Mitä teen? Toimitin 4 päivää myöhässä kelaan opintolainan korkoavustushakemuksen eikä kela näköjään ehtinyt käsitellä hakemustani ajoissa ja maksaa korkoja pankille, sillä nyt huomasin, että pankki oli ehtinyt suoraveloituksena viedä kaikki rahat tililtäni. Tilini on tyhjä enkä voi esim. maksaa vuokraa, ostaa ruokaa enkä mitään.
Onko minulla mitään mahdollisuuksia vielä saada rahojani takaisin? Vai olenko nyt mokaukseni takia menettänyt tämän kuun tuloni lopullisesti? Voiko kela maksaa minulle rahat takaisin, vaikka kirjoitin hakulomakkeeseen, että kela maksaisi korot suoraan pankille? Mitä teen?
Opintolainan korkoavustus myöhässä
6
1941
Vastaukset
- Voi voi.
Tervetuloa aikuisuuteen.
Kysy Kelalta suoraan.- ap
Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?
Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta. - apvst
ap kirjoitti:
Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?
Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta.Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).
Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi. - ap
apvst kirjoitti:
Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).
Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi.Kelalta en ole vieläkään saanut vastausta... MUTTA: pankki palautti tänään rahat tililleni, vieläpä ilman erillistä vaatimusta. Heti saatuaan kelan korkoavustuksen pankki palautti rahat.
Joten teille kaikille muille tämän palstan lukijoille, jotka ovat/tulevat ehkä joskus olemaan saman tyyppisessä tilanteessa, näin se oikeasti menee, ei huolta siis. Älkää välittäkö tuosta yllä olevasta pahanilmanlinnusta, joka täällä voivottelee ja jakaa väärää infoa. Onneton ihminen lienee..
- Anonyymi
Minulla varmaan meni seuraavan vuoden korkoavustuksen hakupäivä ohi. Kesällä olisi pitänyt hakea.
Se on voi voi jne.
Haistakaa... - Anonyymi
Katsoinkin väärin. Saan korkoavustuksen vielä. Ähäkutti.
Voi voi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2085441SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p784429Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.803178SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2392600Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1342391Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur971754Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2441387Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo49985- 62906
Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall27904