Meidän pojalla vielä voimakas moro refleksi vaikka poika 4kk. ei kai mitään vakavaa? ihan tyytyväiseltä noin yleisesti vaikuttaa mutta ei paljon jokeltele eikä vielä osaa kääntyä voikos liittyä toisiinsa?
poika 4kk ja moro refleksi
5
3125
Vastaukset
- ...
Jos huolettaa, niin kannataa otta yhteyttä neuvolaan ja jutella asiasta. Ei tartte sitten pähkäillä asiaa yksinään :)
Ja lapset kuitenkin kehittyy kukin omaan tahtiin, joten ei kannata vertailla muihin. - terveydenhoitaja
Moro-refleksin poisjääminen on yksilöllistä ja tuon ikäisellä lapsella Moron selkeä esiintuleminen on suhteellisen yleistä, vaikka oppikirjat toista puhuvatkin. Jos Moro tulee selvänä esiin vielä 6 kk:n iässä, niin silloin on aihetta jatkotutkimuksiin. Onko lapsesi hoikka/siro/jäntevä? Jostakin syystä hoikilla ja jäntevillä lapsilla Moro tulee usein helpommin/pitempään esiin, he myös säpsähtelevät pulleita lapsia helpommin...
Pieni varotuksen sananen sinulle. Älä missään nimessä testaile kotona tuleeko Moro vielä esiin! Koska jos Morotat lasta säännöllisesti, se ylläpitää heijastetta yllä eikä anna sen vaimeta. Unohda siis koko Moro! Kyllä se terveydenhoitaja sen sitten tarkistaa seuraavalla neuvolakäynnillä ja ohjaa lääkärille jos katsoo aiheelliseksi.- doli
Minun tietojeni mukaan moro jää koko eliniäksi, jos ei lähde pois 6 kuukauden kuluessa. Silloin voi sitten muutaman vuoden pästä alkaa hoitaa lasta asiantuntijan ohjeilla. Tietoja saa PEKU oy:stä netistä. Vastaavista olen kuullut, en nyt muista.
Itse olen vanhenevaa sorttia, mutta olen harjoittelemassa niitä liikkeitä. Voin sanoa, että ero tuntuu ja näkyy! Vahinko, että en tiennyt asiasta nuorena!
Terveisin: Mária - pauliinaaaaaa
doli kirjoitti:
Minun tietojeni mukaan moro jää koko eliniäksi, jos ei lähde pois 6 kuukauden kuluessa. Silloin voi sitten muutaman vuoden pästä alkaa hoitaa lasta asiantuntijan ohjeilla. Tietoja saa PEKU oy:stä netistä. Vastaavista olen kuullut, en nyt muista.
Itse olen vanhenevaa sorttia, mutta olen harjoittelemassa niitä liikkeitä. Voin sanoa, että ero tuntuu ja näkyy! Vahinko, että en tiennyt asiasta nuorena!
Terveisin: Máriamoro refleksi? mikä se edes on?
- ....
Meidän poika kans 4kk ja tekee välillä moro refleksiä.. yleensä jos säikähtää ääntä. Meillä kyllä jokellellaan paljon, mutta ei kans osaa kääntyä selältä vatsalleen... ei edes viihdy vatsallaan. Osaa kyllä kääntyä mahalta selälleen. Ei ne viimeks neuvolas, oli viikko sitten niin edes testannu niitä refleksejä muuta kun sen että kävelyrefleksi hävinnyt. Nyt laitto jalat tukevasti "maahan". Itse en ainakaan ole huolestunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491