Taxfree-ostokset

sdgasdgsadgasd

Eka kertaa olllaan lähdössä Ryanairilla liikenteeseen, Tampereelta Riikaan ja takaisin.
Aika tarkkoja tuntuvat olevan matkatavaroiden suhteen.
Meillä on vain käsimatkatavarat eli ns. cabin baggage molemmilla.
Mitäs jos ostan lentokentältä pari pulloa viskiä, voiko sen kantaa muovikassissa koneeseen vai täytyykö pullot sulloa laukkuun?
Mikä on käytäntö ollut, kertokaapa kokeneemmat?

7

3325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flpowui

      Näkyi matkustajilla olevan pullokasseja mukana. Taitavat katsoa läpi sormien sitä.
      Voihan ne sulloa laukkuunkin, koska laukun ulkomittoja ei varmaan siinä vaiheessa enää tsekkailla.

    • Kummin Kaiman Serkku

      Euroopan Unionin sisällä ei ole verovapaata myyntiä, joten voit unohtaa tax-free -ostoksesi. Riian kentältä voit toki ostaa alkoholia Latvian veroilla, jotka ovat Suomen verokantaa alhaisempia.

      Ostoksesi voit viedä muovikassissa jopa Ryanairin koneeseen.

    • sallittu--

      Sääntöjen mukaan käsimatkatavaraa saa olla vain 1 kappale eli erillistä tax free -kassia ei sallita. Suosittelen, että sullot pullot lentolaukkuusi. Itselläni ei ole olut ongelmia saada sopimaan. Huomioi asia jo kotoa lähtiessäsi. Älä ota mukaan liikaa tavaraa. Parin päivän reissulla ei tarvita juuri mitään. Kenttävirkalijat ovat nykyisin varsin tarkkoja käsimatkatavaroiden suhteen ja liian suuriin tai ylimääräisiin käsikasseihin puututaan.

      Jos haluat ostella enemmän tavaraa, varaa Ryanairin nettisivuilla matkalaukun kuljetus ruumassa. Hinta on kuitenkin vain 10 e/suunta.

      • rynkkyfani

        Käsimatkatavaroiden määrä, koko ja paino tarkistetaan ennen turvatarkastusta. Turvatarkastuksen jälkeen voit tehdä ostoksia ja viedä ne erillisessä laukussa koneeseen. Tämä testattu useasti ja Riika yksi euroopan edullisimmista kentistä ostosten suhteen.

        Turvatarkastuksen jälkeen tehtyjen ostosten laittaminen ruumaan menevään laukkuun on aika mahdotonta;)


      • aaasii
        rynkkyfani kirjoitti:

        Käsimatkatavaroiden määrä, koko ja paino tarkistetaan ennen turvatarkastusta. Turvatarkastuksen jälkeen voit tehdä ostoksia ja viedä ne erillisessä laukussa koneeseen. Tämä testattu useasti ja Riika yksi euroopan edullisimmista kentistä ostosten suhteen.

        Turvatarkastuksen jälkeen tehtyjen ostosten laittaminen ruumaan menevään laukkuun on aika mahdotonta;)

        "Each passenger (excluding infants) is permitted to carry one piece of cabin baggage on board (free of charge). Strictly one item of cabin baggage is permitted per passenger (excluding infants). Handbag, briefcase, laptops, shop purchases, camera etc must be carried within your permitted 1 piece of cabin baggage.
        ....
        We reserve the right to cancel your reservation without refund and to deny you boarding if you arrive at the boarding gate with more than one item of cabin baggage"

        Eli ryanairilla on mahdollisuus estää matkustamisesi jos sinulla on enemmän kuin yksi kappale käsimatkatavaroita. On harvinaista tietenkin että tuon takia estettäisiin matkustaminen mutta se on siis mahdollista..


      • kokeileen..
        aaasii kirjoitti:

        "Each passenger (excluding infants) is permitted to carry one piece of cabin baggage on board (free of charge). Strictly one item of cabin baggage is permitted per passenger (excluding infants). Handbag, briefcase, laptops, shop purchases, camera etc must be carried within your permitted 1 piece of cabin baggage.
        ....
        We reserve the right to cancel your reservation without refund and to deny you boarding if you arrive at the boarding gate with more than one item of cabin baggage"

        Eli ryanairilla on mahdollisuus estää matkustamisesi jos sinulla on enemmän kuin yksi kappale käsimatkatavaroita. On harvinaista tietenkin että tuon takia estettäisiin matkustaminen mutta se on siis mahdollista..

        kerrankin kun matkustin bremenistä tampereelle, niin vierestä kattelin kun joku mies joutu pistään pukupussinsa roskiin, kun ei saanu mennä koneeseen kahdella käsimatkatavaralla. että näin...


    • tilanteesta

      Voi olla, että jossain vielä pääset kahdella käsimatkatavaralla koneeseen, mutta käsimatkatavaroiden kanssa on oltu aika tiukkoja. Olen lentänyt tämän kevään aikana kolme reissua Ryanairilla ja joka kerta käsimatkatavaroihin on kiinnitetty huomiota. Lähtöportilla odottaessa henkilökunta on huomauttanut, jos jollakin on ollut useampi käsimatkatavara. Lisäksi joitakin joilla on ollut isolta näyttävä käsimatkatavara, on pyydetty laittamaan laukku/reppu telineeseen. Portilla ei ole enää punnittu käsimatkatavaraa, mutta sen on pitänyt mahtua testaustelineeseen. Muutama on joutunut esim. pakkaamaan repun uudestaan ja heittipä joku tavaraa roskiin, kun pullottava reppu ei mahtunut telineeseen.

      Tämä ei koske ketjun aloittajaa, mutta kaikki käsimatkatavaroilla matkustajat eivät ole vieläkään tainneet tajuta, että käsimatkatavaroissa voi käytännössä viedä pullon alkoholia, vain jos se on ostettu kentältä turvatarkastuksen jälkeen. Dublinin turvatarkastusjonossa eräs edelläni ollut suomalainen kävi tiukan keskutelun, mutta joutui heittämään alkoholin pois ennenkuin pääsi läpi, ei sitten vissiin ollut kuullut nestesäännöistä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe