miten saisi punaviini ja kahvitahrat pois mustavalkoisesta matosta? onko kellään kokemusta?
olen kokeillut tahranpoistoaineita ja muuta mahdollista ei lähe..
surettaa... =(
punaviini ja kahvi tahrat matossa
4
4750
Vastaukset
- Sirkka*-
Jos tahra on tuore, niin kokeile kivennäisvettä tai jos sinulla ei sitä ole, niin tee vedestä ja suolasta sellainen tahna, ehkpä notkeahko, on helpompi levittää - siihen tahrahkohtiin ja anna vaikuttaa. Harjaa suolat pois pehmeällä puhtaalla liinalla tai harjalla. Maton voi imuiroida.
Suolavesiseoksella olen poistanut itse sohvasta tahroja, villahameesta puhaviini lähti taas kivennäisvedellä.- MD
entäs kun tahra on vanha ja monasti yritetty pestä?
- Sirkka*
MD kirjoitti:
Olen saanut tuolla vesi-suola-tahnalla vähän vanhemiakin tahroja pois. Topsilla levitin tahrojen päälle tuota tekemääni tahnaa, annoin vaikuttaa ja pyyhin puhtaalla pehmeällä kankaalla pois sitten suolat.
Tässä oli kylläkin ruokatahrat kyseessä.
Punaviinitahra lähti tosi hyvin tuolla vichyllä, tahra oli kyllä tuore. MD kirjoitti:
olen saanut siis joskus sohvasta pois ihan kamalan tahran sellaisella auton tekstiileille tarkoitetulla aineella, jota suihkutetaan runsaasti tahraan, annetaan kuivua ja imuroidaan pois. Kuitenkin kannattaa kokeilla ihan huomaamattomaan paikkaan ensin, ettei tule pahaa läiskää tahran paikalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214