Mitä teen? Toimitin 4 päivää myöhässä kelaan opintolainan korkoavustushakemuksen eikä kela näköjään ehtinyt käsitellä hakemustani ajoissa ja maksaa korkoja pankille, sillä nyt huomasin, että pankki oli ehtinyt suoraveloituksena viedä kaikki rahat tililtäni. Tilini on tyhjä enkä voi esim. maksaa vuokraa, ostaa ruokaa enkä mitään.
Onko minulla mitään mahdollisuuksia vielä saada rahojani takaisin? Vai olenko nyt mokaukseni takia menettänyt tämän kuun tuloni lopullisesti? Voiko kela maksaa minulle rahat takaisin, vaikka kirjoitin hakulomakkeeseen, että kela maksaisi korot suoraan pankille? Mitä teen?
Opintolainan korkoavustus myöhässä
6
1969
Vastaukset
- Voi voi.
Tervetuloa aikuisuuteen.
Kysy Kelalta suoraan.- ap
Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?
Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta. - apvst
ap kirjoitti:
Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?
Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta.Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).
Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi. - ap
apvst kirjoitti:
Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).
Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi.Kelalta en ole vieläkään saanut vastausta... MUTTA: pankki palautti tänään rahat tililleni, vieläpä ilman erillistä vaatimusta. Heti saatuaan kelan korkoavustuksen pankki palautti rahat.
Joten teille kaikille muille tämän palstan lukijoille, jotka ovat/tulevat ehkä joskus olemaan saman tyyppisessä tilanteessa, näin se oikeasti menee, ei huolta siis. Älkää välittäkö tuosta yllä olevasta pahanilmanlinnusta, joka täällä voivottelee ja jakaa väärää infoa. Onneton ihminen lienee..
- Anonyymi
Minulla varmaan meni seuraavan vuoden korkoavustuksen hakupäivä ohi. Kesällä olisi pitänyt hakea.
Se on voi voi jne.
Haistakaa... - Anonyymi
Katsoinkin väärin. Saan korkoavustuksen vielä. Ähäkutti.
Voi voi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780