Mitä teen? Toimitin 4 päivää myöhässä kelaan opintolainan korkoavustushakemuksen eikä kela näköjään ehtinyt käsitellä hakemustani ajoissa ja maksaa korkoja pankille, sillä nyt huomasin, että pankki oli ehtinyt suoraveloituksena viedä kaikki rahat tililtäni. Tilini on tyhjä enkä voi esim. maksaa vuokraa, ostaa ruokaa enkä mitään.
Onko minulla mitään mahdollisuuksia vielä saada rahojani takaisin? Vai olenko nyt mokaukseni takia menettänyt tämän kuun tuloni lopullisesti? Voiko kela maksaa minulle rahat takaisin, vaikka kirjoitin hakulomakkeeseen, että kela maksaisi korot suoraan pankille? Mitä teen?
Opintolainan korkoavustus myöhässä
6
2122
Vastaukset 6
- Voi voi.
Tervetuloa aikuisuuteen.
Kysy Kelalta suoraan.- ap
Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?
Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta. - apvst
ap kirjoitti:
Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?
Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta.Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).
Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi. - ap
apvst kirjoitti:
Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).
Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi.Kelalta en ole vieläkään saanut vastausta... MUTTA: pankki palautti tänään rahat tililleni, vieläpä ilman erillistä vaatimusta. Heti saatuaan kelan korkoavustuksen pankki palautti rahat.
Joten teille kaikille muille tämän palstan lukijoille, jotka ovat/tulevat ehkä joskus olemaan saman tyyppisessä tilanteessa, näin se oikeasti menee, ei huolta siis. Älkää välittäkö tuosta yllä olevasta pahanilmanlinnusta, joka täällä voivottelee ja jakaa väärää infoa. Onneton ihminen lienee..
- Anonyymi
Minulla varmaan meni seuraavan vuoden korkoavustuksen hakupäivä ohi. Kesällä olisi pitänyt hakea.
Se on voi voi jne.
Haistakaa... - Anonyymi
Katsoinkin väärin. Saan korkoavustuksen vielä. Ähäkutti.
Voi voi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu571381- 261000
- 78869
- 64768
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69744- 47722
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131675Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.10642- 89640
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i13626Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �133559- 4552
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45550- 93508
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24493- 18482
- 36465
Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113464- 36457