Leikkipaikka

k-leija3*

Jatketaan leikkimistä. Mikä lintu olisit, jos linnuksi pitäisi muuttua. Perustele miksi.

Minä olen tuota sääksiemoa seurannut ja sopisikin hyvin siksi. Pidän korkeista paikoista, viihdyn yksin ja pidän kalaruoasta.

43

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haaska1

      Olen jo niin iso tyttö, ilman muuta olen vanha haaska, tällä murteella haahkaa kutsutaan haaskaksi. Olen valkoisen lihan ystävä.

      • opritar*

        Perusteluna se, että kirjoittelen aika paljon vielä paperikirjeitäkin. Voisin lentää liihoitella itse viemään kirjeet.


    • se kun on niin vikkeläkinttuinen piipertäjä ja kauniskin on, pieni ja siro. Vaatimaton. Enpä pääsisi ainakaan lintujen kunkkuna elvistelemään. Mutta ystäväkseni joutsenen tahtoisin, sen selkään menisin kyytiin, vesille soutelemaan.

      • Yks akka vaan

        Taidan minä olla räkättirastas, kun olen ahne marjoille ja varsinkin kirsikat ovat suurta herkkuani.
        Jokohan mansikat pian kypsyy? Jonkun kerran olen lyönyt nokkani kiveen kun joku mökkiläinen oli kiusakseni maalannut mansikankokoisia kiviä punaiseksi. Kaikkea ne keksiikin minun karkoittamiseksi.


      • käki...
        Yks akka vaan kirjoitti:

        Taidan minä olla räkättirastas, kun olen ahne marjoille ja varsinkin kirsikat ovat suurta herkkuani.
        Jokohan mansikat pian kypsyy? Jonkun kerran olen lyönyt nokkani kiveen kun joku mökkiläinen oli kiusakseni maalannut mansikankokoisia kiviä punaiseksi. Kaikkea ne keksiikin minun karkoittamiseksi.

        munisin toisten pesiin!


    • waris*

      Mitäs meikäläinen tässä enää olosuhteiden pakosta muuta tekee
      kun nuokkuu pellon aidalla, kwak, kwaakl

      Ei kanna siivet kotkan lentoon.

      Tai jos oisin se ruohikkoon vaipuva lokki,
      niin olisi siinä koiralla raahaamista!

      • Juoseppi*

        Eukkoni teki pesän yhen mökkiläisen puuseehen kun tuli niin kiire pesätekoon eikä siinä hädissään keksinyt muuta paikkaa.
        Mökin akka kun huomasi sen, niin ei uskaltanu tulla häiritsemään. En tiijä missä se kävi tarpellaain ku myö oltii vallattu sen hyyskä.


      • onkkelis
        Juoseppi* kirjoitti:

        Eukkoni teki pesän yhen mökkiläisen puuseehen kun tuli niin kiire pesätekoon eikä siinä hädissään keksinyt muuta paikkaa.
        Mökin akka kun huomasi sen, niin ei uskaltanu tulla häiritsemään. En tiijä missä se kävi tarpellaain ku myö oltii vallattu sen hyyskä.

        toivoisin olevani. Ja tiedänkin hyvän paikan Pallaksen juurella, missä eräs Irma ruokkii sukulaisiani uskomattomilla herkuilla.


    • erehdyin

      jälleen, kielletyt leikit eivät olleetkaan niitä mitä luulin ja tämä leikkipaikkakin vaan tällänen , sanosinko nössö.

      Vaarallinen aihe linnut muuten, ei vaan alettais nimitellä...

    • Hintriika*

      Koska minäkin olen kalaruokien ystävä, niin minusta olisi mukavaa olla kuhankeittäjä. Parhaaksi ystäväkseni etsisin kapustarinnan. Sitten voisimme yhdessä leikkiä kotia.

      • Eipä tarvitse muuta kertailla kun isäntä vaivalloisesti opettaa. Mutta epäilen, että vielä ei kykyni siihen riitä. Kumma kyllä, näen muutaikin. Ehkä valitetettavasti, vai lieneekö kehitysvirhe.


      • viskisieppo...
        ynnämuu kirjoitti:

        Eipä tarvitse muuta kertailla kun isäntä vaivalloisesti opettaa. Mutta epäilen, että vielä ei kykyni siihen riitä. Kumma kyllä, näen muutaikin. Ehkä valitetettavasti, vai lieneekö kehitysvirhe.

        minäkin viihdyn kulmakaapilla.


      • viskisieppo... kirjoitti:

        minäkin viihdyn kulmakaapilla.

        Mutta en ole täysin sitoutunut mihinkään. En varsinkaan papukaijaksi - vielä. Vaikka se olisikin luonnollinen valinta vanhuuden varalle. Onko tämä dementiaa, siihen olen jäåävi vastaamaan?
        Kaikkea hyvää kulmakaapille! Ihan sydämestäni. Olette viksuja. Tulen kunhan ennätän, mutta naatiskelen harvoin.


    • yökkö*

      Sopisin kehrääjälinnuksi, joka valvoo kesäöisin ja kehrää metsäpolulla. Minä voin silitellä vaatteita.

    • Joutsenen lailla

      Olisin niin mielelläni joutsen
      yksiavioinen, uskollinen läpi elämän.
      Uljas kaulan kaari
      puhtaan valkoinen höyhenpeite
      viattomuutta
      sitäkin moni vihaa.
      Olen uskollinen
      vaikka olen ihminen
      siipeni eivät kanna
      ja rakkaani lensi viimeisen matkansa,
      mielikuvamaailmassa
      painan pääni siipien suojaan joutsenen lailla
      ja annan laineiden kuljettaa.

      • yökkönen minäkin

        mutta nyt en ole varma onko sellaista lintua varsinaisesti olemassa.
        Tun nimen kuitenkin sain kun olin aina toivomassa " Yölintu"- nimistä kappaletta
        yhdeltä orkesterilta aikanaan.
        Kerran kuulin jonkun sanovan :- Siellä se yölintu tulee.


      • yökkönen minäkin kirjoitti:

        mutta nyt en ole varma onko sellaista lintua varsinaisesti olemassa.
        Tun nimen kuitenkin sain kun olin aina toivomassa " Yölintu"- nimistä kappaletta
        yhdeltä orkesterilta aikanaan.
        Kerran kuulin jonkun sanovan :- Siellä se yölintu tulee.

        Olen niin viehättynyt pihassamme oleilevaan harakkaan, että harakaksi itsekin alkaisin, jos pitäisi linnuksi muuttua.


      • LilleriLalleriX
        Venlastiina kirjoitti:

        Olen niin viehättynyt pihassamme oleilevaan harakkaan, että harakaksi itsekin alkaisin, jos pitäisi linnuksi muuttua.

        Jos osaisin laulaa kauniisti olisin tietysti satakieli, mutta näinollen suostun olemaan ruisrääkkänä.


      • Joutsenosta
        LilleriLalleriX kirjoitti:

        Jos osaisin laulaa kauniisti olisin tietysti satakieli, mutta näinollen suostun olemaan ruisrääkkänä.

        sovin varmaan siksi, kun pidän leivoksistakin Hih.


      • pikkuinen tintti
        Joutsenosta kirjoitti:

        sovin varmaan siksi, kun pidän leivoksistakin Hih.

        siis ,tintti, ei pimeänä vintti, (ainakaan vielä)


    • ettei kukaan

      ...ole vielä kotkaksi kotkan paikalle tarjoutunut.

      • se muutenkin

        ja riikinkukkokin.


      • Kirveli

        En minä pöllöksi pyri sen kerrotun viisauden vuoksi, enkä sen haukkumanimenkään,
        vaan tuon suloisen 'tunturipöllönpoikasen' vuoksi, jonka toin Lapinreissulta.
        Se huhuilee ikävissään jos sitä vähän halailee.


      • *Kukkahame*
        se muutenkin kirjoitti:

        ja riikinkukkokin.

        Haluaisin olla punarinta, minulla on tässä aidallani usein punarinta, kesyntuntuinen pieni huomiota herättävän kaunis lintunen


      • jjoutava
        Kirveli kirjoitti:

        En minä pöllöksi pyri sen kerrotun viisauden vuoksi, enkä sen haukkumanimenkään,
        vaan tuon suloisen 'tunturipöllönpoikasen' vuoksi, jonka toin Lapinreissulta.
        Se huhuilee ikävissään jos sitä vähän halailee.

        huuhkaja
        olisin suurin silmin
        lentäisin pehmein siivin
        torkkuisin päivät
        eläisin yöt.


      • luulisin
        jjoutava kirjoitti:

        huuhkaja
        olisin suurin silmin
        lentäisin pehmein siivin
        torkkuisin päivät
        eläisin yöt.

        Minä vaan kanoja pyydystäisin, vaan kun ovatkin sisätiloissa nykyään, niin en taitaisikaan alkaa kanahaukaksi.


      • Haahuilija...taas
        luulisin kirjoitti:

        Minä vaan kanoja pyydystäisin, vaan kun ovatkin sisätiloissa nykyään, niin en taitaisikaan alkaa kanahaukaksi.

        ja sua ootan kaihoten"


    • fiiulin'''

      Meijän pihan haapaan teki tikka pesänsä.
      Ensin lihmettelimme kun tuli kovasti lastua puunjuurelle että mitähän se oikein merkitsee.
      Sittemmin alkoi viserrystä kuulua ja huomasin linnunpojan kurkistelevan reiästä jota aiemmin en ollut edes huomannut ruskeassa rungossa.
      En tiedä on ko se tikan vai minkä linnun , mutta tikka tässä on kovasti lennellyt.
      Olisin siis tikka kun sen koti on tuossa niin lähelläkin.

      • yksvierailija täällä

        Jostain syystä palokärki, syytä ei nyt kerro järki. Olisko se punainen väri syynä.


      • fiiulin``
        yksvierailija täällä kirjoitti:

        Jostain syystä palokärki, syytä ei nyt kerro järki. Olisko se punainen väri syynä.

        Niissä on aika pieni ero väreissä
        Käpytikka on enemmän värikäs`
        Palokärki aivan musta pieni pläntti punaista vain päälaella.

        Minä kirjoittelin tuolla jossain tikasta, toki käpytikkaa tarkoitin.
        Palokärkeä en ole näillä nurkilla huomannut.


    • Hintriika*

      "Asemalla oiko väsynyttä jalakaa lentävä kalakukko," lauloi Esa Pakarinen. Ehkä minä olen pohjimmaltani kalakukko, ainakin ne liittyivät yhdessä vaiheessa tiiviisti elämääni .

      Eikös muuten kalakukko ole vähän samanlainen elukka kuin sikanauta tai HAIkara (vertaa: koskikara)?

      • ja käkätän

        mutta todellisuudessa en ole kyllä tietoinen koko linnusta, mutta kohta goolaan sen. Osoitteeni vain oli kerran Taivaanvuohentie.


      • varmaan
        ja käkätän kirjoitti:

        mutta todellisuudessa en ole kyllä tietoinen koko linnusta, mutta kohta goolaan sen. Osoitteeni vain oli kerran Taivaanvuohentie.

        moni on tahtomattaankin ihan käkenä.
        Minä kyllä pirteä kuin peipponen ja haitarimusiikin tahdissa valssailen.


      • Pikku pirpana*
        varmaan kirjoitti:

        moni on tahtomattaankin ihan käkenä.
        Minä kyllä pirteä kuin peipponen ja haitarimusiikin tahdissa valssailen.

        Minua sanottiin pienenä pyryharakaksi. Mikähän lintu se lienee? Nykyään on kuullut taas sanottavan itsestäni, ettei" siitä tiedä onko se kala vai lintu".
        Ota tästä nyt sitten selvä.


      • OhiKulkijatar
        Pikku pirpana* kirjoitti:

        Minua sanottiin pienenä pyryharakaksi. Mikähän lintu se lienee? Nykyään on kuullut taas sanottavan itsestäni, ettei" siitä tiedä onko se kala vai lintu".
        Ota tästä nyt sitten selvä.

        Olen kurki juuri siksi , että lennän etelään talveksi ja nyt kadun , että tulin ollenkaan tänne. Paleltaa....


      • pyryharakka*
        Pikku pirpana* kirjoitti:

        Minua sanottiin pienenä pyryharakaksi. Mikähän lintu se lienee? Nykyään on kuullut taas sanottavan itsestäni, ettei" siitä tiedä onko se kala vai lintu".
        Ota tästä nyt sitten selvä.

        Kirjoitin juuri ennen sinua tuonne suven ihanuus -ketjuun. Minuakin isä nimitti pyryharakakseen, ja olenkin aina ollut vilkasliikkeinen . Kaipa se tulee siitä, kun pikkutyttö pyrynä lentää paikasta toiseen , keikkuu ja keimailee.

        Onhan herra harakkakin komea kuin mikä, frakissaan.



        .


      • se murhelintu
        pyryharakka* kirjoitti:

        Kirjoitin juuri ennen sinua tuonne suven ihanuus -ketjuun. Minuakin isä nimitti pyryharakakseen, ja olenkin aina ollut vilkasliikkeinen . Kaipa se tulee siitä, kun pikkutyttö pyrynä lentää paikasta toiseen , keikkuu ja keimailee.

        Onhan herra harakkakin komea kuin mikä, frakissaan.



        .

        jota harvasti mainitaan. Oli oppinut elämältä pienen oienoisen laulun vaan"


      • Etsivivä Amadeus
        se murhelintu kirjoitti:

        jota harvasti mainitaan. Oli oppinut elämältä pienen oienoisen laulun vaan"

        Äitini oli merimies ja tämän myötä Häntä muistelen.Ellunkanana en ollut Jussina,enkä liioin käkenä


      • eikös
        Etsivivä Amadeus kirjoitti:

        Äitini oli merimies ja tämän myötä Häntä muistelen.Ellunkanana en ollut Jussina,enkä liioin käkenä

        miehet joskus kutsu puluksi naisia?


      • millainen se
        eikös kirjoitti:

        miehet joskus kutsu puluksi naisia?

        entäs houkutuslintu?


      • p'skahottisen
        eikös kirjoitti:

        miehet joskus kutsu puluksi naisia?

        kirijuttaa nätisti,varpusta sanottiin sillä nimellä siellä mun kotipuolessa,
        osus ehken aika lähelle meikäläiseenki.


      • K.leija3*
        millainen se kirjoitti:

        entäs houkutuslintu?

        Onpa pitkä rivi hauskoja kirjoituksia. Ihan äimänkäkenä ihmettelen, kuinka ihmiset osaa kirjoitella hauskasti.


      • paskanärhi
        p'skahottisen kirjoitti:

        kirijuttaa nätisti,varpusta sanottiin sillä nimellä siellä mun kotipuolessa,
        osus ehken aika lähelle meikäläiseenki.

        entäs onko outolintu ja pahanilmanlintu mainittu ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4886
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2711
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1955
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1648
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1503
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1357
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      61
      1351
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      50
      1337
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1304
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe