Fucking Åmál

Aivan ihana Fucking Åmål tuli eilen televisiosta, kuinka moni katsoi sen?
Vähän lapsellinenhan se toki on, mutta samalla kuvasi todella koskettavasti nuorten kasvamista ja itsensä löytämistä.

9

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha1

      sen on nähty miljoona kertaa. ihme jos ei kukaan muu ole sitä vielä nähnyt.

      • Sadie-77

        Mun mielestä Fuckin Åmål on jo klassikko nuorten elokuvaksi. Lukas Moodyssonin loistoelokuvista ehkä viattomin, julma mutta myös täynnä toivoa. Nuorten kasvu, aikuisuuden kokeilu ja rakastaminen ovat vaikeaa sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Kännisekoilun kuvaus oli realistista ja voi niin säälittävää. Kumpa aikuiseksi voisi kasvaa ilman viinaa ja tabuja - vaikka niin viattomasti nuoret leffassa niihin suhtautuivatkin: pää sekaisin keinolla millä hyvänsä, jos ei muuten niin vaikka rakkaudella.

        Katsoin FÅ:n vasta toista kertaa, edellinen katselukerta oli erilainen kuin nyt. Silloin olin melkein 10 vuotta nuorempi ja katselin maailmaa heterolasien läpi. Hellytti ja pysäytti jo silloin. Nyt häkellytti nuorten rohkeus. Sama häkellyttää edelleenkin. Erilaiset asiat nousevat pintaan eri katselukerroilla, varsinkin kun välissä voi olla vuosia, uusia kokemuksia elämästä, ajatusmaailman muutoksia. Ja ainahan kaikki "löydetään" uudestaan, joku näki FÅ:n varmasti ensimmäistä kertaa ja vaikutus on voinut olla voimakaskin.

        Ihana viettää sunnuntaita hyvän leffan parissa.


      • Itsellenikään ei toki ollut eka kerta kun leffan näin, mutta kai siitä kuitenkin saa keskustella? ;D


      • Kesällä kerran...
        Sadie-77 kirjoitti:

        Mun mielestä Fuckin Åmål on jo klassikko nuorten elokuvaksi. Lukas Moodyssonin loistoelokuvista ehkä viattomin, julma mutta myös täynnä toivoa. Nuorten kasvu, aikuisuuden kokeilu ja rakastaminen ovat vaikeaa sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Kännisekoilun kuvaus oli realistista ja voi niin säälittävää. Kumpa aikuiseksi voisi kasvaa ilman viinaa ja tabuja - vaikka niin viattomasti nuoret leffassa niihin suhtautuivatkin: pää sekaisin keinolla millä hyvänsä, jos ei muuten niin vaikka rakkaudella.

        Katsoin FÅ:n vasta toista kertaa, edellinen katselukerta oli erilainen kuin nyt. Silloin olin melkein 10 vuotta nuorempi ja katselin maailmaa heterolasien läpi. Hellytti ja pysäytti jo silloin. Nyt häkellytti nuorten rohkeus. Sama häkellyttää edelleenkin. Erilaiset asiat nousevat pintaan eri katselukerroilla, varsinkin kun välissä voi olla vuosia, uusia kokemuksia elämästä, ajatusmaailman muutoksia. Ja ainahan kaikki "löydetään" uudestaan, joku näki FÅ:n varmasti ensimmäistä kertaa ja vaikutus on voinut olla voimakaskin.

        Ihana viettää sunnuntaita hyvän leffan parissa.

        Oletko se sinä?
        Kesällä kerran laivalla...viime vuonna.
        Sadie,olitko ruotsinlaivalla ja vietitkö mukavan illan vaalehiuksisen naisen kanssa,minun kanssani?
        Kannelle lähdit kanssani illalla katsomaan auringon laskua...suudeltiin.
        Yhteystiedot jäi vaihtamatta ja aamulla emme toisiamme nähneet enää.Tai minä en nähny ainakaan sinua,näitkö sinä minut?
        Kadotin hänet,ihanan naisen.Sinutko?!...Mistä hänet löytäisin?Täältäkö?

        Sinun silmissä on jotain tuttua!Vai onko tämä vain harhaa..toiveajattelua suruisaa.


      • laivalla!
        Kesällä kerran... kirjoitti:

        Oletko se sinä?
        Kesällä kerran laivalla...viime vuonna.
        Sadie,olitko ruotsinlaivalla ja vietitkö mukavan illan vaalehiuksisen naisen kanssa,minun kanssani?
        Kannelle lähdit kanssani illalla katsomaan auringon laskua...suudeltiin.
        Yhteystiedot jäi vaihtamatta ja aamulla emme toisiamme nähneet enää.Tai minä en nähny ainakaan sinua,näitkö sinä minut?
        Kadotin hänet,ihanan naisen.Sinutko?!...Mistä hänet löytäisin?Täältäkö?

        Sinun silmissä on jotain tuttua!Vai onko tämä vain harhaa..toiveajattelua suruisaa.

        Mutta meidän välillä sydeemit eivät jääneet pelkkään auringonlaskun katselemiseen!


      • Sadie-77
        Kesällä kerran... kirjoitti:

        Oletko se sinä?
        Kesällä kerran laivalla...viime vuonna.
        Sadie,olitko ruotsinlaivalla ja vietitkö mukavan illan vaalehiuksisen naisen kanssa,minun kanssani?
        Kannelle lähdit kanssani illalla katsomaan auringon laskua...suudeltiin.
        Yhteystiedot jäi vaihtamatta ja aamulla emme toisiamme nähneet enää.Tai minä en nähny ainakaan sinua,näitkö sinä minut?
        Kadotin hänet,ihanan naisen.Sinutko?!...Mistä hänet löytäisin?Täältäkö?

        Sinun silmissä on jotain tuttua!Vai onko tämä vain harhaa..toiveajattelua suruisaa.

        Kuivalla maalla vietin koko viime vuoden.


      • Kesällä kerran...
        Sadie-77 kirjoitti:

        Kuivalla maalla vietin koko viime vuoden.

        sitten käynytkin ihmeen hyvä tuuri jos hänet olisin täältä löytänyt.

        Kiitos sulle kuitenkin että viitsit vastata mulle:)
        Eipä tarvii suotta miettiä oletko hän vai etkö ole...


    • Anonyymi

      FUCKING AMAL YLIPÄÄTÄÄN ON KLASSIKKO

    • Anonyymi00009

      MUN MIELESTÄ JOPA PAREMPI KUN LILYA 4EVER

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      837
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      739
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      628
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe