kahdestaan vihille -läheisille kertominen

vieras1234

Olemme menossa vihille kaikessa hiljaisuudessa kahdestaan. Olemme jo vakiintunut pari kahden lapsen ja asuntolainan kanssa ja tämä tapa sopii meille parhaiten :) Mites te muut jotka näin tehneet, olette jälkikäteen kertoneet vanhemmillenne/muille lähimmille ihmisille asiasta? Miten ihmiset ovat reagoineet?

4

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • twice

      Olemme ensi kuussa menossa kirkossa vihille, aikuisikää lähestyvä tyttäreni on ainut häävieras. Tästä suuntaamme 4 yöksi Eurooppaan kaupunkilomalle. Aiomme lehteen (matkan aikana) panna ilmoituksen vihkimisestä ja halukkaat voivat onnitella palattuamme - heille järjestämme meillä pienimuotoisen kahvitilaisuuden onnitteluseremoniaa varten. Kenenkään ei ole velvoite muistaa kun kerran ei mitään virallista juhlaakaan ole.
      Olen siis toista kertaa menossa vihille, mies ekaa. Mutta tämä molempien toive, erinäisistä syistä johtuen.

    • njada

      Viime kesänä meidät vihittiin ihan salaa kahdestaan. Vihkiäisistä lähdimme suoraan häämatkalle ja lentokentältä laitettiin lähisuvulle ja ystäville kortit, joissa teksti suunnilleen tällainen: 'Sukunimeni on muuttunut. x.x.2008 alkaen käytän juuri vihityn aviomieheni sukunimeä Terveisin Njada XXX (o.s. YYY)

      • Ahistuu juhlallisuuksist

        Olemme miettineet naimisiin menoa jo kohta 2 vuotta. Itse olen tullut siihen tulokseeen, että en saa mitään aikaiseksi häden suhteen, joten päädyin ratkaisuun vihkiminen kappelissa kaksistaan. En tiedä, miten mieheni suhtautuu, kun olisi alunperin halunnut perinteiset häät ja juhlat. Alkoi sitten myöhemmin puhua maistraatista. Noh, tuo pienimuotoinen seremonia kuitenkin kuulostaa sen verran simppeliltä ratkaisulta, ja siksi olen tullut tuohon päätökseen(Uskoisin, että vaihtoehto sopii hänellekin) . Ajattelimme juhlistaa vihkimistä ruokailulla ja hyvällä kakulla ja ilmoittaa sukulaisille nimenvaihdosta valokuvallisella kortilla. Mutta mitenkäs olette pukeutuneet kyseiseen tilaisuuteen? Äitini meni aikoinaan isäpuoleni kanssa naimisiin ko. tavalla päällään aivan tavallinen mammamekko, sillä oli viimeisillään raskaana. Isäpuolellali taisi olla yllään puku. 2 todistajaa lienee tarvitaan edelleen?


      • kihveli37
        Ahistuu juhlallisuuksist kirjoitti:

        Olemme miettineet naimisiin menoa jo kohta 2 vuotta. Itse olen tullut siihen tulokseeen, että en saa mitään aikaiseksi häden suhteen, joten päädyin ratkaisuun vihkiminen kappelissa kaksistaan. En tiedä, miten mieheni suhtautuu, kun olisi alunperin halunnut perinteiset häät ja juhlat. Alkoi sitten myöhemmin puhua maistraatista. Noh, tuo pienimuotoinen seremonia kuitenkin kuulostaa sen verran simppeliltä ratkaisulta, ja siksi olen tullut tuohon päätökseen(Uskoisin, että vaihtoehto sopii hänellekin) . Ajattelimme juhlistaa vihkimistä ruokailulla ja hyvällä kakulla ja ilmoittaa sukulaisille nimenvaihdosta valokuvallisella kortilla. Mutta mitenkäs olette pukeutuneet kyseiseen tilaisuuteen? Äitini meni aikoinaan isäpuoleni kanssa naimisiin ko. tavalla päällään aivan tavallinen mammamekko, sillä oli viimeisillään raskaana. Isäpuolellali taisi olla yllään puku. 2 todistajaa lienee tarvitaan edelleen?

        Menimme maistraatissa naimisiin ja meillä oli mukana omasta takaa vain yksi todistaja. Toinen todistaja tuli ns. firman puolesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe