Öljynvaihtovälit

liian pitkät

Onko tosiaan näissä TDI koneissa öljynvaihtoväli 30.000tkm:ä. Eli 105 ja 140 heppasissa hä...

27

6912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      sellaista autoa ostaisi missä vaihdot tehty tuolla välillä. Vaikka kuinka ois longlife ölpät.

      • .....

        Autossa sitten on lyhyempi huoltoväli, paitsi Toyotassa?


      • nipponisti
        ..... kirjoitti:

        Autossa sitten on lyhyempi huoltoväli, paitsi Toyotassa?

        aikas monessa autossa on vaihtoväli 20 tkm, ja kyllä se on ihan riittävä meidän olosuhteissa, kyllähän se volkkarin longlife öljy kestää sen 30 tkm, mutta silloin on parempi jos autolla ajetaan enimmäkseen maantieajoa ja pitkiä matkoja.


      • vaihtoväli
        nipponisti kirjoitti:

        aikas monessa autossa on vaihtoväli 20 tkm, ja kyllä se on ihan riittävä meidän olosuhteissa, kyllähän se volkkarin longlife öljy kestää sen 30 tkm, mutta silloin on parempi jos autolla ajetaan enimmäkseen maantieajoa ja pitkiä matkoja.

        Volkkarin longlife-öljyn vaihtoväli on niinsanotusti joustava eli se on MAKSIMISSAAN 30 tkm tai 2 vuotta. Auto kertoo itse milloin on öljynvaihdon aika riippuen millainen on mm. moottorin kuormitus ja kuljettajan ajotapa ollut.


    • ......

      Pitää paikkansa. Tosin joskus se voi olla pidempikin, esim. kevyttä ajoa maantiellä, niin taulu huutaa huoltoon myöhemmin.

      • epeli.

        olen vaihtanut autoissani öljyt aina 10000 välein,riippumatta mikä on vaihtoväli.Marketeissa öljy on niin halapaa,ettei se vie konkurssiin.


      • Gulf
        epeli. kirjoitti:

        olen vaihtanut autoissani öljyt aina 10000 välein,riippumatta mikä on vaihtoväli.Marketeissa öljy on niin halapaa,ettei se vie konkurssiin.

        Juu marketeissa on varmaan tosi halpaa öljyä. Halvaksi tulee kanssa se, että marketin halpa öljy ei käy esim. uusille hiukkassuodattimille ja rikkoo ne alta aika yksikön. Se se vasta halpaa onkin :)

        Mutta todellisuudessa Volsujen huoltovälit vaihtelevat maksimissaan 30-50tkm tai 2v välillä. Nykyisissä malleissa on otettu käyttöön tuo 30tkm maksimi joka siis vähenee sen mukaan minkälaista ajoa käyttäjä autollaan ajaa. 30tkm saavutetaan kun ajaa etupäässä matka-ajoa ja normaalilla markettiin ja takaisin ajolla jäädään 20tkm paikkeille ellei 2v tule jo aiemmin vastaan.


      • v6power
        Gulf kirjoitti:

        Juu marketeissa on varmaan tosi halpaa öljyä. Halvaksi tulee kanssa se, että marketin halpa öljy ei käy esim. uusille hiukkassuodattimille ja rikkoo ne alta aika yksikön. Se se vasta halpaa onkin :)

        Mutta todellisuudessa Volsujen huoltovälit vaihtelevat maksimissaan 30-50tkm tai 2v välillä. Nykyisissä malleissa on otettu käyttöön tuo 30tkm maksimi joka siis vähenee sen mukaan minkälaista ajoa käyttäjä autollaan ajaa. 30tkm saavutetaan kun ajaa etupäässä matka-ajoa ja normaalilla markettiin ja takaisin ajolla jäädään 20tkm paikkeille ellei 2v tule jo aiemmin vastaan.

        long life=pitkä elämä voi muuttua aika lyhyeksi kun ajellaan 30 tuhatta semmolilla kuravelleillä. vaihdan 10000-15000 välein.


      • ex-Mosse
        v6power kirjoitti:

        long life=pitkä elämä voi muuttua aika lyhyeksi kun ajellaan 30 tuhatta semmolilla kuravelleillä. vaihdan 10000-15000 välein.

        Onneksi sinulla on varmaan esimerkkejä miten pahassa kunnossa moottori on kun ajetaan 30tkm samoilla öljyillä?
        Ei eikö ollutkaan - mitenkä sattuikaan, että arvasin oikein. No minulla on tuossa pari autoa joilla on ajettu yli 300tkm ja vaihtovälit niiden moottorien öljyissä ovat olleet 35-45tkm ja joka kerta öljy on ollut ihan 'normaalia' sitä vaihdettaessa ei mitään kuravelliä josta sinä kirjoitat. Vielä käyvät ja kukkuvat ihan normaalisti - eikös noiden pitäisi olla jo paalaamolla jos sinun väitteesi pitäisi paikkansa?
        Ei siinä mitään jos sinä haluat vaihtaa öljyjä alvariinsa, se sinulle suotakoon. Kyllä se valmistaja osaa kertoa miten heidän valmistamiaan autoja pitää huoltaa, joten älä sinä huolehdi muiden autoista, huolehdi vain omastasi :)


      • v6power
        ex-Mosse kirjoitti:

        Onneksi sinulla on varmaan esimerkkejä miten pahassa kunnossa moottori on kun ajetaan 30tkm samoilla öljyillä?
        Ei eikö ollutkaan - mitenkä sattuikaan, että arvasin oikein. No minulla on tuossa pari autoa joilla on ajettu yli 300tkm ja vaihtovälit niiden moottorien öljyissä ovat olleet 35-45tkm ja joka kerta öljy on ollut ihan 'normaalia' sitä vaihdettaessa ei mitään kuravelliä josta sinä kirjoitat. Vielä käyvät ja kukkuvat ihan normaalisti - eikös noiden pitäisi olla jo paalaamolla jos sinun väitteesi pitäisi paikkansa?
        Ei siinä mitään jos sinä haluat vaihtaa öljyjä alvariinsa, se sinulle suotakoon. Kyllä se valmistaja osaa kertoa miten heidän valmistamiaan autoja pitää huoltaa, joten älä sinä huolehdi muiden autoista, huolehdi vain omastasi :)

        ajelet samalla autolla.ja vielä kaksin kappalein.vuodessa yhteesä varmaa 100000.kaikeen sitä ihminen kerkeekin


      • ex-Mosse
        v6power kirjoitti:

        ajelet samalla autolla.ja vielä kaksin kappalein.vuodessa yhteesä varmaa 100000.kaikeen sitä ihminen kerkeekin

        Kaikkia autoja ei tarvitse itse ajaa jollet tiedä :)
        Nuo autot joista aiemmin kirjoitin ovat olleet minulla uutena firmassa käytössä ( reilu 3v tai maksimissaan 200tkm) ja sen jälkeen ovat jääneet perheen tai lähisuvun käyttöön, joten tiedän niiden toimivuuden vielä nytkin. Lähisuvulle myymisessä on se hyvä/huono puoli, että jos autossa on ongelmia niin niistä kuulee :)

        Kolme autoa tälläkin hetkellä minulla on firmassa.
        Nykyisin kertyy tosiaan 40tkm/v (aiemmin tuli yli 50tkm/v ajettua), mutta yksi pääsee pienemmillä kilometreillä eli vain reilulla 20tkm/v, kun on 'kauppakassina'.
        Toimivat firman henkilökunnan ja minun työkäytössä kun firman omistan.


      • epeli.
        Gulf kirjoitti:

        Juu marketeissa on varmaan tosi halpaa öljyä. Halvaksi tulee kanssa se, että marketin halpa öljy ei käy esim. uusille hiukkassuodattimille ja rikkoo ne alta aika yksikön. Se se vasta halpaa onkin :)

        Mutta todellisuudessa Volsujen huoltovälit vaihtelevat maksimissaan 30-50tkm tai 2v välillä. Nykyisissä malleissa on otettu käyttöön tuo 30tkm maksimi joka siis vähenee sen mukaan minkälaista ajoa käyttäjä autollaan ajaa. 30tkm saavutetaan kun ajaa etupäässä matka-ajoa ja normaalilla markettiin ja takaisin ajolla jäädään 20tkm paikkeille ellei 2v tule jo aiemmin vastaan.

        Kyllä markettien teboil-ja mobil öljyt on aivan samaa kun huoltamoilla.


      • ex-Mosse
        epeli. kirjoitti:

        Kyllä markettien teboil-ja mobil öljyt on aivan samaa kun huoltamoilla.

        Olet aivan oikeassa. Marketit myy myös samoja teboil ja mobil-öljyjä kuin huoltamot - mutta aiemmassa kirjoituksessahan kirjoitettiin marketin halpa öljyistä ja niitä ei ole esim. uusille hiukkasuodattimellisille autoille saatavilla ja osa ei toimi edes longlife huollettavissa autoissa. Huoltamoa en kovin hyvänä paikkana pitäisi öljyn ostamiselle, ne kun ovat aika kalliita paikkoja. Autotarvikeliike yleensä on edullisin paikka hankkia öljyä jos kyseessä on vähänkin uudempi automalli. Toki marketista voi löytyä oikeatakin öljyä, mutta harvemmin silloin se on sitä halpaa öljyä jota tuo aiempi kirjoittaja tarkoitti.


      • tuplawee8
        ex-Mosse kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Marketit myy myös samoja teboil ja mobil-öljyjä kuin huoltamot - mutta aiemmassa kirjoituksessahan kirjoitettiin marketin halpa öljyistä ja niitä ei ole esim. uusille hiukkasuodattimellisille autoille saatavilla ja osa ei toimi edes longlife huollettavissa autoissa. Huoltamoa en kovin hyvänä paikkana pitäisi öljyn ostamiselle, ne kun ovat aika kalliita paikkoja. Autotarvikeliike yleensä on edullisin paikka hankkia öljyä jos kyseessä on vähänkin uudempi automalli. Toki marketista voi löytyä oikeatakin öljyä, mutta harvemmin silloin se on sitä halpaa öljyä jota tuo aiempi kirjoittaja tarkoitti.

        Mä olen ostanut ihan marketista Diamond Carat III eli Long Life 3 -tason liukastetta eli siis sellaista joka sopii melkein kaikkiin LL-koneisiin TDI V10:iä lukuunottamatta. Maksaa luokkaa 45 eur /4 litraa. Hankala on löytää taloudellisempaa ratkaisua, ellei sitten osta kerralla huomattavasti isompaa erää? Ja tuolla esanssilla ajaa varmasti max. 30 tkm.


      • ex-Mosse
        tuplawee8 kirjoitti:

        Mä olen ostanut ihan marketista Diamond Carat III eli Long Life 3 -tason liukastetta eli siis sellaista joka sopii melkein kaikkiin LL-koneisiin TDI V10:iä lukuunottamatta. Maksaa luokkaa 45 eur /4 litraa. Hankala on löytää taloudellisempaa ratkaisua, ellei sitten osta kerralla huomattavasti isompaa erää? Ja tuolla esanssilla ajaa varmasti max. 30 tkm.

        Pitää muistaa tuo öljy. Aiemmin oli R5 koneilla varustettuja pakujakin käytössä joten tuo ei silloin sopinut (kun ei tosiaan käy V10 tai R5 pumppareillem joissa on jotain eroa yläkerrassa tms.), mutta nyt on vain 2.0l TDI koneita joihin tuo sopii.
        Kiitos vinkistä.


      • tuplawee8
        ex-Mosse kirjoitti:

        Pitää muistaa tuo öljy. Aiemmin oli R5 koneilla varustettuja pakujakin käytössä joten tuo ei silloin sopinut (kun ei tosiaan käy V10 tai R5 pumppareillem joissa on jotain eroa yläkerrassa tms.), mutta nyt on vain 2.0l TDI koneita joihin tuo sopii.
        Kiitos vinkistä.

        Tuo viitehintani oli Tarjoustalosta. Jos joku tietää edullisemman paikan, niin saa antaa ilmi.


    • väsyy

      Kyllähän tuo 30th, km tuntuu pitkältä vaihtoväliltä, sen huomaa siittäkin jos moottorilla on taipumus kuluttaa öljyä niin sillä voi päästä esim, 10th ilman lisäystä mutta sitten kulutus lisääntyy kovaa vauhtia ja saa olla lisäämässä useasti, öljy "väsyy"/kuluu, ja tuskin se on enää voitelukyvyltään hyvää

    • VW

      Autohan itse ilmoitaa öljynvaihdosta ja se saataa olla 45 000 takin, mutta suositelisin 20 000 niin ei tule yllätyksiä ja pitää moittia autoa. Kohtuus kaikessa.

    • passat ukko

      tietääkö kukaan tai öljyn vaihdosta. pohja suoja muovi /millainen öljy pohjan pulti ,onko risti pää tai tähti sais pultin pois ja vanhat veke,niin jä öljy suodatin miten vaihto onnistuis helposti.

      • joulupukki76

        Kyllä monikin varmaan jotain tietää ja melkeen suosittelisin sinulle että viet VW:n huoltoon autosi. Jotenkin kysymyksestäsi ilmenee, että et ole ennen öljyjä vaihdellut.


      • mites se.
        joulupukki76 kirjoitti:

        Kyllä monikin varmaan jotain tietää ja melkeen suosittelisin sinulle että viet VW:n huoltoon autosi. Jotenkin kysymyksestäsi ilmenee, että et ole ennen öljyjä vaihdellut.

        Öljyt voi kestää vaikka 100tkm mutta mites on suodattimen kanssa varsinkin kiisseleissä jossa nokea kertyy öljyyn pysyykö suodatin auki noilla km:llä. Minkä kokoset suodattimet noissa vw:n diiseleissä on?


      • suodattimet
        mites se. kirjoitti:

        Öljyt voi kestää vaikka 100tkm mutta mites on suodattimen kanssa varsinkin kiisseleissä jossa nokea kertyy öljyyn pysyykö suodatin auki noilla km:llä. Minkä kokoset suodattimet noissa vw:n diiseleissä on?

        On kokemusta! Eikä kestä öljykään mahottomia vaikka ovat parantuneet!!


    • oil baron

      diesel moottorissa öljy menee nesteeksi (vähän kuin vesi ) joten öljypumppu ei pustu pumppaamaan öljyä eteenpäin alhaisen viskositeetin takia. bensiini moottorissa öljy muuttuu tervaksi.

    • mie taas

      öljyn vaihtoväli on dieselmoottoreissa n. 20 000 km

    • ...

      Kyllä se taitaa olla, eipä siinä mitään, hyvä öljynsuodatin pitää kyllä öljyt niin puhtaana että voi helposti ajaa tuon 30tkm. On tullut kokeiltua tuota 30tkm huoltoväliä ja ei pienintäkään ongelmaa.

      • acer

        Täällä käytännön kokemuksia! Monet tuntuu takertuvan moottorin kestävyyteen kyseisillä pitkillä vaihtoväleillä. Siihen en ota kantaa, mutta sitten tulee kyseeseen nämä meidän rakkaat AHTIMET!!!!!! Montako Garretin ahdinta on vaihdettu KULUMISEN/AKSELIN VÄLJYYDEN takia uuteen volkkareissa???? omassani ainakin on. Ja kyllä. Tiedän miten autoa ajetaan ahdinta "säästäen". Ja olen todella tarkka siitä. Olen tekemisissä monen eri automerkin huoltajien kanssa ja Esim toyotaan ahtimia vaihdetaa HUOMATTAVASTI vähemmän. ne menee niissä jo melkein ennen toista öljynvaihtoa TAKUUSEEN. Mutta paljon harvinaisempaa kuin volkkareissa. Mistä siis VOI johtua???? Toyotan vaihtoväli 15000km Joka moottorissa! Hondan huolto sanoi,että niiden 20000km on ehdoton maksimi. Jos ahdin vaihdetaa (kuten omassani) akselin väljyyden vuoksi, on kysymys siis kulumisesta. Ja näin sanoi volkkarin huolto joka ahtimen vaihtoi ihan suoraan. uusi ahdin on KALLIS. Todella KALLIS. Niinpä vaihtovälini on 15tkm. Oma autoni siis vuosen 2008 2,0 tdi golf variant


    • Jaapajaa

      -03 passat, pian 500 000 ajettu, aina öljynvaihtoväli 30000 500-3000 km. Hyvin käy ja kukkuu..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe