Hinttariksi haukkuminen

rudolv

Pitkäaikainen (15-v) ystäväni (nainen) herkesi typerän riitamme tuoksinassa kutsumaan minua hinttariksi, koska hän tiesi minun olevan homoseksuaali. Olin täysin ällikällä lyöty, että hänen ajatuksistaan edes löytyi moinen sana minun varalleni. Olimme olleet kuin paita ja peppu, ja tuo piirteeni oli vahvistanut ystävyyttämme. Nyt on tietysti ystävyys katki, ja soitin poliisillekin kysyäkseni, voiko asiasta tehdä ilmoituksen. Se olisi mahdollista. Tunnen itseni kovasti loukatuksi, ja mietin, pitäisikö minun reagoida asiaan. En haluaisi ex-bf:lleni harmeja, mutta teenkö ilmoittamatta jättämiselläni myös seksuaaliseen vähemmistööni kuuluvia vastaan?

Homofobia on niin yleistä, että se on arkipäivää. Täytyykö meidän silti sietää sitä rangaistuksetta? Jos jotakuta etniseen vähemmistöön kuuluvaa loukattaisiin, olisivat häntä tukemassa lukuisat tahot. Meillä ei ole kuin hampaaton Seta, joka keskittyy juhlien järjestämiseen. Ketään ei kiinnosta, se, että lapset haukkuvat toisiaan leikkikentillä homoiksi pahimpana loukkauksena. Meitä saa avoimesti solvata jopa eduskunnassa, eikä sitä pidetä kuin omantunnonasiana! Meidän hinttien pitää tässä tasavallassa alistua täysin epäinhimilliseen kohteluun, emmekä saisi edes siitä ärähtää, koska kukaan ei halua ottaa meitä tosissaan vaateissamme. Ei pidä olla ookoo haukkua toisia hinttariksi. Mutta sen ei pitäisi myöskään olla rikos. Koska silloin vahvistetaan sitä, että homoseksuaalisuus olisi jotain alempaa ja tuomittavaa, sellaista johon kirouksissa viitataan. Me emme ansaitse tätä missään muodossa!

Mitäköhän tässä pitäisi tehdä? Juu ja ei: hirttosolmua mun sievät käteni eivät osaa solmia... Enkä aio itteäni muutenkaan tappaa tai nussia kuoliaaksi...

39

2611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moikkakkakka

      oon ite 16 wee ja aattelin vaan sanoo, et mä kuulen kaiken näkösii haukkumasanoi käytettäväk ittestäni. yksi suosikkini on "hinttareiden kuningatar", jota ihmiset jakaa välillä mulle...

      • rudolv

        Meidän homojen kohtelu on etenkin nuoruusiässä täysin pöyristyttävää. Jouduin itse sitämään samoin vaikka mitä nimittelyjä, joskus myös fyysistä uhkaa. Kaikki halveeraamiset ovat aina poliisiasioita, johtuivatpa ne mistä tahansa vähemmistöön kuulumisesta. Se minkä olen joutunut vanhemmalla iällä kohtaamaan, ei ole ollenkaan sama, kuin se, että nuorena loukataan siinä ympäristössä, johon on pakko olla osallisena. Kannattaisi hakea aktiivisesti apua asiassa. Setalla on kaikesta biletoiminnasta huolimatta asiantuntevia ihmisiä, jotka osaavat olla avuksi. Ei ole ollenkaan hyväksi, jos jää vain potemaan omaa yksinäisyyttään ja toiseuttaan, koska sellainen syö mahdollisuutta nauttia elämästä. En soisi, että jäisit yksin aatoksissasi! Löydyn osoitteesta [email protected], jos on kommentoitavaa. Juu ja en. En ole pedofiili.


    • vain heteroja

      NIMITELLÄÄN hinttariksi. Eli eihän haukkumisilla ole mitään todellisuusperää.

    • huonoja neuvoja?

      Se on ihan oma asiasi. Kaikki toimisivat hieman eri tavalla. Minä voisin antaa ystävälleni anteeksi ihan helposti, koska tiedän, että hän ei koskaan tarkoittaisi sitä oikeasti.

      Itse olen kärsinyt ensimmäisestä luokasta lähtien haukkumista kuten "homo!" "hinttari" "hintsukka" "miesten nussija" yms. mitä nyt ikinä keksivätkään. Ja se oikeasti sattuu. Tiedän sen. Olin joskun kokonaisia päiviä poissa koulusta, kun en enää jaksanut. Sitten tuli masennus, joka kans paheni kaikesta. Terapeuttinikin totesi, että en ole saanut tarpeeksi normaalia kasvuympäristöä. Muistan sen kaiken vieläkin. Se vain jahtaa minua.

      Olen oppinut antamaan nimittelyn anteeksi. Kaikille en ole antanut, mutta olen oppinut katsomaan sen sormieni läpi. Sekään ei kuulemma ole hyvä, mutta... Kaverit on aina kavereita. Hyviä ystäviä on vaikea löytää.

    • antaa olla

      Haukutaanhan sitä kaikkia ihmisiä vaikka mikskä. Muaki laudaks ja huoraks. Mut vaikka se satuttais niin ei sitä tarvii pohtii niin syvällisesti. Eikä sitä aina ajattele muutenkaan mitä sanoo. Ite en itteeni homofoobikkona pidä vaikka joskus tulee jotain homottelua suusta. Mikä johtuu ihan selvästi siitä et sanat tarttuu. Esim kiroilen enemmän tietyssä seurassa. Mut en mä missään tilanteessa rupeis homokaveriani haukkuu homoks. Eri asia se sitten on jos poikaystävän kans riitelee ku saattaa vaikka huoraks sillon haukkuu miestä. Niin kuin en haukkunu exää kriminaaliks tms kun sattu oleen ehdonalaises. Voi sellasel haukkuu mikä ei ole totta. Kunhan vaan saa tuuletettuu itteensä. Tai on toi kyl aika paha ku nyt ajattelen enemmän. Et oma kaveri tolleen haukkuu.

    • hommoo hommoooo

      ====
      Pitkäaikainen (15-v) ystäväni (nainen) herkesi typerän riitamme tuoksinassa kutsumaan minua hinttariksi, koska hän tiesi minun olevan homoseksuaali. Olin täysin ällikällä lyöty, että hänen ajatuksistaan e
      ===
      Haloo, se on nainen!! Naisella on naisen aivot, ja reaktiot. eikö tuo jo kerro kaikkea.

      • yhtään sen

        parempi, jos haukut naista tuolla tavalla. Ja enemmistö naisista ei hauku homoja, toisin kuin miehet.

        Homot, olkaa ylpeitä siitä, että olette homoja. Ette te sen parempia ole kuin heterotkaan, muttette huonompiakaan. Jos joku sanoo hintiksi, sano hetskuksi ja naura päälle.


    • kaikella tavalla

      Idioottikin oli alunperin lääketieteellinen termi syvästi kehitysvammaisesta ihmisestä. Monella sitä käyttävällä ei ole asiasta hajuakaan. Se on yleinen jopa lastenohjelmissa. Ryhtykää siis kutsumaan itseänne jollain toisella nimellä, kuten vaikkapa "miesten välinen rakastaja". Ajanmittaa "homo" sanan yhteys siihen unohtuu.

    • ...

      Aika pikkumaista olisi tehdä ilmoitus. Hassua, että ihmiset "haukkuvat" toisiaan esim. homoiksi... Loukkaantuisiko joku ihminen jos huutaisin hänelle "hetero" :)

      • normigay

        työelämässä ollessani, tanssi-ravintola, humalaisten suusta sai kuulla useinkin, varsinkin jos joutui lopettamaan tarjoilun, "helvetin hintti" painu vittuun saatanan homo" ja naiset vuorostaan oli aina huoria, näille nimitteliöille napsahti porttikielto automaattisesti. Ei se nimittely kylläkään sattunut, olivathan ne siinä oikeassa, että homo olen, mutta julkisella paikalla nimittelystä rapsahti seuraamukset, ja varmaan sama tapahtuisi, jos nimittelyn veisi vaikkapa oikeuteen asti.
        Mutta mitäpä noista nimittelyistä, kun on rohkeasti sitä mitä on, sanat eivät enää satuta, ainahan voi antaa takaisin, yksi vakio vastaansanomiseni on ollut jos sanotaan; "kato, mitä homo",,"mitäs tässä, millos me ollaankaan viimeks tavattu, en muista, olikos meillä hauskaa" tai jotain saman suuntaista. Varsinkin jos muita ihmisiä on kuuloetäisyydellä, niin toista kertaa sama äijä ei tule huutelemaan.


    • 13+7=Armageddon

      Taitaapi olla niin, että kaikki ne henkilöt ja asiat, jotka näyttävät stereotyyppiseltä homolta jollain tavoin, leimataan nykyisin hinteiksi, ei pelkät ns. "oikeasti" homot. Homoseksuaalisuus tekee ihmisestä homon, ei ulkoiset seikat! Saisivat homofobit miettiä tekosiaan

    • hahhah ;D

      vaikka tuosta viestistäsi on jo aikaa niin täytyy sanoa, että jos tuollaisessa tilanteessa tekee ilmoituksen poliisille niin on asiat pahasti pielessä! Ja koko ystävyys katki vain sen takia, että sanoi sinua hintiksi? Viestissäsi kerroit, että olet! Ei se ole siinä tilanteessa kovinkaan pahaa haukkumista vaan tosi seikka! Minua on haukuttu lukemattomia kertoja kaikilla eri "haukkumanimillä". Kaveritkin ovat haukkuneet, mutten ota sitä itseeni. Ja jos olet homo niin luulisin, että sinua on melkoisen monta kertaa ennemminkin haukuttu??? Ja tuollaisella poliiseille ilmoittamisilla ei homojen asemaa todellakaan nosteta vaan pikemminkin päinvastoin :D Varmaan poliisitkin nauraa... Ja mielestäni seuraus siitä että olet homo on sinun vain otettava vastaan. ei tunnu kivalta

      • Tero Paloniemi ksnk.

        Minuakin on pienestä pitäen haukuttu hintiksi mutta koska hyväksyn itseni ( tulin ulos kaapista vuosi sitten ) niin ei haittaa paskaakaan. Siinähän haukkuvat.

        Tero Paloniemi
        Kuusankoski/Kouvola


      • voi herranjumala :DD
        Tero Paloniemi ksnk. kirjoitti:

        Minuakin on pienestä pitäen haukuttu hintiksi mutta koska hyväksyn itseni ( tulin ulos kaapista vuosi sitten ) niin ei haittaa paskaakaan. Siinähän haukkuvat.

        Tero Paloniemi
        Kuusankoski/Kouvola

        HEI JOKU RUOTU TOHONKIN SUN HOMMAAS OLEN ITSE 16V HOMO EIKÄ MINUA KIINNOSTA VAIKKA JOKU HAUKKUISI MINUT MAANRAKOON ..... se on sun ongelmas jos otat sen ittees! sua ei koskaan tulla kohteleen täydellisesti, ei meistä ketään. Ei homoja, ei heteroja, ei biseksuaaleja tai ketään muutakaan tässä maailmassa. Kannattaa kokeilla kasvattaa tuota itsetuntoa niin ettei riidan aikana sanottu hintti sanan takia tarvitse soittaa poliisille. Ja voin kertoa että jos teet tuosta jonkun poliisi ilmoituksen niin minä ainakin homona häpeän silmät päästäni aivan tyystin.
        Kaikkea ei tarvitse ottaa itteensä, ja se että sä oot homo niin ei tee susta yhtään sen ylempiarvoista vittuilun kohteeksi kuin kukaan mukaan ... olisit vittuillut takaisin etkä pirauttanut poliisille.
        ANTEEKSI tälläinen viesti. Tiedän ei mikään kanustavin varmaaan mutta koittaisit silti tajuta juuri sen että niin se elämä menee ja se on hyväksyttävä, niin se menee jokaisen ihmisen kohdalla. Rakenna itsetuntoasi ja seuravaalla kerralla et ota itseesi! Ja ihan pointiksi loppuun kukaan ei ole tietääkseni koskaan sanonut että homo tai hintti tai mikään muukaan olisi haukkuma sana, se on vain sinä joka teet siitä sellaisen itsellesi... ja totta puhuen sehän sinä olet! Jos sinä jollekin heterolle sanoisit pillunjyystäjä niin hän ottaisi sen ehkä jopa kohteliaisuutena niin mikset sinä voi sitten ottaa ?? siksikö koska olet homo ja oletat olevasi joku marttyyri joka on kärsinyt hirveästi elämässä pahaa.. Niin meistä jokainen on !!


    • KAIKKIA HAUKUTAAN..

      kukaan jaksa kuunnella tuollaista teatraalista paskanjauhantaa.. Ette ole mikään erityisryhmä..

      • !

        Aivan samaa mieltä että emme ole mikään erityisryhmä todellakaan ... mutta silti ansaitsemme tasa-arvoisen kohtelun. Eikä mitään erilaista kohtelua! Mutta joo siis onhan tuo vähän yli menny tolla alottajallaku on poliisille soittanu ja kaikkee... ja jonku sanan hintti takia mikä on puhtaasti vain se totuus!! Hinttihän sinä olet............


      • ei homo
        ! kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä että emme ole mikään erityisryhmä todellakaan ... mutta silti ansaitsemme tasa-arvoisen kohtelun. Eikä mitään erilaista kohtelua! Mutta joo siis onhan tuo vähän yli menny tolla alottajallaku on poliisille soittanu ja kaikkee... ja jonku sanan hintti takia mikä on puhtaasti vain se totuus!! Hinttihän sinä olet............

        Hintti,hinttari,tuhkaluukku,sairas


      • heioikeesti
        ei homo kirjoitti:

        Hintti,hinttari,tuhkaluukku,sairas

        Ystävältä tuo loukkaa.. Mutta nimen omaan YSTÄVÄLTÄ! Ja ystäville annetaan anteeksi. Riidoissa yleensä halutaan osua arkaan paikkaan ja ilmeisesti hän siinä onnistui. Itselläni ei tulisi edes mieleen että poliisille soittaisin.. Ei herranjumala..


      • poliisin kanssa näin
        heioikeesti kirjoitti:

        Ystävältä tuo loukkaa.. Mutta nimen omaan YSTÄVÄLTÄ! Ja ystäville annetaan anteeksi. Riidoissa yleensä halutaan osua arkaan paikkaan ja ilmeisesti hän siinä onnistui. Itselläni ei tulisi edes mieleen että poliisille soittaisin.. Ei herranjumala..

        poliisi.: poliisilaitoksella

        Hinttari: Iltaa, nuuhkin perseitä

        Poliisi: Mitä helevettiä?

        Hinttari: nuuh nuuh


    • Laviz

      Tää on pakko olla kunnon trolli :'D

    • Anonyymi

      Vaasan lyseon lukiossa on solvattu hinttariksi vaikka en ole homo 2000-luvulla. Nämä nimittelijät silti varmaan olettivat olevan homo. Koen että en ollut tehnyt heille mitään, muutaman kohdalla en edes tiennyt että ne ovat luokassa kunnes solvasivat.

      Heti ensimmäisinä päivinä tämä luokan opettaja taisi sanoa homoksi kun piti esittäytyä. Myöhemmin samana päivänä kerroin jutun toiselle ja nauroin hiljaa, eräs tyttö sanoi "miksi tuo hinttari nauraa".

      Matematiikan tunnilla olin kirjoittamassa vastausta taululle koska opettaja oli pyytänyt, eräs tyttö sanoi "tuo hinttari ei itsekään tiedä mitä tekee" kaikkien kuullen, varmaan opettaja kuuli.

      Englannin tunnilla viittailin alussa paljon, tästä kaksi tyttöä takarivissä ilmeisesti ärsyyntyi ja alkoi tuijottamaan ja sanomaan hinttariksi aina kun olin vastannut. Lopetin viittailun sillä tunnilla. Toinen näistä tytöistä solvasi myös hinttariksi fysiikan tunnilla kun olin kirjoittamassa vastausta taululle koska oli pyydetty. Opettaja sanoi "voi piirsit oikein havainnoillistavan kuvan missä tämä vanhempi työntää lastaan lumireessä", tästä ärsyyntyi ja sanoi kovalla äänellä hinttariksi.
      Muuten koulussa kuuli tytöiltä silloin tällöin "tuo hinttari sitä tuo hinttari tätä."

      Homojen haukkumasanat voi mielestäni olla syrjiviä. Varsinkin tässä koin niiden olevan. Varsinkin suomessa on edelleen aika lievä suhtautuminen tähän sanaan. Amerikassa siitä on voinut saada sakot tai vaikka jalkapallo ottelu on keskeytetty koska erästä pelaajaa solvattiin homoksi joka siis on homo ja koko joukkue lopetti pelaamisen tässä pelissä. Hinttariksi solvaaminen haukkumasanana ei ole hyväksyttävää. En edes "kaverillisesti" käyttäisi sitä.

    • Anonyymi

      Naisilla on AINA kaksi mielipidettä samasta asiasta.
      Esim. hetero naisilla on fantasioita raiskaajista ja vihaavat niitä samanaikaisesti siksi MIESTEN on vaikeaa ymmärtää heitä.
      😁

      • Anonyymi

        Sama fantasia on homoillakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama fantasia on homoillakin

        Ei ole.
        Transuilla ja muilla hinttimäisillä kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.
        Transuilla ja muilla hinttimäisillä kylläkin.

        On se vaikka miten kiistät. On siitä kuultu ja osa toteuttanutkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaikka miten kiistät. On siitä kuultu ja osa toteuttanutkin

        Sulla on vakava luetun ymmärtämisen vaikeus.
        Tarkoituksen mukaisesti.
        Vitun hetsku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on vakava luetun ymmärtämisen vaikeus.
        Tarkoituksen mukaisesti.
        Vitun hetsku.

        Itselläsi on kova tarve kiistää sangen yleinen homofantasia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläsi on kova tarve kiistää sangen yleinen homofantasia

        Heteronaisilla se on normaali raiskaus fantasia.
        Naisilla pitää olla komea mies, sun kaltaisista tekevät satavarmasti rikosilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heteronaisilla se on normaali raiskaus fantasia.
        Naisilla pitää olla komea mies, sun kaltaisista tekevät satavarmasti rikosilmoituksen.

        On se homoillakin. Nythän on oikein toiveita toteuttaa tuo fantasia, kun Oulussa raiskaavat jo miehetkin!


      • Anonyymi

        Haaveilet kuitenkin kuinka abdullah ottaa mustalla partulla sinut väkisin kovaa 😂 enpä olebyätä fantasiaa ymmärtänyt, muttei minun tarvitsekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaveilet kuitenkin kuinka abdullah ottaa mustalla partulla sinut väkisin kovaa 😂 enpä olebyätä fantasiaa ymmärtänyt, muttei minun tarvitsekaan.

        olebyätä

        Oletpa kiihottunut, senat sakaisin.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olebyätä

        Oletpa kiihottunut, senat sakaisin.
        😁

        Kirjoitusvirheitä tulee padilla. Sinä se olet jo matkalla Ouluun toivioretkelle, josko vaikka Usman antaisi väkisin mustaa magiaa ja haukkuu sinua nartuksi samalla


      • Anonyymi

        Suuntaa jo Ouluun toivioretkelle, jos vaikka saisit puskassa haluamaasi mustaa magiaa. Kuitenkin haaveilet joutuvasi raiskatuksi mustan miehen taholta, kuin nainen konsanaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuntaa jo Ouluun toivioretkelle, jos vaikka saisit puskassa haluamaasi mustaa magiaa. Kuitenkin haaveilet joutuvasi raiskatuksi mustan miehen taholta, kuin nainen konsanaan

        Miksi tongit samaa paskaa kärsälläsi?
        Toistat samaa aina vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tongit samaa paskaa kärsälläsi?
        Toistat samaa aina vaan.

        Miksihän itse kiistät yleisen fantasian? Jankuti jankuti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän itse kiistät yleisen fantasian? Jankuti jankuti

        Heteronaiset kiistävät mutta haaveilevat sormet alakerrassa raiskaavia karjuja itselleen.
        Saavat takuu orgasmit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heteronaiset kiistävät mutta haaveilevat sormet alakerrassa raiskaavia karjuja itselleen.
        Saavat takuu orgasmit.

        Homot haaveiilee miten musta mies raiskaa takaa kovaa ja haukkuu huoraksi samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot haaveiilee miten musta mies raiskaa takaa kovaa ja haukkuu huoraksi samalla.

        Mustien miesten isot kyrvät naisten suosiossa!
        Ajattele kuinka Suomi mies kikkeleillä.
        Keskikoko 13,7cm ja pienemmät.
        Ne vie heteroiden naiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustien miesten isot kyrvät naisten suosiossa!
        Ajattele kuinka Suomi mies kikkeleillä.
        Keskikoko 13,7cm ja pienemmät.
        Ne vie heteroiden naiset!

        Heteropride 8,3cm kalulla raivoo.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe