HALUAN WICCALAISEKSI!

keerla

Hei!

Haluan kysyä wiccoilta, ihan sen takia koska olen epävarma asioista!
Olen lukenut wiccalaisuudesta.Se tuntuu minun jutultani! Rakastan luontoa, eläimiä yms, olen kokenut paranormaaleja juttuja ja kuulen ääniä, mitä muut eivät kuule. Vanhempani pitävät minua höyrähtäneenä!
olen jon päämääräni valinnut.
Edelleenkin minua arveluttaa jotkut asiat.

-Miksi jotkut asiat ovat niin hankalia?
-Miksei saisi tehdä taikoja yms?
-olen lukenut mm. pyhäntilan luomisesta. Entä jos ei tapahdu sellaista sädehtemistä, ja mitä jos energiat ei siirry ( en ole vieläkokeillut, haluan ensin perehtyä asioihin)
-Mistä löydän loitsuja?
-Mitä yrteille tehdään?
-Mikä on kynttilämagia ja miten sitä harjoitetaan?
-Miten maadoittutaan?
-Synnytäänkö noidaksi vai voiko siihen oppia?
-miten seksi/seksuaalisuus kuuluu wiccalaisuuteen?
-MITEN PÄÄSEN ALKUUN?!

15

1448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukdoesntwork

      Unohda koko juttu ,se on hullujen touhua. Noi äänet mitkä kuulet viittaavat skitsofrenian esiasteeseen, joka on vielä alkuvaiheessa korjattavissa helposti pienellä määrällä lääkkeitä. Ne ovat vakava asia.

      • Ei todettu kuules mitään

        Olen keskustellut asiasta koulukuraattorin ja terveydenhoitajan kanssa. Uskovat minua täysin ja eivät pidä minua hulluna, niinkuin sinä.


      • Taidat kusettaa
        Ei todettu kuules mitään kirjoitti:

        Olen keskustellut asiasta koulukuraattorin ja terveydenhoitajan kanssa. Uskovat minua täysin ja eivät pidä minua hulluna, niinkuin sinä.

        Yritän vain auttaa. Wiccat ovat hulluja. Yrittävät taikoa jengiä kuolleeksi. Se on sitä jos todella ryhdyt siihen.


      • Sumukivi
        Taidat kusettaa kirjoitti:

        Yritän vain auttaa. Wiccat ovat hulluja. Yrittävät taikoa jengiä kuolleeksi. Se on sitä jos todella ryhdyt siihen.

        Tuollainen soopa todella pistää sappeni kiehumaan. Yhä vain kristinuskon levittäjät tunkevat tänne foorumille, ja sinun kaltaisesi levittelevät p*skaa. Wiccat eivät todellakaan yritä "taikoa jengiä kuolleeksi" jne jne. Kukahonan nyt skitsoilee?


    • Suosittelisin tutkimaan pakanaverkon sivua. www.varjojenkirja.com on myös yksi vaihtoehto, sivuston säännöt kannattaa lukea hyvin rekisterointi on sallittu vain kerran, häiriköiden seulonta on hyvin laadukasta. Tietenkin voit ottaa yhteyttä profiiliini koska keskustelussa ei kannata sähköpostiaan jaella. Kun sähköposti osoitteet on vaihdettu niin voit lähettää kuvasi koska en kovin mielellään keskustele kuvattomien kanssa, oma kuvani löytyy profiilista.

      • ...

        Mikkom. Luuleko tosiaan, että lähettäisin kuvani sinulle? Olet hullu.


      • ... kirjoitti:

        Mikkom. Luuleko tosiaan, että lähettäisin kuvani sinulle? Olet hullu.

        Tämän takia ei juuri huvita vastata nimettömille ja kuvattomille. Koska viestin jättäjä ei ole tosissaan asiansa suhteen.


    • Mythologica

      Hei!
      *Hei!

      Haluan kysyä wiccoilta, ihan sen takia koska olen epävarma asioista!
      Olen lukenut wiccalaisuudesta.Se tuntuu minun jutultani! Rakastan luontoa, eläimiä yms, olen kokenut paranormaaleja juttuja ja kuulen ääniä, mitä muut eivät kuule. Vanhempani pitävät minua höyrähtäneenä!
      olen jon päämääräni valinnut.
      Edelleenkin minua arveluttaa jotkut asiat.

      *Jos äänet käskevät tekemään jotain tai koet ne negatiiviseksi, suosittelen käymään konsultaatiossa ihan terveydenhuollon puolella. Usein miten negatiiviset äänet viittaavat jonkin tasoiseen mielelliseen sairauteen. Mutta juu pointti, tälläisistä ei kannata hirmuisesti keskustella tai kertoa jos et tahdo leimautua vinkkinä. Muuten rehellisyys maan perii.

      -Miksi jotkut asiat ovat niin hankalia?

      *Elämä on sellaista joskus. Sille ei voi mitään, vain oma asennoituminen ja elämysten haku voi tehdä siitä mielenkiintoisen haasteellisen. Eli kysymys on asenteesta. Kasvukipuja on koettava että jotakin tulee opittua.

      -Miksei saisi tehdä taikoja yms?

      *Kuka näin kieltää? Usein miten suositellaan että tutustutaan uskonnon uskomusperintöön ja historiaan, kun tiedät historian olet jo vakaalla pohjalla. Wicca ei ole vain magiaa ja taikomista. Mutta magia on moni piippuinen juttu ja ei tulisi käsitellä varomattomasti.

      -olen lukenut mm. pyhäntilan luomisesta. Entä jos ei tapahdu sellaista sädehtemistä, ja mitä jos energiat ei siirry ( en ole vieläkokeillut, haluan ensin perehtyä asioihin)

      *On hyvin yksilöllistä miten tuon pyhäntilan kokee, lämpönä, sykkeenä yms yms. Harvoin kohtaa niin että kaikki kokisivat sen samoin. Jotkut näkevät sen jollakin tasoilla visuaalisesti, jotkut vain tuntevat, tai kuulevat. Ei se ole television erikoistehosteita että kaikki säkenöi ja hehkuu. Energiatyöskentelyn oppii ajallaan, monilla on siihen valmis kyky, moni tarvii enemmän harjoitusta mutta usein miten kaikki tarvitsevat jonkin verran opittelua energiatyöskentelyyn.

      -Mistä löydän loitsuja?

      *Kirjoista. Netistä. Mutta edelleen suosittelen kohtalaisuutta ja harkintaa. Hyviä kirjoja on, mutta ne ovat usein miten englannin kielisiä. Internetistä taas voi löytää vaikka mitä. Edelleen suosittelen tutustumaan historiaan ja tietoon ennen kuin hyppää tekemään.

      -Mitä yrteille tehdään?

      *Käytetään mausteina? No se on yksi tapa. Yrtit ovat myös oma puolensa ja monet eivät koe tarvetta yrttityöskentelyyn. Mutta tästä edelleen opit perustietoa lukemalla tai vaikka kulkemalla suomenluonnossa kasvikirja kädessä tunnistamassa kasveja ja tutustumassa niiden elinpaikkoihin.

      -Mikä on kynttilämagia ja miten sitä harjoitetaan?

      *Kynttilämagia on pelkistettynä sitä että otetaan jonkin värinen kynttilä, värillä on yhteys siihen mitä tahdotaan saavuttavan kynttilämagialla. Esim. tahdot vaikka ahkeruutta, sytytät vihreän kynttilän ja sen ääressä meditoit tai mietiskelet miten voisit tehostaa ja toteuttaa tätä ahkeruutta. Huom, tämä oli vain pelkistettynä.

      -Miten maadoittutaan?

      *Maadoittumis tapoja on monia, mutta perus on se että istahdat vaikka ulkona nurmikolle, suljet silmäsi ja tunnet kuinka alaselästäsi kasvaa juuret maahan. Visualisoit näiden juurien lepäävän maassa, mullassa ja sykkivän maan energian kanssa. Maan energiat ovat hyvin rauhoittavasti värähtelevia joten se tasoittaa sinunkin energiasi ja tasoittaa täten oloa. Tämäkin nopeasti pelkistettynä. Asiasta on monia kirjoituksia kirjoissa ja eri tapoja (sisälläkin voi mutta voi vaatia enemmän visualisointia).

      -Synnytäänkö noidaksi vai voiko siihen oppia?

      *Sekä että, riippuen miten määritellään noita ja missä. Joillakin on luontaisiakykyjä, mutta esim wiccassa jo se että tuntee kutsun tälle polulle ja omat teot kertovat sitä onko noita vai ei.

      -miten seksi/seksuaalisuus kuuluu wiccalaisuuteen?

      *Seksi on luonnollinen asia. Wiccat eivät harjoita orgioita, wiccana olo ei edellytä seksuaalisten mieltymysten muuttamista mitenkään perverssiksi. Seksi ja seksuaalisuus on luonnollinen asia. Wiccassa ei ylikorosteta seksiä ja seksuaalisuutta kuten esim populaarikulttuurissa. Tiedostetaan että seksi on osa ihmisen elämän kulkua ja seksissä nainen ja mies yhdistyy ja joskus tämä yhdistyminen tuottaa elämän siemenen, lapsen, niin myös wiccalaisessa vuodenkierrossa korostuu tämä yhdistyminen ja sen tuottama elämä.

      -MITEN PÄÄSEN ALKUUN?!

      *Kirjoja, kirjoja... Tai sitten www.lehto-ry.org, www.pakanaverkko.fi, www.wicca.fi ja www.wicca.fi/forum. Yhdistysten kautta saa hyvin tietoa tai sitten näiden tarjoamien foorumeiden kautta paremmin kuin täältä suomi24:lta. Myöskään en suosittele wiccan pohjatiedoksi varjojenkirja -sivustoa.

      Moni hyvä kirja ei ole vielä suomennettu, joten kirjat ovat usein englanninkielisiä. Jos oikeasti wiccalaisuus kiinnostaa eikä vaan noituus/magia, niin suosittelen Gerald B. Gardner, Doreen Valiente, Stewart & Janet Farrar (Gavin Bones) "The Witche's Bible on oivakirja, Maxine Sanders, Patricia Crowther, Fred Lemond yms yms. Cunningham, Buckland etc menettelee myös.

      Suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä tai osallistumaan keskusteluun yhdistysten kautta muiden wiccojen kanssa. Näin saat hyvää tietoa ja mitä useampi lähde sen varmemmin pystyt tekemään ristiin muistiinpanoja ja hakeutumaan hyvän tiedon luo.

    • tuoalmo

      -Miksi jotkut asiat ovat niin hankalia?

      Jotkut asiat ovat hankalia. Siksi kaikki eivät ole kaikkien asioiden asiantuntijoita. En ymmärrä mitä kysyt.

      -Miksei saisi tehdä taikoja yms?

      Kyllä saa.

      -olen lukenut mm. pyhäntilan luomisesta. Entä jos ei tapahdu sellaista sädehtemistä, ja mitä jos energiat ei siirry ( en ole vieläkokeillut, haluan ensin perehtyä asioihin)

      Pyhäntila on kuvitelmaa. Nykyisin ei saa puhua harhaoppisuudesta vaan termi on korvattu eklektisyydellä. Pyhäntila on eklektisyyttä.

      -Mistä löydän loitsuja?

      Todennäköisesti et mistään. Toivottavasti. Loitsuja ei ole olemassakaan. Loitsut eivät kuulu wiccaan.

      -Mitä yrteille tehdään?

      Niitä käytetään sopassa mausteina.

      -Mikä on kynttilämagia ja miten sitä harjoitetaan?

      Kynttilällä voi imeä vahaa korvasta. Jos oikein kovasti uskoo.

      -Miten maadoittutaan?

      Pitämällä kiinni keltavihreästä johdosta.

      -Synnytäänkö noidaksi vai voiko siihen oppia?

      Tavallaan kaikki syntyvät noidaksi. Noidaksi tuleminen ei oikeastaan vaadi opettelua vaan opitusta irtautumista.

      -miten seksi/seksuaalisuus kuuluu wiccalaisuuteen?

      Ei mitenkään. Jos sinulta vaaditaan alastomuutta tai osallistumista seksuaalisiin tekoihin, niin olet hyväksikäyttäjien käsissä.

      -MITEN PÄÄSEN ALKUUN?!

      Mietiskelyllä. Ymmärtämällä. Älä lue kirjoja aiheesta, älä lue nettisivuja aiheesta. En suhtaudu moneenkaan asiaan kovin tunteenomaisesti, mutta esimerkiksi tällä palstalla esitetyt kirjat, nettisivut ja mielipiteet ovat todella kaukana oikeasta, toimivasta magiasta. Kutsuttiin sitä sitten millä nimellä tahansa.

      • wicca wicca

        voiko olla poika wiccoja?


      • joooooooooo
        wicca wicca kirjoitti:

        voiko olla poika wiccoja?

        miksei voisi? wicca voi olla sukupuolesta riippumatta, tietääkseni siihen ei liity minkäänlainen sukupuolirasismi


      • Mythologica
        wicca wicca kirjoitti:

        voiko olla poika wiccoja?

        Wiccassa, vastoin suosittua käsitystä, on myös mukana miehiä. Jos katsot wiccan historiaa, Gerald B. Gardner oli mies, joka loi wiccalle muodon tiedonrippeistä, joita hänelle opetettiin.

        Maskuliininen ja feminiininen energia ovat tärkeitä osia wiccassa. Tradition harjoittajista löytyy miehiä, sillä traditio ei voi elää ja toteuttaa itseään ilman toista sukupuolta. Eklektisellä puolella sukupuolijakauma luultavammin on kallellaan naisten puolelle.


    • WiccaZD

      Noidaksi synnytään, ei opita. Mutta sen tuntee erittäin vahvasti kehossaan, jos on syntynyt noidaksi. Esimerkiksi joku esi-isistäsi oli voinut olla noita yms.

      Niin, mistä sitten niitä loitsuja yms? www.witchmagic.suntuubi.com
      Siellä on noidille oivallinen sivu oppia.

      Lisäksi, kaikki luulevat että wicca on pelkkää seksiä tai että se liittyy vahvasti siihen. Wiccassa seksuaalisuus on pyhää ja vastakkaisen sukupuolen henkilöä kohdellaan arvokkaasti. Kuitenkin seksi/seksuaalisuus on ihan samanlaista kuin muillakin ihmisillä.

    • Galderas

      On nyt ilmeisesti niin, että kaikenkarvaiset kiihkoilijat ovat ryhtyneet trollaamaan topicia (missä kuorossa huutelu viipyy? Hiiohoi, hiiohoi!) etkä näinollen oikein tahdo saada kunnollista vastausta, joten vastaan minäkin.

      - Kuten mitkä asiat?

      - Kuka on väittänyt, ettei taikoja saisi tehdä?

      - En tiedä, olenko sellainen typerä kaveri, joka puskee väkisin harmaan kallion lävitse, vaikka vieressä on tunneli, mutta itse ainakin vain jatkoin ja jatkoin, kunnes koin olevani valmis.

      - No, itse ainakin sain paljon tietoa osoitteesta www.varjojenkirja.com

      - Miltä sinusta itsestäsi tuntuu? Yrttejähän voi kuivata, pilkkoa, jauhaa, ja tehdä vaikka lääkintätarpeita. Tosin, suosittelen tässäkin nojaamaan johonkuhun ulkopuoliseen tahoon, sillä osa lääkkeistä voi olla hyvin merkyllisiä, mikäli esim. annostus tai käsittelytapa on väärä.

      - Kynttilämagiaa en itse juuri harjoita, joten viittaan jälleen vain osoitteeseen www.varjojenkirja.com

      - Maadoittumiseen on useita keinoja, joista itselleni läheisimmäksi olen kokenus nk. puumaadoittumisen, eli seiso tukevat, hengitä rauhallisesti sisään ja ulos, jokaisella uloshengityksellä ujuta juuriasi syvemmälle, puhalla negatiivisuus itsestäsi ulos, sisäänhengityksellä taas ime itseesi Äiti Maasta energiaa.

      - Mistä sitten tietää onko "syntynyt noidaksi"? Itse ainakin katson olevani aivan itseoppinut.

      - Jokainen kaiketi liittää sen siinä määrin, niin paljolti tai vähän, kuin tahtoo, omaan uskonnollisuuteensa. Jotkut tahtovat athamen kastamisen maljaan lisäksi tehdä tämän ihan kirjaimellisesti, mutta se ei missään nimessä ole välttämätöntä.

      - Olet jo päässyt, jos keskustelet täällä :). Mutta mainostan yhä, että itselleni korvaamaton apu oli tuo www.varjojenkirja.com

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe