Moi!
Rv 36 ja 2250g. tässä lapseni syntymä ajankohta ja syntymäpaino.
Täällä on kiivastakin keskustelua siitä, että millä nimikkeellä kutsutaan tällaista pienipainoista ja enneaikaisesti syntynyttä vauvaa. Jopa melkoisen ilkeätäkin tekstiä.
Kiitos ei, en halua sen tapaista väittelyä!
Minun vauvani syntyi vuosi sitten ja oli pieni syntymäpainoltaan.
Mitä kuuluu muille joilla sama juttu? Miten kehitys on edennyt? Oletteko huolestuneita jostain?
Ja ennen kaikkea saitteko tukea silloin kun sitä tarvitsitte?
Minun lapseni on virkeä, pitkä ja laiha. Pituutta tulee, mutta paino kulkee kokoajan miinus 15 ja miinus 18 nurkilla.
Hän oppi ryömimään vasta noin 11kk ikäisenä.
Minua ei tuettu Jorvin sairaalan naistenosastolla juuri yhtään, ja siksi olen kai vieläkin vähän pihalla kuinka lapseni kehitys etenee..
Pieni syntymäpaino
2
981
Vastaukset
- männöö
Minun poika syntyi / käynnistettiin synnytys viikoilla 38 hän painoi 2225g ja 47cm pitkä. Jo muutamassa kuukaudesa hän otti painossa muut ikäisensä kiinni. On nyt 2.5 vuotias keskikäyrillä pituudessa ja painossa. Syy pienikokoisuuteen oli istukassa joka ei toiminut täydellisesti.
En ole havainnut mitään mikä viittaisi poikeavuuteen verrattuna ikätovereihin. On reipas ja hyvin virkeä touhuaja.- saman kun edellä
En saanut mitää tukea. Lasta tutkittiin teholla muutama päivä. Ei minulle koskaan selvitelty mitä oli tapahtunut epäiltiin istukkaa ja muutaman kuukauden päästä synnytyksestä sain patologin lausunnon kotiin josta en ymmärtänyt mitään. Vein lapun tk. lääkärille kun kävin muissa asioissa hänen luona.
Minullekkin jäi paljon kysymyksiä raskauteni loppuajan ongelmista ja tästä istukka jutusta joten se on varmaan osittäin syynä siihen ettemme halua lisää lapsia.
Mitä tulee lapsen kehitykseen en ole suuremmin huolissani. Ongelmi voi tulla kelletahansa oli syntynyt miten täydellisesti tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma72550Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne282430Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv602302Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.762138Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k681824Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941727PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist21719Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel841654- 1321605
- 1051282