huonoko

eka autoni

Ostin viisi päivää sitten clion vm. -99, ajettu 155tkm. Nyt autoa startatessa syttyy ABS valo ja käsijarruvalo, jotka jäävät sitten palamaan. Kun autolla sitten on ajettu 10-15 min. rupeavat valot pikkuhiljaa himmenemään, mutta eivät sammu kokonaan. Mistäpäin vikaa kannattaa ruveta hakemaan? Mikä on 1.4 16 valve renaultin jakohihnan vaihtoväli, ja paljonko sellaisen vaihtaminen maksaa? Onko eka autoni sittenkin susi?

17

3117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cliomies

      Tuskin se sen huonompi on kuin muutkaan samanikäiset pikkuautot. Valojen palaminen on lähes varmasti maadoitusvika jossakin liitoksessa, virta kulkee aluksi helpoimpaa reittiä eli näiden valojen kautta, kun viallinen liitos lämpenee ja alkaa johtaa paremmin niin valotkin himmenee. itellä oli toinen takavalon liitin löystynyt ja sain sen kiristeltyä patentilla. Aiheutti varsin mielenkiintoisia ilmiöitä mittaristossa, vähän aika sitten joku toinenkin kirjoitti pitkän jutun samasta viasta ja sen korjaamisesta. Yritä ettiä kirjoitus jos siitä olisi apua. Jos et saa itse korjattua niin vie jollekkin relluihin erikoistuneelle pajalle, tietävät yleensä suoraan yleisimmät vikapaikat. Biliaa vältä viimeiseen asti. Hihnan vaihtoväli on 90tkm / 4 vuotta ja maksaa esim. autoasi ketjun liikkeissä reilu 400e.

    • vikoja

      Sähköjohdot ja johtosarjat paperinomaisen hauraita paskoja.
      Valitan ostostasi, ellet ole autosähköekspertti. Vikoja toistuvasti
      milloin missäkin sähkölaitteessa.
      Ranskalaiset eivät valitettavasti osaa tehdä autoa, sähkölaitteita
      eikä Olkiluotoon uutta atomivoimalaakaan.

      • cliomies

        ne on muissakin nykyautoissa. Johtosarjat ja sähkökomponentit tulee samoilta alihankkijoilta, esim. Valeo.


      • No oho!

        Siinäpä vasta asiantunteva kommentti. Samanlaiset piuhat niissä on kuin muissakin, älä viitsi horista mitään jos et tiedä mitään.


      • Huonointa
        No oho! kirjoitti:

        Siinäpä vasta asiantunteva kommentti. Samanlaiset piuhat niissä on kuin muissakin, älä viitsi horista mitään jos et tiedä mitään.

        Kyllä tosi on että nämä ranskanpojan sähkötyöt ovat
        ranskanleipätasolla ja ranskalaisissa autoissa on kaikkein
        eniten sähkövikoja. Eihän nuo p----een etanapellet osaa
        rakentaa suomalaisille edes atomivoimalaa. Ovat leiponeet
        jo monta vuotta niinkuin ranskanleipää ja valmista ei tule.
        Samaa koskee ranskalaisten autojen sähköongelmia !!!!!


      • eka autoni
        Huonointa kirjoitti:

        Kyllä tosi on että nämä ranskanpojan sähkötyöt ovat
        ranskanleipätasolla ja ranskalaisissa autoissa on kaikkein
        eniten sähkövikoja. Eihän nuo p----een etanapellet osaa
        rakentaa suomalaisille edes atomivoimalaa. Ovat leiponeet
        jo monta vuotta niinkuin ranskanleipää ja valmista ei tule.
        Samaa koskee ranskalaisten autojen sähköongelmia !!!!!

        Hyvää hyvyyttäni vain koitin kysellä ekasta autostani, anteeksi. En todellakaan ole ostamassa ranskalaista atomivoimalaa tai vastaavaa laitetta, ja eiköhän noissa voimaloissa ole hiukan enemmän johtoja, ja laitteita kuin pienessä rellussani, joten jätäppä asia sellaisille jotka asioista jotain tietävät. Sitäpaitsi ranskanleipä on ihan hyvän makuista, ja helppoa valmistaa, joten se siitä.


      • Itsetuntoon
        eka autoni kirjoitti:

        Hyvää hyvyyttäni vain koitin kysellä ekasta autostani, anteeksi. En todellakaan ole ostamassa ranskalaista atomivoimalaa tai vastaavaa laitetta, ja eiköhän noissa voimaloissa ole hiukan enemmän johtoja, ja laitteita kuin pienessä rellussani, joten jätäppä asia sellaisille jotka asioista jotain tietävät. Sitäpaitsi ranskanleipä on ihan hyvän makuista, ja helppoa valmistaa, joten se siitä.

        Voi, voi kun ranskalaisautojen omistajille kärsi sanoa tosiasioista !
        Ole onnellinen Cliosi kanssa, mutta älä valita, jos sähkövikoja tulee!!!


      • eka autoni
        Itsetuntoon kirjoitti:

        Voi, voi kun ranskalaisautojen omistajille kärsi sanoa tosiasioista !
        Ole onnellinen Cliosi kanssa, mutta älä valita, jos sähkövikoja tulee!!!

        Taidat itse omistaa jonkun saksalaisen tms. ökyauton, kun niin hanakasti vertaat pientä renaulttia ja ydinvoimalaa sähköisten osien kanssa. Itse halusin vain auton joka kuljettaa minua paikasta A paikkaan B suhteellisen edullisesti. Renaultin varaosat, myös sähköiset ovat ilmeisesti hieman toisen hintaisia kuin sinun laatukulkuneuvosi. Ja niitäpä löytyy myös autopurkaamoilta, koska malli on aika yleinen. Toivottavasti sinun tuontiautoosi on jo vaihdettu uudet sähkölaitteet, sillä talvi tulee nopeammin kuin uskotkaan.
        Ja onneksi perheessä tiedetään sähköistä hieman enemmänkin, kuin että se tulee pistorasiasta.
        Mitä muuten teet tällä palstalla, jos et omista ranskalaista autoa, vai kohottaako sinun egoasi tulla tänne laukomaan viisauksia joista et itsekkään tajua hölkäsen pöläystä.


      • Itsetuntoon
        eka autoni kirjoitti:

        Taidat itse omistaa jonkun saksalaisen tms. ökyauton, kun niin hanakasti vertaat pientä renaulttia ja ydinvoimalaa sähköisten osien kanssa. Itse halusin vain auton joka kuljettaa minua paikasta A paikkaan B suhteellisen edullisesti. Renaultin varaosat, myös sähköiset ovat ilmeisesti hieman toisen hintaisia kuin sinun laatukulkuneuvosi. Ja niitäpä löytyy myös autopurkaamoilta, koska malli on aika yleinen. Toivottavasti sinun tuontiautoosi on jo vaihdettu uudet sähkölaitteet, sillä talvi tulee nopeammin kuin uskotkaan.
        Ja onneksi perheessä tiedetään sähköistä hieman enemmänkin, kuin että se tulee pistorasiasta.
        Mitä muuten teet tällä palstalla, jos et omista ranskalaista autoa, vai kohottaako sinun egoasi tulla tänne laukomaan viisauksia joista et itsekkään tajua hölkäsen pöläystä.

        No voi voi kun kolahti, kun kertoo tosiasiat. Olen ENTINEN Renault Clion
        omistaja, mutta en enää koskaan tulevaisuudessa. Lukuisat toistuvat
        sähköviat rassasivat siinä määrin, että vaihdoin merkkiä ja laitoin Clion
        kiertopalkinnoksi. Toivon, että kyseinen yksilö ei satu kohdallesi.
        Toivotan myös onnea varaosien hankinnassa purkaamoista, Biliasta ym
        paikoista, joista niitä saattaa löytyä hyvällä onnella. ONNEA MATKAAN JA
        TURVALLISIA AJOKILOMETREJÄ (Myös korjaamokäynneille) !!!


      • aloittajan
        Itsetuntoon kirjoitti:

        No voi voi kun kolahti, kun kertoo tosiasiat. Olen ENTINEN Renault Clion
        omistaja, mutta en enää koskaan tulevaisuudessa. Lukuisat toistuvat
        sähköviat rassasivat siinä määrin, että vaihdoin merkkiä ja laitoin Clion
        kiertopalkinnoksi. Toivon, että kyseinen yksilö ei satu kohdallesi.
        Toivotan myös onnea varaosien hankinnassa purkaamoista, Biliasta ym
        paikoista, joista niitä saattaa löytyä hyvällä onnella. ONNEA MATKAAN JA
        TURVALLISIA AJOKILOMETREJÄ (Myös korjaamokäynneille) !!!

        ostos,vikaa vikaa aina vaan vikaa joka päivälle,semmonen on clio,jakohihnan vaihtokin vielä edessä jos sinne asti kestää


      • eka autoni
        aloittajan kirjoitti:

        ostos,vikaa vikaa aina vaan vikaa joka päivälle,semmonen on clio,jakohihnan vaihtokin vielä edessä jos sinne asti kestää

        No nyt tällä sähkövikaisella pommilla on ajettu reilut 8000km. Jakohihna, vesipumppu, laturin-ja tehostimenhihna, jäähdytinnesteet, pakoputken klemmari,sisätilan lämppärin pistoke, vikakoodin luku ja renkaiden vaihto 300€ töineen.
        Eipä tuo ole kova hinta, ainakaan omasta mielestäni. Muut huoltotoimenpiteet ovat, öljynvaihto ja pyyhkijänsulat ja jarruvalon lamppu. Auto katsastettu ilman huomautuksia.
        Merkkivalotkin sammuivat kun alusta pestiin.
        En ainakaan itse voi haukkua clion laatua, olkoot muut mieltä mieltä tahansa.


      • MSAA
        eka autoni kirjoitti:

        No nyt tällä sähkövikaisella pommilla on ajettu reilut 8000km. Jakohihna, vesipumppu, laturin-ja tehostimenhihna, jäähdytinnesteet, pakoputken klemmari,sisätilan lämppärin pistoke, vikakoodin luku ja renkaiden vaihto 300€ töineen.
        Eipä tuo ole kova hinta, ainakaan omasta mielestäni. Muut huoltotoimenpiteet ovat, öljynvaihto ja pyyhkijänsulat ja jarruvalon lamppu. Auto katsastettu ilman huomautuksia.
        Merkkivalotkin sammuivat kun alusta pestiin.
        En ainakaan itse voi haukkua clion laatua, olkoot muut mieltä mieltä tahansa.

        Oma Clio kaipaa jakohihnan vaihtoa jne, mistä sait huollon tuohon hintaan?


      • nyt pitäis ohjausniv
        eka autoni kirjoitti:

        No nyt tällä sähkövikaisella pommilla on ajettu reilut 8000km. Jakohihna, vesipumppu, laturin-ja tehostimenhihna, jäähdytinnesteet, pakoputken klemmari,sisätilan lämppärin pistoke, vikakoodin luku ja renkaiden vaihto 300€ töineen.
        Eipä tuo ole kova hinta, ainakaan omasta mielestäni. Muut huoltotoimenpiteet ovat, öljynvaihto ja pyyhkijänsulat ja jarruvalon lamppu. Auto katsastettu ilman huomautuksia.
        Merkkivalotkin sammuivat kun alusta pestiin.
        En ainakaan itse voi haukkua clion laatua, olkoot muut mieltä mieltä tahansa.

        itsellä 92 vuoden clio... ei sähkövikoja.....en luovu ennenkuin pakko...vuodessa tulee n. 25- 30 tuhatta mittariin(clion) reilu kaksi vuotta ollut, kytkin ja laturi uusittu...tulee halvemmax ajella kun uudet ja hienot..kaikilla herkuilla(huhhu aina lisää komponenttia joka voipi lauete)..... hyvä ostos toi v.99:kin... mut sen sanon, elä sekaannu avainkortti autoihin yksi oli, toista ei tuu....menee rahat ja järki..


      • Sitä samaa
        cliomies kirjoitti:

        ne on muissakin nykyautoissa. Johtosarjat ja sähkökomponentit tulee samoilta alihankkijoilta, esim. Valeo.

        Täysin samoja osia on turkkilaisissa ja eurooppalaisissa Toyotoissa kuin ransskalaisissakin alkuperäismerkeissä.


      • IsoHuolto liki tonni
        MSAA kirjoitti:

        Oma Clio kaipaa jakohihnan vaihtoa jne, mistä sait huollon tuohon hintaan?

        Ei ole ison huollon hinta vaan ainoastaan jakopään hihnan vaihtohinta. Taitaa muuten sekin olla hiukan arvokkaampi.

        Mulla maksoi iso huolto oikeassa autokorjaamossa 750E ja merkkiliikkeessä olisi maksanut jonniin verran enemmän.


    • ååkke321

      vitut se 300 ollut, 2.5vuoden jälkeen voit jo totuuden kertoa. Eli 500 minimissään

    • french mobile

      ranskalaisen auton "juttu" on se,että halpa ostaa,kallis pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe