Opintolainan korkoavustus myöhässä

ourhgaöowurhg

Mitä teen? Toimitin 4 päivää myöhässä kelaan opintolainan korkoavustushakemuksen eikä kela näköjään ehtinyt käsitellä hakemustani ajoissa ja maksaa korkoja pankille, sillä nyt huomasin, että pankki oli ehtinyt suoraveloituksena viedä kaikki rahat tililtäni. Tilini on tyhjä enkä voi esim. maksaa vuokraa, ostaa ruokaa enkä mitään.

Onko minulla mitään mahdollisuuksia vielä saada rahojani takaisin? Vai olenko nyt mokaukseni takia menettänyt tämän kuun tuloni lopullisesti? Voiko kela maksaa minulle rahat takaisin, vaikka kirjoitin hakulomakkeeseen, että kela maksaisi korot suoraan pankille? Mitä teen?

6

2106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi voi.

Tervetuloa aikuisuuteen.

Kysy Kelalta suoraan.

• ap

Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?

Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta.

• apvst
        ap kirjoitti:

Mitä hyötyä sun vastauksesta oli?

Olen jo kysynyt kelalta, mutten ole vielä saanut sieltä vastausta.

Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).

Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi.

• ap
        apvst kirjoitti:

Mitä hyötyä sun kysymyksestäsi oli? Jos olet kysynyt Kelalta, niin odota vastaus, mitä täällä kyselet. Jos olet kysynyt pankistasi, odota vastaus (ja pankki ei muuten enää peruuta lainanmaksua, vaikka teknisesti se kyllä olisi mahdollista).

Vastauksellani oli se pointti, että aikuisuus tarkoittaa sitä, että omista teoista on otettava vastuu ja määräaikojen noudattaminen on sinun, aikuisen ihmisen vastuulla. Jos myöhästyit hakemisesta, niin voi voi.

Kelalta en ole vieläkään saanut vastausta... MUTTA: pankki palautti tänään rahat tililleni, vieläpä ilman erillistä vaatimusta. Heti saatuaan kelan korkoavustuksen pankki palautti rahat.

Joten teille kaikille muille tämän palstan lukijoille, jotka ovat/tulevat ehkä joskus olemaan saman tyyppisessä tilanteessa, näin se oikeasti menee, ei huolta siis. Älkää välittäkö tuosta yllä olevasta pahanilmanlinnusta, joka täällä voivottelee ja jakaa väärää infoa. Onneton ihminen lienee..

• Anonyymi

Minulla varmaan meni seuraavan vuoden korkoavustuksen hakupäivä ohi. Kesällä olisi pitänyt hakea.

Se on voi voi jne.

Haistakaa...

• Anonyymi

Katsoinkin väärin. Saan korkoavustuksen vielä. Ähäkutti.

Voi voi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1591
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1011
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      912
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      896
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      770
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      766
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      717
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      712
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      711
    Aihe