itkeminen

juuuu...

mitä opettaja ajattelisi jos rupeis yhtäkkiä itkettään tunnilla? on meinannu käydä noin.

23

3874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkäikäinen

      itkijä on kyseessä.

      • vaikka

        melkeen täysikäinen?


    • kysyisin

      mikä on hätänä. En koko luokan kuullen, mutta sopivassa tilanteessa. Viimeistään tunnin jälkeen. Ja riippuisi itkusi määrästä, laadusta, kokonaistilanteesta.

      Ei mitenkään ainutlaatuinen tilanne 20 vuoden amisopettaja urallani.

      • asdfsa

        niin ei se varmaan niin harvinaista oo.


      • h
        asdfsa kirjoitti:

        niin ei se varmaan niin harvinaista oo.

        Lukion tokalla menin purskahtamaan (hillittyyn) itkuun matikantunnin loppuessa - oli hankaluuksia yhden "kaveri"oppilaan kanssa ja olin murehtinut asiaa koko tunnin. Opettaja sattui siinä sitten vitsailemaan että emme saa viikonlopuksi läksyjä -> huomasi minun surkean ilmeeni -> heitti "***** ottikin tosi raskaasti tän läksyttömyyden, pitäisköhän sittenkin antaa pari tehtävää?" -> aloin itkemään (ihan muista syistä siis!) -> miesopettaja säikähti ja pisti opon juttelemaan mulle vielä samana päivänä kun ei itse kehdannut kun luuli että oli loukannut mua. Jälkeenpäin huvitti vain koko juttu suuresti.


      • oppilaat

        ajattelevat, jos opettaja yhtäkkiä purskahtaa itkuun oppitunnilla?


      • käynytkin
        oppilaat kirjoitti:

        ajattelevat, jos opettaja yhtäkkiä purskahtaa itkuun oppitunnilla?

        ope oli tuolloin raskaana ja tunteet pinnassa. Harmi että sattui yläasteen matikantunnila.


      • asdadsd
        h kirjoitti:

        Lukion tokalla menin purskahtamaan (hillittyyn) itkuun matikantunnin loppuessa - oli hankaluuksia yhden "kaveri"oppilaan kanssa ja olin murehtinut asiaa koko tunnin. Opettaja sattui siinä sitten vitsailemaan että emme saa viikonlopuksi läksyjä -> huomasi minun surkean ilmeeni -> heitti "***** ottikin tosi raskaasti tän läksyttömyyden, pitäisköhän sittenkin antaa pari tehtävää?" -> aloin itkemään (ihan muista syistä siis!) -> miesopettaja säikähti ja pisti opon juttelemaan mulle vielä samana päivänä kun ei itse kehdannut kun luuli että oli loukannut mua. Jälkeenpäin huvitti vain koko juttu suuresti.

        oli hyvä juttu toi...


      • tyttöö!
        oppilaat kirjoitti:

        ajattelevat, jos opettaja yhtäkkiä purskahtaa itkuun oppitunnilla?

        Nii onks kellekää käyny noin et opettaja ois alkanu itkee tunnilla? ja jos on ni muistatteko mistä syystä? vähän vaivautunutta ilmapiirii varmaan...:S mut ei sil mitää voi, ihmisii neki on:)


      • ope123456
        oppilaat kirjoitti:

        ajattelevat, jos opettaja yhtäkkiä purskahtaa itkuun oppitunnilla?

        No minulle kävi niin, tosin ei mitään hallitsematonta, vaan kyyneleet valuivat.
        Pieni poika teki isänpäiväkortin kuolleelle isälleen ,jossa kirjoitti että " olet minulle tärkeä ja rakas."

        Tuntui niin helvetin pahalle pojan puolesta, kun muut sai antaa isälleen kortin kotona ja tämän kiltin ja hiljaisen pojan piti viedä se haudalle.

        Poika ,joka aina sopeutui kaikkeen, eikä koskaan mistään valittanut tai oireillut.
        Ainoa joka luokassa teki vaikka selkänahastaan tehtävät, vaikkei muuten pystynyt.Kun muut luovutti...

        Poika itse säikähti ritarillisesti, "miksi ope itket?"

        Minä siihen, että "muista, sinä olet hieno poika!"

        Lapsetkin välillä kasvattaa aikuisia...;D


      • :/
        oppilaat kirjoitti:

        ajattelevat, jos opettaja yhtäkkiä purskahtaa itkuun oppitunnilla?

        Lukiossa meidän opettaja rupes itkemään, kun keskusradiosta tuli päivänavaus liittyen jokelan kouluampumiseen. Vähän oudolta se tuntu, kun en oo vissiin ikinä nähnyt kenenkään opettajan itkevän, mut toki nekin on vaan ihmisiä.
        Ite en oo tunnilla koskaan itkenyt, paitsi yhdessä kokeiden palautuksessa lukiossa nousi kyyneleet silmiin. En tiedä, kiinnittikö siihen kukaan huomiota. Ainakaan kukaan ei sanonut mitään.


    • Sillä saa enimmäkseen

      pahan mielen purettua.

    • .........

      Olen vähän herkkä ja itkenyt koulussa vaikka miten monta kertaa. Joskus opettaja ei ole tehnyt mitään tai ei ole huomannut. Joskus opettaja on tullut tunnin jälkeen juttelemaan. Jotkut ovat taputtaneet selkään. Amiksessa itkin muutaman kerran käytönnön tunneilla epäonnistumisen tunteen takia ja opettaja lohdutti, että ei se ole niin vakavaa tms.

      Opettajan olen nähnyt itkevän kaksi kertaa, yläasteella kummatkin kerrat. Koko luokka meni ihan hiljaiseksi (en ole ikinä missään koulussa kuullut luokkaani niin hiljaisena), eikä kukaan alkanut ilkkumaan tai mitään tuollaista.

      • miks,

        ne opettajat alko itkee, muistatko?


      • phowpffwpqnfpw
        miks, kirjoitti:

        ne opettajat alko itkee, muistatko?

        oon nähny kolme kertaa ku ope itkee. kerran oli jotain sillee yleisesti surullista/harmillista puol luokkaa itki ja se kuulemma tarttu, sano se ope:D sit kerranku yks ope meinas saada potkut yhen meiän luokan pieleenmenneen yhteisprojektin takia (voi kuulostaa oudolta, en jaksa selittää) ja kerran ku opelta "väänty" käsi jotenki pahasti tai jotain sellasta


      • jojotin
        phowpffwpqnfpw kirjoitti:

        oon nähny kolme kertaa ku ope itkee. kerran oli jotain sillee yleisesti surullista/harmillista puol luokkaa itki ja se kuulemma tarttu, sano se ope:D sit kerranku yks ope meinas saada potkut yhen meiän luokan pieleenmenneen yhteisprojektin takia (voi kuulostaa oudolta, en jaksa selittää) ja kerran ku opelta "väänty" käsi jotenki pahasti tai jotain sellasta

        Meillä on yläasteella kaksi kertaa opettaja ruvennut itkemään kesken tunnin, kyseessä siis sama opettaja. Ekalla kerralla oli juuri kuullut parhaan ystävänsä sairastuneen syöpään, silloin koko luokka pelästy ja meni hiljaiseksi. Toisella kerralla opettaja oli juuri kuullut edellä mainitun ystävänsä kuolleen, silloin se ei tullut niin järkytyksenä (tai tietystihän kuolema on järkytys, mutta ei enään niinkään opettajan itku), yksi luokkakaveri lähti hakemaan kahviosta teetä opettajalle ja me muut jatkettiin (tai osa jatkoi, osa varmaankaan ei) tehtävien tekemistä ja kuunneltiin kun opettaja kertoi ystävästään.

        Jälkimmäisellä kerralla tuli tosi omituinen olo, ei millään pahalla, jotenkin tuntu silloin että oltiin kaikki yhtä isoa perhettä.


      • heliih
        jojotin kirjoitti:

        Meillä on yläasteella kaksi kertaa opettaja ruvennut itkemään kesken tunnin, kyseessä siis sama opettaja. Ekalla kerralla oli juuri kuullut parhaan ystävänsä sairastuneen syöpään, silloin koko luokka pelästy ja meni hiljaiseksi. Toisella kerralla opettaja oli juuri kuullut edellä mainitun ystävänsä kuolleen, silloin se ei tullut niin järkytyksenä (tai tietystihän kuolema on järkytys, mutta ei enään niinkään opettajan itku), yksi luokkakaveri lähti hakemaan kahviosta teetä opettajalle ja me muut jatkettiin (tai osa jatkoi, osa varmaankaan ei) tehtävien tekemistä ja kuunneltiin kun opettaja kertoi ystävästään.

        Jälkimmäisellä kerralla tuli tosi omituinen olo, ei millään pahalla, jotenkin tuntu silloin että oltiin kaikki yhtä isoa perhettä.

        mä oon vissii pari kertaa itkeny koulussa:D joskus pienenä syistä jota en edes muista, opettajat ei joskus edes huomannu ja sillon kun huomas, ne tuli kysymään että mikä on ja lohdutti. oon muistaakseni ainakin kerran yläasteella itkeny vähän koulussa(jos ei ysin kevätjuhlaa lasketa!:D) sillon opettaja näki mut ei tehny mitään. ehkä sille ei vaa tullu mieleen, että mitä se olis voinu tehä siinä tilanteessa:)


      • itkeskelijä
        heliih kirjoitti:

        mä oon vissii pari kertaa itkeny koulussa:D joskus pienenä syistä jota en edes muista, opettajat ei joskus edes huomannu ja sillon kun huomas, ne tuli kysymään että mikä on ja lohdutti. oon muistaakseni ainakin kerran yläasteella itkeny vähän koulussa(jos ei ysin kevätjuhlaa lasketa!:D) sillon opettaja näki mut ei tehny mitään. ehkä sille ei vaa tullu mieleen, että mitä se olis voinu tehä siinä tilanteessa:)

        entä jos itkee tukiopetuksessa?


      • frety
        itkeskelijä kirjoitti:

        entä jos itkee tukiopetuksessa?

        Ihan sama tilanne kuin muutenkin. Opena kysyisin, mikä hätänä, jos kun syy ei käy ilmi muuten. Nämä kysymykset on vähän hassuja, koska tilanne on aina kokonaisvaltainen. Itkulle on aina jokin syy, mikä liittyy sihen tilanteeseen, aiheeseen tai sitten oppilaan / open muuhun elämäntilanteeseen.


    • Viidakkokameli

      Ainaki mei ala-asteen luokanope itki ku ei halunnu meistä eroon. Ja sitte kuulemma kaverin kieltenope pillittää jos tulee huonoja arvosanoja

    • kolme kertaa nähnyt

      Kerran tunnilla, kun opettaja puhui hänelle "aroista" asioista hän itki. Joulujuhlassa, kun näytelmät oli niin hyviä ja liikuttavia. Yhden toisen kerran myös. Kaikki kolme kertaa samalta opettajalta. Että sillee...

    • itkupulla

      Musta on ihan ihmismäistä, jos opettajakin joskus itkee. Ihminenhän se on. Olis kamalaa ajatella, että opettajalla ei olis tunteita, että se olis joku tunteeton kone. On aika hullua ajatella, että ne vois kovettaa ittensä täysin. Varmaan osittain joutuvat kovettamaankin, kun aika kamalia kommentteja joutuvat kuulemaan ainakin yläastelaisilta. Ja kyllä jotkut itkee ns. ilostakin. Ainakin meidän jotkut opet liikuttuu just yo-juhlissa tai muissa juhlissa tai luokkaa hyvästellessä. Musta se on vaan söpöä ja normaalia ja osottaa, et ne välittää. Itkeminen on ihme tabu. Mitä välii, jos nyt ei joka tunti itke xd.

    • Itkerauhassa

      Voi kuulkaa, mä oon itkenyt varmaan kaikkien meijän koulun opettajien nähden, mukaan lukien opo, talonmies sekä siivooja ja kuraattori 😃 jos on pahassa tilanteessa niin itkemällä pääsee helposti pakoon... ja ei mulla ainakaan opettajat oo huomaavinaankaan koko juttua. Joskus se on hyvä, mutta joskus miettii et mikä itessä on vikana ku ope ei vaivaudu ees kysymään. Ja en oo siis silleen mikään yli herkkä tai itkupilli vaikka tästä tekstistä niin voisikin olettaa. 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe