pauanne

peikkokylä

vieläkö pauanthella kummittelee?

52

5020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummitusten Kummitus

,,,huomasin tänään, että Pauanne nähtävyys kyltin alla luki OPEN,,, eiku sinne

• Kummittelee

Itse kävin muutama päivä sitten Pauanteella ja siellä oli yhdessä kivirakennuksessa radio päällä eikä ketään näkynyt.

• kussoo tulloo
        Kummittelee kirjoitti:

Itse kävin muutama päivä sitten Pauanteella ja siellä oli yhdessä kivirakennuksessa radio päällä eikä ketään näkynyt.

olen kova mies, mutta sinne en uskalla hämärässä mennä

• Naapuri sta
        kussoo tulloo kirjoitti:

kerran,siitä aikaa jo. Oli siellä kumma tunne, henki. Ei sitä pysty selittämään,se pitää itse kokea.Kolkko paikka ja pelottava. Tuli paha,huono olo. Sen koomin en ole tuntenut sellaista. Ja olen ihan normaali ihminen,en mikään hihhuli.

• Robota

Olen siellä käynyt, mutta siitä on vierähtänyt useampi vuosi... yli 15 vuotta.
        Monta kertaa vuodessa tulee mentyä sen tienhaaran ohi, mutta eipä ole tullut siellä enää käytyä.
        Kahvilla kerran siellä käytiin.
        Onhan se vähän sellainen kumma paikka, enkä sinne yksin menisi ainakaan syksyllä, kun
        on pimeää. Henkimaailma on kuitenkin totta, vaikka sitä ei näekään.
        Tiedä mitä sielläkin liikkuu niillä kallioilla.

Paikka on muuten ihan komea sellainen kallioinen ja olisi sinne voinut rakentaa
        kahvilan ja vaikka jotain majoitustoimintaa ihan normaalia, eikä mitään henkiin liittyvää.

• jykeeeee1
        Robota kirjoitti:

Olen siellä käynyt, mutta siitä on vierähtänyt useampi vuosi... yli 15 vuotta.
        Monta kertaa vuodessa tulee mentyä sen tienhaaran ohi, mutta eipä ole tullut siellä enää käytyä.
        Kahvilla kerran siellä käytiin.
        Onhan se vähän sellainen kumma paikka, enkä sinne yksin menisi ainakaan syksyllä, kun
        on pimeää. Henkimaailma on kuitenkin totta, vaikka sitä ei näekään.
        Tiedä mitä sielläkin liikkuu niillä kallioilla.

Paikka on muuten ihan komea sellainen kallioinen ja olisi sinne voinut rakentaa
        kahvilan ja vaikka jotain majoitustoimintaa ihan normaalia, eikä mitään henkiin liittyvää.

ulukopaikkakuntalaisena on tullut kyllä ajeltua vain ohi siitä. Pitäs käydä. Jaa että kummitteleeki vielä.

• voimapaikka
        jykeeeee1 kirjoitti:

ulukopaikkakuntalaisena on tullut kyllä ajeltua vain ohi siitä. Pitäs käydä. Jaa että kummitteleeki vielä.

pauanne on energiaa täynnä oleva paikka,ihminen joka on hyvillä ajatuksilla liikkeellä ei tarvitse pelätä mitään.Tunnet vain oman pahuutesi siellä käydessä,tarttis varmaan teherä jotain itsesi kanssa jos ikävä tunne valtaa.

• hohhhooo
        voimapaikka kirjoitti:

pauanne on energiaa täynnä oleva paikka,ihminen joka on hyvillä ajatuksilla liikkeellä ei tarvitse pelätä mitään.Tunnet vain oman pahuutesi siellä käydessä,tarttis varmaan teherä jotain itsesi kanssa jos ikävä tunne valtaa.

tuolla menolla siitä tulee joku new age pyhiinvaelluskohde

• hees....
        voimapaikka kirjoitti:

Ei mustakaan siellä pahalta tunnu, tulee vain sellanen erikoisen mystinen ja alkukantanen olo, vähän ku noiduttu. Mutta ei mitenkään pahasti.

• peikkokylä
        hees.... kirjoitti:

Ei mustakaan siellä pahalta tunnu, tulee vain sellanen erikoisen mystinen ja alkukantanen olo, vähän ku noiduttu. Mutta ei mitenkään pahasti.

täsmälleen samoja fiiliksiä täälläkin kun oon sielä joskus käyny. Missään muualla en oo tuntenu vastaavaa ahistusta, unenomaisuutta ja mystisyyttä ku sielä. Koskaan en oo sielä nähny ketään, ovet on kyllä sepposen selällään ja radio on päällä mutta muuten koko paikka on niinku kuollu. Todella outoa.. Kerran houkuttelin ukkoni ajelureissulle sinne ku se ei ollu käyny sielä. Sille tuli kamala kiire pois sieltä, sano että tuo paikka huokuu pahuutta, aivan ku joku pimeä verho ois veetty koko paikan päälle. Ja kyllä muaki ahisti. Mitään uskiksia ei mekään tosiaan kyllä olla.

• ArtturiGallenKalle
        peikkokylä kirjoitti:

täsmälleen samoja fiiliksiä täälläkin kun oon sielä joskus käyny. Missään muualla en oo tuntenu vastaavaa ahistusta, unenomaisuutta ja mystisyyttä ku sielä. Koskaan en oo sielä nähny ketään, ovet on kyllä sepposen selällään ja radio on päällä mutta muuten koko paikka on niinku kuollu. Todella outoa.. Kerran houkuttelin ukkoni ajelureissulle sinne ku se ei ollu käyny sielä. Sille tuli kamala kiire pois sieltä, sano että tuo paikka huokuu pahuutta, aivan ku joku pimeä verho ois veetty koko paikan päälle. Ja kyllä muaki ahisti. Mitään uskiksia ei mekään tosiaan kyllä olla.

Siis autio tyhjä paikka tuntuu ouolta .
        Aulis Junes tekee pahaa jälkeä lahottaessaan paikkaa !
        En tiedä toista hänen kaltaistaan joka lyhyessä ajassa kykenee rakennukset tuhoamaan.
        Siis kääntää vesikierron pois pakkasella eikä erinomaisuutensa sokaisema viitsi sitten muuta tehdäkkään. Ihastelee vain kuinka halvaksi tulee talonpito kun ei kulu energiaa lämmitykseen.
        Eikä siinä hänen mielestään ole mitään tapahtunut vaikka lämpö vesiputket nyt sattuivatkin halkeamaan ja veet menemään rakenteisiin. Ei vaikka salin lattiakin on jo romahtanut. Pysyyhän siinä pystyssä kumisaappailla !

• atlatl
        ArtturiGallenKalle kirjoitti:

Siis autio tyhjä paikka tuntuu ouolta .
        Aulis Junes tekee pahaa jälkeä lahottaessaan paikkaa !
        En tiedä toista hänen kaltaistaan joka lyhyessä ajassa kykenee rakennukset tuhoamaan.
        Siis kääntää vesikierron pois pakkasella eikä erinomaisuutensa sokaisema viitsi sitten muuta tehdäkkään. Ihastelee vain kuinka halvaksi tulee talonpito kun ei kulu energiaa lämmitykseen.
        Eikä siinä hänen mielestään ole mitään tapahtunut vaikka lämpö vesiputket nyt sattuivatkin halkeamaan ja veet menemään rakenteisiin. Ei vaikka salin lattiakin on jo romahtanut. Pysyyhän siinä pystyssä kumisaappailla !

...että vanhassa rakennuksessa voi tuntea pelottavia fiboja...
        Siis kävijää itseään vaivvaa jokin ja ympäristö vain heijastaa sen takaisin. Ei ne tuntemukset paikasta johdu vaan omista,alitajuntaisista muistoista.

Minusta autio paikka lähinnä tuo säälin ja surun tunteita kun yrittää tajuta,miksi paikka on jätetty. Tämä koskee kaikkia autiotaloja.
        Mutten koe niitä silti pelottaviksi.
        Mutta nykyihminen on niin vieraantunut luonnosta ja tunteista yleensä että mieltää pahaksi sen kaiken mitä ei ymmärrä.

Minusta Pauanne pitäisi yrittää pelastaa,sillä arkkitehtonisesti paikka on todella upea.
        Junes sitä ei tee kun ei saa Linnunlauluakaan kuntoon.
        Voittaisimpa Lotossa niin ostaisin Pauanteen ja 10 vuoden päästä se olisi taas entisessä loistossaan.

• raikuliminä
        Kummittelee kirjoitti:

kuka oot, vieläkö siellä kummittelee. tai on siis energiaa

• 1951
        Kummittelee kirjoitti:

Onko siellä elämää ?? uutta elämää ???

• sukujuuret siellä
        atlatl kirjoitti:

...että vanhassa rakennuksessa voi tuntea pelottavia fiboja...
        Siis kävijää itseään vaivvaa jokin ja ympäristö vain heijastaa sen takaisin. Ei ne tuntemukset paikasta johdu vaan omista,alitajuntaisista muistoista.

Minusta autio paikka lähinnä tuo säälin ja surun tunteita kun yrittää tajuta,miksi paikka on jätetty. Tämä koskee kaikkia autiotaloja.
        Mutten koe niitä silti pelottaviksi.
        Mutta nykyihminen on niin vieraantunut luonnosta ja tunteista yleensä että mieltää pahaksi sen kaiken mitä ei ymmärrä.

Minusta Pauanne pitäisi yrittää pelastaa,sillä arkkitehtonisesti paikka on todella upea.
        Junes sitä ei tee kun ei saa Linnunlauluakaan kuntoon.
        Voittaisimpa Lotossa niin ostaisin Pauanteen ja 10 vuoden päästä se olisi taas entisessä loistossaan.

se on moro mut pauanteellatai siinä alueella useastikin käyn.. mut kun nuoruudessani siellä asuessani oli puhetta kunigaskivestä niin jäi aina epäselväkset missä se oikeen oli? puhkion kallio ja pööskallio ja mikäs se ny oli virkkalan takamailla lähellä veteliä ?mut kummituisia en koskaan nähäny...

• Nothing to see here
        sukujuuret siellä kirjoitti:

se on moro mut pauanteellatai siinä alueella useastikin käyn.. mut kun nuoruudessani siellä asuessani oli puhetta kunigaskivestä niin jäi aina epäselväkset missä se oikeen oli? puhkion kallio ja pööskallio ja mikäs se ny oli virkkalan takamailla lähellä veteliä ?mut kummituisia en koskaan nähäny...

Unohtakaa asiat siinä viestissä,

Pelottavan helposti ihmiset ovat päästämässä pahuuden hengen taas kolostaan

• Ristuksen oma

Oliko Peikko kotona?

• Isse Kaustisen tyttö
        kussoo tulloo kirjoitti:

Ootpa "nössö mies", ku minäkin olen siellä hämärissä kulkenut monen monta kertaa ja nukkunutkin, eikä ole pelottanu yhtään..! ;D

• Lue viisaat sanat
        Nothing to see here kirjoitti:

Unohtakaa asiat siinä viestissä,

Pelottavan helposti ihmiset ovat päästämässä pahuuden hengen taas kolostaan

Älä mene sinne, siellä ei ole kaikki ok. Varokaa

• Älä mene metsään
        Lue viisaat sanat kirjoitti:

Älä mene sinne, siellä ei ole kaikki ok. Varokaa

(c) Teräsbetoni. Biisi: Älä mene metsään

Kuule sanat viisaan miehen
        Ne kätkevät salaisuuden
        Aina alusta aikojen ammoisten
        Hän on kertonut totuuden

Usko saarnaan vanhan eukon
        Se sisältää varoituksen

chorus:
        Älä mene metsään!
        Sillä paha perii, ja paha sinut vie
        Älä mene metsään!
        Yksin olet siellä missä vain pimeys tuntee tien

Näen merkit kaikkialla
        Ne viestivät salatusta pelosta
        Aina alusta aikojen ammoisten
        On hiljaisuus ollut kaiken perusta

Lue sanat väen huulilta
        Sillä et voi kuulla tuskasta

chorus

Muista sanat viisaan miehen
        Älä mene, älä mene metsään!

Usko saarnaan vanhan eukon
        Älä mene metsään
        Kuule sanat varoituksen
        Älä mene
        Älä mene
        Älä mene
        Älä mene

chorus

Älä mene metsään, älä mene metsään

• Isse kaustisen tyttö

Voi hyvä Luoja teidän "Pauannetta pelkäävien" kirjoituksia. Pauanteessa eikä yleensäkään Puhkion kallion maastoissa ole mitään pelättävää. Päinvastoin! Harvinaisen rauhallinen paikka täynnä mielenkiintoista ja mieltä rauhoittavaa energiaa. Olen jopa nukkunutkin sen maisemissa yötä, eikä ole kummituksia näkynyt, vaikka olisin joskus toivonutkin jotain salaperäistä näkeväni... Seuraava projektini on mennä viettämään yötä joskus Pööskallion luolansuulla, josko siellä olis sitte mystisemmät fiilikset kuin mitä Pauanteella? Komeita paikkoja molemmat. Mutta Junes sais kyllä pitää parempaa huolta Pauanteen rakennuksista. Tai myydä ne vaikka minulle... ;)

• Minä isse

Ne vasta pelkääkin jotka aina kieltää kaiken yliluonnollisen olemassaolon. Liian pelottava ajatus uskoa että on jotain muutakin olemassa kun se mitä me näemme? Ja voipi jokainen ihan issekseen ottaa pauanteen historiasta selevää, ei siitä mitään kovin hyvää kuvaa saa. Mua ei sinänsä pelota koska en itse värkkää henkimaailman asioiden kans. Mutta ei kiinnosta kyllä tieten tahtoen mennä paikkoihin missä on harjotettu jotain epämäärästä. Pahuutta on maailmassa ihan tarpeeks.

• Isse Kaustisen tyttö

Ei siellä oo koskaan kummitellukaan..!

• aparttomenthoa

Ei Kannata ostaa.

ns.hotellinkin seinät nurkistaan jo lahonnu.
        sauna palannu .
        Päärakennuksen lattia romahtanut !

jiisus sanon minä

• ArtturiGallenKalle

Eilenä oli Anus tullut pyykinpesuun kallion päälle. Stadin kirppareilta/Hurstin ilmaisjakelusta saadut loppuun kuluneet lakanat ja raappahousut tuulettu kallion päällä. Odottavat varmaan festarivieraita lahonneeseen hotelliin. TZiisus sanon minäkin. Terveystarkastajalle ilmoitan asiasta Nyt. Onneksi on hallituksemme sitoutunut harmaan talouden torjuntaan. Hotellinpidosta tuskin kuitteja löytyy vaik vuosia on Aunuksermme jatkanut toimintaansa ( lahottamista ja luteiden kasvatusta ) yhteisömme liikunta alueella.

• Kaustisen Poika

Pauanteella ei ole, eikä ole ollutkaan mitään yliluonnollista toimintaa. Ainoastaan suunnattoman huonosti hoidettua bisnestä ja omalla tavallaan hienoa arkkitehtuuria (kiitos pitkälle kuuluu Tapani Hietalahdelle)

• ArtturiGallenKalle

Junes onnistuu ennätys yrityksessään.
      Moni ei kykene moiseen lahotustoimintaan Auliksemme nopeudella.
      Miettikääs ! Noin 27 vuotta sitten ei puhkion kalliolla näkynyt hissitoloppien lisänä ihmiskäden jälkiä. Pajukankaan Kaunon hevonen sai rauhassa lahota kallionkupeeseen ammuttuna. Luita on paikalla vieläkin.

Kesä kallistuu syksyyn kostuttamalla Pauanteen puurakenteet lutikoiren ja lahottajasienten hyväksi olla. Ei mitään suojaavaa toimea ole tämä helsingistä kalliota hallinnoiva "moniosaaja" ole saanut aikaiseksi.
      Ukkosen polttama sauna allasosastoineen palokunnan jäljiltä on murheellista katsottavaa . Aikanaan mahtava Kurkihirsi on katkenneena murheellinen näky.

Meillä Kaustislaisilla taitaa olla kohta kallion siivoustalakoot edessä.
      Jonkun on kuitenkin joskus siivottava alue romahtaneista rakennuksista.
      Toki palokunta vois hallitusti polttaa rakennukset niin ei tulisi kaatikselle ajoa kovinkaan paljon..

• Baskeriville

Minä kävin Pauanteella muistaakseni 2009 tai 2010, kun viimeksi kävin kansanmusiikkijuhlilla. Aulista ei silloin näkynyt ja kahvilan pitäjä kertoi vuokranneensa paikan. Lattia oli pettänyt niin, että normaalista lattiatasosta oli varmaan montun pohja metrin alempana. Ennenkin olin jo ihmetellyt, kun mitenköhän sen lattian alapuolisen tilan tuuletus oikein on järjestetty, kun missään ei näy mitään reikiä eikä luukkuja. On tainnut lattian alla laho saada hommansa valmiiksi.

Taas on semmonen vuosi, etten pääse Kaustisen festivaaleilla käymään ja itte kattomaan Pauannetta. Tiedätkö Artturi tai tietääkö kukaan onko siellä mitään "toimintaa" enää? Vieläkö siellä myydään esim. kahvia?

En tiedä onko ainut Auliksen hallihtema ruokalaji karjalanpaisti. Monena vuonna kun olen pauanteella käynyt, Auliksella on ollut karjalanpaistia myynnissä. Ihan yhtä hyvää se oli kuin Pelimanni-ravintolan lounaallakin, ei siinä mitään.

Se Helsingin Linnunlaulun rötiskö on sen näköinen, että sieltä alkaa tippua rojua niskaan hetkenä minä hyvänsä.

• Baskeriville

Vielä sen verran, että en kyllä oo kuullut että siellä mitään kummittelisi. Oon käynyt sekä yöllä että päivällä. Hiljaista ja rauhallista siellä on ja vähän semmonen "pysähtynyt" tunnelma. Itte en osaisi kammoksua paikkaa mihinkään aikaan tai millään säällä.

• En muista kirjautumi

Kävin Jussina katsomassa "Lahotuksen" etenemistä.
      Hyvin tupajumit jyllää. Lattia koholla nurkasta nurkkaan . Tuli mieleen ryhävalas
      sitä katsoessa. Kyllä aulis on best, näissä tuhoamisissaan.
      Pienestä säretystä ikkunasta ilmoille leijjuva homeen ja muunpaskan haju kertoo
      kaiken rakennuksen tilasta .

Rest in peace !

• tonttu-ukko

Kävin siellä tässä vastikään iltahämärissä. Olin kovasti kiinnostunut kun olin kuullut siitä niin paljon. Päältäpäin se on kyllä todella hieno paikka. Rakennukset on upeita. Onhan se sääli että sellainen perinnerakentamisen mestarinäyte pilataan huonolla hoidolla.

• kolotuhinakolme

Sielä musiikkilukiolaiset telakoituu ja snurraa keskenään :S Vieläkö sielä puujeesus roikkuu pää alaspäin? päässä vikaa paikallisen lukion hipeillä

• Tottuus on ulukona

Iltalenkillä pååsin näkemään kuinka 4-hoo kerholaiset otti toisiltaan boskeen bmvee merkkisessä autossa . Onko kaustisen amiksetkin niitä kun pojjaat viihtyy keskenään ilman nais seuraa parkkipaikoilla.

• TurTurTur

Ei kummitellu eilen : Kävin kassomasa isse.
        Homeenhaju varsinkin rakennuksen pohjoispäässä tunkeutuu jo seinien ulkopuolelle.
        Alapohja kastuneena vailla tuuletusta kylmilleen jätettynä on Voima>Paikka Voematon .

• ei hikipediaan

Kanstsii päivittää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pauanne asiallisilla tiedoilla, kovin vähä info nyt

• RK-Mt

Mitä henkiin ja voimiin tulee niin Pauanteen rakennukset on siinä mielessä väärään kohtaan rakennettu. Varsinainen voimakenttä sijoittuu noin 100m kylän keskustaa kohti. Kävimme mittaamassa paikan päällä viime kesänä ja tuolla mainitulla kohtaa on mm. melko mielenkiintoinen magneettivortex, eli pyörre.

Myös tälle alueelle vetämämme kuparijohdin värähteli noin yhden kiloherzin taajuudella ja tuottaa noin 0,76V/0,14mA. Vaihtelu on voimakasta.

Ilmiölle emme suoranaisesti keksineet selitystä, mutta palaamme vielä loppusyksyn kanssa paikan päälle paremman mittalaitteiston kanssa.

Paikkahan muuten on hyvin kaunis ja sääli että rakennuksista ei pidetä huolta vaan annetaan ajan syödä.

• mittausta siunaa

herra siunaa tätä mittaajaa, hän ei tiedä mitä hän mittaa

• kävin

Tänään sielä näytti olevan remontti käynnissä

• Pauanteen ihailija

Pelastakaa pauanne! Se on hieno paikka ja kaipaa kunnostusta. Itse kävin tänään ihailemassa vanhaa saunaa ja muita rakennuksia. Pistäkää kaustisella talkoilla pauanne kuntoon. Halu olisi itsekkin käydä siellä saunomassa yms mutta kun sauna on palanut ja muut rakennukset lahoaa. Hieno nähtävyys. Ovetkin oli ruuvattu kiinni ja kaikki huonossa kunnossa. Junes nyt luovuta paikka kaustisen kunnalle ja luovu kaikesta pauanteella olevasta! RIP.

• meinas tulla löröt
        Pauanteen ihailija kirjoitti:

Pelastakaa pauanne! Se on hieno paikka ja kaipaa kunnostusta. Itse kävin tänään ihailemassa vanhaa saunaa ja muita rakennuksia. Pistäkää kaustisella talkoilla pauanne kuntoon. Halu olisi itsekkin käydä siellä saunomassa yms mutta kun sauna on palanut ja muut rakennukset lahoaa. Hieno nähtävyys. Ovetkin oli ruuvattu kiinni ja kaikki huonossa kunnossa. Junes nyt luovuta paikka kaustisen kunnalle ja luovu kaikesta pauanteella olevasta! RIP.

Valitettavasti Kaustisen Kunta ei voi mitään alueen henkiolennoille, Eilen siellä kummitteli taas ja meinas tulla löysät kun lenkkeilen alueella

• Kepari_alueen_kovin_mies

Totta on, mullekki meinas ripulipaskaa pukata vaikka oon tosi kova

• KatsohanKummaa
    • olikone

sinne en mee koskaan vaikka nostan penkistä 176kg

• Amanda-Amelie

Pauanne. Kaunis ja mystinen rakennuskokonaisuus mahtavalla paikalla,kauniin kallion päällä. Pala upeaa arkkitehtuuria, joka nyt lahoaa unohdettuna. Miksi? Ei ymmärtänyt eikä ymmärrä Kaustinen Pauanteen arvoa. Käykääpä katsomassa Pauanteen naamakirjasta, mitä mieltä on turistit tästä paikasta Tämä me on annettu pois tuhottavaksi!

• Anonyymi

Mikäs tilanne nyt on, kävin tuolla neljännesvuosisata sitten. Mitään ihmeempiä henkiä ei siellä ollu, lähellä luontoa vain ja se voi ihmisen itteensä herkistää.
      Mitään pahempaa ei ole kuin mitä ihmiset tekee toisilleen. Jos et ole muita vahingoittanut, ei tarvi omaa pään sisustaa peljätä.

• Anonyymi

Kävimme tänään katselemassa kallioita ja rapistuvia rakennuksia. Ukkosen polttama iso saunarakennus on ikävän näköinen hiiltyneine seinineen. Muistan, miten upea se oli aikoinaan. Luonnon uima-allas sävähdytti kauneudellaan. Talossa, jossa esittely- ja kahvila toimi, oli joku paikalla. Auto ja pyörä pihassa ja pyykit narulla kuivamassa. Poistuimme paikalta saman tien.

• Anonyymi

Eikö tässä voitaisi menetellä samoin kuin Antti Hietaniemi iPerhossa talotehtaan suhteen: Kunta takaamaan jättilaina, jolla Pauanne pannaan kuntoon?

• Anonyymi

OTTAKAA ANTTI SPONSORIKSI!Sehän on rahan tunteva liikemies.

• Anonyymi

...ja lääkäri.

• Anonyymi

Kannattaa pyytää Anttia, sillä hän saa takaajaksi Perhon kunnan.

• Anonyymi

Jee, perhon kunta takaamaan pauannetta

• Anonyymi

Kun Antti Hietaniemi, kuulu hurskas mie,s rahoittaa Pauannetta, siellä saa kummitella vain Antti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe