Moi!
Rv 36 ja 2250g. tässä lapseni syntymä ajankohta ja syntymäpaino.
Täällä on kiivastakin keskustelua siitä, että millä nimikkeellä kutsutaan tällaista pienipainoista ja enneaikaisesti syntynyttä vauvaa. Jopa melkoisen ilkeätäkin tekstiä.
Kiitos ei, en halua sen tapaista väittelyä!
Minun vauvani syntyi vuosi sitten ja oli pieni syntymäpainoltaan.
Mitä kuuluu muille joilla sama juttu? Miten kehitys on edennyt? Oletteko huolestuneita jostain?
Ja ennen kaikkea saitteko tukea silloin kun sitä tarvitsitte?
Minun lapseni on virkeä, pitkä ja laiha. Pituutta tulee, mutta paino kulkee kokoajan miinus 15 ja miinus 18 nurkilla.
Hän oppi ryömimään vasta noin 11kk ikäisenä.
Minua ei tuettu Jorvin sairaalan naistenosastolla juuri yhtään, ja siksi olen kai vieläkin vähän pihalla kuinka lapseni kehitys etenee..
Pieni syntymäpaino
2
916
Vastaukset
- männöö
Minun poika syntyi / käynnistettiin synnytys viikoilla 38 hän painoi 2225g ja 47cm pitkä. Jo muutamassa kuukaudesa hän otti painossa muut ikäisensä kiinni. On nyt 2.5 vuotias keskikäyrillä pituudessa ja painossa. Syy pienikokoisuuteen oli istukassa joka ei toiminut täydellisesti.
En ole havainnut mitään mikä viittaisi poikeavuuteen verrattuna ikätovereihin. On reipas ja hyvin virkeä touhuaja.- saman kun edellä
En saanut mitää tukea. Lasta tutkittiin teholla muutama päivä. Ei minulle koskaan selvitelty mitä oli tapahtunut epäiltiin istukkaa ja muutaman kuukauden päästä synnytyksestä sain patologin lausunnon kotiin josta en ymmärtänyt mitään. Vein lapun tk. lääkärille kun kävin muissa asioissa hänen luona.
Minullekkin jäi paljon kysymyksiä raskauteni loppuajan ongelmista ja tästä istukka jutusta joten se on varmaan osittäin syynä siihen ettemme halua lisää lapsia.
Mitä tulee lapsen kehitykseen en ole suuremmin huolissani. Ongelmi voi tulla kelletahansa oli syntynyt miten täydellisesti tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328517Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571153Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17796Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.34715Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637