Moi!
Rv 36 ja 2250g. tässä lapseni syntymä ajankohta ja syntymäpaino.
Täällä on kiivastakin keskustelua siitä, että millä nimikkeellä kutsutaan tällaista pienipainoista ja enneaikaisesti syntynyttä vauvaa. Jopa melkoisen ilkeätäkin tekstiä.
Kiitos ei, en halua sen tapaista väittelyä!
Minun vauvani syntyi vuosi sitten ja oli pieni syntymäpainoltaan.
Mitä kuuluu muille joilla sama juttu? Miten kehitys on edennyt? Oletteko huolestuneita jostain?
Ja ennen kaikkea saitteko tukea silloin kun sitä tarvitsitte?
Minun lapseni on virkeä, pitkä ja laiha. Pituutta tulee, mutta paino kulkee kokoajan miinus 15 ja miinus 18 nurkilla.
Hän oppi ryömimään vasta noin 11kk ikäisenä.
Minua ei tuettu Jorvin sairaalan naistenosastolla juuri yhtään, ja siksi olen kai vieläkin vähän pihalla kuinka lapseni kehitys etenee..
Pieni syntymäpaino
2
939
Vastaukset
- männöö
Minun poika syntyi / käynnistettiin synnytys viikoilla 38 hän painoi 2225g ja 47cm pitkä. Jo muutamassa kuukaudesa hän otti painossa muut ikäisensä kiinni. On nyt 2.5 vuotias keskikäyrillä pituudessa ja painossa. Syy pienikokoisuuteen oli istukassa joka ei toiminut täydellisesti.
En ole havainnut mitään mikä viittaisi poikeavuuteen verrattuna ikätovereihin. On reipas ja hyvin virkeä touhuaja.- saman kun edellä
En saanut mitää tukea. Lasta tutkittiin teholla muutama päivä. Ei minulle koskaan selvitelty mitä oli tapahtunut epäiltiin istukkaa ja muutaman kuukauden päästä synnytyksestä sain patologin lausunnon kotiin josta en ymmärtänyt mitään. Vein lapun tk. lääkärille kun kävin muissa asioissa hänen luona.
Minullekkin jäi paljon kysymyksiä raskauteni loppuajan ongelmista ja tästä istukka jutusta joten se on varmaan osittäin syynä siihen ettemme halua lisää lapsia.
Mitä tulee lapsen kehitykseen en ole suuremmin huolissani. Ongelmi voi tulla kelletahansa oli syntynyt miten täydellisesti tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.394542- 512010
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2521631Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151629Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2621603Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ911148Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481123Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097- 671073
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671061