Avion autuus

Tohveli sankari

Sisarukset olivat ottaneet miehet tahoiltaan. Tamperelaisen maisterin kanssa avioitunut sisar kehuskeli miten ihanaa on kun joka päivä, toisinaan jopa kolmasti, mies otti syliinsä ja vannoi rakastavansa.

Pohjalaisen kanssa avioitunut muisteli koska rakkautta oli viimeiseksi vannottu. Ei ollut sanaakaan lausuttu edes avovalvollisuutta täytettäessä, taisi ne vannottelut loppua siihen kosintaan.

Mää rakastan sua - mää otan sut akakseni.

Vannottelun vähyys vähän kismitti ja vaimo otti asian puheeks Marttaillassa, kertoi sisarensa saamat vuolaat vakuuttelut , ja sitten oman ylkänsä ainutkertasen vakuuttelun - kosinnan, etteikö sanoos akaksotto ilmootuksen, yhteydessä.

Yks vanhemmista ämmistä kattos valittelevaa vaimoa altakulmaan ja tuumas : Sittenhän sulla kaikki on reeras ja taloos rakkaus kohrallaan. Jos äijä konsanaan vakuutteloo niiin se peittelee jälkiään ja itteään sillä pettä ku kuunteloo jatkuvia lurituksia, silkkaa valetta simmoonen luritus.
Pohjanmaalla on tapana sanua asia ja täsätapaukses ukkos on sanonu jotta se sua rakastaa. Asia on silleen hyvä ja rakkautta on.

Vaimo valitteli että kyllä sitä vannottelua kuuntelis useammin, olis se niin mukavaa ja romanttista ja olis sitä sellaselle mukavampi antaa.

Martat rauhootteli nuorikkoa:: oos vaan tyytyväinen siihen yhteenkin vannotukseen, meilläpäin on tapana et sanas pysytään ja muutokset kyllä ajallaan ilmotetaan.

1

2342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohojalaanen Tampereella

Tosta oon kuullu myös tällasta versiota:

Nainen oli ottanut pohojalaasen miähen. Parinkunta eli onnellisena, mutta vaimoa häirotsi, kun mies ei ollut sanonut kosinnan jäläkeen rakastavansa vaimoaan. Kerran vaimo sitten kysyi ukoltansa notta: "Rakastatko sinä mua viälä?", ukko ei oikeen hanakasti vastannu ja akka toiti sitten kysymyksensä. Ukko katteli akkaansa vähän aikaa ja vastasi sitte: "No johan minä sen oon sanonu, notta eiköhän sovita, että jos muutosta tapahtuu, niin kyllä minä sitten siitä ilimootan."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6768
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2500
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1928
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe