Voiko lapsilisän siirtää menemään suoraan lapsen tilille? Jos voi, nii voiko lähivanhempi tehdä sen siirron ilman etän lupaa?
Lapsilisät
3
631
Vastaukset
- kuuden äiti
Tarkoitatko sitä, että kela maksaisi lapsilisän suoraan lapsen tilille? Se onnistuu vain, jos lapsi on yli 15v. Tuo ikä on siis kelan asettama ehto.
"Lapsilisä voidaan maksaa lapsen äidille tai isälle tai muulle huoltajalle sekä poikkeuksellisesti myös 15 vuotta täyttäneelle lapselle itselleen"
Ja jos perheessä on myös muita lapsia, niin se vaikuttaa niihin lapsilisän porrastuksiin. eli menettää sen korotuksen mitä useammasta lapsesta saa.
"Esimerkiksi jos perheessä on kaksi lapsilisään oikeutettua lasta ja yksi 15 vuotta täyttänyt lapsi, joka saa lapsilisänsä itse, perhe saa porrastuksen kahden lapsen mukaan."
Ei kai siihen mitään etän lupaa tarvita, jos esim. äiti saa lapsilisät kaikista lapsista ja sen jälkeen siirtää vaikka 100e lapsen tilille. - mahd
Kyllä minä sain laitettua lapsilisän menemään suoraan lapsen (4kk) omalle tilille. En ole tietoinen mistään säännöksistä. Muutoksen tein kelan sähköisessä palvelussa ja ainakin se onnistui ja lapsilisä tulee nykyään lapseni tilille eikä minun niinkuin aikaisemmin.
- uysatiyus
Lapsilisään voi vaihtaa minkä tahansa tilin Kelaa ei kinnosta tilin omistaja.
Jos monta lasta, kaikki lisät menee samalle tilille. Jos halua joka pennun rahat eri tileille, voi sopia rahan jakamisesta pankin kanssa tai hoitaa asian itse nettipankissa lapsilisän maksupäivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123846Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja313230Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2963205Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82040- 2541891
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk81838Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2391452- 801395
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi431204Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81133