Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Gardajärvellä tai sen ympäristössä taskuvarkaita?

Rahat kukkarossa

Hei!

Sellaista kyselisin, tietääkö kukaan onko gardajärvellä tai siinä lähistöllä kuinka paljon yleisesti taskuvarkaita?
Olen kuullut, että turistikohteissa varkaita riittää.
Siellä kuulemma sellaisia varkaita on, jotka esim. mopolla ajavat ja jos olkalaukku on, vievät samantien.
Myös tälläisen olen kuullut, että saattaisivat veitsellä repiä ohkaisen olkalaukun alhaalta "poikki"

Mitä mieltä olette? Onko paljon taskuvarkaita?
Mitä apukeinoja, ettei rahoja vietäisi?

Tässä piakkoin matka olisi ja asia vähän huolestuttaa..

Kiitokset etukäteen kaikille, jotka viitsivät vastata :)

6

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei huolta

      Hyvin turvallinen paikka Gardajärven seutu on kokonaisuudessaan, kuten oikeastaan lähes koko Pohjois-Italia.
      Taskuvarkaista varoitellaan lähinnä jossakin Venetsian San Marcon aukiolla, yms vastaavissa paikoissa, mutta itse olen siellä 3 kertaa ollut, eikä mitään ongelmia koskaan näkynyt.

      Gardajärvi varsinkin todella turvallinen, ei mitään paniikkia kannata kehittää!

      Tietysti varoivaisuus aina paikallaan. Itse pidän hotellihuoneen tallelokerossa rahat, visats, passit, matkapaperit, autonavaimet yms aina. Lompakossa pidän vain suurin piirtein sinä päivänä tarvitsemani rahat, eli noin 100-300eur kerrallaan. Kaulakukkorossa tarvitttaessa enemmän. Ja lompakko tietysti aina etutaskussa, ei koskaan takataskussa! Ja naisten pitää ravintoloissa pitää käsilaukku aina kunnolla, ei tuolin selkänojalla roikkumassa, jos sitä ei voi toinen huolehtia.

      Varsinkin iltaelämä tuolla alueella on paljon turvallisempaa kuin normaalissa suomalaisessa kaupungissa. Itse en enää yksinäni edes miehenä mielelläni suomalaisissa suurimmissa kaupungeissa kulje, mutta tuolla selvästi turvallisemmin mielin.
      Mutta tervettä varovaisuutta siis aina pitää olla. Tuolla humalaisia on niin vähän kaduilla, että sellainen helpommin voidaan putsata.

      Pääsääntö siis se, että kannat vain tarpeellisen aina mukana, joiden menettäminen ei pahimmassa tapauksessa pilaa lomaa.

    • Basta

      Eipä ole juuri taskuvarkaat meikäläistä vaivanneet niillä reissuilla, jotka olen sinne vajaan 20 vuoden aikana tehnyt. Turvallisempaa paikkaa saa hakea, eikä ihan heti löydä...

    • justoltiinsiel

      Viikko sitten tultiin Italian reissulta. Viisi yötä Gardajärvellä, loput viisi muualla. Ei mitään havaintoa taskuvarkaista. Mies piti lompakkoa housujensa reisitaskussa ja mulla oli laukku, hihna "olan yli/pään yli" (miten sen sanois) laitettuna. Ei mitään ongelmia. Venetsiassa käytiin opastetulla retkellä. Sinne mennessä opas varoitti Rialton sillan seutuvilla liikkuvan taskuvarkaita.

      Ei varmastikaan kannata kauheasti hätäillä ko. asian suhteen. Ihanaa matkaa vain!!!

      • viuhti

        Pari vuotta sitten varastivat Sirmionessa tädiltäni visakortin aivan huomaamatta ja ennättivät höylätä sitä useamman sadan euron edestä. Kortit ja rahat kannattaa pitää varkaiden ulottumattomissa ja erityisesti kannattaa olla varovainen pankkiautomaateilla asioidessa.


    • Hmm... sanoisin, että tähän pätee ihan normaalit elämisen mallit. Turhan luottavainen ei voi eikä saa olla edes kotonaan. Lompakko perstaskussa on riski aina.
      Älä ole huoleton, ajattele ja pidä omaisuudestasi huolta! Normaalilla tavalla, ei Garda-järven ympäristössä ole sen enempää varkaita kuin kotiseudullasikaan. Suurkaupungit ovat aina riskialttiimpia ja niissäkin pätee oma huolenpito.
      Pidä vaan lompakko ja puhelin näköpiirissäsi eli mielellään edessäsi ei takana.

    • Nauti lomasta

      Ei muuta tarvita. Olimme Gardan kaupungissa pienessä hotellissa, otimme tallelokeron, omistaja oli ilmeisesti saksalainen rouva. Katteli meitä kuin H-Moilanen, kun otimme tallelokeron,ilmeisesti siinä hotellissa ei oltu totuttu, että asiakas ottaa tallelokeron.
      Mutta ehdottomasti kannattaa ottaa tallelokero, saa olla huoletta. Sitten mukaan päivisin vain sen verran mukaan, mitä ajattelee kuluttavansa.
      Ihanaa lomaa Gardalla, katteeks käy..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe