Myydäänkö

Saksassa...

...nykyään lonkeroa tölkissä kuten meillä sekä esim.Virossa?Kymmenen vuotta sitten kun viimeksi siellä kävimme ei saanut.Kolme viikkoa on tarkoitus olla reissussa ja olut/siideri ei oikein maistu.Pitääkö ostaa laivasta evästä mukaan kun Hesasta Travemundeen matkataan?

6

1332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olutta ja viiniä

      Eikai kukaan mene SAksaan juodakseen lonkeroa? Tökeröä - opettele juomaan viiniä tai olutta tai tyydy veteen. Ei siellä kukaan siideriäkään juo, joten no choice!

      Kukaan ei osta laivasta evästä Saksaan - hei haloo!

      Mukavaa matkaa kuitenkin - ekaa kertaa varmanmenossa? Ostakaa paikan päältä makkaraa ja hapankaalia, schweinehaxenia jne. ja kokekaa... Saksa on überkiva maa!

      • malttanut lukea...

        ....kysymykseni loppuun,niin olisi selvinnyt että emme todellakaan ole ekaa kertaa menossa Saksaan.Ja mitä makuasioihin ja "hienosteluun" tulee niin viiniäkin toki juodaan mutta en pidä oluen mausta.Mielekkäämpää olisi joskus juoda muutakin kuin vettä.En todellakaan ole menossa Saksaan vain lonkkua juomaan mutta jano voi yllättää sielläkin.Olisi kiva saada ihan asiallinen vastaus vilpittömään kysymykseeni.


      • isis85
        malttanut lukea... kirjoitti:

        ....kysymykseni loppuun,niin olisi selvinnyt että emme todellakaan ole ekaa kertaa menossa Saksaan.Ja mitä makuasioihin ja "hienosteluun" tulee niin viiniäkin toki juodaan mutta en pidä oluen mausta.Mielekkäämpää olisi joskus juoda muutakin kuin vettä.En todellakaan ole menossa Saksaan vain lonkkua juomaan mutta jano voi yllättää sielläkin.Olisi kiva saada ihan asiallinen vastaus vilpittömään kysymykseeni.

        lonkero on melko suomalainen keksintö, kun pitää olla kaupoissa jotain vaihtoehtoa oluelle. Minä tutustuin lonkeroon vasta 20 Saksan vuoden jälkeen Suomessa. Nykytilanteesta en oikein tiedä, mutta ymmärtääkseni heillä on kaupoissa jotain omia sekoituksiaan, mm. vodkan kanssa.

        Kun se vain on niin, että muissa maissa ei oteta kuitenkaan mallia Suomen alkoholivalikoimasta, kun heillä on yleensä aivan itse kehittelemät juttunsa ja perinteensä.


      • Nipottaja
        malttanut lukea... kirjoitti:

        ....kysymykseni loppuun,niin olisi selvinnyt että emme todellakaan ole ekaa kertaa menossa Saksaan.Ja mitä makuasioihin ja "hienosteluun" tulee niin viiniäkin toki juodaan mutta en pidä oluen mausta.Mielekkäämpää olisi joskus juoda muutakin kuin vettä.En todellakaan ole menossa Saksaan vain lonkkua juomaan mutta jano voi yllättää sielläkin.Olisi kiva saada ihan asiallinen vastaus vilpittömään kysymykseeni.

        En ole koskaan nähnyt lonkeroa Saksassa enkä ole koskaan kuullut kenenkään sitä kysyvän. Asuin Saksassa vaivaiset 34 vuotta. Joitakin vuosia sitten kauppoihin ilmestyi kirkkaan ja joidenkin mehujen sekoituksia, maukkaita sinänsä mutta eivät missään suhteessa hintansa puolesta siihen jos ostaa itse samasta kaupasta kirkkaan tai muun viinan ja sen mehun tai kivennäisveden ja sekoittaa keskenään.

        Long drink sinänsä ei ole vain giniä (eli maustettua katajanmarjaviinaa) ja greippilimonadia kuten suomalaiset olettavat, se juoma on vain yksi long drink -laji. Lonkero on täysin suomalainen juoma, Hartwallin Helsingin olympialaisia varten keksimä ja jäi olympialaisten jälkeen suomalaisten makutottumuksiin.

        Janojuomaksi kivennäisvesi on ehdoton ykkönen. Viinaa taas Saksassa on tuhansia lajeja, aivan varmasti löytyy jokaiselle jotakin.


      • aina lähdössä matkalle
        Nipottaja kirjoitti:

        En ole koskaan nähnyt lonkeroa Saksassa enkä ole koskaan kuullut kenenkään sitä kysyvän. Asuin Saksassa vaivaiset 34 vuotta. Joitakin vuosia sitten kauppoihin ilmestyi kirkkaan ja joidenkin mehujen sekoituksia, maukkaita sinänsä mutta eivät missään suhteessa hintansa puolesta siihen jos ostaa itse samasta kaupasta kirkkaan tai muun viinan ja sen mehun tai kivennäisveden ja sekoittaa keskenään.

        Long drink sinänsä ei ole vain giniä (eli maustettua katajanmarjaviinaa) ja greippilimonadia kuten suomalaiset olettavat, se juoma on vain yksi long drink -laji. Lonkero on täysin suomalainen juoma, Hartwallin Helsingin olympialaisia varten keksimä ja jäi olympialaisten jälkeen suomalaisten makutottumuksiin.

        Janojuomaksi kivennäisvesi on ehdoton ykkönen. Viinaa taas Saksassa on tuhansia lajeja, aivan varmasti löytyy jokaiselle jotakin.

        Ei näkynyt saksassa kaupan hyllyillä lonkeroa, kun viikko sitten sieltä kotiuduin. Jos matkaat Frankfurtin ympäristtön, kokeile Apfelweinia, joko sprite tai vissy versiona. Mukavan raikasta eikä liian makeaa.


      • aloittaja
        aina lähdössä matkalle kirjoitti:

        Ei näkynyt saksassa kaupan hyllyillä lonkeroa, kun viikko sitten sieltä kotiuduin. Jos matkaat Frankfurtin ympäristtön, kokeile Apfelweinia, joko sprite tai vissy versiona. Mukavan raikasta eikä liian makeaa.

        Ensi lauantaina seikkailu alkaa,avoimin mielin maistelemme erilaisia versioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe