Moi!
Rv 36 ja 2250g. tässä lapseni syntymä ajankohta ja syntymäpaino.
Täällä on kiivastakin keskustelua siitä, että millä nimikkeellä kutsutaan tällaista pienipainoista ja enneaikaisesti syntynyttä vauvaa. Jopa melkoisen ilkeätäkin tekstiä.
Kiitos ei, en halua sen tapaista väittelyä!
Minun vauvani syntyi vuosi sitten ja oli pieni syntymäpainoltaan.
Mitä kuuluu muille joilla sama juttu? Miten kehitys on edennyt? Oletteko huolestuneita jostain?
Ja ennen kaikkea saitteko tukea silloin kun sitä tarvitsitte?
Minun lapseni on virkeä, pitkä ja laiha. Pituutta tulee, mutta paino kulkee kokoajan miinus 15 ja miinus 18 nurkilla.
Hän oppi ryömimään vasta noin 11kk ikäisenä.
Minua ei tuettu Jorvin sairaalan naistenosastolla juuri yhtään, ja siksi olen kai vieläkin vähän pihalla kuinka lapseni kehitys etenee..
Pieni syntymäpaino
2
1040
Vastaukset
- männöö
Minun poika syntyi / käynnistettiin synnytys viikoilla 38 hän painoi 2225g ja 47cm pitkä. Jo muutamassa kuukaudesa hän otti painossa muut ikäisensä kiinni. On nyt 2.5 vuotias keskikäyrillä pituudessa ja painossa. Syy pienikokoisuuteen oli istukassa joka ei toiminut täydellisesti.
En ole havainnut mitään mikä viittaisi poikeavuuteen verrattuna ikätovereihin. On reipas ja hyvin virkeä touhuaja.- saman kun edellä
En saanut mitää tukea. Lasta tutkittiin teholla muutama päivä. Ei minulle koskaan selvitelty mitä oli tapahtunut epäiltiin istukkaa ja muutaman kuukauden päästä synnytyksestä sain patologin lausunnon kotiin josta en ymmärtänyt mitään. Vein lapun tk. lääkärille kun kävin muissa asioissa hänen luona.
Minullekkin jäi paljon kysymyksiä raskauteni loppuajan ongelmista ja tästä istukka jutusta joten se on varmaan osittäin syynä siihen ettemme halua lisää lapsia.
Mitä tulee lapsen kehitykseen en ole suuremmin huolissani. Ongelmi voi tulla kelletahansa oli syntynyt miten täydellisesti tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi683297Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903076SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773025- 1372406
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052221Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521918Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371735Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4001690Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "51598