Olen 23v ja menossa toista kertaa gynekologille yksityiselle lääkäriasemalle. Kysymys (ehkä tyhmä sellainen mutta kun kokematon ei vielä tiedä..) kuuluukin, että voinhan varata sinne ajan ja hoitaa samalla kerralla kuntoon pilleriasian sekä pyytää gyneä ottamaan papakokeen? Netin ajanvaraussysteemissä näkyy, että yhtä kertaa kohti on varattu 20min aikaa, joten se kai riittänee molempien asioiden hoitamiseen...? Viimeksi kun kävin samalla gynellä, niin pyysin reseptin e-pillereihin ja samalla kerralla hän teki sisätutkimuksen mutta sanoi, ettei ole tarpeellista ottaa papaa sillä kerralla..?? Tuntui kummalliselta ja rupesinkin miettimään, että ottaako hän niitä kokeita ollenkaan vai pitääkö käydä jossain labrassa tms. Nyt on kuitenkin mennyt tuostakin jo 1½v aikaa, joten lienee ihan paikallaan viimeistään tässä vaiheessa käydä papassakin jo. Kokeneemmat neuvokaapas, kiitos!
Yksityinen gynekologi
7
660
Vastaukset
- gynestä, toiset
ottavat sen PAPA-kokeen, toiset vain kirjoittavat sinne lääkäriaseman labraan lähetteen. Samahan se on, sinne labraan kun ei tarvita ajanvarausta niin menet sinne sitten kun sinulle sopii
- Sanna^~
Okei, näin ajattelinkin. Piti vain varmistaa, koska ei ole vielä kokemusta tuollaisista jutuista, niin en tiedä miten homma toimii. Olis vaan hiukan noloa varata aika gynelle ja esittää joku toivomus (kuten nyt se papa on asioista tärkein) ja saada sitten kuulla, että se ei onnistukaan täällä, että mene sinne ja sinne. Tulisi sitten varattua aika ja odoteltua ja panikoitua sitten turhaan sitäkin... Mutta jospa se nyt hoituisi niinkuin olen ajatellutkin, jos ei itse gynen luona niin sitten siellä heidän labrassa. Kuinka kauan vastauksien saamisessa kestää ja tulevatko ne yleensä yksityiseltä lääkäriasemalta kirjeenä kotiin vai onko soiteltava jonnekin? Onko ne sellaista selkokieltä, että niistä ymmärtääkin itse jotain?
- asioita
Sanna^~ kirjoitti:
Okei, näin ajattelinkin. Piti vain varmistaa, koska ei ole vielä kokemusta tuollaisista jutuista, niin en tiedä miten homma toimii. Olis vaan hiukan noloa varata aika gynelle ja esittää joku toivomus (kuten nyt se papa on asioista tärkein) ja saada sitten kuulla, että se ei onnistukaan täällä, että mene sinne ja sinne. Tulisi sitten varattua aika ja odoteltua ja panikoitua sitten turhaan sitäkin... Mutta jospa se nyt hoituisi niinkuin olen ajatellutkin, jos ei itse gynen luona niin sitten siellä heidän labrassa. Kuinka kauan vastauksien saamisessa kestää ja tulevatko ne yleensä yksityiseltä lääkäriasemalta kirjeenä kotiin vai onko soiteltava jonnekin? Onko ne sellaista selkokieltä, että niistä ymmärtääkin itse jotain?
Se, miten saat vastauksen siitä papa-kokeesta ja mahdollisista muista asioista sovit siinä vastaanoton päättyessä gynekologin kanssa. Itse odottelen saavani kirjeen tällä viikolla, kun vastaus luvattiin noin kahdessa viikossa kirjeenä.
Onko selkokieltä? Se varmasti riippuu lääkäristä/labrasta. Jos et saa selvää, niin soitat ja kysyt, potilaalla on oikeus saada sellainen vastaus, että hän sen ymmärtää.
- tui23
Kävin Femedassa gynellä (ajattelin että ehkä oot menossa myös sinne kun nettiajanvarausta käytät), lääkäri otti papan ja tarjosi pillerireseptiä, vaikka menin sinne ihan muissa asioissa (kipujen vuoksi). Ja jos ei saa näin hyvää palvelua niin tokihan voi papaa ja pillereitä pyytää, 20 min on yllättävän pitkä aika kun ne lääkärit on aika nopsia tutkimuksissaan.
- Sanna^~
Olipa hyvää palvelua. :) Muistaakseni mukava tuokin gyne, jolla viimeksi kävin, joten toivottavasti sujuu hyvin nyt tämä seuraavakin käynti. Ensi viikolle sain ajan ja Suomen Terveystalolle olen menossa. Kylläpä jännittää taas, kun viime kerrasta on aikaa, eikä papaa ole tosiaan ennen otettukaan...
- tui23
Sanna^~ kirjoitti:
Olipa hyvää palvelua. :) Muistaakseni mukava tuokin gyne, jolla viimeksi kävin, joten toivottavasti sujuu hyvin nyt tämä seuraavakin käynti. Ensi viikolle sain ajan ja Suomen Terveystalolle olen menossa. Kylläpä jännittää taas, kun viime kerrasta on aikaa, eikä papaa ole tosiaan ennen otettukaan...
Eipä se papa-koe kyllä satu yhtään, vaikka voi vähän outoa olla tietysti kun lääkäri sellasella "minihammasharjalla" niitä soluja sieltä ottaa purkkiin. Ei ainakaan mun mielestä mitenkään erityinen juttu ja tosi nopea toimenpide. Ei kannata jännittää! Tsemppiä :)
- Sanna^~
tui23 kirjoitti:
Eipä se papa-koe kyllä satu yhtään, vaikka voi vähän outoa olla tietysti kun lääkäri sellasella "minihammasharjalla" niitä soluja sieltä ottaa purkkiin. Ei ainakaan mun mielestä mitenkään erityinen juttu ja tosi nopea toimenpide. Ei kannata jännittää! Tsemppiä :)
Taidan nyt kirjoittaa oman kokemuksenikin, kun tästä on ollut täällä puhe ja homma on tänään hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Kaikki meni siis hyvin gynen luona ja asia hoitui juuri silleen niinkuin olin ajatellutkin, sain siis reseptin uusiin pillereihin ja samalla otettiin papa-koe. Gyne sanoi itsekin, että otetaan vaan samalla sekin, niin on mullekin kivempi kun ei tarvitse kahdessa paikassa käydä ja riisua. Turhaan siis jännitin tämän viikon verran niin kovasti... No, tiedänpähän jatkossa sitten, että ei todellakaan tarvitse sitä jännittää. Saa nähdä millaiset tulokset papasta nyt sitten tulee, lääkäri lupasi laittaa ne kirjeenä suoraan kotiin, että on jotain mustaa valkoisella.
Mua ennen siellä näytti käyneen joku itseänikin nuorempi tyttö ilmeisesti äiti mukanaan ja oli kovin alistuneen näkönen huoneesta pois tullessaan. Toisaalta ymmärrän sitä tyttöä hyvin, koska onhan tämän asian suhteen itsellänikin vielä melko ristiriitaisia tunteita. Toisaalta tuo on erittäin hyvä, että otetaan papa-kokeita mutta toisaalta ainakin minun on hyvin vaikea mennä vieraan ihmisen luokse ja antaa hänen tutkia kaikista yksityisimpiä paikkojani. Ehkäpä ajatukset muovautuu positiivisemmiksi tässä vuosien kuluessa ja luulenpa, että viimeistään siinä vaiheessa, kun on saanut lapsia, niin tämäkin asia hoituu jo rutiinilla. :D Tällaisia ajatuksia ja kokemuksia minulla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789