Juhannusta viettämään

Turistina

Heyps!
Olemme tulossa Savonlinnaan torstaina rrromanttiselle lomalle ja mietimme mitä paikkoja jussin aaton aattona olisi minne kannattaisi hakeutua ja perjantai päivällekin ja illalle olisi kiva jotain vinkki vitosta saada...Onko jossain perinteistä kokonpolttoa tai puukkohippasta ;) jota voisi mennä katselemaan turvallisen välimatkan päästä :D Perjantaina ainakin Olavinlinnaan olisi tarkoitus hakeutua...Mitäpä muuta olisi ehkä jopa sellaista missä ei ole aukioloaikoja :D
Kiitos jo etukäteen

10

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jermuilija

      tulkaa toki moinsalmelle ja kioskille kattomaan kokkoa ja nauttimaan suomen kauniista luonnosta ja mahdollisesti on myös vanhat kunnon tanssit moijintalolla

      • Turistina

        eli mielummin jostain keskustan liepeiltä... onko jotain paikkoja jota kannattaisi mennä katsomaan...


    • Scarlet.

      No jos keskustan tuntumaan haluaa mennä kokkoa katsomaan niin siinä olavinlinnan kupeessa on sellainen paikka kun Riihisaari jossa on juhannuskokko ja siellä on tavallisesti aika paljon muitakin ihmisiä.

      Riihisaaressa sijaitsee myös Savonlinnan maakuntamuseo, jossa kannattaa vierailla.

    • kahella

      Kannattaa nyös hakeutua pitkälle sillalle kahtelemaan kun kaupungin toivot ajelevat toyotillaan ja pemareillaan lipat sojossa ja passot kaakossa eistakasin.
      Sillo näkköö että kaapunti ei ole ihan kuollu vaan vasta kitumassa.

      • paikan

        nimittäiäin R-kioskin sinne kandee mennä.on vaikka mitä,irtokarkkeja ,mahottoman halpaa kaljaa,tupakkaa,lotota voi,leluja ja kaikki saman katon alla ei tartte kävellä kilometri sodalla.suosittelen


    • kerho

      löytyy kuuklettamalla

    • Mene Riihisaareen tai Poukkusiltaan katsomaan kokkoa. Muista ottaa paljon viinaa niin juttukin luistaa kierojen savolaisten kanssa paremmin.

      Jätä kuitenkin puukko kotiin sillä et osu savolaiseen kummiskaan, ollaan me niin kieroja.

      • Ehe ehe!!

        Hukuta sinä itsesi vellihousu!


    • saattaa olla tunkua

      Sisätiloihin kannattaa hakeutua jo hyvissä ajoin. Mikäli aiot olla ulkona niin pitkät kalsarit, kumisaappaat, pipo hanskat ja sadetakki kannattaa varata mukaan sekä iso termarillinen rommikaakaota.
      Aito savonlinnalainen sanoo että ilema on kylömä.

    • Turistin

      Teillä on mahdottoman ihana kaupunki siellä. Siellä on satsattu kesäturisteihin kunnolla... Hyvin on yhden kadun varrella kaikki ostospaikat vierivieressä ( todella hyvää palvelua!! ) ja kaunis ja eloisa tori. Ei niin hieno sisävesialus vei meidät kaupungin ympäri vain 5 eurolla ja oli kyllä hienot maisemat :D Olavinlinnakin oli halpa ja hyvä turistikohde ja varsinkin torilta linnalle vievä rantareitti oli aivan mielettömän kaunis ja houkutteleva...Suomen kaupungeista houkuttelevin mitä olen tähän mennessä käynyt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe