kuinka Tampereella etsittiin ja löydettiinkin taistelunsa hävinneitä.

        Olisiko tuo syy siihen, että minulle kaikki ovat ihmisiä, puolueesta huolimatta, luulisin.

        Usein olemme jostain syystä niin heikoilla oman itsetuntomme vuoksi, että alamme etsiä kuka ja missä suhtautuu meihin nurjamielisesti. Jos olen huomannut ( ja onneksi olen vielä niin huneeri tallella), olen ottanut ja suoraan kysynyt. Samalla muistanut peiliin katsoa. =) Olisiko aihetta kokeilla?

        Onhan tämä vanhan toistoa, mutta kuitenkin, ihmisenä, joka ei mieluusti suostu klikkiymään, ei uskonnollisesti, ei aatteellisesti, olen ihmeesti viihtynyt kahvipirtissä. Olen saanut omanlaiseni tilan, pyrkinyt samoin antamaan muille. Näin olen nähnyt muidenkin pirttiläisten tekevän.

        Historiaa en tiedä, itse olen ehkä vuoden kirjoitellut. Monia herkullisia nauruja olen itsekseni nauranut. En koskaan ole nähnyt haukuttavan poissaolevia, ihmeteltävän kyllä sitä, että muissa ketjuissa mollataan.

        Jos olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, kopioisin näitä juttuja ja kirjoittaisin kirjan, niin syviä syövereitä jotkut kyntävät täällä. Aiheita olisi pois heittääkin. Mutta oikeasti, ilman valtaa ja voimaa, vain yhden ihmisen äänellä, kyselisin, eikö tällaista voisi jo lopettaa.

        Vanhat sanoivat ennen, että paskaa saa, jos paskaa tonkii, onhan meillä elämässä muutakin!

        Sen veraan jatkan, että hienointa kahvipirtissä on ollut se, että poliittisilta ja uskonnollisilta mielipiteiltään hyvinkin erilaiset ihmiset ovat siellä tulleet toimeen keskenään. Siellä on kunnioitettu toisen vakaumusta, vaikka on avoimesti keskusteltu varmaan kaikista maailman asioista.

        J.K. Hissipoika on taas ahkerana, eikä ylläpito välitä tuon taivaallista, että palstasta on tehty toimintakyvytön. Paradoksaalista, että kahvipirtti 16/09 on ainoa kunnolla toimiva ketju. Niin siinä käy, kun aikansa huseeraa. Tekeekin vahingon itselleen!


      • toisensa.
        Hintriika* kirjoitti:

        Vakuutan, että "pelkkää hyvää" on tuolla nimimerkillä kirjoittanut aina myös kahvipirtissä. Se on yhtä pätevä kuin esim. omani. Jos on vakituinen nimimerkki, niin on turha syyttää puskastahuutelijaksi.

        Anteeksi kaikin mokomin epäilyt, syyttää sana aika vahva, jos se oli vain todettu.


      • Hintriika*
        toisensa. kirjoitti:

        Anteeksi kaikin mokomin epäilyt, syyttää sana aika vahva, jos se oli vain todettu.

        Tottakai pirttiläiset tunnistavat toistensa nimimerkit, joita kukin kaikissa viesteissään koko ajan on käyttänyt. Sinä varmaan olet sekä "nimimerkitönnä" (vai mikä se nyt olikaan) että "toisensa". Tämä oli vain arvaus.

        Oikeassa elämässäkin ihmiset tuntevat toisensa nimen perusteella. Joku on Matti ja joku on Maija ekalla tapaamisella ja on sitä vielä seuraavallakin.


      • onha hänel

        kanttii arvostella muitten ulkonäköö kuon ihte suuren luokan kaunotar.


      • saakka
        onha hänel kirjoitti:

        kanttii arvostella muitten ulkonäköö kuon ihte suuren luokan kaunotar.

        rakkaus, ystävyys,hali ja hymy mahtaa piileskellä? Se paras ois näin viimeisellä virstalla. Aika kun on rajallista. Halitaan vaan.


      • LateVaan kirjoitti:

        Sisäpiirin ketjun kirjoittajalle tiedoksi.
        Kahvipirttiin useastikin kirjoittavat eivät läheskään kaikki ole demareita kuten täällä vihjaillaan. Esimerkiksi minä en koskaan ole äänestänyt saati kuulunut sos.dem puolueeseen. Olen kauan ollut polittisissa luottamustoimissa ja kokemuksesta tiedän, että eri puolueisiin kuuluvien ihmisten kanssa voi hyvinkin ystävystyä.

        Mulla ei ole meseä, en ole koskaan chattaillut, eikä ole skypeäkään.
        Se siitä juonittelusta.

        Olen ollut kaksissa tapaamisissa, Ja aina niistä on reilusti palstalla ilmoitettu.
        Itse olen hotellihuoneeni varannut. Skillan on tehnyt päätyön paikan varaamiseksi.
        Tarmokas nainen! Hattua nostaisin jos olisi,viimenen hattuni jäi Berliiniin v.1975.

        Terveisiä ystäville Late

        Nyt on minunkin jo sanottava, olenhan palstalla lähes aina, luen ja kirjoitan.

        Olin mukana ensimmäisellä palstaristeilyllä, jonka veti Leny, nykyinen Kathleija.

        Risteilystä ilmoitettiin julkisesti ja oli varmaan kaikkien tiedossa. Mukana 5 henkilöä. SkillaN, Leny, Muori67, beataBarbara ja minä, Ruuneperi. Mukavasti meni.

        Jonkin epämääräisen vihjeen muistakin risteilyistä olen lukenut mutta en selvästi otsikoituna erillisessä viestissä.

        Turhaa moisia asioita on loputtomasti ruotia, kehua tai moittia. Ugh!, olen puhunut.

        Istuva Ruuneperi


      • Mukana ollut jo monessa.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Nyt on minunkin jo sanottava, olenhan palstalla lähes aina, luen ja kirjoitan.

        Olin mukana ensimmäisellä palstaristeilyllä, jonka veti Leny, nykyinen Kathleija.

        Risteilystä ilmoitettiin julkisesti ja oli varmaan kaikkien tiedossa. Mukana 5 henkilöä. SkillaN, Leny, Muori67, beataBarbara ja minä, Ruuneperi. Mukavasti meni.

        Jonkin epämääräisen vihjeen muistakin risteilyistä olen lukenut mutta en selvästi otsikoituna erillisessä viestissä.

        Turhaa moisia asioita on loputtomasti ruotia, kehua tai moittia. Ugh!, olen puhunut.

        Istuva Ruuneperi

        joissa olen ollut mukana, on ilmoitettu suomi24 Miitit palstalla.

        Yhdestä miitistä puhuttiin vain salaisesti, sinne kutsuttiin tuttuja, mukaan en mennyt.
        En kuulu poppoisiin, mutta kaikissa kokemissani miiteissä on ollut hyvä tunnelma ja tosi kivoja ihmisiä mukana.
        Jopa Tallinnassa, Tukholman risteilyistä puhumattakaan, mutta mukana olleiden nimimerkkejä ei ole kiva paljastaa, kuten ei nimimerkkejä yleensäkään.
        Noilla risteilyillä on ollut kymmeniä ihmisiä, kukaan ei jälkeenpäin kerro kuka paikalla oli, jos henkilö ei itse halua julkaista mukanaoloaan.

        Täälläkin, yksilönsuoja koskee nimimerkkejä.
        Ei ole hyvän tavan mukaista kertoa kuka oli ennen mitäkin, (vertaa Skillan tuolla edellä.) J
        Joku kun haluaa olla tänään juuri se minkä nimen on käyttöönsä valinnut ja vanha on vaihdettu uuteen.


      • nyt sit
        Mukana ollut jo monessa. kirjoitti:

        joissa olen ollut mukana, on ilmoitettu suomi24 Miitit palstalla.

        Yhdestä miitistä puhuttiin vain salaisesti, sinne kutsuttiin tuttuja, mukaan en mennyt.
        En kuulu poppoisiin, mutta kaikissa kokemissani miiteissä on ollut hyvä tunnelma ja tosi kivoja ihmisiä mukana.
        Jopa Tallinnassa, Tukholman risteilyistä puhumattakaan, mutta mukana olleiden nimimerkkejä ei ole kiva paljastaa, kuten ei nimimerkkejä yleensäkään.
        Noilla risteilyillä on ollut kymmeniä ihmisiä, kukaan ei jälkeenpäin kerro kuka paikalla oli, jos henkilö ei itse halua julkaista mukanaoloaan.

        Täälläkin, yksilönsuoja koskee nimimerkkejä.
        Ei ole hyvän tavan mukaista kertoa kuka oli ennen mitäkin, (vertaa Skillan tuolla edellä.) J
        Joku kun haluaa olla tänään juuri se minkä nimen on käyttöönsä valinnut ja vanha on vaihdettu uuteen.

        viel paljasti ent. nikin!!! Täällä julkaisi!


      • vaihtaa nikkiä
        Mukana ollut jo monessa. kirjoitti:

        joissa olen ollut mukana, on ilmoitettu suomi24 Miitit palstalla.

        Yhdestä miitistä puhuttiin vain salaisesti, sinne kutsuttiin tuttuja, mukaan en mennyt.
        En kuulu poppoisiin, mutta kaikissa kokemissani miiteissä on ollut hyvä tunnelma ja tosi kivoja ihmisiä mukana.
        Jopa Tallinnassa, Tukholman risteilyistä puhumattakaan, mutta mukana olleiden nimimerkkejä ei ole kiva paljastaa, kuten ei nimimerkkejä yleensäkään.
        Noilla risteilyillä on ollut kymmeniä ihmisiä, kukaan ei jälkeenpäin kerro kuka paikalla oli, jos henkilö ei itse halua julkaista mukanaoloaan.

        Täälläkin, yksilönsuoja koskee nimimerkkejä.
        Ei ole hyvän tavan mukaista kertoa kuka oli ennen mitäkin, (vertaa Skillan tuolla edellä.) J
        Joku kun haluaa olla tänään juuri se minkä nimen on käyttöönsä valinnut ja vanha on vaihdettu uuteen.

        siksikään ei ole asiallista "tunnistella".

        Ei palstasta ikinä tasa arvoista tule, kun täällä on ystävyksiä toisiaan nostamassa ja kehumassa.

        Ihmettelen myös eräitä uusia takin kääntöjä, kun jotain nuolaisee, johan alkaa huomiota herumaan. Mkisi ylipäätään pitää nimillä kehua ja erikseen tervehtiä joitakin suosikkejaan, eikö riitä että vassataillaan viestien asioihin?


      • Virtuaalimaailmassa
        vaihtaa nikkiä kirjoitti:

        siksikään ei ole asiallista "tunnistella".

        Ei palstasta ikinä tasa arvoista tule, kun täällä on ystävyksiä toisiaan nostamassa ja kehumassa.

        Ihmettelen myös eräitä uusia takin kääntöjä, kun jotain nuolaisee, johan alkaa huomiota herumaan. Mkisi ylipäätään pitää nimillä kehua ja erikseen tervehtiä joitakin suosikkejaan, eikö riitä että vassataillaan viestien asioihin?

        liikkuessa paljastaa liikoja, tai ainakaan ystävystyä, pitää olla kasvotuttu tai jotain enemmän, seurailen tätä tavallaan sivusta.
        Joku yksinäinen alkaa luottamaan liian herkästi jos kirjoitukseensa saa myötämielistä palautetta.
        Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sen ovelampi ja kierompi ainakin täällä, kaikki se ei koske, mutta joukkueet on olemassa.


      • on kokenut senkin
        Virtuaalimaailmassa kirjoitti:

        liikkuessa paljastaa liikoja, tai ainakaan ystävystyä, pitää olla kasvotuttu tai jotain enemmän, seurailen tätä tavallaan sivusta.
        Joku yksinäinen alkaa luottamaan liian herkästi jos kirjoitukseensa saa myötämielistä palautetta.
        Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sen ovelampi ja kierompi ainakin täällä, kaikki se ei koske, mutta joukkueet on olemassa.

        kuinka "ystävästä" tuleekin ystävä sille joka paremmin kehuu.

        Jouduin hampaisiin, minun suuhuni laitettiin sanoja joita en ollut sanonut, ja siihen päättyi avoimuuteni.

        Täällä pitää vakiporukan tuntea, pitää olla vakinikki, muutoin pidetään häirikkönä jolle ei vastata kuin ilkeillen, sekin tekonikillä.
        Kuinka täällä voi keskustella?

        Paljastuksia ja epäilyjä, nuolemista ja moitteita, kaikkea mahtuu joukkoon, onhan täällä läpileikkaus tämän ikäryhmän ihmisistä maakunnasta toiseen.

        Ei kannata surra, elämässä on niin paljon muutakin ja ystävyydet kyllä kehittyvät henkilökohtaisella tasolla paljon läheisimmiksi kuin täällä tekopyhässä ja kaikki tietävässä nettimaailmassa.

        Täällä kaikki voivat puhua sitä mikä on itselle edullista.
        Täällä voi joutua joukon hampaisiin, jäljet voivat olla pahojakin. Itse koen tämän todella kovaksi maailmaksi jossa vain mieliksi olemalla, myötäilemällä ja kiittämällä olet osa joukkoa, muuten sinut halveksitaan ulos, eihän sinulla ole oikeaa asiaa, eikä oikeaa mielipidettä jolla keräisit pisteitä tuntemattomana, lauseenpätkällä kirjoittavana.

        Ei ole tarpeen minua tuntea, arvailijoitahan täällä on, ja paljastajiakin.
        Hyvälläkin ystävällä voi olla monta muutakin hyvää ystävää ja aamulla sanottu huomen voi suusta suuhun matkatessaan muuttua vaikka haistatteluksi.
        Sellaista on juorun matka maailmalla.


      • minun ....
        on kokenut senkin kirjoitti:

        kuinka "ystävästä" tuleekin ystävä sille joka paremmin kehuu.

        Jouduin hampaisiin, minun suuhuni laitettiin sanoja joita en ollut sanonut, ja siihen päättyi avoimuuteni.

        Täällä pitää vakiporukan tuntea, pitää olla vakinikki, muutoin pidetään häirikkönä jolle ei vastata kuin ilkeillen, sekin tekonikillä.
        Kuinka täällä voi keskustella?

        Paljastuksia ja epäilyjä, nuolemista ja moitteita, kaikkea mahtuu joukkoon, onhan täällä läpileikkaus tämän ikäryhmän ihmisistä maakunnasta toiseen.

        Ei kannata surra, elämässä on niin paljon muutakin ja ystävyydet kyllä kehittyvät henkilökohtaisella tasolla paljon läheisimmiksi kuin täällä tekopyhässä ja kaikki tietävässä nettimaailmassa.

        Täällä kaikki voivat puhua sitä mikä on itselle edullista.
        Täällä voi joutua joukon hampaisiin, jäljet voivat olla pahojakin. Itse koen tämän todella kovaksi maailmaksi jossa vain mieliksi olemalla, myötäilemällä ja kiittämällä olet osa joukkoa, muuten sinut halveksitaan ulos, eihän sinulla ole oikeaa asiaa, eikä oikeaa mielipidettä jolla keräisit pisteitä tuntemattomana, lauseenpätkällä kirjoittavana.

        Ei ole tarpeen minua tuntea, arvailijoitahan täällä on, ja paljastajiakin.
        Hyvälläkin ystävällä voi olla monta muutakin hyvää ystävää ja aamulla sanottu huomen voi suusta suuhun matkatessaan muuttua vaikka haistatteluksi.
        Sellaista on juorun matka maailmalla.

        suustani: "Ei ole tarpeen minua tuntea".

        Minäkään en koe millään tavalla, että persoonaani tarvitsisi kenenkään tuntea, tunnistaa.
        En halua kaveerata kenenkään kanssa, en halua tutustella.

        - En koskaan ole muuta kuin ehkä liiankin asiallinen.


      • on kokenut senkin kirjoitti:

        kuinka "ystävästä" tuleekin ystävä sille joka paremmin kehuu.

        Jouduin hampaisiin, minun suuhuni laitettiin sanoja joita en ollut sanonut, ja siihen päättyi avoimuuteni.

        Täällä pitää vakiporukan tuntea, pitää olla vakinikki, muutoin pidetään häirikkönä jolle ei vastata kuin ilkeillen, sekin tekonikillä.
        Kuinka täällä voi keskustella?

        Paljastuksia ja epäilyjä, nuolemista ja moitteita, kaikkea mahtuu joukkoon, onhan täällä läpileikkaus tämän ikäryhmän ihmisistä maakunnasta toiseen.

        Ei kannata surra, elämässä on niin paljon muutakin ja ystävyydet kyllä kehittyvät henkilökohtaisella tasolla paljon läheisimmiksi kuin täällä tekopyhässä ja kaikki tietävässä nettimaailmassa.

        Täällä kaikki voivat puhua sitä mikä on itselle edullista.
        Täällä voi joutua joukon hampaisiin, jäljet voivat olla pahojakin. Itse koen tämän todella kovaksi maailmaksi jossa vain mieliksi olemalla, myötäilemällä ja kiittämällä olet osa joukkoa, muuten sinut halveksitaan ulos, eihän sinulla ole oikeaa asiaa, eikä oikeaa mielipidettä jolla keräisit pisteitä tuntemattomana, lauseenpätkällä kirjoittavana.

        Ei ole tarpeen minua tuntea, arvailijoitahan täällä on, ja paljastajiakin.
        Hyvälläkin ystävällä voi olla monta muutakin hyvää ystävää ja aamulla sanottu huomen voi suusta suuhun matkatessaan muuttua vaikka haistatteluksi.
        Sellaista on juorun matka maailmalla.

        Itseasiassa kirjoitat ihan asiaa. Miten siihen voi luottaa? Onko takana joku kamelontti? Vain sinä tiedät, ei kukaan muu. Ymmärräthän, en piikittele. Sen vai jotenkin todistaa pysyvällä nikillä - ei toki aukottomasti. Moraalillekin jää liikumavaraa, mutta onhan sekin uskottavuus jotakin.


      • Nikkien tietoja
        Mukana ollut jo monessa. kirjoitti:

        joissa olen ollut mukana, on ilmoitettu suomi24 Miitit palstalla.

        Yhdestä miitistä puhuttiin vain salaisesti, sinne kutsuttiin tuttuja, mukaan en mennyt.
        En kuulu poppoisiin, mutta kaikissa kokemissani miiteissä on ollut hyvä tunnelma ja tosi kivoja ihmisiä mukana.
        Jopa Tallinnassa, Tukholman risteilyistä puhumattakaan, mutta mukana olleiden nimimerkkejä ei ole kiva paljastaa, kuten ei nimimerkkejä yleensäkään.
        Noilla risteilyillä on ollut kymmeniä ihmisiä, kukaan ei jälkeenpäin kerro kuka paikalla oli, jos henkilö ei itse halua julkaista mukanaoloaan.

        Täälläkin, yksilönsuoja koskee nimimerkkejä.
        Ei ole hyvän tavan mukaista kertoa kuka oli ennen mitäkin, (vertaa Skillan tuolla edellä.) J
        Joku kun haluaa olla tänään juuri se minkä nimen on käyttöönsä valinnut ja vanha on vaihdettu uuteen.

        Ruuneperi kirjoitti kymmenkunta meiliä nikilleni eri osoitteista runsaan päivän aikana.
        Kiisti vaikka dokumentoin. Hän toi esiin nikin, joka kirjoitti minulle parhaillaan viitisenkymmentä meiliä päivässä.
        Tallennan tämän dokumenttina.


      • on kokenut senkin kirjoitti:

        kuinka "ystävästä" tuleekin ystävä sille joka paremmin kehuu.

        Jouduin hampaisiin, minun suuhuni laitettiin sanoja joita en ollut sanonut, ja siihen päättyi avoimuuteni.

        Täällä pitää vakiporukan tuntea, pitää olla vakinikki, muutoin pidetään häirikkönä jolle ei vastata kuin ilkeillen, sekin tekonikillä.
        Kuinka täällä voi keskustella?

        Paljastuksia ja epäilyjä, nuolemista ja moitteita, kaikkea mahtuu joukkoon, onhan täällä läpileikkaus tämän ikäryhmän ihmisistä maakunnasta toiseen.

        Ei kannata surra, elämässä on niin paljon muutakin ja ystävyydet kyllä kehittyvät henkilökohtaisella tasolla paljon läheisimmiksi kuin täällä tekopyhässä ja kaikki tietävässä nettimaailmassa.

        Täällä kaikki voivat puhua sitä mikä on itselle edullista.
        Täällä voi joutua joukon hampaisiin, jäljet voivat olla pahojakin. Itse koen tämän todella kovaksi maailmaksi jossa vain mieliksi olemalla, myötäilemällä ja kiittämällä olet osa joukkoa, muuten sinut halveksitaan ulos, eihän sinulla ole oikeaa asiaa, eikä oikeaa mielipidettä jolla keräisit pisteitä tuntemattomana, lauseenpätkällä kirjoittavana.

        Ei ole tarpeen minua tuntea, arvailijoitahan täällä on, ja paljastajiakin.
        Hyvälläkin ystävällä voi olla monta muutakin hyvää ystävää ja aamulla sanottu huomen voi suusta suuhun matkatessaan muuttua vaikka haistatteluksi.
        Sellaista on juorun matka maailmalla.

        Perhana näiden lauseen pätkien kanssa! Vastaukseni oli tarkoitettu "olen kokenut senkin" arvoisalle nimikimerkille. Moka on minun, mutta voisi peiliin vilkaista joku muukin.


      • tulatuulantulitulivei
        Nikkien tietoja kirjoitti:

        Ruuneperi kirjoitti kymmenkunta meiliä nikilleni eri osoitteista runsaan päivän aikana.
        Kiisti vaikka dokumentoin. Hän toi esiin nikin, joka kirjoitti minulle parhaillaan viitisenkymmentä meiliä päivässä.
        Tallennan tämän dokumenttina.

        Hajupojalle, Pilmarille, Ajomiehelle, Peer Gyntille, Presidentti-sekoitukselle, Mentori-X:lle...vai niille sadoille ja taas sadoille puskanikeille tai lauseenpätkille?
        Kerro, kerro.


      • ainakin
        tulatuulantulitulivei kirjoitti:

        Hajupojalle, Pilmarille, Ajomiehelle, Peer Gyntille, Presidentti-sekoitukselle, Mentori-X:lle...vai niille sadoille ja taas sadoille puskanikeille tai lauseenpätkille?
        Kerro, kerro.

        kaidepuun, ehkä muitakin.


      • hilahimpuhimpunvei
        tulatuulantulitulivei kirjoitti:

        Hajupojalle, Pilmarille, Ajomiehelle, Peer Gyntille, Presidentti-sekoitukselle, Mentori-X:lle...vai niille sadoille ja taas sadoille puskanikeille tai lauseenpätkille?
        Kerro, kerro.

        (sonnipappamullikilicontronmäninventinemanninenminävaan)


      • Yksilösuoja kunniaan.
        Mukana ollut jo monessa. kirjoitti:

        joissa olen ollut mukana, on ilmoitettu suomi24 Miitit palstalla.

        Yhdestä miitistä puhuttiin vain salaisesti, sinne kutsuttiin tuttuja, mukaan en mennyt.
        En kuulu poppoisiin, mutta kaikissa kokemissani miiteissä on ollut hyvä tunnelma ja tosi kivoja ihmisiä mukana.
        Jopa Tallinnassa, Tukholman risteilyistä puhumattakaan, mutta mukana olleiden nimimerkkejä ei ole kiva paljastaa, kuten ei nimimerkkejä yleensäkään.
        Noilla risteilyillä on ollut kymmeniä ihmisiä, kukaan ei jälkeenpäin kerro kuka paikalla oli, jos henkilö ei itse halua julkaista mukanaoloaan.

        Täälläkin, yksilönsuoja koskee nimimerkkejä.
        Ei ole hyvän tavan mukaista kertoa kuka oli ennen mitäkin, (vertaa Skillan tuolla edellä.) J
        Joku kun haluaa olla tänään juuri se minkä nimen on käyttöönsä valinnut ja vanha on vaihdettu uuteen.

        Miksi kumpikaan ei puhu mitään.

        Oma minä halutaan pitää loukkaamattomana, mutta muista voi paljastaa kaiken.

        Älkää luottako omia tietojanne, kuten on huomattu, jossain tilanteessa kaikki jukaistaan.


      • *Kukkahame*
        saakka kirjoitti:

        rakkaus, ystävyys,hali ja hymy mahtaa piileskellä? Se paras ois näin viimeisellä virstalla. Aika kun on rajallista. Halitaan vaan.

        Vaikutti että täällä on pelkkää riitaa ollut alkulähteistä asti.
        Eihän noin paljon asioita voi muuten mennä solmuun, siitä näkee ne virtuaaliystävyydet ja sen toimivuuden, kun kasvot pysyy tuntemattomana voi loukata ja julkaista asioita joita toinen on avoimmuudessaan näille raatelijoille kertonut.
        Siksipä tuulesta temmatulla nikillä onkin oma viehätys, ei sentään riisuta alasti ihmistä kaikkien nähden, hyvä veli/sisar järjestelmällä.
        Kenenkään ei sovi ylvästellä muttei myöskään yrittää tasapäistää porukkaa, joka kirjoittelee ja viihtyy sivulla.
        En aio hyväksyä oppeja enkä opetuksia, omaa tietäni taivallan kuten tähänkin asti.


      • ja siellä
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Vaikutti että täällä on pelkkää riitaa ollut alkulähteistä asti.
        Eihän noin paljon asioita voi muuten mennä solmuun, siitä näkee ne virtuaaliystävyydet ja sen toimivuuden, kun kasvot pysyy tuntemattomana voi loukata ja julkaista asioita joita toinen on avoimmuudessaan näille raatelijoille kertonut.
        Siksipä tuulesta temmatulla nikillä onkin oma viehätys, ei sentään riisuta alasti ihmistä kaikkien nähden, hyvä veli/sisar järjestelmällä.
        Kenenkään ei sovi ylvästellä muttei myöskään yrittää tasapäistää porukkaa, joka kirjoittelee ja viihtyy sivulla.
        En aio hyväksyä oppeja enkä opetuksia, omaa tietäni taivallan kuten tähänkin asti.

        kehuvat toisiaan ja muistavat aina mainita, miten muut on pahoi ja heittiä
        vaan sortavat,se on pääsyvaatimuksena Kahvipirttiin.Kun tulee ja kertoo,miten taas muissa ketjuissa pirttiä haukutaan,silloin saa suosiota klikin jäseniltä,jotka skypettävät päätöiksesä toisillee


      • selittely
        ja siellä kirjoitti:

        kehuvat toisiaan ja muistavat aina mainita, miten muut on pahoi ja heittiä
        vaan sortavat,se on pääsyvaatimuksena Kahvipirttiin.Kun tulee ja kertoo,miten taas muissa ketjuissa pirttiä haukutaan,silloin saa suosiota klikin jäseniltä,jotka skypettävät päätöiksesä toisillee

        mutta kyllä vuosien varrella asia on nähty ja monen mieli pahoitettu. Palsta kun on kaikille tarkoitettu, ei joittenkin sisäpiiriläisten pätemispaikaksi.
        Inhottavinta että takkia käännellään oman suosion lissämiseksi joka käänteessä. velatkin on muuttunut saataviksi.
        Etovaa . Nyt niin juhannusta toivotellaan ja hehkutetaan kukkia ja lintusia. Lisätään vielä että ihan kaikille. Pitäisi olla itsestään selvää että täällä kaikki on tarkoitettu kaikille koska tämä on yleinen palsta. Läpi näkyvää kaksi naamaisuutta!


      • "pelkkää hyvää"
        selittely kirjoitti:

        mutta kyllä vuosien varrella asia on nähty ja monen mieli pahoitettu. Palsta kun on kaikille tarkoitettu, ei joittenkin sisäpiiriläisten pätemispaikaksi.
        Inhottavinta että takkia käännellään oman suosion lissämiseksi joka käänteessä. velatkin on muuttunut saataviksi.
        Etovaa . Nyt niin juhannusta toivotellaan ja hehkutetaan kukkia ja lintusia. Lisätään vielä että ihan kaikille. Pitäisi olla itsestään selvää että täällä kaikki on tarkoitettu kaikille koska tämä on yleinen palsta. Läpi näkyvää kaksi naamaisuutta!

        son ny johanesaatto, ei muuta ko följhyn vain, ilottemhan toisten joukhon!

        Riethauet ja raaollisuuet pois.

        Syämen lämmölä, jällaa kaikele kansale, son rahki tosi: ph

        PS Sen hirren ehit kaivaa sitte jälkhenki päin, joko toisen tai sitte omastas, silimästä tai syämestä.


      • suomalaista
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        son ny johanesaatto, ei muuta ko följhyn vain, ilottemhan toisten joukhon!

        Riethauet ja raaollisuuet pois.

        Syämen lämmölä, jällaa kaikele kansale, son rahki tosi: ph

        PS Sen hirren ehit kaivaa sitte jälkhenki päin, joko toisen tai sitte omastas, silimästä tai syämestä.

        Kaveri tulee roskat maton alle


      • hyvin hyyvää
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        son ny johanesaatto, ei muuta ko följhyn vain, ilottemhan toisten joukhon!

        Riethauet ja raaollisuuet pois.

        Syämen lämmölä, jällaa kaikele kansale, son rahki tosi: ph

        PS Sen hirren ehit kaivaa sitte jälkhenki päin, joko toisen tai sitte omastas, silimästä tai syämestä.

        Ossoot sie kukkahamekki paljo mukavampii kirjottoo,lopetaha jo jussin kunniaks ja ala torttuu leipoo nii.


      • Aikuisten oikeesti
        suomalaista kirjoitti:

        Kaveri tulee roskat maton alle

        Tuli vaan mieleen jos joku vaikka loukkaantuu ruumiillisesti pahoin, sanotko hänellekin että riethauet pois,,ei ainakaan asiaa jos jatkat, joku olisi voinut kuolla.
        Tarkoitus on että täällä on kaikille tilaa ja kirjoituksiin huomiota, ei kirjoittajiin ja heidän henkilökohtaisuuksiin.
        Tällä menolla täällä saadaan ihmisistä ilkeitä toisista, ja osa pelästyy, se kun ei varmasti ole tarkoitus.
        On se juhannus silti vaikka joku kertookin harmistuneisuuttaan


      • juhannuksena .
        Aikuisten oikeesti kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen jos joku vaikka loukkaantuu ruumiillisesti pahoin, sanotko hänellekin että riethauet pois,,ei ainakaan asiaa jos jatkat, joku olisi voinut kuolla.
        Tarkoitus on että täällä on kaikille tilaa ja kirjoituksiin huomiota, ei kirjoittajiin ja heidän henkilökohtaisuuksiin.
        Tällä menolla täällä saadaan ihmisistä ilkeitä toisista, ja osa pelästyy, se kun ei varmasti ole tarkoitus.
        On se juhannus silti vaikka joku kertookin harmistuneisuuttaan

        kaikki hyväksi muuttuisi, entistä enemmän tulee esiin eräitten kaksinaamaisuus! täällä ilmiesesti pidetään nikittömiä ihan tyhminä, silitellään alentuvasti päätä.


      • yksjonkanimieipysyperäs
        hyvin hyyvää kirjoitti:

        Ossoot sie kukkahamekki paljo mukavampii kirjottoo,lopetaha jo jussin kunniaks ja ala torttuu leipoo nii.

        Tää tiaroksianto ,on jokin yllytys ny, että se joka niitä ylähän nosteloo akaas taas ,aikannsa kuluks" ja meirän riamuks"

        SKILLAN eksääny jo tajjuu ,ei me mitää tiarotuksia nyh tartteta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4916
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2721
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1955
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1648
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1513
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1367
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      61
      1361
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1360
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1314
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe