Eräs 40 mies sanoi minulle että olen vanhempi iäkkäämpi nainen ja tyylikäs sekä luottamusta herättävä. Hän tarkoitti hyvää ja halusi kertoa arvostavansa minua. Tämä oi kuitenkin ensimmäinen kerta kun joku sanoo ääneen että olen vanhempi nainen. En todellakaan tunne itseäni sellaiseksi. Seuraavana iltana eräs 57 v mies veikkasi että olen 51 vuotta.
Missä iässä nainen on vanhempi ja missä iässä iäkkämpi?
Iäkkäämpi nainen?
55
877
Vastaukset
- ja 40+ mielestä vanhoja
Molemmat miehet ovat oikeassa: nuoremman (40 ) todella pitää meitä vanhempina, iäkkäämpina suorastaan vanhoina naisina. Sitten taas itsekin 57-v vanhahko mies (monet miehethän vanhenee nopeammin kuin samanikäiset naiset) voi kehua meitä nuorekkaaksi ja imartelee ikämme nuoremmaksi. Faktaa on se, että 63-v on jo melkein eläkeiässä ja jotkuthan on on todella vanhuksia riippuen terveydestä, olosuhteista tai elämänasenteesta.
- näin se vaan on
Usein varsinkin kapakoissa,joku nainen ketä hieman kehun kysyy:" Arvaas minkä ikäinen oon heh" sanon,että korkeintaan 50 ja hän alkaa nauramaan ihan älyttömästi ja paljastaa ikänsä "erehdyit kyllä 13-vuodella,mutta et ole ensimmäinen kaikki miehet sanoo että näytän viisikymppiseltä".IMARTELUA SE VAIN ON hän näyttää tasan 63-vuotiaalta.
- merkki ..
näin se vaan on kirjoitti:
Usein varsinkin kapakoissa,joku nainen ketä hieman kehun kysyy:" Arvaas minkä ikäinen oon heh" sanon,että korkeintaan 50 ja hän alkaa nauramaan ihan älyttömästi ja paljastaa ikänsä "erehdyit kyllä 13-vuodella,mutta et ole ensimmäinen kaikki miehet sanoo että näytän viisikymppiseltä".IMARTELUA SE VAIN ON hän näyttää tasan 63-vuotiaalta.
varhaisesta vanhuudesta, jos alkaa ikäänsä arvuuttelemaan? :))
Varsinkin, kun tietää, ettei kukaan silloin vastaa rehellisesti. - ikääni 63v
merkki .. kirjoitti:
varhaisesta vanhuudesta, jos alkaa ikäänsä arvuuttelemaan? :))
Varsinkin, kun tietää, ettei kukaan silloin vastaa rehellisesti.kellekkään, mutta jossain tilanteessa ,kun on kysytty ikääni
ei ole meinattu uskoa sitä.on monta kertaa kysytty sitten oletko tosiaan.luulin,että olet korkeintaan50.
3kymppisenäkin minua pidettiin 8-9v nuorempana. - ja minä 56
ikääni 63v kirjoitti:
kellekkään, mutta jossain tilanteessa ,kun on kysytty ikääni
ei ole meinattu uskoa sitä.on monta kertaa kysytty sitten oletko tosiaan.luulin,että olet korkeintaan50.
3kymppisenäkin minua pidettiin 8-9v nuorempana.Olen sanonut satakertaa naiselle noin.Tosin aina puhunut myös täyttä puppua.Kyllä 50 ja 63 erottaa toisistaan ilman poliisiakin.KÄNNILÄISTEN HÖPINÄÄ.
- että::
ikääni 63v kirjoitti:
kellekkään, mutta jossain tilanteessa ,kun on kysytty ikääni
3kymppisenäkin minua pidettiin 8-9v nuorempana.sinun kanssasi on "vaikea puhua", eivät muutakaan osaa puhua,
- kerrakseen, naiset!
Naise elämää?
Jos sää ole itsenäine, sää ole pelottava.
Jos sää ole ystävälline ja ymmärtäväine, sää ole liian kiltti.
Ku sää sano, mitä sää ajattele,
sää ole rääväsuu.
Jos sää ole hiljaa, on sus
jotta kummallist.
Jos sää anna, sää ole helppo nakki.
Jos sää pihtaat, haeta joltain muult.
Yritä täsä sit olla. Jua pari lasi kuaharii.
Venytel tualis semmottos,
et pää menee taakse ja kattelet maailmaa ylösalasi.
Hiukka hianon näköst.
Ei iloseks tulemiseks enemppä tarvita.
Pan lähettäen kaikil, joil o väsymyst ja kaikil, joil ei ol ja si
kaikil, joil halut viesti laitta.
Kyl o helppo ol naine!!!!
-Heli Laaksonen- - on iäkäs
Olkoot nainen tai mies.
Niin se vaan on.
Suosittelen suurentavaa peiliä, tai parempia silmälaseja.
Ihminen on huono hahmottamaan ikääntymistään, kun kasvonsa näkee päivittäin.
Katsele valokuvia, missä on viiskymppisiä, ja vertaa omiin kuviisi.
ero on huomattava, vaikka olisit omasta mielestäsi kuinka freesi tahansa.
Aika harvalla on rehellisiä ystäviä, tuttuja, jotka kertoisivat totuuden, jos itse ei sitä näe. - kun,
elämä on riittävän vaikeaa,
omaa ikää pitää miettiä ja tarkkaan punnita mitä joku sanoo,
ei kai kaikki osaa heti niitä kohteliaisuksia lausua,
ei ainakan ne jotka eivät aina ole haku päällä.Väistämättä useampi joutuu ikärasismin ja suoranaisen kiusaamisen kohteeksi ikääntyessään...Olisi mukava saada joku puolueeton taho tutkimaan ilmiötä eri ikäryhmissä,nuorilta se on usein hyötytavotteista,mutta samaa ikää olevat on kuin hiekkalaatikolla leikkivät tenavat...Olen kysynyt usealtakin 80-90vuotiaalta,joilla ei muistihäiriöitä,haluaisivatko olla vielä nuoria,vastaus on aina ollut että ei,vaan juuri tätä hetkeä eläen..Tosin nuoriltakin tullut,onko sellainen sitten ihminen joka ei vanhene..
- 80.
kaimaliini kirjoitti:
Väistämättä useampi joutuu ikärasismin ja suoranaisen kiusaamisen kohteeksi ikääntyessään...Olisi mukava saada joku puolueeton taho tutkimaan ilmiötä eri ikäryhmissä,nuorilta se on usein hyötytavotteista,mutta samaa ikää olevat on kuin hiekkalaatikolla leikkivät tenavat...Olen kysynyt usealtakin 80-90vuotiaalta,joilla ei muistihäiriöitä,haluaisivatko olla vielä nuoria,vastaus on aina ollut että ei,vaan juuri tätä hetkeä eläen..Tosin nuoriltakin tullut,onko sellainen sitten ihminen joka ei vanhene..
En muista mistä luin,mutta kun ihmisiä haastateltiin moni pelkäsi elävänsä yli 80-vuotiaaksi. Olivat tietoisia niistä lukemattomista ongelmista mitä ikä tuo tullessaan.
- äijä vaan
vai miksi ikäsi on niin arka,
minusta tuollaiset kuuluvat vain murrosikäisten ajatusmaailmaan, ikä, ulkonäkö, tms..- peili kädessään
Tuntuu tosi kummalliselta, että 60-v. kulkee koko ajan peili kädessään tai peilaa ulkonäköään muilta kysymällä. - Luulisi, että tähän ikään mennessä olisi jo muut arvot tärkeämmällä sijalla aivoissa. - No, onhan se ulkonäkö tärkeä, tietty, hän on miellyttävä ihminen ollessaan siisti, klassisesti pukeutunut ja positiivisella mielellä. - Ja miksi vain hän itse olisi säilynyt nuorena ja muut vanhenevat ja rypistyvät?
- 1945
peili kädessään kirjoitti:
Tuntuu tosi kummalliselta, että 60-v. kulkee koko ajan peili kädessään tai peilaa ulkonäköään muilta kysymällä. - Luulisi, että tähän ikään mennessä olisi jo muut arvot tärkeämmällä sijalla aivoissa. - No, onhan se ulkonäkö tärkeä, tietty, hän on miellyttävä ihminen ollessaan siisti, klassisesti pukeutunut ja positiivisella mielellä. - Ja miksi vain hän itse olisi säilynyt nuorena ja muut vanhenevat ja rypistyvät?
Hei, nyt olette sekottaneet pakkaa kunnolla. Ei ikä tee ihmistä rumaksi. Tämä nuori mieshän sanoi minulle että olen vanhempi ja tyylikäs nainen. Eli vanha voi olla kaunis ja tyylikäs aivan kuten nuori voi olla ruma ja tyylitön.
Minua pidetään yhä kauniina naisena, mutta kuitenkin oman ikäisenä. Se mikä surettaa on ikä sellaisenaan, se mitä se tuo tullessaan muutakin kuin ulkomuodon rapistumise. - pitää?
1945 kirjoitti:
Hei, nyt olette sekottaneet pakkaa kunnolla. Ei ikä tee ihmistä rumaksi. Tämä nuori mieshän sanoi minulle että olen vanhempi ja tyylikäs nainen. Eli vanha voi olla kaunis ja tyylikäs aivan kuten nuori voi olla ruma ja tyylitön.
Minua pidetään yhä kauniina naisena, mutta kuitenkin oman ikäisenä. Se mikä surettaa on ikä sellaisenaan, se mitä se tuo tullessaan muutakin kuin ulkomuodon rapistumise.Kuinka suuri on otanta?
Miksi se on Sinulle tärkeää. Itse en tiedä yhtään, minkänäköisenä minua pidetään. - Ashen
1945 kirjoitti:
Minua pidetään yhä kauniina naisena, mutta kuitenkin oman ikäisenä. Se mikä surettaa on ikä sellaisenaan, se mitä se tuo tullessaan muutakin kuin ulkomuodon rapistumise.Missä nämä kauneuskilpailut pidettiin?
- ja TURVOTUSTA
Hieno kommentti,sanoisin tosi hyvä. "Peilaa ulkonäköään muilta kysymällä". Miksi? Känniläiset nuoret miehet kehuvat ja nää uskoo.Moni kertoo jopa aikuiselle lapselleen."Olin eilen tuol karaokebaaris,yks 35 ikäinen mies kehui minua ja sanoi"korkeintaan 45-vuotias".hellanlettas kuinka herkkää...........pemalauta.
Miehistä sanoisin,näin aamulla Reetun maikkarilla.On hyvässä kondiksessa,näin miesnäkökulmasta katsottunakin. - salli oorelan veli
Ollaan karaokebaareissa kehuneet näitä "ikinuoria" Hanneleita ja menty sen jälkeen huussiin nauramaan."Ei uskois sinuu" "mut kaikki miehet sanoo,Kreikkalaisetkin kehu kauneuttani" sanoi eräs reilu 60-nainen joka näytti 70-vuotiaalta.Turvoksissa,mielettömät silmäpussit,mutta oli niin Hannelee ja Paulaa että.Säälittäviä ja täysin huijattavissa ja pesän jakaminen herkässä jos vaan on halukkaita.Taas tulee purjot:yökyökyök...........jjjjjjjjjjjzz.
- iäkäs ei
mielestäni ole kuusikymppiselle ihan oikea sana. Käsittäisin iäkkäämmän vasta 75-80 vuotiaaksi. En oikein tiedä mikä olisi oikea sana. Minä kyllä loukkaantuisin tuosta iäkkäästä. Eihän sitä nuoria olla, mutta ei mielestäni vielä iäkkäitäkään!
- 60-kymppinen on iäkäs
Nelikymppisen ja sitä nuoremman näkökulmasta kuusikymppinen on vanha. On sulaa kohteliaisuutta (ja miellyttämisenhalua) käyttää komparatiivia, mutta nuoresta tai keski-ikäisestäkään et enää nuorempien silmissä käy. Viisikymppisen mielestä olet niinikään vanha, onhan siinöin jo lähes visitoista vuotta ikä - ja muutakin eroa. Koska sanoja arvosti sinua, hän kertoi, että olet "vanhempi" nainen, sillä ilmeisesti hän tietää, että tykkäät itsestäsi nuorempana kuin olet.
Oletko todella niin naiivi, että uskot kaiken, minkä ihmiset sanovat, kun haluavat miellyttää tai pitää sinut hyvällä tuulella? Miksi yli kuusikympinen ei voi olla kaunis ja miellyttävä sellaisenaan vaan hänen on myös oltava ikäänsä nuoremman näköinen muka ? Oikeasti kuitenkaan kukaan ei ole, ei kirkkaassa päivänvalossa. Hämärässä kaikki kissat ovat harmaita.
Kun halutaan näyttää nuoremmalta tai tuntea itsensä nuoreksi, onko edelleen kyse hedelmällisyydestä, kyvystä tuottaa jälkeläisiä tai sen imitoimisesta? Miehiä miellyttää tunnetusti hedelmällisen näköinen nainen, se on puhdasta biologiaa. Yli kuusikymppinen mummeli ei mitenkään ole hedelmällisessä iässä, näköinen voi olla tietyin edellytyksin hämärässä... Kun ikänsä sanoo, mielikuvat toimivat käänteisestikin niin, että nuoremmat näkevät yhtä´äkkiä aiemmin 51-vuotiaaksi luulemansa ikäisenään eli 64-vuotiaana.
Mikä on tämän juttusi tarkoitus, koska olet tehnyt itsestäsi aiheen tai oikeastaan ulkonäöstäsi - ? Oletko narsisti? Ehkä sinulla on valikoiva kuulo ja näkö, jollet ole kuullut päälle kuusikymppiseksi itseäsi tituleerattavan mummoksi tai vanhaksi.
Vastauksena kysymykseesi: ei ole käsitettä vanhempi nainen tai mies muuten kuin kohteliaisuusmielessä. Miehet ja naiset ovat joko nuoria tai vanhoja. Niin se vain on, kun puhutaan sukupuolisesta viehättävyydestä, josta ymmärtääkseni tässäkin jälleen oli kyse muun ohella. Milloin jollekin sanotaan näitä epätotuuksia " Et ole lainkaan ikäisesi näköinen " jne. riippuu henkilöstä. Yleensä sellaiselle, jota totuus kirpaisisi niin, että suuttumus näkyisi, kuuluisi ja tuntuisi. Muille kehtaa sanoa, että "Oletpa pirteän näköinen" tai "Näytät hyvältä." Se on rehellisempää ja tuntuu silti hyvältä.- 1945
Ymmärsit väärin, tässä tilanteessa ei ollut kyse sukupuolisesta viehättävyydestä. Tämä nuori mies oli kollegani eräässä yritystilaisuudessa, en edes tunne häntä, enkä muista minkä näköinen edes oli. Aika siistin ja tavallisen näköinen mies. Jatkettiin juttelua luottamuksen herättämisestä asiakkaissa, mukana oli myös toinen mies keskusteluissa. Koska oli minulle ventovieras enkä ollut kiinnostunut tuttavuudesta, mielestäni oli turhaa kommentoida ikääni ja tyyliäni. Minä en vastaavassa tilanteessa uskaltaisi sanoa vastaavaa 20 v minua vanhemmalle herrasmiehelle. Kokisin sen liian epäkohteliaana, jopa tungettelevana.
- Mummo minäkin
1945 kirjoitti:
Ymmärsit väärin, tässä tilanteessa ei ollut kyse sukupuolisesta viehättävyydestä. Tämä nuori mies oli kollegani eräässä yritystilaisuudessa, en edes tunne häntä, enkä muista minkä näköinen edes oli. Aika siistin ja tavallisen näköinen mies. Jatkettiin juttelua luottamuksen herättämisestä asiakkaissa, mukana oli myös toinen mies keskusteluissa. Koska oli minulle ventovieras enkä ollut kiinnostunut tuttavuudesta, mielestäni oli turhaa kommentoida ikääni ja tyyliäni. Minä en vastaavassa tilanteessa uskaltaisi sanoa vastaavaa 20 v minua vanhemmalle herrasmiehelle. Kokisin sen liian epäkohteliaana, jopa tungettelevana.
Mieheni on saanut monta naista iloiseksi pikkasen kehuvilla kommenteillaan
Hänen kulttuuritaustaansa ja koulutukseensa kuuluvat nämä taidot
osana diplomatiaa. - 60-kymppinen on iäkäs
1945 kirjoitti:
Hyvä ystävä, lähes kaikki miehen ja naisen välillä on omalla tavallaan sukupuolista kanssakäymistä. Se elementti on pienesti tai suuresti mukana aina hautaan
saakka. En viitsi vääntää rautalangasta, oletan, että saattaisit ymmärtää selittämättä asiaa juurta jaksain, jos olet joskus oikeasti ollut miesten (heterojen) kanssa tekemisissä. Ehkä miellytit nuorta miestä jollakin tavoin, mutta harmistus "iäkkäämpi" oli sitä, että olet naisena hänelle liian vanha. Voi se ilmetä noinkin. Eikä kyse aina ole siitä, että sinä haluat tuttavuutta,ehkä mies olisi halunnut, jos olisit ollut passelisti nuorempi. Kaikkea sinäkin viitsit jaagata täällä palstoilla.
Enpä usko, että sinua vanehmpi herrasmies (missä niitä mahtaa Suomessa olla?) pahastuisi imartelevasta kommentista, mutta tuskin kukaan haluaa kuulla, että "oletpa vanhan näköinen", mitä iäkäämpi suoraan sanottuna tarkoittaa. - naulan kantaan.
1945 kirjoitti:
Samalla sait ryöpyn niskaasi. Moni ymmärsi kommenttisi väärin.
Itselläni oli nuoruusvaihe viiteenkymppiin asti. Oikeasti olin lapsekkaamman näköinen, mutta annas olla, se merkkipaalu tiputti reaaliaikaan totaalisesti. Sen jälkeen en ole kuvitellut mitään.
Nyt lähes 62v.na näytän juuri ikäiseltäni. Kiloja tuli lapsentakoaikana lisää. Jalat turpoavat ilman lämpöisiä ilmojakin ja ovat kuin mustelmilla verenpurkaumien vuoksi. Siitä onnekas olen, etteivät ne säre.
Freesimmäksi saan itseni laitettua, jos haluan. Ylleensä en halua. Juhlat on eri asia. Edustaa ei enää tarvitse, joten nautin vapaasta olostani.
Saattaa sinulla olla kroppa paremmassa kunnossa kokonaisuutena, mikä lie melko harvinaista tässä vanhemmassa iässä. Itsensä tuntee samaksi, mikä aina on ollut, muiden silmissä ollaan vanhoja, auttamatta.
Tärkeintä kai on olla itsensä kanssa tasapainossa. Hyvää kesän jatkoa kaikille!
30-vuotiasta iäkkäämpi tai vanhempi ja 20-vuotiaasta 50-vuotias voi olla tosi vanha. Kaikki on suhteellista. Juuri äskettäin tapasin 50 pariskunnan, joka kertoi vaimon olevan vanhempi melkein heti esittelyn yhteydessä.
Itse olen usein ollut tilanteessa, jolloin totean, että katson voivani laskea leikkiä ikäasiassa, koska olen kuitenkin muita paikalla olijoita vanhempi. 94-vuotiaan mielestä olen edelleen nuori, mutta omasta ja nuorten mielestä jo aika vanha.
Mitä sillä on väliä, mitä muut ajattelevat. Vanha tai nuori, jokainen saa nähdä asian niin kuin haluaa. Iällä ei mielestäni ole ihmisten kesken merkitystä; paljon tärkeämpää on se, millainen ihminen on. Viihdyn parhaiten mukavien ihmisten parissa, enkä yleensä tule edes miettineeksi ihmisten ikää. Minusta ihmisten ei tarvitse näyttää vähintään 10 vuotta ikäistään nuoremmilta. Parempi olisi, että viihtyisivät sellaisina kuin ovat ja hyväksyisivät itsensä.
Ikärasismiin voi mielestäni parhaiten törmätä ikäihmisten keskustelupalstoilla. ;))- ootko,
muissakin asioissa yhtä fiksu kuin ulkonäöltäsi,
sillä ulkonäkö on melko pieni tekijä jos viikonkin yhdessä jatketaan. - Pirre*
ollaan iäkkäämpiä kuin nuorempia :)
Kyl mieki kuvaisin ikäistäni - semmoinen ainakin yli kolmekymppinen :)- höpsis*
vielä toistaiseksi ainakin jokseenkin vahava itsetunto ja en edes kerkeä edes ajattelemaan olenko "kalkkis"
Puuskutan eteenpäin niin pirusti, ehkä se on mun vahvuus?tai heikkous;)
Kun on pakko tai ei, ei kerkeä edes ajattelemaan ikää, haluaa vain, että asiat
olisivat kondiksessa.Itsellä ja muillakin.
Seuraan ja otan jopa osaakin muillakin keskustelupalstoila missä on kaiken ikäisiä keskustelijoita.
Opin sieltä ehkä ymmärtämään itseäni nuorempia ja vanhempia ihmisiä ja saataan samaistua heidänkin ajatusmaailmaansa. Ja löytämään "ahaa" elämyksiä.
Joskus tietysti huvittaakin. En erottele ihmistä iän, aseman tai varakkuuden mukaan.Mielipiteet ratkaisee, mutta mietin miksi joku ajattelee niin eri tavalla kuin minä.Yritän vajavaisten kykyjeni mukaan analysoida ja saatan huomatakin, että se "pönttö" olikin oikeassa:)
Tulipas "vilosohvisia" juttuja.
Niitäkin on ihan hyvä joskus lueskella ja ajatella.
Hengitämme niin kauan se on loppuu;) - höpsis*
höpsis* kirjoitti:
vielä toistaiseksi ainakin jokseenkin vahava itsetunto ja en edes kerkeä edes ajattelemaan olenko "kalkkis"
Puuskutan eteenpäin niin pirusti, ehkä se on mun vahvuus?tai heikkous;)
Kun on pakko tai ei, ei kerkeä edes ajattelemaan ikää, haluaa vain, että asiat
olisivat kondiksessa.Itsellä ja muillakin.
Seuraan ja otan jopa osaakin muillakin keskustelupalstoila missä on kaiken ikäisiä keskustelijoita.
Opin sieltä ehkä ymmärtämään itseäni nuorempia ja vanhempia ihmisiä ja saataan samaistua heidänkin ajatusmaailmaansa. Ja löytämään "ahaa" elämyksiä.
Joskus tietysti huvittaakin. En erottele ihmistä iän, aseman tai varakkuuden mukaan.Mielipiteet ratkaisee, mutta mietin miksi joku ajattelee niin eri tavalla kuin minä.Yritän vajavaisten kykyjeni mukaan analysoida ja saatan huomatakin, että se "pönttö" olikin oikeassa:)
Tulipas "vilosohvisia" juttuja.
Niitäkin on ihan hyvä joskus lueskella ja ajatella.
Hengitämme niin kauan se on loppuu;)En erottele SUKUPUOLEN kaan mukaan, vaikka "pönttöjähän ne miehet on" ;)
- 1943
luokkaan "iäkkäämpi nainen". En tuota asiaa ajattele, vaan olen onnellinen juuri ikäisenäni ja näköisenäni. Työelämässä puhutaan ikääntyvistä ja ikääntyneistä. Koska olen eläkkeellä, olen ainakin ikääntynyt. Faktat ovat faktoja.
- arjucha
Kyllä tässä iässä on jo arvot eri järjestyksessä ja se sisäinen kauneus tärkeämpää.
miksi oikein kuuluisi kutsua, mutta sitä en voi hyväksyä, kun joskus saa lehdestä lukea, että esim. kuusikymmentäviisivuotias vanhus jäi auton alle tai muuta vastaavaa.
Tuntuu, että iäkäskään en haluaisi olla, vaikka elämä on joskus yhtä kremppaa.
Kai siihen sitten vaan on totuttava, että on iäkäs ja vanhuus lähenee.Tellastiina kirjoitti:
miksi oikein kuuluisi kutsua, mutta sitä en voi hyväksyä, kun joskus saa lehdestä lukea, että esim. kuusikymmentäviisivuotias vanhus jäi auton alle tai muuta vastaavaa.
Tuntuu, että iäkäskään en haluaisi olla, vaikka elämä on joskus yhtä kremppaa.
Kai siihen sitten vaan on totuttava, että on iäkäs ja vanhuus lähenee.päivän päästä 68 vuotta, ja olen ihan suosiolla iäkäs. Ei se ikä tai sanonta minua miksikään muuta. Enkä halua esittääkään enää 40 vuotiasta. Silloinhan olisin ihan naurettava. Jokainen on ikäisensä, ja ikä ei ole vääryydellä hankittua.
- Ennenkuulumatonta
Meirikki, etkö tiedä olevasi vaitiolovelvollinen työasioitten suhteen? Minusta on aika edesvastuutonta riepotella työtovereittensa asioita (vaikkapa nimettömänä) täällä yleisillä nettipalstoilla! - Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun arvostelet työtovereitasi. Todella tyhmää ja törkeää.
- tyrmistynyt.
Ennenkuulumatonta kirjoitti:
Meirikki, etkö tiedä olevasi vaitiolovelvollinen työasioitten suhteen? Minusta on aika edesvastuutonta riepotella työtovereittensa asioita (vaikkapa nimettömänä) täällä yleisillä nettipalstoilla! - Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun arvostelet työtovereitasi. Todella tyhmää ja törkeää.
ja vielä sosiaalialalla oleva ihminen, joilla on ankara salassapitovelvollisuus!
- saatat
paljastaa tuollaisia asioita?
- -meirikki ejk.
Kun kerron vain tapauksia, en nimillä, en edes kaupunkia, en mitenkään riko salassa olo velvollisuutani.
Mielestäni on hyvä, jos vähänkin herättää mietintää, missä mennään!
Saan puhua yleisesti niin paljon kuin sielu sietää, ja puheillani on ollut tarkoitus.
Saa olla aika ´etsivä´joka puheistani jäljilleni pääsee.
Mielipiteesi on sinun, minulla toisenlaiset, - pidetään silti asiat asioina. - enkä halua sinun hoitoos
saatat kirjoitti:
Todella tyhmää, kun puhut vain jäljittämisestä. Sinä annat puheillasi ymmärtää, että olette koko 'hoitoalan ammattilaiset' tyhmää ja juoruavaa sakkia. Sinulla ei ole edes ymmärrystä, mistä saat puhua ja mistä et! Ihan oikeasti - Nuo jutut ovat todella loukkaavia ammattikunnallesi ja muillekin. Fiksu on fiksu asioiden käsittelyssäkin.
- -meirikki ejk.
saatat kirjoitti:
Tiesitkö kenties kenestä puhun? Eikö ole hyvä, että tiedämme mitä tuleman pitää? Ruusunpunaisiako kertomuksia minun pitäisi kertoa, kun näen, koen ja elän tässä ja nyt?
Tajutkaa nyt, ettette te tiedä kuin tarinan, ette ihmisiä, ette minua.
Miten saatan paljastaa kysyit? Juurikin siksi et olemme menossa tälläiseen hoitoon, ja sille on vihellettävä seis!
Totuus voi olla kamalaa, entä jos olisit itse se asiakas? Miltäkö tuntuisi?
Sanon et minun ikäiseni on katoavaa perinnettä näissä töissä , minä näen miten kylmäksi hoitosuhteet muuttuvat.
Ja te onnettomat moititte minua, kun yritän kertoa miten hoivatyö etenee, en todella olisi uskonut!
Kotipalvelu on aivan eri kuin laitoshoito, en jäisi hetkeksikään kotipalvelun hoidettavaksi, niin kylmää asennoitumista näen nuorten touhuista.
Tottakai siellä aarteitakin on, vaan harvakseen.
Pitäisikö laittaa pää pensaseen ja vaieta? Miettikää nyt vähän? En voi kun puristella päätäni teidän vaitiolo velvollisuuksille:((( - -meirikki ejk.
-meirikki ejk. kirjoitti:
Tiesitkö kenties kenestä puhun? Eikö ole hyvä, että tiedämme mitä tuleman pitää? Ruusunpunaisiako kertomuksia minun pitäisi kertoa, kun näen, koen ja elän tässä ja nyt?
Miten saatan paljastaa kysyit? Juurikin siksi et olemme menossa tälläiseen hoitoon, ja sille on vihellettävä seis!
Sanon et minun ikäiseni on katoavaa perinnettä näissä töissä , minä näen miten kylmäksi hoitosuhteet muuttuvat.
Ja te onnettomat moititte minua, kun yritän kertoa miten hoivatyö etenee, en todella olisi uskonut!
Kotipalvelu on aivan eri kuin laitoshoito, en jäisi hetkeksikään kotipalvelun hoidettavaksi, niin kylmää asennoitumista näen nuorten touhuista.
Pitäisikö laittaa pää pensaseen ja vaieta? Miettikää nyt vähän? En voi kun puristella päätäni teidän vaitiolo velvollisuuksille:(((No niin Ykkösen uutisissa juurikin kerrottiin se mitä täälä kirjoitin. Pirstaleisuudesta, ja ei toimi. Kai katsoitte? Eri kunnissa ei toimi jne...
Me olemme seuraava sukupolvi, mietitkö kuka sinua hoitaa? Jos et, ala miettimään, niin teen minäkin. - -meirikki ejk.
No niin Ykkösen uutisissa juurikin kerrottiin se mitä täälä kirjoitin. Pirstaleisuudesta, ja ei toimi. Kai katsoitte? Eri kunnissa ei toimi jne...
Me olemme seuraava sukupolvi, mietitkö kuka sinua hoitaa? Jos et, ala miettimään, niin teen minäkin.Oli kova työ noin alle lipan arvostelussa!
http://www.youtube.com/watch?v=dAB89hSOwME
Hyvää Juhannusta, :O( - kirjoitit
enkä halua sinun hoitoos kirjoitti:
Todella tyhmää, kun puhut vain jäljittämisestä. Sinä annat puheillasi ymmärtää, että olette koko 'hoitoalan ammattilaiset' tyhmää ja juoruavaa sakkia. Sinulla ei ole edes ymmärrystä, mistä saat puhua ja mistä et! Ihan oikeasti - Nuo jutut ovat todella loukkaavia ammattikunnallesi ja muillekin. Fiksu on fiksu asioiden käsittelyssäkin.
ja onhan ne kuuluisat pyöräilymatkat töihin, määrätyllä, paikkakunnallakin tiedossa.
- ihmetellyt pitkään
Yksi seikka, monille on koskettaminen lähes ylivoimaisen vaikeaa. Ei todella tarkoita, että inhoaisi vanhuksia. Monet kauneudenhoitoalan opiskelijatkin huomaavat, ei olekaan minun alani, koskettaminen ei luonnistu. Se muuten on ominaisuus, ei vika. Eikä edes harvinainen.
- mielipuuhaasi
kirjoitit kirjoitti:
ja onhan ne kuuluisat pyöräilymatkat töihin, määrätyllä, paikkakunnallakin tiedossa.
Alappa luetteleen faktoja, älä vihjaile. Olet sinä aika kekkeruusi.
Ellei ymmärrä lukemaansa on viisainta olla kommentoimatta.
meirikki puhuu asiaa, sievistelijät jostain muusta. Ohhoi, ymmärrys hoi. - Hiiri vai vastuullinen?
Pitäisikö laittaa pää pensaseen ja vaieta? Miettikää nyt vähän? En voi kun puristella päätäni teidän vaitiolo velvollisuuksille:(((Oletko hiiri vai ammatistasi vastuussa oleva aikuinen kansalainen? Kirjoitustesi perusteella sanon, että hiiruhan se siinä valittaa, mutta ei tee asialle itse mitään, kunhan paljastelee juttuja sensaation toivossa. Etkö häpeä? Sinulla ja muilla ammatissasi toimivilla on vahvat etujärjestöt ja monia kanavia, joilla viedä valituksia eteenpäin. Miksi et käytä niitä?
Mitä me lukijat muka voisimme tehdä näissä asioissa? Kertoa juttuja, jotka "on peräisin internetin keskustelupalstoilta". Monenko luulet virallisella taholla niitä uskovan? Nettijuttuihin perustuvat valitukset kuitataan "hieman höpsähtäneiden" aikaansaannoksiksi. Jos taas joku vaatisi sinun nikkisi avaamista ja asioiden virallista tutkimista, oletko miettinyt sitä? Netti on julkinen paikka, yhtä hyvin kuin sanomalehti. Voit joutua vastaamaan sanomisistasi. Juorut ovat juoruja niin kauan kun faktaa puuttuu eikä perättömiä juttuja pidä kertoa edes huvikseen tällaisista asioista muka totena.
Ei pidä panna päätään pensaaseen, jos sinulla on oikeasti asiaa, mutta olet kertomassa juttuja ihan väärällä kanavalla. Ärhentely ei asiaa auta. - -meirikki ejk.
Hiiri vai vastuullinen? kirjoitti:
Oletko hiiri vai ammatistasi vastuussa oleva aikuinen kansalainen? Kirjoitustesi perusteella sanon, että hiiruhan se siinä valittaa, mutta ei tee asialle itse mitään, kunhan paljastelee juttuja sensaation toivossa. Etkö häpeä? Sinulla ja muilla ammatissasi toimivilla on vahvat etujärjestöt ja monia kanavia, joilla viedä valituksia eteenpäin. Miksi et käytä niitä?
Mitä me lukijat muka voisimme tehdä näissä asioissa? Kertoa juttuja, jotka "on peräisin internetin keskustelupalstoilta". Monenko luulet virallisella taholla niitä uskovan? Nettijuttuihin perustuvat valitukset kuitataan "hieman höpsähtäneiden" aikaansaannoksiksi. Jos taas joku vaatisi sinun nikkisi avaamista ja asioiden virallista tutkimista, oletko miettinyt sitä? Netti on julkinen paikka, yhtä hyvin kuin sanomalehti. Voit joutua vastaamaan sanomisistasi. Juorut ovat juoruja niin kauan kun faktaa puuttuu eikä perättömiä juttuja pidä kertoa edes huvikseen tällaisista asioista muka totena.
Ei pidä panna päätään pensaaseen, jos sinulla on oikeasti asiaa, mutta olet kertomassa juttuja ihan väärällä kanavalla. Ärhentely ei asiaa auta.Oliko kirjoituksesi muuta kuin puskasta huutelua?
Jos luet valtakunnallisia lehtiä ja kuuntelet uutisia, tiedät enempi.
Minä en omaa sadunkerronta lahjoja, kirjoitukseni on totta.
Tuo on ala-arvoista uhkailua nikin purkamisesta, se minulle sopii, alahan yrittämään.
Jokaisen on hyvä tietää tulossa olevasta, sinunkin.
Sopiiko etttä jatkossa huolehdit vain omista kirjoituksistasi, minä omistani? - meirikki
Te kaikki suoraan asioiden kertomisesta kauhistelevat:/
Kai katsoitte tv-uutisia , klo 19 tänään kolmoselta?
Uskokaa vihdoinkin et puhun todellisesta hädästä. Ei siihen niin kauaa mene kun itse olemme avun tarpeessa, kuka enempi kuka vähempi.
Jauhetaan laitoksien puutteesta, vaan kotipalvelussa se on vieläkin puutteelisempaa.
Kun koulutus jauhaa uusia tulokkaita, psykologiset sovetumistestit on unhoon jääneet , valinta sen mukaan. Onhan opiskelija määrä saatava, muutoin loppuisi valtion tuki.
Kenellekään joka on viitsinyt lukea kirjoituksiani ei voi olla epäselvää, kuinka paljon pidän vanhusten kanssa työskentelystä, ja tuskailen joskus itkujen kera kun en saa kaupungin kotipalvelun päättäjää näkemään ongelman tärkeyttä.
Olen ylpeä ammatistani ja golleekoistani, en siitä, et kuka vaan voi kurssituksen saatuaan tehdä tätä arvokasta työtä.
Kaikista ei ole, ja se näkyy nyt hyvin vahvasti.
Minun ymmärryksessä ei ole vikaa, mieti omaasi!
Miksi kiellät totuuden puhumisen, kolahtiko?
Kuten sanoin, ei siihen niin pitkä ole kun alamme tarvitsemaan lisäapua selviytymiseemme, meille kelpaa vain paras, ja on erittäin tärkeää et nyt puututaan näihin asioihin, se takaa meille paremman hoidon.
Toivon et ymmärrät kirjoitukseni, kaikessa fiksuudessasi.
Iloista Juhannusta sinulle :) - niksi
meirikki kirjoitti:
Te kaikki suoraan asioiden kertomisesta kauhistelevat:/
Kai katsoitte tv-uutisia , klo 19 tänään kolmoselta?
Uskokaa vihdoinkin et puhun todellisesta hädästä. Ei siihen niin kauaa mene kun itse olemme avun tarpeessa, kuka enempi kuka vähempi.
Jauhetaan laitoksien puutteesta, vaan kotipalvelussa se on vieläkin puutteelisempaa.
Kun koulutus jauhaa uusia tulokkaita, psykologiset sovetumistestit on unhoon jääneet , valinta sen mukaan. Onhan opiskelija määrä saatava, muutoin loppuisi valtion tuki.
Kenellekään joka on viitsinyt lukea kirjoituksiani ei voi olla epäselvää, kuinka paljon pidän vanhusten kanssa työskentelystä, ja tuskailen joskus itkujen kera kun en saa kaupungin kotipalvelun päättäjää näkemään ongelman tärkeyttä.
Olen ylpeä ammatistani ja golleekoistani, en siitä, et kuka vaan voi kurssituksen saatuaan tehdä tätä arvokasta työtä.
Kaikista ei ole, ja se näkyy nyt hyvin vahvasti.
Minun ymmärryksessä ei ole vikaa, mieti omaasi!
Miksi kiellät totuuden puhumisen, kolahtiko?
Kuten sanoin, ei siihen niin pitkä ole kun alamme tarvitsemaan lisäapua selviytymiseemme, meille kelpaa vain paras, ja on erittäin tärkeää et nyt puututaan näihin asioihin, se takaa meille paremman hoidon.
Toivon et ymmärrät kirjoitukseni, kaikessa fiksuudessasi.
Iloista Juhannusta sinulle :)kirjoitat.Itse seurasin pienellä paikkakunnalla veljeni kohtelua ja hoitoa kunnan laitoksessa ja muutin itse naapuri kaupunkiin,etten ainakaan samaan hoitopaikkaan joudu sitten,kun en enää yksin tule toimeen.
- meirikki
niksi kirjoitti:
kirjoitat.Itse seurasin pienellä paikkakunnalla veljeni kohtelua ja hoitoa kunnan laitoksessa ja muutin itse naapuri kaupunkiin,etten ainakaan samaan hoitopaikkaan joudu sitten,kun en enää yksin tule toimeen.
Edes yksi joka ymmärtää mitä tarkoitan.
Sait silmäni "märäksi" kun niin kovin on ollut kielteistä palautetta.
En osaa kaunosieluilla, en paina päätäni pensaaseen, - on vain totuutta!
Hyvää Juhannusta sinullekin, asioista tietävä :)) - 1947
on oikeassa! Pitää voida keskustella asioista, mitkä on väärin, oli se sitten hoitoalalla tai missä vaan. Mitenkäs muuten muutoksia parempaan tulisi, jos kaikki olisivat hiljaa?
Eri asia on nimillä ja tunnistettavasti sanottu. Itsekin olen vastaavaan avuttomuuteen törmännyt ja otti vihaksi, lähes. Miten voi seistä vieressä tumput suorina?
Kovasydämiset tyypit eivät kuulu ihmisläheisille aloille. Piste.
Itse olen nyt kiukkuinen tuosta hyssyttelystä.
Tulee mieleen, millaisia mahtavat nykyiset valintakriteerit olla?! 80-luvulla muuttivat valintaperusteita ja tuloksen huomasi. Harjoittelijat olivat avuttomia ja kylmiä tunteiltaan. Kosketus käytäntöön olematon. Ihme, ettei suurempia haavereita ole sattunut, tai sitten ne vaietaan.
Myöhemmin kuulin muutoksen entiseen valintatyyliin tulevan. Tarvetta ainakin olisi.
Täytän syksyllä 65-vuotta.
Väistämättä olen iäkäs, välillä tuntuu että hyvinkin iäkäs, onneksi on vielä hyviäkin päiviä.
En veikkailuta ikääni, siinä saattaa tulla ikäviä yllätyksiä.
Kaksikymppisen mielestä nelikymppinen on vanhempi, kuusikymppinen ikivanha muinaismuisto.
Mutta niinhän mekin ajateltiin siinä iässä.- se noin on.
Ei ihminen voi kahlita aikaa, vaikka kuinka haluaisi. Aina se etenee, kulkee ohitsemme, halusimme, tai emme.
Vanhan kortin sanoin, *Nuorempi kuin juuri tänään, et voi koskaan olla*.
- mai-
Olen kuusikymppinen, mutta rinnassa kaksikymppinen.
- Palmu
nainen on joku tuollainen yli 8-kymppinen ja vanhempi hmm, ehkä joku seitsemääkymmentä lähenevä.
Itse tunnen itseni todella vanhaksi kun nuoremmat teitittelevät. - iästä
Nuori 15v. nainen haluaa usein esittää 17v. ja 65v. olisi vielä mielellään useita vuosia 59,9v. mutta tärkeintähän on minkä ikäiseksi itse tunnet olosi. Myönteinen elämän-asenne ja iloinen mieli antavat potkua pitkään elämään, kunhan muistat myös nauttia pienistäkin asioista etkä yritä väkinäisesti elossa pysymisen pituusennätystä vaan painat elämästä nauttien täysillä loppuun asti;)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1012791Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2081747- 1201670
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois471554Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641282Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841078- 571024
- 831007
- 48926
- 62869