Myydäänkö

Saksassa...

...nykyään lonkeroa tölkissä kuten meillä sekä esim.Virossa?Kymmenen vuotta sitten kun viimeksi siellä kävimme ei saanut.Kolme viikkoa on tarkoitus olla reissussa ja olut/siideri ei oikein maistu.Pitääkö ostaa laivasta evästä mukaan kun Hesasta Travemundeen matkataan?

6

1769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olutta ja viiniä

Eikai kukaan mene SAksaan juodakseen lonkeroa? Tökeröä - opettele juomaan viiniä tai olutta tai tyydy veteen. Ei siellä kukaan siideriäkään juo, joten no choice!

Kukaan ei osta laivasta evästä Saksaan - hei haloo!

Mukavaa matkaa kuitenkin - ekaa kertaa varmanmenossa? Ostakaa paikan päältä makkaraa ja hapankaalia, schweinehaxenia jne. ja kokekaa... Saksa on überkiva maa!

• malttanut lukea...

....kysymykseni loppuun,niin olisi selvinnyt että emme todellakaan ole ekaa kertaa menossa Saksaan.Ja mitä makuasioihin ja "hienosteluun" tulee niin viiniäkin toki juodaan mutta en pidä oluen mausta.Mielekkäämpää olisi joskus juoda muutakin kuin vettä.En todellakaan ole menossa Saksaan vain lonkkua juomaan mutta jano voi yllättää sielläkin.Olisi kiva saada ihan asiallinen vastaus vilpittömään kysymykseeni.

• isis85
        malttanut lukea... kirjoitti:

....kysymykseni loppuun,niin olisi selvinnyt että emme todellakaan ole ekaa kertaa menossa Saksaan.Ja mitä makuasioihin ja "hienosteluun" tulee niin viiniäkin toki juodaan mutta en pidä oluen mausta.Mielekkäämpää olisi joskus juoda muutakin kuin vettä.En todellakaan ole menossa Saksaan vain lonkkua juomaan mutta jano voi yllättää sielläkin.Olisi kiva saada ihan asiallinen vastaus vilpittömään kysymykseeni.

lonkero on melko suomalainen keksintö, kun pitää olla kaupoissa jotain vaihtoehtoa oluelle. Minä tutustuin lonkeroon vasta 20 Saksan vuoden jälkeen Suomessa. Nykytilanteesta en oikein tiedä, mutta ymmärtääkseni heillä on kaupoissa jotain omia sekoituksiaan, mm. vodkan kanssa.

Kun se vain on niin, että muissa maissa ei oteta kuitenkaan mallia Suomen alkoholivalikoimasta, kun heillä on yleensä aivan itse kehittelemät juttunsa ja perinteensä.

• Nipottaja
        malttanut lukea... kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt lonkeroa Saksassa enkä ole koskaan kuullut kenenkään sitä kysyvän. Asuin Saksassa vaivaiset 34 vuotta. Joitakin vuosia sitten kauppoihin ilmestyi kirkkaan ja joidenkin mehujen sekoituksia, maukkaita sinänsä mutta eivät missään suhteessa hintansa puolesta siihen jos ostaa itse samasta kaupasta kirkkaan tai muun viinan ja sen mehun tai kivennäisveden ja sekoittaa keskenään.

Long drink sinänsä ei ole vain giniä (eli maustettua katajanmarjaviinaa) ja greippilimonadia kuten suomalaiset olettavat, se juoma on vain yksi long drink -laji. Lonkero on täysin suomalainen juoma, Hartwallin Helsingin olympialaisia varten keksimä ja jäi olympialaisten jälkeen suomalaisten makutottumuksiin.

Janojuomaksi kivennäisvesi on ehdoton ykkönen. Viinaa taas Saksassa on tuhansia lajeja, aivan varmasti löytyy jokaiselle jotakin.

• aina lähdössä matkalle
        Nipottaja kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt lonkeroa Saksassa enkä ole koskaan kuullut kenenkään sitä kysyvän. Asuin Saksassa vaivaiset 34 vuotta. Joitakin vuosia sitten kauppoihin ilmestyi kirkkaan ja joidenkin mehujen sekoituksia, maukkaita sinänsä mutta eivät missään suhteessa hintansa puolesta siihen jos ostaa itse samasta kaupasta kirkkaan tai muun viinan ja sen mehun tai kivennäisveden ja sekoittaa keskenään.

Long drink sinänsä ei ole vain giniä (eli maustettua katajanmarjaviinaa) ja greippilimonadia kuten suomalaiset olettavat, se juoma on vain yksi long drink -laji. Lonkero on täysin suomalainen juoma, Hartwallin Helsingin olympialaisia varten keksimä ja jäi olympialaisten jälkeen suomalaisten makutottumuksiin.

Janojuomaksi kivennäisvesi on ehdoton ykkönen. Viinaa taas Saksassa on tuhansia lajeja, aivan varmasti löytyy jokaiselle jotakin.

Ei näkynyt saksassa kaupan hyllyillä lonkeroa, kun viikko sitten sieltä kotiuduin. Jos matkaat Frankfurtin ympäristtön, kokeile Apfelweinia, joko sprite tai vissy versiona. Mukavan raikasta eikä liian makeaa.

• aloittaja
        aina lähdössä matkalle kirjoitti:

Ei näkynyt saksassa kaupan hyllyillä lonkeroa, kun viikko sitten sieltä kotiuduin. Jos matkaat Frankfurtin ympäristtön, kokeile Apfelweinia, joko sprite tai vissy versiona. Mukavan raikasta eikä liian makeaa.

Ensi lauantaina seikkailu alkaa,avoimin mielin maistelemme erilaisia versioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2428
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1746
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1449
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1447
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe